Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schotvast?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

sank

schotvast?

Ongelezen bericht door sank »

Hoi ik heb 2 belgische herders die schotvast moeten worden de teef gaat redelijk goed de reu trilt als een rietje iedere keer als hij een schot hoort hoe pak ik dit aan??(heb nog 1 maand voor ons examen! help) :denken: :N: doei sandra
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: schotvast?

Ongelezen bericht door Inge »

sank schreef:Hoi ik heb 2 belgische herders die schotvast moeten worden de teef gaat redelijk goed de reu trilt als een rietje iedere keer als hij een schot hoort hoe pak ik dit aan??(heb nog 1 maand voor ons examen! help) :denken: :N: doei sandra
Als je nog maar een maand hebt voor je examen vrees ik dat dat dus niet gaat lukken. Zowiezo is het lastig schotangst weer weg te trainen.
Marouck werd toen ze bijna een jaar oud was door een ongeluk bang voor knallen (stroomdraad doorgebeten waarbij de stop er met een knal uitvloog tegelijk met de schok die ze kreeg en de volgende dag een honderduizendklapper voor op de stoep).
De ergste reactie heb ik eruit gekregen door tijdens het schieten met haar te gaan spelen. In eerste instantie liet ik haar blaffen zodra er geschoten werd, toen dat goed ging en ze geen extreme angst meer vertoonde dus gaan spelen tijdens het schieten.
Toch zag je bij het appèl in eerste instantie toch nog reactie op het schot.
Dat was dus flink trainen, goed onder appèl zetten en direct spel zodra ze geen reactie gaf.
Ze is nu 3,5 jaar oud en vertoont eigenlijk nooit meer een reactie, behalve wanneer het een hele tijd geleden is dat er geschoten is tijdens het appèl, dan kijkt ze toch weer even om.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Inge schreef:
sank schreef:Hoi ik heb 2 belgische herders die schotvast moeten worden de teef gaat redelijk goed de reu trilt als een rietje iedere keer als hij een schot hoort hoe pak ik dit aan??(heb nog 1 maand voor ons examen! help) :denken: :N: doei sandra
Als je nog maar een maand hebt voor je examen vrees ik dat dat dus niet gaat lukken. Zowiezo is het lastig schotangst weer weg te trainen.
Marouck werd toen ze bijna een jaar oud was door een ongeluk bang voor knallen (stroomdraad doorgebeten waarbij de stop er met een knal uitvloog tegelijk met de schok die ze kreeg en de volgende dag een honderduizendklapper voor op de stoep).
De ergste reactie heb ik eruit gekregen door tijdens het schieten met haar te gaan spelen. In eerste instantie liet ik haar blaffen zodra er geschoten werd, toen dat goed ging en ze geen extreme angst meer vertoonde dus gaan spelen tijdens het schieten.
Toch zag je bij het appèl in eerste instantie toch nog reactie op het schot.
Dat was dus flink trainen, goed onder appèl zetten en direct spel zodra ze geen reactie gaf.
Ze is nu 3,5 jaar oud en vertoont eigenlijk nooit meer een reactie, behalve wanneer het een hele tijd geleden is dat er geschoten is tijdens het appèl, dan kijkt ze toch weer even om.
Wat een prachtig voorbeeld van klassieke conditionering (wat minder voor jou en je hond natuurlijk). Eigenlijk koppelt de hond in 1 keer het negatieve gevoel cq. angst aan een bepaald geluid.
sank

Ongelezen bericht door sank »

ojee! ze mogen voor het exmen dt ik moet doen wel omkijken ofzo maar natuurlijk niet uit hun dak gaan! ik zat er aan te denken om wat schoten op te nemen en thuis gewoon afdraaien?! of gewoon niet meer schieten tot eind maart en hopen dat hij het dan weer even vergeten is? wat denk je? ben ook begonnen met dummy spelen tijdens het schieten ging in het begin redelijk nu wil hij niet meer spelen na het schot alleen nog de auto in!
groetjes sank
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:denken: tjah, veel spelen tijdens het schot, zo heb ik het gedaan; en eerst zachte schoten doen, van verre afstand en geleidelijk aan wat dichter schieten. tot ze zoals nu gewoon blijft liggen als er 9mm schot afgaat :19: (wel zoekt ze voortdurend of er niet ergens ene is die ze eens goed kan vastpakken na het schot :mrgreen: )
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

op mijn oude club zat iemand met een mechel die ook errug gevoelig was voor het schot, dit heeft maanden (geloof ruim een jaar) geduurd en na een aantal jaar zag je nog steeds een kleine reactie op het schot.
Zij is begonnen door zo ver weg mogelijk bij het veld (waar ze schoten) te gaan staan en dan schieten...en steeds als de hond niet meer reageerde, ging ze een stukje dichterbij het veld staan. Uiteindelijk stond ze achter de kantine en toen dat goed ging is ze het veld opgegaan.
Anya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anya »

Bij mij op de club heeft het bij iemand een half jaar geduurt en met veel geduld is het overgegaan. Het was gebeurd door een knaller die in de tuin werd gegooid. Sukkels!!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zepenko schreef:Wat een prachtig voorbeeld van klassieke conditionering (wat minder voor jou en je hond natuurlijk). Eigenlijk koppelt de hond in 1 keer het negatieve gevoel cq. angst aan een bepaald geluid.
ipv weer eens je zwakke licht te laten schijnen over antwoorden van anderen geef dan zelf eens een oplossing :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”