Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rare reacties als ik met loopse teef wandel
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
pardon?????? ik wou zelf graag een nest van mijn kruising reu? dacht het niet en zeer zeker niet van die teef van me ex. en hij wilde dat ook niet omdat brutus geen stamboom had dus geen rashondje is. danger is geboren uit puur een ongelukje, maar ja jij had zoveel negatieve commentaar op mij terwijl het juist super gaat met hem, en je kan het gewoon niet hebben dat je er naast zat. want in 1 van mijn topics zei je iets en vroeg ik daar om een reactie en die heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet gekregen, en dat interesseert me ook niet want mensen zoals jou laten mij volkomen koud met hun verkeerde redenaties/interpretaties.
en als een castratie bij brutus net zoveel/zo weinig zou kosten als een gewone castratie liet ik het ala minuut doen, maar om hem te laten castreren voor 1 teelbal en de andere lekker in zijn lies te laten zitten heeft geen nut, want ook die teelbal is intact, volgens aantal dierenartsen hier, waar ik navraag gedaan heb. maar omdat ze dan 2x moeten snijden in hem en hij dus met 2 wonden tegelijk loopt en hij erg kleinzerig is, wil ik hem dat niet aandoen met 2 wonden tegelijk laten lopen.
en als er dan idd iemand loopt met loopse teef en die zegt/verteld dat die loops is ja dan is brutus al bij die teef ja, maar ga ik er wel naar toe om hem aan te lijnen. en dan op zo'n moment is voor mij het plezier van wandelen eraf. en niet alleen voor mij maar ook voor me dieren en me dochter. want ik kan dan huiswaarts keren, terwijl de persoon met die loopse teef daarna de teef weer lekker los laat lopen en laat genieten van de wandeling. maar goed jij bent een verhaal apart. en ik snap eigenlijk niet waarom ik op jou reageer. maar ja. in het vervolg niet zulke dingen meer over danger of brutus dat ik dat zo graag wilde, want NEE DAT WILDE IK NIET, maar ongelukje ligt in klein hoekje. en daar draag ik de consequenties voor. met alle liefde en plezier. maar goed daar gaat deze topic/discussie niet over. en laat jou lekker kletsen met je no nonsens verhalen.
en als een castratie bij brutus net zoveel/zo weinig zou kosten als een gewone castratie liet ik het ala minuut doen, maar om hem te laten castreren voor 1 teelbal en de andere lekker in zijn lies te laten zitten heeft geen nut, want ook die teelbal is intact, volgens aantal dierenartsen hier, waar ik navraag gedaan heb. maar omdat ze dan 2x moeten snijden in hem en hij dus met 2 wonden tegelijk loopt en hij erg kleinzerig is, wil ik hem dat niet aandoen met 2 wonden tegelijk laten lopen.
en als er dan idd iemand loopt met loopse teef en die zegt/verteld dat die loops is ja dan is brutus al bij die teef ja, maar ga ik er wel naar toe om hem aan te lijnen. en dan op zo'n moment is voor mij het plezier van wandelen eraf. en niet alleen voor mij maar ook voor me dieren en me dochter. want ik kan dan huiswaarts keren, terwijl de persoon met die loopse teef daarna de teef weer lekker los laat lopen en laat genieten van de wandeling. maar goed jij bent een verhaal apart. en ik snap eigenlijk niet waarom ik op jou reageer. maar ja. in het vervolg niet zulke dingen meer over danger of brutus dat ik dat zo graag wilde, want NEE DAT WILDE IK NIET, maar ongelukje ligt in klein hoekje. en daar draag ik de consequenties voor. met alle liefde en plezier. maar goed daar gaat deze topic/discussie niet over. en laat jou lekker kletsen met je no nonsens verhalen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
jij wou graag een kind van jou brutus, nee misschien niet van het hondje van je ex, dat was een geluk bij een ongeluk ( je eigen woorden)snakelady33 schreef:pardon?????? ik wou zelf graag een nest van mijn kruising reu? dacht het niet en zeer zeker niet van die teef van me ex. en hij wilde dat ook niet omdat brutus geen stamboom had dus geen rashondje is. danger is geboren uit puur een ongelukje, maar ja jij had zoveel negatieve commentaar op mij terwijl het juist super gaat met hem, en je kan het gewoon niet hebben dat je er naast zat. want in 1 van mijn topics zei je iets en vroeg ik daar om een reactie en die heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet gekregen, en dat interesseert me ook niet want mensen zoals jou laten mij volkomen koud met hun verkeerde redenaties/interpretaties.
ik weet nog steeds niet of het goed of fout gaat met danger, hij is nog jong en moet zeggen dat jou verhalen me niet overtuigen

en ach ik ben een verhaal apart, laat ik dat nou net over jou denken...

