Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops of niet

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

trea_z
Vaste gebruiker

Loops of niet

Ongelezen bericht door trea_z »

Onze hond Indy is op dit moment heel erg traag en heel erg bezitterig. Ze doet 100 plasjes op een dag en dit niet alleen buiten. Kan het zijn dat ze loops is? Wij hebben dit nog nooit meegemaakt. Ze vloeit niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ze zou loops kunnen worden of het zijn. Hoe oud is ze?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Blaasontsteking..??
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
trea_z
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door trea_z »

Ze is nu 13 maanden. We hebben haar vorige loopsheid niet meegemaakt, omdat we haar pas 3 maanden hebben.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Dat was ook waar ik als eerste aan dacht. Ik zag in een ander topic dat het bezitterige vooral was als ze een pensstaafje had? Dan wil die van mij ook wel eens grommen, heeft dan echter niets met loopsheid te maken.

Mijn teefje (zondag 11 maanden oud) is nu voor het eerst loops. De voortekenen hier waren: ietsje gezwollen vulva (dat zag ik pas achteraf!), een ongelooflijke toename van interesse van mijn reu, heel veel uitdaaggedrag, veel snuffelen op echte reuplasplaatjes (wat mij altijd de uitspraak ontlokte: op zoek naar een mooie partner, Nala?) verandering van lichaamsgeur, en uiteindelijk 3 lichtgeel/wit gekleurde druppels. Daarna slonk de vulva weer naar normale proporties (wat mij de schrik deed opleveren, dat ze misschien een stille loopsheid achter de rug had en dat mijn reu haar in die tussentijd dus mooi gedekt had, omdat ik die (minimale) zwelling nooit heb kunnen opmerken) om na 5 dagen ineens heel erg op te zwellen en met daarmee dan toch het bloedverlies en het begin van de echte loopsheid.

Ze is in die weken voor de echte loopsheid wel een stuk volwassener geworden. Ook de rangorde wijzigde zich hier: ze is nu de baas over mijn reutje.

En wat betreft de loopsheid zelf: behalve wat bloedverlies, en het wat vaker twijfelen of ze wel weer mee naar huis wil met het uitgaan, is er verder niets aan haar te merken. Ik herken die traagheid dus niet als onderdeel van de loopsheid, ze was wel slomer en apathischer toen ze voor het eerst een blaasontsteking had, deed toen ook veel plasjes, zowel binnen als buiten, maar die van mij spuugde daar zelfs bij, was er echt ziek van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”