Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gescheurde duimnagel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Gescheurde duimnagel

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Yildah heeft haar duimnagel gescheurd.

De nagel was altijd al vrij lang, dik en knetterhard (heel moeilijk te knippen)
Vanmiddag na een boswandeling stond de nagel ineens bijna overdwars.

Het bloed niet en ze lijkt er weinig pijn aan te hebben (behalve als ik het aan raak) Ik heb even naar de scheur gekeken en als je nagel iets verder buigt zie je een stukje vlees :N:

Wat denken jullie? Is het een gevalletje DA of zal ik het laten zitten en wachten totdat het eraf valt?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

uh tja :mrgreen: ik heb dit 2 keer gehad met mijn bo, de eerste keer ben ik naar de da gegaan omdat het een kwetsbare plek is en doordat de nagel haaks op zijn poot stond het natuurlijk makkelijk verder scheurt bij aantikken ( ergens opspringen, tegen aan springen wat dan ook)

tjing tjing, 40 euro mevrouw, ff de nagel eraf getrokken... de volgende keer heb ik de nagel (andere poot) er zelf afgetrokken, hond goed vast ( laten) houden, tang erbij, trekken door korte ruk in de goede richting.. het kan bloeden hoewel dat hier vrij snel stopte, poot in de biotex, afdrogen en klaar.. ik laat een afgescheurde nagel dus niet zitten, puur omdat het alleen maar meer kan beschadigen en pijn doet.. ik begrijp dat je het misschien niet zelf kunt of durft, dus dan idd even naar de da...
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef:uh tja :mrgreen: ik heb dit 2 keer gehad met mijn bo, de eerste keer ben ik naar de da gegaan omdat het een kwetsbare plek is en doordat de nagel haaks op zijn poot stond het natuurlijk makkelijk verder scheurt bij aantikken ( ergens opspringen, tegen aan springen wat dan ook)

tjing tjing, 40 euro mevrouw, ff de nagel eraf getrokken... de volgende keer heb ik de nagel (andere poot) er zelf afgetrokken, hond goed vast ( laten) houden, tang erbij, trekken door korte ruk in de goede richting.. het kan bloeden hoewel dat hier vrij snel stopte, poot in de biotex, afdrogen en klaar.. ik laat een afgescheurde nagel dus niet zitten, puur omdat het alleen maar meer kan beschadigen en pijn doet.. ik begrijp dat je het misschien niet zelf kunt of durft, dus dan idd even naar de da...
Krijg helemaal kippenvel bij het idee. Dat je dat durft!! :mrgreen:

Ik ben heel wat gewend maar begin niet over nagels... :N:

Maar goed, de nagel was al lang en steekt nu behoorlijk uit. Dus dat wordt een ritje DA. (arme yildah :jank: )

Bedankt voor je antwoord!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
yamie schreef:uh tja :mrgreen: ik heb dit 2 keer gehad met mijn bo, de eerste keer ben ik naar de da gegaan omdat het een kwetsbare plek is en doordat de nagel haaks op zijn poot stond het natuurlijk makkelijk verder scheurt bij aantikken ( ergens opspringen, tegen aan springen wat dan ook)

Krijg helemaal kippenvel bij het idee. Dat je dat durft!! :mrgreen:

Ik ben heel wat gewend maar begin niet over nagels... :N:

Maar goed, de nagel was al lang en steekt nu behoorlijk uit. Dus dat wordt een ritje DA. (arme yildah :jank: )

Bedankt voor je antwoord!
het valt echt reuze mee hoor, het is echt maar een kort rukje, even een piep ( bij de da dus in jou geval he :wink: )

zoals het nu is, is het een plek die zoo kwetsbaar en pijnlijk is, denk maar aan je eigen nagel die ingescheurd is en er half bij hangt, tik dat maar eens aan :mrgreen: daarbij, als het nagelbed nog verder inscheurt, kan dat alleen maar meer ellende opleveren..

en tja ik vind het niet fijn om te doen hoor, moet ook altijd diep adem halen, maar heb het nu een aantal keren gedaan ( 1 keer bij eigen hond, dat was erger haha) maar daarna is de ellende gewoon over, pootje in de gaten houden enz.. maar ze hebben geen pijn meer :wink:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

leggy had het ook vorige week :N: zat nog aan 1 klein stukje vast , ik heb het maar door geknipt. Zo'n losse nagel die steeds heen en weer gaat lijkt me nog pijnlijker.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef: denk maar aan je eigen nagel die ingescheurd is en er half bij hangt, tik dat maar eens aan :mrgreen: daarbij, als het nagelbed nog verder inscheurt, kan dat alleen maar meer ellende opleveren..
:eek: Gadverdegader hahahhaha Ik was net van plan om te gaan slapen en lekker zoet te dromen. :mrgreen:

Maar je hebt wel helemaal gelijk, het is geen fijn gevoel met een los hangende nagel. Ik bel morgen de DA wel even en meestal kan ik dezelfde dag nog terecht.
Trouwens, je woont toevallig niet in de buurt van Apeldoorn? :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

jip007 schreef:leggy had het ook vorige week :N: zat nog aan 1 klein stukje vast , ik heb het maar door geknipt. Zo'n losse nagel die steeds heen en weer gaat lijkt me nog pijnlijker.
Hoe heb je dat gedaan (ja, met een nagel schaar :mrgreen: )
Ik bedoel, hoe wist je dat je niet in het leven zou gaan knippen?
Knippen durf ik eventueel nog wel maar Yildah's nagels zijn helemaal zwart en ik druf de gok eigelijk niet te nemen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
jip007 schreef:leggy had het ook vorige week :N: zat nog aan 1 klein stukje vast , ik heb het maar door geknipt. Zo'n losse nagel die steeds heen en weer gaat lijkt me nog pijnlijker.
Knippen durf ik eventueel nog wel maar Yildah's nagels zijn helemaal zwart en ik druf de gok eigelijk niet te nemen.
het scheelt al als je er een stukje afknipt :wink:
als het nog aan een klein stukje vastzit, dan dat stukje knippen, alleen moet je dan wel uitkijken dat de resterende nagel niet verkeerd groeit :wink:

enne ik kom vrijdag weer in apeldoorn :mrgreen: hoop dat het dan al opgelost is
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Sandro schreef:
dat stukje waar het leven zat lag al bloot , volgens mij hing het alleen nog aan een stuk nagel. Het bloedde een heel klein beetje , ik heb het ff dicht gedrukt en daarna heb ik er acederm op gespoten , ziet er nu goed uit :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Charlotte*
Zeer actief

jip007 schreef:
Sandro schreef:
dat stukje waar het leven zat lag al bloot , volgens mij hing het alleen nog aan een stuk nagel. Het bloedde een heel klein beetje , ik heb het ff dicht gedrukt en daarna heb ik er acederm op gespoten , ziet er nu goed uit :wink:
:mrgreen: Je kon dus wel heel duidelijk zien waar het leven zat. Dat maakt het knippen inderdaad makkelijker.

Bij Yildah zie ik alleen het leven als ik de nagel opzij duw, maar dan zie ik niet het eind van het leven zeg maar.

Ik laat het klusje toch maar aan mijn DA over.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef: enne ik kom vrijdag weer in apeldoorn :mrgreen: hoop dat het dan al opgelost is
jaaa, dan is het zeker al opgelost! Als het goed is zijn we er morgen vanaf.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
yamie schreef: enne ik kom vrijdag weer in apeldoorn :mrgreen: hoop dat het dan al opgelost is
jaaa, dan is het zeker al opgelost! Als het goed is zijn we er morgen vanaf.
vast wel, ze komt deze nacht ook nog wel door hoor, ze weet zelf wel dat het zeer doet en als ze een beetje uitkijkt, stoot ze er niet tegen aan :wink:

enne trouwens, ik woon nu niet meer in a'doorn, maar heb er meer dan de helft van mijn leven gewoond, en mijn zus en pa wonen er nog :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef:
enne trouwens, ik woon nu niet meer in a'doorn, maar heb er meer dan de helft van mijn leven gewoond, en mijn zus en pa wonen er nog :mrgreen:
Wat leuk! Waar in Apeldoorn heb je gewoond?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
yamie schreef:
geboren in kerschoten ( mercatorplein) daarna in de maten gewoond,( gaarde) toe een paar jaar aan de kerklaan, na ff tijdje nijmegen , weer terug in a'doorn, maten: gaarde, horst en weer gaarde :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef:
Sandro schreef:
yamie schreef:
geboren in kerschoten ( mercatorplein) daarna in de maten gewoond,( gaarde) toe een paar jaar aan de kerklaan, na ff tijdje nijmegen , weer terug in a'doorn, maten: gaarde, horst en weer gaarde :mrgreen:
Jemig, je bent echt vaak verhuisd!

Ik heb zelf ook in de Maten gewoond (bierbrouwershorst) en mijn pa woont aan de warenaargaarde.

Aan de gaarde wonen is wel leuk als je honden hebt, binnen no-time zit je in het matenpark.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
yamie schreef:
Sandro schreef:
yamie schreef:
Jemig, je bent echt vaak verhuisd!

Ik heb zelf ook in de Maten gewoond (bierbrouwershorst) en mijn pa woont aan de warenaargaarde.

Aan de gaarde wonen is wel leuk als je honden hebt, binnen no-time zit je in het matenpark.
hey mijn vader woont ook aan de warenargaarde :mrgreen: ( en daar heb ik zelf ook eent ijd gewoond, ja ook bij mijn pa, maar ook apart)
Charlotte*
Zeer actief

yamie schreef:
hey mijn vader woont ook aan de warenargaarde :mrgreen: ( en daar heb ik zelf ook eent ijd gewoond, ja ook bij mijn pa, maar ook apart)
Hebben ze honden?? Misschien ken ik ze wel :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Helaas had de dierenarts vandaag echt geen tijd.
Morgen kan ik wel terecht en dan gaat ze ernaar kijken.
Ben benieuwd, ik heb het eens goed bekeken bij daglicht en het zit raar in elkaar.

Het stukje nagel hangt niet los, het zit nog vrij vast. Aan een kant zie je een scheur en de andere kant zit nog vast. Best raar want de nagel staat toch overdwars op de poot.

Ik heb er nu een verbandje omheen gedaan zodat ze niet ergens achter kan blijven haken.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
yamie schreef:
Hebben ze honden?? Misschien ken ik ze wel :mrgreen:
nee geen honden ( en hij is ook maar 1 hij :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”