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
en ik heb van het begin dat ik brutus had(was 4 a 5 mnd oud) dat ik hem indien er een geschikte teef was een keer wou laten dekken om te kijken of dat zou lukken, en als dat het geval was zou ik ook een pup nemen van dat nest.
dus ja een geluk bij een ongeluk dat ik nu toch een pupje heb van brutus
even hoor... jou woorden...
dus ja een geluk bij een ongeluk dat ik nu toch een pupje heb van brutus
even hoor... jou woorden...
-
- Vaste gebruiker
ja ok mijn woorden ja geef ik je gelijk in, zal het ook niet ontkennen, maar ik wist 100% zeker dat er niemand een nestje wilde. ik ging of heb niet bewust met hem geadverteerd ofzo. en omdat ik dus zeker wist dat niemand een nestje wilde ongeacht welke hond, kon ik dat makkelijk roepen, omdat ik wist dat hij toch nooit een teefje zou dekken. mits het zoals nu idd een ongelukje is, maar ongelukjes probeerde ik altijd te voorkomen, zo ook met die teef van me ex. om de beurt zaten ze poosje in de gang en keuken, waarbij ze ook naar de overloop en de douche konden, puur om te voorkomen dat er dus een nestje van zou komen. maar ja toch is het gebeurt. maar als dat niet was gebeurt had Brutus nooit een teefje tot zijn beschikking gekregen. ook niet om het feit dat hij maar 1 ingedaalde teelbal heeft en dat erfelijk is. en ik wil geen erfelijke afwijkingen overbrengen op andere hondjes. met Danger heb ik de mazzel, want de DA heeft gevoeld en zaten (ondanks dat het moeilijk te voelen is nog op dit moment) allebei op de plek waar ze horen te zitten, dus die erfelijkheid is niet overgeslagen op Danger.
en als je nu nog niet weet of het wel of niet goed gaat met Danger dan lees je vast niet alles. het gaat perfect met hem. ondanks dat hij goed voer moeilijk eet, maar ook daar redden we ons wel mee. hij is lief, sociaal zowel tegen mens als dier, sloopt niks, alleen als hij papiertje, zakdoekje of wcrolletje krijgt van me, dat wel maar post of andere dingen blijft hij netjes af. hij jankt of piept niet als ik weg ben, alleen eventjes op moment dat ik weg ga maar daarna is hij stil. ziet er goed uit, niet te dik niet te mager precies goed, alles is kerngezond aan hem volgens dierenarts. eeeehhh wat wil je nog meer. ja het luisteren gaat ook redelijk goed, behalve buiten is hij oost-indisch doof, maar dat zijn zijn ouders ook, dus daar heb ik me al bij neergelegd. kent al paar commando's waarvan er eentje voor mij niet noodzakelijk is om te kennen en dat is het commando zit. brutus kent ook alleen de commando's uit (de wc bv of douche of slaapkamer of keuken what ever) en het commando wacht(en) zit kent hij ook maar doet hij nooit en hoeft hij van mij niet perse. en die commando's kent danger ook. nog meer??????? om te overtuigen. oja hij schooit niet, zal momenteel nog niks uit je handen pakken (eten, snoep) de tafel kan hij nog niet bij dus dat is nog niet aan de orde. en verder heeft hij ook geen gedragsstoornissen die zgn bij flessenpups teveel voorkomen. ik lees hier op forum heel veel verhalen over honden die wel gedragsstoornissen hebben, zijn dat ook flessenpups???? nee dat dacht ik van niet. als een hond gedragsstoornissen vertoont is dat puur de opvoeding of van de probleemouders overgenomen, maar niet omdat het een flessenpup is. en dat weet je zelf net zo goed als ik, alleen je wil er niet voor uit komen omdat jij fokt met je hondjes en het beter denkt te weten. ok er zullen vast wel dingen zijn die jij beter weet dan mij, zal ik ook zeker niet ontkennen, maar iemand die honden traint op een hondenschool zegt zelfs dat gedragsstoornissen meer bij moederpups voor komt dan bij flessenpups. en zij traint mensen met honden met gedragsstoornissen. en zij zegt ook geen van die honden is een flessenpup. dus zo zie je maar dat je niet alles weet of bij het rechte eind heb, maar er eerlijk vooruit komen dat je er naast zat doe je ook niet. maar goed nogmaals daar gaat deze topic totaal niet over. hij gaat over loopsigheid of iets. en mijn Danger vertoont geen gedragsstoornissen, en als ik hem blijf opvoeden zoals ik nu doe zullen die gedragsstoornissen er ook zeer zeker niet komen. ik ga nu me bed opzoeken want ga helemaal geen woorden spenderen aan jou. en jij denkt wat jij denkt en ik wat ik denk. en laten we nu deze topic maar verder laten gaan waar het over gaat.
