Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloed uit penis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Bloed uit penis

Ongelezen bericht door Sassie »

Afgelopen zaterdag ontdekte ik dat Wolf druppels bloed uit zijn penis verliest. Het is niet superhelder maar als je het opveegt met een doekje zie je dat het bloed is. Aan zijn penis is niks te zien.
Morgen bel ik de da even om te overleggen maar heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ben er toch niet gerust op.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het meest gangbare is een opgezette prostaat, of blaasgruis. Het is denk ik handig als je twee urinemonsters mee kunt nemen naar de DA. Eentje van zijn eerste ochtendplas en een tweede van later op de dag. Urine kun je handig opvangen met een pollepel.

Er is iets waaraan je kunt zien of het een opgezette prostaat of blaasgruis is. Ik ben niet helemaal zeker of het klopt zo maar ik meen dat als het bloed er aan het begin van de plas er uitkomt er sprake is van blaasgruis en als het juist aan het einde van de plas er uitkomt het een opgezette prostaat is.

Drinkt je hond ook meer dan normaal?

Het kan natuurlijk ook nog wat anders zijn maar daar moet je het maar met je DA over hebben.

Oh ja, de twee door mij genoemde oorzaken zijn niet echt ernstig omdat ze over het algemeen vrij simpel te verhelpen zijn.
Sassie
Zeer actief

Bedankt voor je antwoord.
Nee hij drinkt niet meer dan normaal.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat meer drinken zie je juist weer meer bij vergrote prostaat.

Ik gok erop dat je hond blaasgruis heeft. Kan hij wel nog gemakkelijk plassen of tilt hij de laatste tijd vaak zijn poot op zonder dat er echt geplast wordt?

Ik zou als je morgen al bij de DA langs wilt gaan het beste morgenvroeg kunnen proberen om een urinemonster op te vangen. Als je niet beters hebt in een glazen potje, zelfs een goed schoongespoeld glas met een stuk plasticfolie en een elastiekje om dat vast te zetten kan voldoen. Je DA zal denk ik nl. graag een urinemonster testen en evt. bekijken onder de mikroskoop om zo snel mogelijk te weten of het inderdaad om blaasgruis handelt of dat hij verder moet kijken.
Sassie
Zeer actief

Hij plast normaal nu.
Schiet me nu ineens te binnen dat hij een week of 3 geleden chemisch gecastreerd is en toen viel me op dat hij erg veel en lang plaste. Dat is nu over maar wellicht heeft het er iets mee te maken.
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Blaasontsteking??
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Wil de hond schreef: Urine kun je handig opvangen met een pollepel..
soeplepel is handiger.
pollepel :smile:

Puck heb ik overigens een koekenpan onder de kont geschoven, van soeplepels ging ze in de stress.

Sassie..
Dat bloed duidt in ieder geval op iets in de blaas.
Doe er wel wat aan, want als het echt flink gaat ontsteken ben je verder van huis.

De ab kuur bij Puck deed al heel snel de klachten verminderen. Na de eerste kuur was ze er nog niet helemaal vanaf, (klachtwen kwamen terug, maar een tweede kuurtje was gelukkig voldoende.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Daan schreef:
soeplepel is handiger.

Puck heb ik overigens een koekenpan onder de kont geschoven, van soeplepels ging ze in de stress.

Sassie..
Doe er wel wat aan, want als het echt flink gaat ontsteken ben je verder van huis.

De ab kuur bij Puck deed al heel snel de klachten verminderen. Na de eerste kuur was ze er nog niet helemaal vanaf, (klachtwen kwamen terug, maar een tweede kuurtje was gelukkig voldoende.
pollepel.. soeplepel, whatever...

en bij een reu een koekenpan onder hun kont douwen schiet niet erg op :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

yamie schreef:
Daan schreef:
soeplepel is handiger.

Sassie..

pollepel.. soeplepel, whatever...

en bij een reu een koekenpan onder hun kont douwen schiet niet erg op :mrgreen:
heeft een grotere vangschaal........ :wink:

je hebt maar een klein drupje nodig voor onderzoek.
maar dat opvangen... :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

je hebt grote pollepels hoor, met grote schep kom :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”