Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

orthopeed geweest, moet ik het echt zo zwart zien?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mayonne
Vaste gebruiker

orthopeed geweest, moet ik het echt zo zwart zien?

Ongelezen bericht door Mayonne »

Hallo mensen, ben vanochtend bij de orthopeed geweest en ben me rot geschrokken. Wij wisten wel dat het waardchijnlijk was dat onze pup )8 mnd) ed had. maar we hadden nog hoop dat het mee kon vallen. Nou niet dus. Ze heeft het aan beide poten behoorlijk erg (l p c ) Ze is meteen geopereerd aan een poot. Maar wij dachten als ze geopereerd word dan kan ze nog een behoorlijk leuk leven krijgen. Na vanochtend is dat aardig de grond in geboord. De orthopeed zei als het een hond voor de jacht zo zijn dan kon ze beter een spuitje krijgen. En op mijn vraag dat ik haar omdeze reden toch geen spuitje zou hoeven geven, zei hij nu nog niet maar over een paar jaar is het weer anders. nu begrijpen jullie dat ik het hierdoor behoorlijk zwart zie. Ik heb het beste met mijn hond voor. Maar ik hoef haar hiervoor toch geen spuitje te laten geven. Hebben jullie positive verhalen voor mij? Die heb ik nu wel even nodig. P S Ik heb notabene een berner die nergens last van heeft , zij sjeest zo over een behendigheidsbaan met haar 6 jaar. En die staan volgens de orthopeed op nr een met ed groetjes Mayonne
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Meid rustig aan hoor :wink:

Mijn teefje is op de leeftijd van 4 mnd geopereerd aan lpc, en dat is helemaal goed gekomen!!

Ik weet wel dat je twee honden niet kunt vergelijken maar om nu al te zeggen, geef maar een spuitje..............heel raar!

Eerst maar eens kijken hoe het na de operaties gaat.
Sterkte!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Niet zo zwart zien als de DA hoor :wink: Ik zou lekker naar een andere DA gaan, eentje die meer ervaring met dit soort operaties heeft en de prognoses ervan :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:eek: Onzin hoor!! Een hond die aan lpc is geopereerd kan meestal een vrij gewoon en pijnvrij leven leiden.
Oke, misschien is de echte jacht een beetje hoog gegrepen, dat zou kunnen en is nog even afwachten. Maar ik zie absoluut geen reden om een hond met lpc in te laten slapen.
Onze hond, Kaya (de Rottweiler) is ook geopereerd aan LPC en het gaat goed met haar. Ze heeft wel wat artrose ontwikkeld en krijgt hiervoor heel af en toe wat pijnstilling als ze een 'mank periode' heeft (2 of 3 keer per jaar) en standaard een voedingssupplement.
Verder doet ze gewoon alles en kan probleemloos grote wandelingen maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

tjonge wat zwartgallig zeg van de DA. :roll:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
regina

Ongelezen bericht door regina »

Wat een da zeg, ik heb een rottie die had lpc aan 1 poot, 5 weken na de operatie nergens last meer van.
De vooruitzichten van lpc zijn doorgaans goed hoor, laat je niks wijsmaken :pffff: :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Mayonne,

Wat een onzin! Zowel onze Lana als onze Levi zijn aan l.p.c. geopereerd. Lana had l.p.c. aan beide ellebogen en is er aan geopereerd toen ze 14 en 16 maanden was. Inmiddels wordt ze bijna 9 jaar en wandelt ze nog iedere dag de lange wandelingen mee.
Levi had l.p.c. aan één elleboog en is hieraan geopereerd toen ze 13 maanden was. Aan haar merk ik werkelijk niets. Ze is nu bijna 6 jaar, loopt nog regelmatig een kilometer of 5 mee naast de fiets en ik wandel zelfs geregeld lange afstandswandelingen (van 15-25 km. per dag) met haar!
Met een goede revalidatie na de operatie (en eventueel fysiotherapie, daar heeft vooral Lana heel erg veel baat bij) en een voedingssupplement om het gewricht goed soepel te houden, kunnen honden die aan l.p.c. geopereerd zijn een prima leven leiden.
(Op onze website staat ook het één en ander over l.p.c. onder de knop Medisch en dan onder de knop HD/ED. Misschien heb je er nog wat aan?)
zipper en hester
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zipper en hester »

Hoi

Mijn hondje heeft het ook aan zijn elleboog, al toen hij 6 maand was had ik het al in de gaten iedereen deed het af met groeipijn, niet dus met zn eerste verjaardag fotoos gemaakt en inderdaad het zelfde als jouw hondje vreselijk gewoon.
Toen dacht ik ook aan zijn doodvonnis, wij hadden geen geld om hem te opereren, hij is nu bijna 2 gaat aardig, loop gemiddeld 5kilometer en fiets 5 kilometer per dag, veel bewegen is belangrijk
Hij krijgt ook voedingssupplamenten met een natuurlijke pijnstilling erin en dat gaat verders goed.
Oud zal hoj er niet mee worden, van de DA mag hij niet spelen met andere honden maar 10 minuten wandelen per keer, hoe kun je dat een retriever aan toch!
Dus dan maar beter een kort en goed leven dan een lang en beperkt leven, vind ik dan.
Sterkte met alles
Mn Hondje is het beste wat me overkomen is.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

zipper en hester schreef:Hoi

Mijn hondje heeft het ook aan zijn elleboog, al toen hij 6 maand was had ik het al in de gaten iedereen deed het af met groeipijn, niet dus met zn eerste verjaardag fotoos gemaakt en inderdaad het zelfde als jouw hondje vreselijk gewoon.
Toen dacht ik ook aan zijn doodvonnis, wij hadden geen geld om hem te opereren, hij is nu bijna 2 gaat aardig, loop gemiddeld 5kilometer en fiets 5 kilometer per dag, veel bewegen is belangrijk
Hij krijgt ook voedingssupplamenten met een natuurlijke pijnstilling erin en dat gaat verders goed.
Oud zal hoj er niet mee worden, van de DA mag hij niet spelen met andere honden maar 10 minuten wandelen per keer, hoe kun je dat een retriever aan toch!
Dus dan maar beter een kort en goed leven dan een lang en beperkt leven, vind ik dan.
Sterkte met alles
Is je hond dus nooit geopereerd eraan???
Je kan toch ook een regeling treffen, en in termijnen afbetalen ofzo??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”