de rust.
en als je nu nog niet weet of het wel of niet goed gaat met Danger dan lees je vast niet alles. het gaat perfect met hem. ondanks dat hij goed voer moeilijk eet, maar ook daar redden we ons wel mee. hij is lief, sociaal zowel tegen mens als dier, sloopt niks, alleen als hij papiertje, zakdoekje of wcrolletje krijgt van me, dat wel maar post of andere dingen blijft hij netjes af. hij jankt of piept niet als ik weg ben, alleen eventjes op moment dat ik weg ga maar daarna is hij stil. ziet er goed uit, niet te dik niet te mager precies goed, alles is kerngezond aan hem volgens dierenarts. eeeehhh wat wil je nog meer. ja het luisteren gaat ook redelijk goed, behalve buiten is hij oost-indisch doof, maar dat zijn zijn ouders ook, dus daar heb ik me al bij neergelegd. kent al paar commando's waarvan er eentje voor mij niet noodzakelijk is om te kennen en dat is het commando zit. brutus kent ook alleen de commando's uit (de wc bv of douche of slaapkamer of keuken what ever) en het commando wacht(en) zit kent hij ook maar doet hij nooit en hoeft hij van mij niet perse. en die commando's kent danger ook. nog meer??????? om te overtuigen. oja hij schooit niet, zal momenteel nog niks uit je handen pakken (eten, snoep) de tafel kan hij nog niet bij dus dat is nog niet aan de orde. en verder heeft hij ook geen gedragsstoornissen die zgn bij flessenpups teveel voorkomen. ik lees hier op forum heel veel verhalen over honden die wel gedragsstoornissen hebben, zijn dat ook flessenpups???? nee dat dacht ik van niet. als een hond gedragsstoornissen vertoont is dat puur de opvoeding of van de probleemouders overgenomen, maar niet omdat het een flessenpup is. en dat weet je zelf net zo goed als ik, alleen je wil er niet voor uit komen omdat jij fokt met je hondjes en het beter denkt te weten. ok er zullen vast wel dingen zijn die jij beter weet dan mij, zal ik ook zeker niet ontkennen, maar iemand die honden traint op een hondenschool zegt zelfs dat gedragsstoornissen meer bij moederpups voor komt dan bij flessenpups. en zij traint mensen met honden met gedragsstoornissen. en zij zegt ook geen van die honden is een flessenpup. dus zo zie je maar dat je niet alles weet of bij het rechte eind heb, maar er eerlijk vooruit komen dat je er naast zat doe je ook niet. maar goed nogmaals daar gaat deze topic totaal niet over. hij gaat over loopsigheid of iets. en mijn Danger vertoont geen gedragsstoornissen, en als ik hem blijf opvoeden zoals ik nu doe zullen die gedragsstoornissen er ook zeer zeker niet komen. ik ga nu me bed opzoeken want ga helemaal geen woorden spenderen aan jou. en jij denkt wat jij denkt en ik wat ik denk. en laten we nu deze topic maar verder laten gaan waar het over gaat.
de rust.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
ja ik schei uit omdat ik weet dat ik het in dit geval bij het rechte eind heb, tevens met de hulp en woorden van andere wel deskundige mensen. en jij dat net zo goed weet als mij. hahahaha ik lach er maar beetje om, want jij weet altijd wel van iets wat positiefs is iets negatiefs te maken, terwijl het helemaal bij het verkeerde eind is. maar je gaat maar lekker je goddelijke gang.
