Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wagenziek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

wagenziek

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel had straks na een een autorit van 15 min overgegeven toen we uit de auto stapte dat was de tweede keer. is het zo dat ze dat alleen vlak na het eten kunnen hebben en alleen als pup of kan het iets zijn wat altijd zo bliijft. en waar moet ik rekening mee houden dan? niet vlak voor de rit eten lijkt me alvast 1.
Groetjes Silvia en Diesel
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Ik had het met mijn duitse herder ook wat bleek , ze zat dus rechtop in de auto , en die zag dus alles zjoef voorbij vliegen ja dan wordt je wel misselijk :19:
Dus wij hebben ze toen af laten liggen in de auto en toen is het allemaal goed gegaan , ook steeds laten wennen steeds ietsjes verder rijden.
succecs :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno was als pup totdat ze en jaar was al wagenziek na 2 minuten in de auto.
We hebben vanalles geprobeerd : langzaam op bouwen, homeopathische druppels geven voordat we de auto in gingen, klein stukje gember geven voor de rit en we hebben haar proberen te leren dat auto rijden leuk is, door in een stilstaande auto haar naar een balletje te laten zoeken.

Het mocht bij Ameno helaas allemaal niet baten...ze is er vanzelf overheen gegroeit.

Met een lege maag spuugde ze gal.
Dus een beetje laten eten voor een autorit zou ik niet achterwege laten. Maar ook niet je hondje zich helemaal vol laten eten.

Oh ja en honden worden sneller misselijk achter in een auto dan voorin. Misschien kun je hem op schoot nemen? (niet als je zelf rijdt natuurlijk en geen bijrijder hebt :wink: )
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:Ameno was als pup totdat ze en jaar was al wagenziek na 2 minuten in de auto.
We hebben vanalles geprobeerd : langzaam op bouwen, homeopathische druppels geven voordat we de auto in gingen, klein stukje gember geven voor de rit en we hebben haar proberen te leren dat auto rijden leuk is, door in een stilstaande auto haar naar een balletje te laten zoeken.

Het mocht bij Ameno helaas allemaal niet baten...ze is er vanzelf overheen gegroeit.

Met een lege maag spuugde ze gal.
Dus een beetje laten eten voor een autorit zou ik niet achterwege laten. Maar ook niet je hondje zich helemaal vol laten eten.

Oh ja en honden worden sneller misselijk achter in een auto dan voorin. Misschien kun je hem op schoot nemen? (niet als je zelf rijdt natuurlijk en geen bijrijder hebt :wink: )
hij lag dus vlak na het eten (halve portie, had geen trek denk ik) voorop de bijrijders stoel kon niet naar buiten kijken (is ie te kort voor)

ik hoop voor hem dat het een kwestie van tijd is. ik vind dat hoopje kots niet erg maar tis zo zielig voor hem want hij zal wel flink misselijk zijn geweest.
pooh
Zeer actief

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt...het is inderdaad ontzettend zielig om je hond zo misselijk te zien.
Ik hoop ook voor je dat Diesel er snel overheen groeit.

Een klein stukje rauwe gember zou je nog kunnen proberen :19:
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Falco had het ook toen hij pup was.
Bij het kruidvat hebben ze pilletjes tegen reisziekte de goedkopere uitgave van (primatour) die heb ik in het begin gegeven en later had hij nergens meer last van.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

nu bedenk ik me ineens ik ga morgen met diesel in de trein. hij voor het eerst ik na 15 jaar ongeveer.. zou hij dan ook krijgen? ik neem maar een keukenrolletje en plastic zakejes mee. we moeten er bijna 2 uur in zitten
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

in de trein zal ie er minder last van hebben, en je kan hem tegen je aan houden dat geeft ook steun.
mijn honden zijn in het begin ook altijd even misselijk. daarom heb ik al heel snel alle honden in een bench gedaan en dan is het heel snel over.
in de bench gaan ze eerder liggen, en ze hebben houvast aan de wanden, zodat ze ook minder schommelen, ik geef ze ook geen eten dat krijgen ze pas weer als we savonds thuis komen. voor een jonge pup zou ik wel een paar kleine hapjes meenemen.
mocht het overgeven nu heel erg worden kan je nog een sanal reistabletje geven, of rescue van bach helpt ook.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

twinmamasilvia schreef:nu bedenk ik me ineens ik ga morgen met diesel in de trein. hij voor het eerst ik na 15 jaar ongeveer.. zou hij dan ook krijgen?
Casper is ook altijd wagenziek maar in de trein had hij ergens last van. Hopelijk is dat met Diesel ook zo :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Bij ons heeft Tibbie last van wagenziekte...
de laatste tijd minder, omdat we wat vaker met de auto gingen,
Tibbie maakt t niet uit of ie naar buiten kijkt of niet.

(even als voorbeeld naar familie van ons, 2 uur rijden:)
Als we rond 11 'sochtends bijv. vertrekken
dan krijgt ze als eten een stukje brood,
en dan mee in de auto, als we op plaatst van bestemming zijn krijgt ze nog haar brokjes te eten.
Meestal gaat dit wel goed.
T raam een beetje open, frisse lucht,
dan vind ze t (redelijk) best
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
pooh
Zeer actief

Hoe is het gegaan in de trein?
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

heel erg goed in alle opzichten.

ik zelf vond het enger en ik merkte dat diesel dat voelde.
ik had een boek meegenomen (de toepeols puppywijzer) maar heb er amper in gelezen.
Diesel zat naast mij op de bank. hij had om 1 uur gegeten en we hadden de trein van 16:30 dus geen probleem.
op een gegeven moment werd hij onrustig (na een uur was dat) en bleek dat hij moest poepen. hij heeft het netjes 10 min op gehouden maar piepte wel.
op het perrron geen gras te bekennen en ik had 20 voor het overstappen dus ben een gras strook gaan zoeken en bij het eerste sprietje heeft hij alles er ff uitgegooid.
toen nog een ruime half uur de volgende trein en daar heeft hij lekker liggen slapen.
ik ben trots op hem.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”