Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe doen jullie je hond in bad of wassen?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Hoe doen jullie je hond in bad of wassen?
Mijn hond is soms echt een smeerlap, soms als we lekker aan het wandelen zijn door de bossen of wat dan ook, gaat ie lekker in de dode dieren liggen rollen, of paarden poep.
En dan stinkt ze een uur in de wind. Ik heb ze 's avonds ook in de huis en ik wil dan niet dat ie stank in mijn huis komt. Daarom doe ik haar in bad als ze weer lekker heeft liggen rollebollen in iets goors. Maar in bad was ook niet echt een oplossing ze springt er telkens uit met gevolg van alles nat en kan dan weer de hele badkamer schoonmaken. Nu heb ik een andere methode gevonden, Ik neem gewoon een teiltje met lauw water en een beker waar ik haar dan mee afspoel en een beetje hondenshampoo, zo dat ik haar lekker buiten kan wassen. Nou dit is echt ideaal. Nu vraag ik hoe doen jullie dat?

- Daantje*
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Buiten onder de tuinslang, gisteren nog.
En nee, is niet koud.
Heb een buitenkraan waar we de temperatuur kunnen regelen! Ideaal.
Was een wens van me met de verbouwing en dat kon!
Birdy zet ik wel eens in bad, dat lukt wel.
Ik was ze niet vaak hoor, paar keer per jaar.
Wel moet ik Spike af en toe wat vaker wassen of afspoelen omdat hij dan weer eens in wat vies heeft liggen rollen.... zoals gisteren
En nee, is niet koud.
Heb een buitenkraan waar we de temperatuur kunnen regelen! Ideaal.
Was een wens van me met de verbouwing en dat kon!
Birdy zet ik wel eens in bad, dat lukt wel.
Ik was ze niet vaak hoor, paar keer per jaar.
Wel moet ik Spike af en toe wat vaker wassen of afspoelen omdat hij dan weer eens in wat vies heeft liggen rollen.... zoals gisteren
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik was Saffie nooit, meestal droogt ze vanzelf weer op valt de troep eruit en dan moet ik even stofzuigen in huis. Nou moet ik zeggen dat ze nog nooit in een dode vis ofzo heeft liggen rollen, ik denk dat ze dan wel schoon moet
Ik heb haar wel een keer afgespoeld omdat ze onder de modder zat en we naar de dierenarts moesten, alleen met lauw water zonder shampoo.

Ik heb haar wel een keer afgespoeld omdat ze onder de modder zat en we naar de dierenarts moesten, alleen met lauw water zonder shampoo.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
nou ik gebruik maar een heel klein beetje shampoo, als ik haar buiten was, alleen maar een beetje op de rug omdat ze met haar rug in dode dieren gaat rollen. en dan krijg ik de shampoo er makkelijk uit.amiwoods schreef:ik was ze in het hondenbad.
waar je je hond wast maakt niet veel uit. als je hem maar goed kan uitspoelen, ik betwijfel of de shampoo er wel goed uitgaat als je geen stromend water gebruikt.
volgens mij maakt het niks uit of je nu in de winter je hond buiten wast of in de zomer. Ze vliegt ook in de winter zo de sloot in, in het koude water. Als ik ze dan lekker gewassen heb buiten, mag ze lekker naar binnen voor de kachel, dat vindt ze heerlijk.
-
- Vaste gebruiker
Ik was mijn honden eigenlijk nooit..... ze zwemmen erg veel in een grindgat en daar worden ze altijd heel mooi schoon van.
Maar natuurlijk gebeuren er bij ons ook wel eens ongelukjes (in een rotte vis of mensenpoep rollen.....). Ik bind ze dan in de tuin vast aan de schommelbank...... warmwater erop en dan met hondenshampoo wassen. In de zomer laat ik ze lekker in de tuin....dan gaan ze zich van boosheid (heej waar is mijn lekker parfummetje gebleven) rollen op het gras. In de winter droog ik ze goed af en mogen ze in de serre op de vloerverwarming.
Ik heb het nog nooit geprobeerd om ze in de douche te wassen..... wij hebben vloerbedekking boven en ik wil ze daarom ook lieer niet leren om boven te komen.
Maar natuurlijk gebeuren er bij ons ook wel eens ongelukjes (in een rotte vis of mensenpoep rollen.....). Ik bind ze dan in de tuin vast aan de schommelbank...... warmwater erop en dan met hondenshampoo wassen. In de zomer laat ik ze lekker in de tuin....dan gaan ze zich van boosheid (heej waar is mijn lekker parfummetje gebleven) rollen op het gras. In de winter droog ik ze goed af en mogen ze in de serre op de vloerverwarming.
Ik heb het nog nooit geprobeerd om ze in de douche te wassen..... wij hebben vloerbedekking boven en ik wil ze daarom ook lieer niet leren om boven te komen.
Vito en Juna 4ever.............
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het komt gelukkig zelden voor dat het nodig is, in de zomer doe ik het meer om ze af te koelen,maar ik stuur ze gewoon de douche in waar ze geduldig (zij het niet bepaald enthousiast) staan te wachten tot we klaar zijn.
Onze WSLaika vond het zo leuk dat we hem de douche uit moesten sturen als we zelf eronder wilden
Onze WSLaika vond het zo leuk dat we hem de douche uit moesten sturen als we zelf eronder wilden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
In bad, douche erop, in het begin heb ik hem wel eens vastgemaakt met de riem maar dat hoeft allang niet meer, hij gaat wel met zijn poten over de rand hangen als ie de kans krijgt
Dan lekker douche erop, handen eronder voor de juiste temperatuur, dan stop even erop zodat poten goed schoon kunnen worden, insoppen, ff w8ten, goed afdouchen, dan laat ik hem IN BAD uitschudden, handdoekje erop, pak de fohn en ga er bij zitten, dan zit ie er al naast, handdoek eronder en fohn erop en schoon en fris komt ie beneden
Zo heb ik weinig rotzooi en slechts 1 handdoek nodig
Dan lekker douche erop, handen eronder voor de juiste temperatuur, dan stop even erop zodat poten goed schoon kunnen worden, insoppen, ff w8ten, goed afdouchen, dan laat ik hem IN BAD uitschudden, handdoekje erop, pak de fohn en ga er bij zitten, dan zit ie er al naast, handdoek eronder en fohn erop en schoon en fris komt ie beneden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
In bad, douche erop, in het begin heb ik hem wel eens vastgemaakt met de riem maar dat hoeft allang niet meer, hij gaat wel met zijn poten over de rand hangen als ie de kans krijgt

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
chuckie schreef:in de wasbakhandig hoor als ie zo klein is!dan blijft ie mooi zitten,en dan doe ik de douchestraal o pzn zachtst en een beetje lauw warm,nou dat vindt ie echt geweldig gewoon!
Dat deed ik vroeger ook met me pekingeesje hahaha, die stond dan daarna op het aanrecht om afgedroogd te worden