nogmaals de rust
nogmaals de rust

- starfleet
- Erelid
Waarom is Brutus niet gecastreerd? Ik lees de hele tijd dat je het de moeite niet vindt omdat hij maar een niet ingedaalde bal heeft, maar nou net die ene niet ingedaalde bal zet Brutus heel hoog op de risicolijst voor teelbalkanker, dus ik snap niet dat je hem niet laat castreren.snakelady33 schreef: gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat ze al het verstand van de wereld heeft en er ook toen een nest van wou.... ojee ongelukje, tis toch wat :N:starfleet schreef:Waarom is Brutus niet gecastreerd? Ik lees de hele tijd dat je het de moeite niet vindt omdat hij maar een niet ingedaalde bal heeft, maar nou net die ene niet ingedaalde bal zet Brutus heel hoog op de risicolijst voor teelbalkanker, dus ik snap niet dat je hem niet laat castreren.snakelady33 schreef: gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat jij mij helemaal niet kent... en ik denk dat jij ook wat moet indimmen want je lult hier op het forum aardig wat raak, dingen die kant nog wal slaan moet ik zeggen...snakelady33 schreef:ja ik schei uit omdat ik weet dat ik het in dit geval bij het rechte eind heb, tevens met de hulp en woorden van andere wel deskundige mensen. en jij dat net zo goed weet als mij. hahahaha ik lach er maar beetje om, want jij weet altijd wel van iets wat positiefs is iets negatiefs te maken, terwijl het helemaal bij het verkeerde eind is. maar je gaat maar lekker je goddelijke gang.
nogmaals de rust
- starfleet
- Erelid
Hebben die andere mensen ook zo'n enorme soep van letters nodig om iets te zeggen, zoniet zou je dan die kunnen citeren zodat het wat gemakkelijker leest?snakelady33 schreef:ja ik schei uit omdat ik weet dat ik het in dit geval bij het rechte eind heb, tevens met de hulp en woorden van andere wel deskundige mensen.
Sorry, maar ik denk dat je schrijft zoals je praat en het is werkelijk niet te volgen.
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
graag snakelady, vat het allemaal iets beter samenstarfleet schreef:Hebben die andere mensen ook zo'n enorme soep van letters nodig om iets te zeggen, zoniet zou je dan die kunnen citeren zodat het wat gemakkelijker leest?snakelady33 schreef:ja ik schei uit omdat ik weet dat ik het in dit geval bij het rechte eind heb, tevens met de hulp en woorden van andere wel deskundige mensen.
Sorry, maar ik denk dat je schrijft zoals je praat en het is werkelijk niet te volgen.
Anne
-
- Vaste gebruiker
die niet ingedaalde teelbal zit niet vast en volgens 2 onafhankelijke DA'en liep/loopt hij geen risico op teelbalkanker omdat die teelbal dus los zit in zijn lies volgens mijn DA'en. en ik vertrouw eerder op een DA dan op iemand of wat anders. als mijn DA zegt dat hij idd risico loopt ja dan zal het moeten en zal ik het ook zeker doen.starfleet schreef:Waarom is Brutus niet gecastreerd? Ik lees de hele tijd dat je het de moeite niet vindt omdat hij maar een niet ingedaalde bal heeft, maar nou net die ene niet ingedaalde bal zet Brutus heel hoog op de risicolijst voor teelbalkanker, dus ik snap niet dat je hem niet laat castreren.snakelady33 schreef: gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.
