Versvlees!
Mijn ene hond, Moos, heeft een blaasgruis/blaasontsteking verleden. Hij was net een jaar geworden toen dat zich openbaarde. Ook Moos kreeg speciale brokken, die ik volgens de dierenarts de rest van zijn leven moest geven. En dat zag ik, net als jij, dus niet zitten, om mijn hond van net 1 jaar oud de rest van zijn leven op speciale brokken te zetten. Vooral omdat op die zak brokken expliciet vermeld stond dat het niet geschikt was om langer dan 6 maanden te gebruiken.
Je hebt een hele grote kans dat hij op gewone brokken weer problemen ontwikkelt. Standaard brokken maken de urine namelijk niet echt zuur; veel honden hebben daar geen last van, sommige wel.
Versvlees zorgt wel voor een zuurdere urine. Moos is nu 3.5 en krijgt al 2.5 jaar vervlees zonder problemen.
Je zou eventueel ook even kunnen kijken op
www.barfplaats.nl daar ben ik toen heel erg geholpen met het overzetten van een hond met blaasproblemen op versvlees.
Versvlees is dus diepvriesvlees, zoals bijvoorbeeld Rodi, Energique, Carnibest e.d
In versvlees zit ook veel vleesvocht, wat ook goed is voor een hond met aanleg voor blaasproblemen omdat vocht lekker goed doorspoelt. En daarnaast heeft Moos sindsdien ook zelden meer diarree, en heeft minder ontlasting.
Daarnaast ook zorgen dat hij bij het uitlaten altijd goed uit kan plassen