Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lovely-me
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lovely-me »

En mocht er een reu aan haar kont hangen, dan ga ik gewoon keurig de hond terugbrengen.

Dat doe ik net zo goed. Ik kies ook een plek waar normaal niemand loopt, officieel mag je daar niet eens met de hond lopen waar ik loop. Normaal kom ik dr nooit omdat het niet mag, maar nu dus wel om andere honden te mijden. En zoals je zelf zegt, het kan altijd gebeuren dat je er wel 1 tegenkomt en dat was dus ook zo.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

lovely-me schreef:Cursus begrijpend lezen is voor sommigen hier niet overbodig.

Ik liep niet in een druk losloopgebied, ik heb anderhalf uur gewandeld en zij was de enige die ik ben tegengekomen. En normaal loop ik 3 keer op een dag daar en nu 1 keer. En zoals ik al zei, er is verder niks om haar uit te laten.
Ik hoor veel van jullie zeggen, "ja dan ga ik op een rustig tijstip en op een rustige plek" :blah:
Ik deed precies hetzelfde en dat is niet goed.... verklaar u nader.....

Je moet het gewoon vermijden dat soort plekken, hondje aan de riem en effe 3 weken die plekken vermijden.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

lovely-me schreef:En mocht er een reu aan haar kont hangen, dan ga ik gewoon keurig de hond terugbrengen.

Dat doe ik net zo goed. Ik kies ook een plek waar normaal niemand loopt, officieel mag je daar niet eens met de hond lopen waar ik loop. Normaal kom ik dr nooit omdat het niet mag, maar nu dus wel om andere honden te mijden. En zoals je zelf zegt, het kan altijd gebeuren dat je er wel 1 tegenkomt en dat was dus ook zo.
lovely-me schreef: En nee, ze was niet aangelijnd, omdat ze sowieso altijd binnen een straal van 10 meter blijft, dus het nut van een riem zie ik hier niet. En het is een losloopgebied, maar dat is het hele bos, en zoals ik al zei (beter lezen misschien!!!) er is hier verder niks waar ik haar uit kan laten. Woon praktisch IN het bos. Dus ja, waar moet ik dan heen zonder auto met een hond?
Gelukkig spreek je jezelf niet zo'n klein beetje tegen. :roll:
Groet,
Dorien
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Als er een beetje meer wederzijds begrip zou zijn, zou deze discussie volgens mij niet eens nodig zijn.

Loop ik met Beau en Nala en kom ik een loopse teef tegen, dan lijn ik mijn ongeholpen reutje Beau een stukje aan en laat hem verderop wel weer los, als ie niet gewoon los met me meeloopt.

Nu is Nala loops en ik laat beiden gewoon tegelijk uit. Nala heeft vandaag zelfs lekker gespeeld met haar grote vriendin Myra en ik heb toen juist Beau even aan het lijntje gehouden zodat de twee dames lekker konden ravotten. Gewoon op het eigen (losloop)gebied. Oke, ik loop wel op andere tijden dan normaal (en minder vaak) en probeer contact met (groepen) honden te vermijden.

Maar dat een reu het al van verre ruikt enzo, daar geloof ik ook niets van. Als ik boven of aan de zeezijde van de dijk loop en er loopt een reutje onder aan de dijk, dan komt die dus echt niet boven, omdat Nala loops is. Hij merkt het niet eens op!

Ik heb er geen problemen mee als ik de andere eigenaren van loopse teven tegenkom als ik met mijn ongeholpen reu loop en andersom hoor ik ook geen rare reacties van de mensen dat ik met mijn nu loopse teefje loop (hihi, sterker nog: ze hebben de afgelopen weken alleen maar belangstellend gevraagd wanneer ze nou eindelijk eens loops werd...).

En is er wel een reutje dat met me meeloopt en dat door de eigenaar niet is terug te roepen dan loop ik toch even met mijn teefje (eventueel op de arm) naar de eigenaar van het reutje zodat hij/zij hem weer bij zich kan nemen.