Anne
en yamie nogmaals. ik heb gezegd dat ik een nestje van hem wilde ja, maar ik geen erfelijke kwaaltjes wil doorgeven aan andere hondjes/pups, en er ook niemand een nestje wil ongeacht welke reu, wist ik dat dit niet ging gebeuren dus kon ik dat makkelijk roepen. ik heb ook wel eens tegen me ouders gezegd van laat die 2 toch een keer als ze zo graag willen, maar ook al zouden me ouders dat goed vinden, dan nog zou brutus dus niet mogen, ivm erfelijk kwaaltje wat ik niet wil doorgeven. en heb er ook alles aan gedaan wat in me macht lag om brutus niet bij die teef te laten komen, maar ja helaas toch gebeurd. en omdat je een ongelukje moeilijk kan terugdraaien ben ik er nu gewoon heel blij mee. en als we het hadden kunnen stoppen de zwangerschap hadden we het zeker gedaan, ten eerste omdat de teef te oud was voor een nestje, ten tweede omdat brutus van mij geen nestje mocht fokken hoe graag ik ook zou willen. ivm zijn niet ingedaalde teelbal. en ten derde er was tot aan de bevalling niks te zien aan de teef van een eventuele zwangerschap, en omdat ik niet wist of brutus wel of niet vruchtbaar was, wisten we dus ook niet of ze wel of niet zwanger was. en als je meteen na een dekking naar de DA gaat kunnen hun ook nog niet voelen of zien of ze wel of niet zwanger is, dus konden de zwangerschap ook niet afbreken. en als ik geweten had dat ze zwanger was had ze de dag van tevoren echt niet met me ex meegegaan naar zijn huis, maar bij mij gebleven. tot de pups van de moeder afmochten, maar nu was er door omstandigheden van de moeder nog maar 1 over, en die mocht op aanraden van DA'en en vertrouwde dierenwinkels niet meer bij de moeder blijven door agressie en negatieve dingen van de moederhond. maar goed ik ben niemand en zeer zeker jou geen verklaring schuldig. en ik weet echt niet alles zo heel goed maar weet wel heel veel. en omtrent brutus en de teef en de pup heb ik alles van dierenartsen en mensen die er m.i. meer verstand van hebben en meer vanaf weten dan jou.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is waarsnakelady33 schreef:ja als je weet dat je hond zwanger is vanaf dag 1 dan kan je het idd afbreken maar niet op moment dat ze aan het bevallen is.

maar goed.. hier gebeurt ook niet op die manier een ongelukje en bijt de teef geen twee puppen dood ( sorry , ik heb na jou opmerkingen geen zin meer om aardig te zijn)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Verkeerd antwoord, een loopse teef mag tegenwoordig gewoon showen en werkexamens (bijv. bij Cynophillia) doen.Mol schreef:of de teef nou wel of niet uitdaagt is om het even, je ga de kat niet op het spek binden je komt met een loopse teef ook niet op het trainings veld of in de show ring, dus ook niet in het losloop gebied.Debora schreef:Ik mag aannemen dat jij de capaciteiten heb om je honden zelf op te voeden. Ik vind het wel heel makkelijk om overal maar de teven de schuld van te geven, blijkbaar mag een reu alles maar dan ook alles doen. Sorry, maar dat kwakkie gaat er bij mij niet in.Mol schreef:kom jij dan maar bij mij langs en ga jij Jake dan maar eens leren dat hij niet achter een lekker geil wijfie aan mag, dat is het zelfde als een vent een bloot vroutje ziet en die gaat hem staan uit dagenDebora schreef:Volgens mij is het gewoon een kwestie van opvoeding bij een reu, daarnaast zijn hormoonhuishouding. Je kan je reu ook opvoeden dat hij niet kwakkeloos achter elke teef aangaat. Nou ja, mij is het in ieder geval gelukt.Ik vind het jammer dat het topic zich gesplitst heeft in reu-vs. teveneigenaren, een teef heeft net zoveel recht om te mogen genieten als een reu en andersom net zo.
molWie zegt trouwens dat een teef uit zit te dagen? Niet elke teef is gedient van oversexte reu, maar ja als de eigenaar het allemaal maar best vind en zich verschuilt onder het motto "het ligt aan de teef". Dan ligt het inderdaad niet aan de hond, maar aan het baasje.
mol
-
- Vaste gebruiker
de teef heeft maar 1 pup doodgebeten. de derde pup is na een dag overleden omdat die de helft kleiner en dunner was dan Danger bij geboorte en daardoor heeft de derde t niet overleeft. en nee bij jou hoeven geen ongelukjes te gebeuren, want die mogen toch wel fokken, en dat weten ze dus wachten ze netjes hun tijd af.yamie schreef:dat is waarsnakelady33 schreef:ja als je weet dat je hond zwanger is vanaf dag 1 dan kan je het idd afbreken maar niet op moment dat ze aan het bevallen is.![]()
maar goed.. hier gebeurt ook niet op die manier een ongelukje en bijt de teef geen twee puppen dood ( sorry , ik heb na jou opmerkingen geen zin meer om aardig te zijn)
ok was voor de laatste keer offtopic

- starfleet
- Erelid
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ik dan maar weer on-topic gaan.
