Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overgeven en slijmerige bloedpoep
Moderator: moderatorteam
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
overgeven en slijmerige bloedpoep
Toen ik vanmiddag thuiskwam heeft Falco even alles ondergekotst en daarna moest hij poepen waar veel slijm en bloed bij zat.
Gelijk antibiotica gehaald en een injectie primperid=antibraakmiddel.
Kort gelden heeft hij het ook al gehad dus het is een heel hardnekkig maagdarm virus/infectie
Het schijnt dat juist oude honden en pups zeer vatbaar er voor zijn.
Hij heeft nu een kuur voor 14 dagen en dan hoop ik dat het weer over is.
Tja je moet zo'n oudje van 12 toch wel een beetje extra in de gaten houden hè !
Gelijk antibiotica gehaald en een injectie primperid=antibraakmiddel.
Kort gelden heeft hij het ook al gehad dus het is een heel hardnekkig maagdarm virus/infectie
Het schijnt dat juist oude honden en pups zeer vatbaar er voor zijn.
Hij heeft nu een kuur voor 14 dagen en dan hoop ik dat het weer over is.
Tja je moet zo'n oudje van 12 toch wel een beetje extra in de gaten houden hè !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
Letchimi©
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker moet je hem goed in de gaten houden.
Geef hem anders ter ondersteuning wat probiotica erbij. Door de antibiotica worden alle bacterien gedood, ook de goede, in zijn darmen en door de probiotica (een soort yakult zal ik maar zeggen) kun je hem helpen sneller te herstellen na en tijdens de kuur. Zelf snap ik niet goed waarom je dierenarts je zo'n lange antibioticakuur voorgeschreven heeft bij een virus, want daar helpt antibiotica niet tegen.... Primperid kan ik volgen, maar als het een virus is is antibiotica eerder slechter dan goed bij diaree.
Ik hoop dat Falco er snel weer bovenop komt. Ikzelf geef naast de probiotica ook altijd Okugest van VSM, werkt erg goed tegen diarree en misselijkheid!
Groetjes,
Fieke
Geef hem anders ter ondersteuning wat probiotica erbij. Door de antibiotica worden alle bacterien gedood, ook de goede, in zijn darmen en door de probiotica (een soort yakult zal ik maar zeggen) kun je hem helpen sneller te herstellen na en tijdens de kuur. Zelf snap ik niet goed waarom je dierenarts je zo'n lange antibioticakuur voorgeschreven heeft bij een virus, want daar helpt antibiotica niet tegen.... Primperid kan ik volgen, maar als het een virus is is antibiotica eerder slechter dan goed bij diaree.
Ik hoop dat Falco er snel weer bovenop komt. Ikzelf geef naast de probiotica ook altijd Okugest van VSM, werkt erg goed tegen diarree en misselijkheid!
Groetjes,
Fieke

- tervueren milo
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat gebeurt heel erg vaak hoor dat je meteen een antibioticakuur krijgt, maar dit werkt echt alleen bij bacterïële infecties en niet bij virussen. Maar om de een of andere reden denken dierenartsen dat je verwacht dat ze iets aan je hond meegeven als je bij hen komt met een diarreeklacht. Dus dan maar een antibraakmiddel en antibiotica. Toen mijn hond zich in iets verslikt had wilde ze me zelfs al antibiotica geven
Maar goed, kefir is in principe prima, hoewel een echt probioticum wel meer goede bacteriën enzo bevat. Ikzelf geen vaak capsules van Akropharma. Kun je gewoon bij een reformzaak halen. Het middel heet Acidophilus.
Groetjes,
Fieke
Maar goed, kefir is in principe prima, hoewel een echt probioticum wel meer goede bacteriën enzo bevat. Ikzelf geen vaak capsules van Akropharma. Kun je gewoon bij een reformzaak halen. Het middel heet Acidophilus.
Groetjes,
Fieke

- tervueren milo
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- tervueren milo
- Zeer actief
Ik heb vandaag Okugest gehaal en Acidophilus.
Net ging Casper ook aan de rees dus daar heb ik gelijk okugest ingestopt,en geen antibiotica.
Mijn herder is toch veel gevoeliger op de darmen en dat komt mede doordat hij op brokken is opgegroeid..........teminste bij de fokker dan,dan maakt toch echt wel verschil hoor.In biogarde roer zit trouwens ook acidophilus !
Net ging Casper ook aan de rees dus daar heb ik gelijk okugest ingestopt,en geen antibiotica.
Mijn herder is toch veel gevoeliger op de darmen en dat komt mede doordat hij op brokken is opgegroeid..........teminste bij de fokker dan,dan maakt toch echt wel verschil hoor.In biogarde roer zit trouwens ook acidophilus !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een gedoe met de hondjes.... Ik hoop dat de okugest snel helpt! Ik geef het een van mijn honden best vaak. Ik ben net begonnen met barfen en Senna krijgt steeds bij het introduceren van een nieuwe vleessoort een paar dagen diarree, maar dat is dankzij de okugest en de probiotica gelukkig snel weer over!
Beterschap!
Groetjes,
Fieke
Beterschap!
Groetjes,
Fieke