Overigens ben ik van mening dat mensen ook beter moeten trainen op het terugroepen van hun reu. Ik heb met Beau en Nala vanmiddag ook gewoon getraind. Mijn smoorverliefde reu blijft wachten en blijven als ik zeg dat ie dat moet doen. Zelfs als dat naast loopse Nala is (ben ook VOOR het toelaten van loopse teefjes op de training, helaas denkt onze club daar anders over).

Ik vind dat we gewoon een beetje meer open voor elkaar moeten kunnen staan.
Afbeelding
lovely-me
Vaste gebruiker

haha, ik zie het.
Wat ik bedoel is dat het hele bos in principe losloopgebied is, behalve dan de stukjes waar je niet met de hond mag komen. Maar dat zijn eigenlijk maar twee gedeeltes, en omdat ik gewend ben om altijd in het losloopgebied te lopen zei ik dat nu ook.
Ik moet trouwens ook een stukje door het losloopgebied lopen om op dat gedeelte te komen wat verboden is voor honden. Vandaar dat ik het over een losloopgebied had, foutje van mij. :N:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij hebben Buffy aan de lijn gehouden en af en toe op een veldje met een bevriend teefje of een pup laten spelen. Verder (met de auto) naar een park in de buurt waar de honden aangelijnd moeten. Dat er dan toch loslopende reuen zijn is het probleem van die bazen die hun hond persé los willen laten lopen in aanlijngebied.

Anne
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Riboet schreef:Maar dat een reu het al van verre ruikt enzo, daar geloof ik ook niets van. Als ik boven of aan de zeezijde van de dijk loop en er loopt een reutje onder aan de dijk, dan komt die dus echt niet boven, omdat Nala loops is. Hij merkt het niet eens op!
Ze zijn er wel hoor die reuen. Die een loopse teef van verre ruiken en niet meer te houden zijn.
Riboet schreef:En is er wel een reutje dat met me meeloopt en dat door de eigenaar niet is terug te roepen dan loop ik toch even met mijn teefje (eventueel op de arm) naar de eigenaar van het reutje zodat hij/zij hem weer bij zich kan nemen.
Wel eens een reu maatje Rotweiler of groter van een loopse teef maatje Herder of groter proberen te houden?
Riboet schreef:Overigens ben ik van mening dat mensen ook beter moeten trainen op het terugroepen van hun reu. Ik heb met Beau en Nala vanmiddag ook gewoon getraind. Mijn smoorverliefde reu blijft wachten en blijven als ik zeg dat ie dat moet doen. Zelfs als dat naast loopse Nala is (ben ook VOOR het toelaten van loopse teefjes op de training, helaas denkt onze club daar anders over)
Niet elke reu is daar in te trainen. En als je rekening moet gaan houden met loopse teven in een losloopgebied kun je dus nooit ergens op je gemak lopen met je reu. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

lovely-me schreef:haha, ik zie het.
Wat ik bedoel is dat het hele bos in principe losloopgebied is, behalve dan de stukjes waar je niet met de hond mag komen. Maar dat zijn eigenlijk maar twee gedeeltes, en omdat ik gewend ben om altijd in het losloopgebied te lopen zei ik dat nu ook.
Ik moet trouwens ook een stukje door het losloopgebied lopen om op dat gedeelte te komen wat verboden is voor honden. Vandaar dat ik het over een losloopgebied had, foutje van mij. :N:
En die hitsige reu volgt dus mooi het spoor van jouw loopse teef. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
lovely-me
Vaste gebruiker

@ Riboet: Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Tis net wat je zegt, een beetje rekening houden met elkaar en dan is er helemaal geen probleem.
Ik vind het alleen jammer dat ik rekening houdt met de mensen met een reu en dat zij vervolgens niks doen om ook rekening te houden met mij en mijn loopse teef. En dat ik dan door iemand van dit forum wordt uitgemaakt voor een strontasociale geest vind ik dan ook alleszins vreemd. Om het maar zacht uit te drukken.