Mark, jij zegt dat je wolven niet met honden kan vergelijken. Hondengedrag komt nog steeds overeen met wolvengedrag. De Alpha-reu en teef mogen dekken, de lageren in rang dus niet. Wij -hondeneigenaren- hebben de hondengedrag in vele opzichte onderdrukt om ze in huis te halen. Daarnaast zijn er nog honden die zich niet zomaar laten dekken of dekken als de roedelleider in de buurt is, pas als de roedelleider uit beeld is laat de hond zich dekken of gaat de hond de teef dekken. Dus ja, ik blijf bij mijn mening dat er middels trainen veel uit te halen valt.
Wat mij ook opvalt in het topic is dat veel reu-eigenaren zeggen dat als de reu een lekker ruikend teefje in de buurt is, niet hun probleem is. Mijn gesteriliseerde maar toch zo lekker ruikende teef zou niet meer in een losloopgebied mogen rond dwarrelen? Omdat ik altijd reuen tegen kom die haar te grazen willen nemen? Dat een reu-eigenaar dan zo laks is om zijn hond onder appel te houden, omdat het zijn natuurlijke driften zijn, want tja het ligt natuurlijk aan de teef nooit aan de reu. Je moet eens weten hoeveel reu-eigenaren ik tegenkom die te beroerd zijn om hun hond op te halen. Ik ben zelfs nog vriendelijk en vraag eerst netjes of ze hun hond komen halen, doen ze het niet, dan haal ik ze er vanaf maar dan op mijn manier. Ik kan veel begrijpen als het gaat om hondengedrag of hun natuurlijk instinct, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te accepteren.

Mark, jij zegt dat je wolven niet met honden kan vergelijken. Hondengedrag komt nog steeds overeen met wolvengedrag. De Alpha-reu en teef mogen dekken, de lageren in rang dus niet. Wij -hondeneigenaren- hebben de hondengedrag in vele opzichte onderdrukt om ze in huis te halen. Daarnaast zijn er nog honden die zich niet zomaar laten dekken of dekken als de roedelleider in de buurt is, pas als de roedelleider uit beeld is laat de hond zich dekken of gaat de hond de teef dekken. Dus ja, ik blijf bij mijn mening dat er middels trainen veel uit te halen valt.

Wat mij ook opvalt in het topic is dat veel reu-eigenaren zeggen dat als de reu een lekker ruikend teefje in de buurt is, niet hun probleem is. Mijn gesteriliseerde maar toch zo lekker ruikende teef zou niet meer in een losloopgebied mogen rond dwarrelen? Omdat ik altijd reuen tegen kom die haar te grazen willen nemen? Dat een reu-eigenaar dan zo laks is om zijn hond onder appel te houden, omdat het zijn natuurlijke driften zijn, want tja het ligt natuurlijk aan de teef nooit aan de reu. Je moet eens weten hoeveel reu-eigenaren ik tegenkom die te beroerd zijn om hun hond op te halen. Ik ben zelfs nog vriendelijk en vraag eerst netjes of ze hun hond komen halen, doen ze het niet, dan haal ik ze er vanaf maar dan op mijn manier. Ik kan veel begrijpen als het gaat om hondengedrag of hun natuurlijk instinct, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te accepteren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben niet bang voor honden, groot of klein. Ik zal ze eerst verjagen, zo niet ben ik niet bang om de hond er zelf af te halen. De hond aanlijnen en lekker verder wandelen met drie honden is ook altijd prettig hoor, moet je eens zien hoe hard reu-eigenaren dan kunnen lopen.Martijn schreef:Wat is jouw manier dan?Debora schreef:Ik ben zelfs nog vriendelijk en vraag eerst netjes of ze hun hond komen halen, doen ze het niet, dan haal ik ze er vanaf maar dan op mijn manier.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als dat op mij slaat, ik zeg nergens dat een reu een onopgevoed projectiel is, maar dat er tussen begrijpen en accepteren van natuurlijke driften wel een heel groot verschil zit. Het is lariekoek om alles maar te accepteren van je hond, want het ligt in zijn natuurlijke driften, dat je het begrijpt is een ander verhaal. Niets is makkelijker om je te verschuilen achter het is zijn/haar "geslachtdriften" om zo jezelf vrij te pleiten voor alle verantwoordelijkheden die je hebt ten opzichte van je hond. Geldt zowel voor een reu als voor een teef.Martijn schreef:Wat een gelachelijk verhaal om een reu die op een loopse teef reageert als onopgevoed projectiel van een nitwit te bestempelen trouwens.
Het viel me gisteren niet zo duidelijk op maar de stelling dat een reu, welke reu dan ook, geleerd kan worden tegen zijn eigen geslachtsdrift in te gaan is bizar.
Waar is de altijd zo dik aangezette rasachtergrond? Waar zijn de verhandelingen over hoe je dat dan doet?
"Dan moet je hem onder appel zetten." Christus wat een lariekoek. Minstens de helft van de honden hier doet niet eens aan een waar appél.
Laat staan als er een loopse teef onder aan het kruipen is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoeft tegenover mij geen verantwoordelijkheden te geven, ik heb nl. geen loopse teven hier in huis en ze zullen het ook nooit worden. Dus leuk en aardig dat je het op de man probeert te spelen, maar dat is niet nodig. Daarnaast heb ik altijd respect gehad voor reu-eigenaren en kwamen ze toen ze voor het eerst loops werden niet in een losloopgebied, maar vind nog steeds dat je niet alles maar moet afschuiven op een ander, dus zelf je verantwoordelijkheden nemen ten opzichte van je hond en nogmaals dat geldt zowel voor een reu- als een teefeigenaar. Maar dat zinnetje heb je maar voor de lol overgeslagen.
Ja, daar heb je gelijk in, maar dan mag je wel verwachten van een reu-eigenaar dat hij zijn hond komt ophalen als ik dat vraag en niet net doet alsof hij God is en dat het mijn probleem is dat zijn reu niet luistert.Het is trouwens aan jou om je hond te beschermen tegen haar eigen rugklachten. Dat kan een ander niet ruiken.
Hiermee bedoelde ik dat mijn teef niet afsnauwt en suggereerde niet dat het wat met geslachtdrift te maken heeft.En vliegen kwaad doen heeft weinig met geslachtsdrift te maken. Voor de honderdste keer...geslachtsdrift is geen daad van agressie.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Misschien dat de indruk bestaat (door mijn verhaal van mijn reu die op 100m. afstand de eigenaar van een loops teefje traceert, zonder dat het teefje aanwezig is) dat mijn reu zo'n ongecontroleerde hormoonbaal is, maar dat is gelukkig niet (meer) zo. Weet niet meer precies hoe Wil dat formuleerde
. Hij is dat wel geweest en mét zijn sterke jachtdrift was dit geen fijne combinatie (zacht uitgedrukt). Vorig jaar wilde ik hem dan ook laten castreren. Eerst chemisch omdat ik zooo erg twijfelde. Die periode steeds doorgetraind en ws. omdat zijn hormonen nu tijdelijk 'uitgeschakeld' waren kwam het nu wél aan. Wat mij vooral zo stoorde in de verschillende discussies is dat het zo makkelijk gezegd wordt dat je je hond maar onder appel moet houden. Ze moesten eens weten, denk ik dan; bloed, zweet en tranen heeft het me gekost! En dan lukte het nog niet...
Was dan heel dankbaar als teveneigenaren begrip toonden.
Er zijn echter twee teefjes hier in de buurt waar Dante extra gek op is; een daarvan is de teef van bovenstaand verhaal. Als zij loops is moet ik zeer op mijn qui vive zijn..
Gr. Marijke

Was dan heel dankbaar als teveneigenaren begrip toonden.
Er zijn echter twee teefjes hier in de buurt waar Dante extra gek op is; een daarvan is de teef van bovenstaand verhaal. Als zij loops is moet ik zeer op mijn qui vive zijn..