Ook ik heb verder nooit last gehad van reutjes die het van ver lijken te ruiken. Kan hier zoveel verschil in zitten per hond dan?
Afbeelding
lovely-me
Vaste gebruiker

En die hitsige reu volgt dus mooi het spoor van jouw loopse teef.

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt en als een hond het echt van zover kan ruiken is het end zoek, dan kun je nergens meer heen :roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lovely-me schreef:Het gaat mij er niet om of het wel of niet lastig is dat er een loopse teef in het bos loopt, maar ik had het over de reactie van die vrouw. Zo geirriteerd en boos, dat kan toch wel normaal...

Dat sommige van jullie er anders over denken zal mij een worst wezen. :pffff: Ik vind dat mijn hond net zoveel recht heeft op het bos als elke andere hond. '
Proestttttt.
Mevrouw moet in jouw ogen niet zo geirriteerd reageren. En vervolgens zal het jou worst wezen wat anderen van je ideeën denken. Jaja :roll:
lovely-me schreef:En het is een losloopgebied, maar dat is het hele bos, en zoals ik al zei (beter lezen misschien!!!) er is hier verder niks waar ik haar uit kan laten. Woon praktisch IN het bos. Dus ja, waar moet ik dan heen zonder auto met een hond?
Door de wijk lopen? Langs de fiets meenemen? Treintje nemen en een leuke lange route lopen?
Je houdt wel heel erg veel van jezelf. Je forumnaam kies je al niet zomaar, en nu is het bos blijkbaar ook al van jou omdat je er praktisch in woont :denken:
lovely-me schreef:Zeker veel mensen met reuen hier :mrgreen:
Twee teven hier. Net loops geweest.
M@ri@nne
Zeer actief

lovely-me schreef:En die hitsige reu volgt dus mooi het spoor van jouw loopse teef.

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt en als een hond het echt van zover kan ruiken is het end zoek, dan kun je nergens meer heen :roll:
Je zegt dat je door het losloopgebied naar het andere stuk bos moet. :roll:
Waarom gewoon niet even die plekken verwmijden en het bij rondjes in de buurt houden?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

lovely-me schreef:
Ook ik heb verder nooit last gehad van reutjes die het van ver lijken te ruiken. Kan hier zoveel verschil in zitten per hond dan?
Ik ook niet hoor, en daarnaast vind ik dat iemand die met tien reuen wandelt in druk losloopgebied ook niet al te slim bezig is.
Los daarvan vind ik het niet slim om je hond los te laten lopen als ze loops is. Als ze de kuierlatten neemt zit je, het heet niet voor niets loopsheid. Als ze aan de lijn zit kun je in ieder geval de reu in kwestie weer terugbrengen naar de baas.

Anne
lovely-me
Vaste gebruiker

Door de wijk lopen? Langs de fiets meenemen? Treintje nemen en een leuke lange route lopen?
Je houdt wel heel erg veel van jezelf. Je forumnaam kies je al niet zomaar, en nu is het bos blijkbaar ook al van jou omdat je er praktisch in woont

Hahahaha, en waar lees jij dat het bos praktisch van mij is???

Ik snap ook niet wat mijn naam hier verder mee te maken heeft hoor, maar die van mij is een stuk origineler dan die van jouw. Je lijkt wel moeite te hebben met mijn naam, aangezien je het er al 2 keer over hebt.
Reageer gewoon op de discussie en ga er geen zaken bij halen die er niet toedoen.
Afbeelding
lovely-me
Vaste gebruiker

Je zegt dat je door het losloopgebied naar het andere stuk bos moet.
Waarom gewoon niet even die plekken verwmijden en het bij rondjes in de buurt houden?

Klopt, maar het is maar 200 meter wat ik door het losloopgebied loop.
En er is hier geen wijk of buurt, ik woon heel afgelegen aan een drukke weg. Dus in de buurt of iets dergelijks lopen zit er niet in.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

lovely-me schreef:En die hitsige reu volgt dus mooi het spoor van jouw loopse teef.