Gr. Marijke
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Nog even; ik heb trouwens gemerkt dat veel teveneigenaren niet eens weten hoe sterk dat werkt bij een reu. Aardige goedwillende mensen die ik geregeld tegenkom in een losloopgebied (een echte; compleet met bordjes) reageerden hoogst verbaasd als ik ze voorzichtig vroeg om tijdens de loopsheid niet meer of op andere tijden daar te lopen. Ze gaven aan dat ze zich dat nooit gerealiseerd hadden en hielden er voortaan rekening mee! Bij mijn reu is het tegenwoordig al genoeg als de eigenaar op een afstandje roept dat het teefje loops is, ik lijn hem dan aan en een paar minuten later kan ik hem weer los laten, hij loopt dan mee. Ook dat realiseren veel teveneigenaren zich niet (hier) dat het veel scheelt als de reu nog niet uitgebreid heeft mogen snuffelen, enz. Meestal gaat het hier dus in pais en vree. Ik vraag wel meestal welke kant ze uit lopen en of ze, mocht het onverhoopt toch mis gaan mijn hond willen vasthouden tot ik er ben
En dat is nooit een probleem
Dus met enig overleg, uitleg en rekening houdend met elkaar is het (nu) goed te doen..
Gr. Marijke

Gr. Marijke
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik moet mijn honden castreren omdat jij je hond niet onder controle hebt... voel je je wel lekker!snakelady33 schreef:maar waarom niet gewoon alle teven laten steriliseren en alle reuen laten castreren????? dan raken de asiels ook niet bomvol met honden die niet meer gewenst zijn of die gedumpt zijn/worden en ook niet met pups die (on)gewenst worden geboren, wat weer kruisinkjes zijn, terwijl iedereen maar een rashond wil. gewoon iedereen zijn/haar hond laten steriliseren/castreren hebben we nergens geen last meer van en hoeven er ook niet meer van deze onzinnige discussies gevoerd te worden, want dan kunnen EN teven EN reuen allemaal tegelijkertijd loslopen in een losloopgebied.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
problemen zie je niet als pup die komen later passnakelady33 schreef:ja ok mijn woorden ja geef ik je gelijk in, zal het ook niet ontkennen, maar ik wist 100% zeker dat er niemand een nestje wilde. ik ging of heb niet bewust met hem geadverteerd ofzo. en omdat ik dus zeker wist dat niemand een nestje wilde ongeacht welke hond, kon ik dat makkelijk roepen, omdat ik wist dat hij toch nooit een teefje zou dekken. mits het zoals nu idd een ongelukje is, maar ongelukjes probeerde ik altijd te voorkomen, zo ook met die teef van me ex. om de beurt zaten ze poosje in de gang en keuken, waarbij ze ook naar de overloop en de douche konden, puur om te voorkomen dat er dus een nestje van zou komen. maar ja toch is het gebeurt. maar als dat niet was gebeurt had Brutus nooit een teefje tot zijn beschikking gekregen. ook niet om het feit dat hij maar 1 ingedaalde teelbal heeft en dat erfelijk is. en ik wil geen erfelijke afwijkingen overbrengen op andere hondjes. met Danger heb ik de mazzel, want de DA heeft gevoeld en zaten (ondanks dat het moeilijk te voelen is nog op dit moment) allebei op de plek waar ze horen te zitten, dus die erfelijkheid is niet overgeslagen op Danger.
de rust.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon je honden uit elkaar halen, ongelukjes gebeuren door slecht opletten van de eigenaar. Hier zijn intacte reuen en teven maar er gebeuren echt geen ongelukjes hoor... gewoon opletten.snakelady33 schreef:ja als je weet dat je hond zwanger is vanaf dag 1 dan kan je het idd afbreken maar niet op moment dat ze aan het bevallen is.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb steeds gezegd dat ik wil dat mijn reuen luisteren en niet achter hun neus aangaan, wat anderen doen moeten ze zelf weten maar hier is het te gevaarlijk als ze niet luisteren dus het "hier" commando moet altijd opgevolgd worden anders komen ze niet los.Martijn schreef:Wat een gelachelijk verhaal om een reu die op een loopse teef reageert als onopgevoed projectiel van een nitwit te bestempelen trouwens.
Het viel me gisteren niet zo duidelijk op maar de stelling dat een reu, welke reu dan ook, geleerd kan worden tegen zijn eigen geslachtsdrift in te gaan is bizar.
Hoe ze dat leren, op het trainingsveld leren ze al loopse teven te negeren, daarnaast heb ik misschien het voordeel dat mijn loopse teef geen eigen reuen in de buurt accepteerd en ze verschrikkelijk op hun flikker geeft ook al is ze dekrijp.