Nou, valt het kwartje waarom het dus dan bloedirritant is als er elke week weer opnieuw een loopse teef door het uitlaatlosloopgebied kachelt?
Wij hadden vroeger een reu die gewoon om de beurt bij de loopse teven uit de buurt voor de deur ging zitten. Ik ken ook een reu die is doodgereden toen het spoor van de loopse teef de weg overstak..een reu van 7 maanden trouwens. Het is een lucht die bij sommige reuen heel naar gedrag opwekt waar je helaas niet altijd grip op hebt, omdat jij de lucht niet ziet en je hond al pleite is voordat je iets kan doen.
Als er echt teven om en nabij de vruchtbare periode bij ons in het bos lopen ben ik mijn reu dus kwijt. Die vruchtbare periode is een aantal dagen en dan zijn de teven interessant.
Ik heb zelf een teef die ik de eerste week van de loopsheid gewoon onder toezicht bij mijn reu kan hebben zonder dat de reu daarvan wild wordt. Maar ineens gaat de knop om en is hij niet meer te houden. Zo is een teef dus vaak niet drie weken lang aantrekkelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

lovely-me schreef:Ik snap ook niet wat mijn naam hier verder mee te maken heeft hoor, maar die van mij is een stuk origineler dan die van jouw. Je lijkt wel moeite te hebben met mijn naam, aangezien je het er al 2 keer over hebt.
Reageer gewoon op de discussie en ga er geen zaken bij halen die er niet toedoen.
Ik heb mijn naam niet zelf verzonnen, en die van jou vind ik niet zozeer orgineel maar wel heel erg ingenomen met jezelf.

En volgens mij heb ik vrij inhoudelijk op de discussie gereageerd. Misschien dat je er overheen gelezen heb, omdat ik ook 2x op de zelfzuchtigheid in je forumnaam heb gewezen.
lovely-me
Vaste gebruiker

Mijn teef zit trouwens in de eerste week van haar loopsheid en mijn ervaring is dan ook dat de reutjes er bijna niet naar om kijken.
Dit blijkt ook uit vanmiddag, want van de 9 a 10 reuen ging er maar 1 achter haar aan.
Vandaar dat ik haar nu ook nog uitlaat.

Ach ja, blijkt wel dat mensen er toch heel verschillend over denken en dat er ook veel verschil in zit wat betreft de honden.
In elk geval pas ik me tot op zekere hoogte aan en ik weet dat er ook een hoop bazen van loopse teven zijn die er sch*t aan hebben.
Een beetje begrip naar elkaar is volgens mij de oplossing.

:slaap: Weltrusten
Afbeelding
lovely-me
Vaste gebruiker

P.s Mijn naam zegt niks over wie ik ben hoor. Ik vind niet dat je kunt oordelen naar aanleiding van iemands naam. Ik had deze naam al op een ander forum en gebruik gewoon dezelfde, omdat dat makkelijker is. Ik vind het een mooie naam qua uiterlijk, maar het zegt niks over mij. Misschien handig voor je om te weten.
Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik vind dat je respect moet hebben voor elkaar, zowel reu- als teefeigenaar. Naast het feit dat ik niet zo snel met een loopse teef een bos in zou duiken of een ander losloopgebied, dat is vragen om problemen. Vind ik ook dat reu-eigenaren respect moeten hebben voor teef-eigenaren. Ik ken zat reuen die constant op mijn teven zitten te rijen, terwijl eigenaar lekker aan de andere kant staat te beppen. Dan nog geven ze rotcommentaar van "is je teef loops ofzo? Normaal luistert hij zoooo goed", wel knap loops worden als je gesteriliseerd ben en al jaren niet meer loops bent geweest. :denken: Een teef-eigenaar hoort te weten dat een reu hierop kan reageren, een reu-eigenaar hoort zijn hond in bedwang te kunnen houden. Oftewel respect hebben.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt
Nou,ik wél met mijn hitsige reu die een aantal drukke wegen en een grote vijver overstak op weg naar een loopse teef waarvan de eigenaren het ook zo nodig vonden om gewoon in een park te lopen met een loopse teef :devil:

en als een hond het echt van zover kan ruiken is het end zoek, dan kun je nergens meer heen :roll:
Jij kunt nog overal heen met een loopse teef,maar hou een beetje rekening met andere mensen die liever geen hartverzakking oplopen doordat hun reu er vandoor gaat.
Zegt iemand die ook een teef heeft die binnenkort weer loops is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

lovely-me schreef:P.s Mijn naam zegt niks over wie ik ben hoor. Ik vind niet dat je kunt oordelen naar aanleiding van iemands naam. Ik had deze naam al op een ander forum en gebruik gewoon dezelfde, omdat dat makkelijker is. Ik vind het een mooie naam qua uiterlijk, maar het zegt niks over mij. Misschien handig voor je om te weten.
qua uiterlijk :smile: is het echt gruwelijk....
En na je berichtjes zegt het heel veel over jezelf. :mrgreen:
En ja de bitch mode staat aan bij mij. :smile:
Marion.

lovely-me schreef:P.s Mijn naam zegt niks over wie ik ben hoor. Ik vind niet dat je kunt oordelen naar aanleiding van iemands naam. Ik had deze naam al op een ander forum en gebruik gewoon dezelfde, omdat dat makkelijker is. Ik vind het een mooie naam qua uiterlijk, maar het zegt niks over mij. Misschien handig voor je om te weten.
Ik vind dat een naam die jezelf verzint wel zeker iets over je zegt. En zeker als het gaat over "lovely-me". Dan hou je dus erg van jezelf. Er is verder weinig 'moois' in de naam hoor. Poëtisch ofzo is het ook niks. Er staat alleen maar hoe leuk je jezelf vind :denken:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Maar is dit nu waar?
pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Heb al door dat jullie niet weten wat mijn forumnaam inhoudt, anders hadden jullie mij vast ook al aangevallen :denken: .

Ik vind het wel jammer dat een discussie over een forumnaam ineens in een discussie over teefjes en reutjes op moet duiken. Waarom kan het niet gewoon On Topic blijven?

In dat stukje over respect voor elkaar, hoort ook een uitwisselen van ervaringen. Ik hoor er van op dat er reuen zijn, die zoooooooo door het lint gaan van een loops teefje. Oke, mijn reutje was eergisteren ook totall loss vanwege zijn verliefdheid, maar ik kan hem dan nog steeds enigszins sturen.
Goed om te weten, dat ik dat dus niet kan veralgemeniseren.

Maar we kunnen toch gewoon ervaringen en denkwijzen uitwisselen zonder persoonlijk te worden?

Oh en voor de volledigheid: mijn echte naam is Barbara :mrgreen:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

@Ribout, jouw naam is fonetisch voor reboot? Even nieuwsgierig tussendoor. :mrgreen:
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:Maar is dit nu waar?
pepim schreef: Overigens schijnt je iets op je teef te kunnen spuiten, zodat de reuen niet ruiken, dat ze loops is? Hoorde ik van iemand anders overigens. :19:
Kan me niet voorstellen dat dat afdoende werkt.
Zou een reu dan niet nog andere signalen van een loops teefje kunnen oppakken?
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Riboet schreef:
pepim schreef:Maar is dit nu waar?
Kan me niet voorstellen dat dat afdoende werkt.
Zou een reu dan niet nog andere signalen van een loops teefje kunnen oppakken?
Ik heb ook geen idee, ik heb het van iemand anders, daarom vraag ik het hier ook!
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:@Ribout, jouw naam is fonetisch voor reboot? Even nieuwsgierig tussendoor. :mrgreen:
Hihi, neeeeeee :P. Het is Maleisisich voor en hier komt ie:

drukte, ruzie, heibel, rotzooi :mrgreen: :mrgreen: .

Is niet de reden dat ik deze forumnaam heb, hoor. Het is een forumnaam die ik ook op het papegaaienforum gebruik, omdat een van mijn gaaien Riboet heet :ok: (naam die ik trouwens niet zelf verzonnen heb).
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

AAAARGH en nou ben ik zelf mee OFF TOPIC gegaan :devil: !

:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”