Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Let goed op bij de aanschaf van glucosamine producten!!
Moderator: moderatorteam
-
MF
- geregistreerd lid
Let goed op bij de aanschaf van glucosamine producten!!
Beste allemaal,
Onlangs las ik het volgende artikel in Hondensport&sporthonden, jaargang 8, nr. 5 oktober/november 2005.
Zeer interessant!
Groetjes aan iedereen, Michiel
LET OP BIJ DE AANSCHAF VAN GLUCOSAMINE PRODUCTEN.
Steeds vaker krijgen hondenbezitters te maken met allerlei nieuwe glucosamine en chondroitine producten die "die wonderlijke" effecten beloven op het bewegingsapparaat van onze viervoeters. Dit is ook niet zo verwonderlijk, steeds meer onderzoeken wijzen de positieve effecten van dergelijke producten uit. Bovendien hebben ze niet de nadelige bijwerkingen van ontstekingremmers en pijnstillers. De vraag naar deze producten is dan ook groot.
Het gevolg hiervan is dat er veel producten van sterk wisselende kwaliteit op de markt verschijnen. Uit recent Amerikaans onderzoek blijkt, is zelfs vastgesteld dat 84% van alle productvermeldingen van glucosaminepreparaten niet deugt: maw de patient die er werkelijk om vraagt en er veel geld voor betaalt, wordt in de meeste gevallen bedot. Oftewel de clou van de juiste samenstelling, concentratie en kwaliteit gaat hem boven de pet, danwel: wat de verpakking belooftt, zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Wees dus gewaarschuwd, indien u overweegt een dergelijk product aan te schaffen. De volgende stappen kunnen de aanschaf van een glucosamine/chondroitine product vergemakkelijken.
U verzekert uzelf dan van een kwalitatief beter product:
* Bevat het product glucosamine en chondroitine?
* Geeft de fabrikant u informatie over het
zuiveringspercentage van de glucosamine en of
chondroitine van het product?
* Geeft de fabrikant u duidelijkheid of de glucosamine in
het product een HCL (hydrochloride) is of een
sulfaatvorm?
* Kunt u achterhalen of het product een chondroitine met een
hoog of laag moleculair gewicht heeft? (Hoe lager, des te
effectiever de werking).
* Zijn er onderzoeken naar het product specifiek gedaan?
Een fabrikant of distributeur zal u deze graag toesturen,
Indien het antwoord op een van bovenstaande vragen "nee" luidt, dan doet u er goed aan naar een ander product uit te kijken. Houdt hierbij rekening dat uit de meest vooraanstaande onderzoeken blijkt, dat een hond van bv 30 kg per dag 1.500 mg (FCHG49) glucosamine HCL 99% nodig heeft en 1.200 mg (TRH122) chondroitinesulfaat 95% met een laag moleculair gewicht.
Let dus op en ben zeer kritisch.
Miskoop is tenslotte duurkoop!!
Onlangs las ik het volgende artikel in Hondensport&sporthonden, jaargang 8, nr. 5 oktober/november 2005.
Zeer interessant!
Groetjes aan iedereen, Michiel
LET OP BIJ DE AANSCHAF VAN GLUCOSAMINE PRODUCTEN.
Steeds vaker krijgen hondenbezitters te maken met allerlei nieuwe glucosamine en chondroitine producten die "die wonderlijke" effecten beloven op het bewegingsapparaat van onze viervoeters. Dit is ook niet zo verwonderlijk, steeds meer onderzoeken wijzen de positieve effecten van dergelijke producten uit. Bovendien hebben ze niet de nadelige bijwerkingen van ontstekingremmers en pijnstillers. De vraag naar deze producten is dan ook groot.
Het gevolg hiervan is dat er veel producten van sterk wisselende kwaliteit op de markt verschijnen. Uit recent Amerikaans onderzoek blijkt, is zelfs vastgesteld dat 84% van alle productvermeldingen van glucosaminepreparaten niet deugt: maw de patient die er werkelijk om vraagt en er veel geld voor betaalt, wordt in de meeste gevallen bedot. Oftewel de clou van de juiste samenstelling, concentratie en kwaliteit gaat hem boven de pet, danwel: wat de verpakking belooftt, zit er hoogstwaarschijnlijk niet in. Wees dus gewaarschuwd, indien u overweegt een dergelijk product aan te schaffen. De volgende stappen kunnen de aanschaf van een glucosamine/chondroitine product vergemakkelijken.
U verzekert uzelf dan van een kwalitatief beter product:
* Bevat het product glucosamine en chondroitine?
* Geeft de fabrikant u informatie over het
zuiveringspercentage van de glucosamine en of
chondroitine van het product?
* Geeft de fabrikant u duidelijkheid of de glucosamine in
het product een HCL (hydrochloride) is of een
sulfaatvorm?
* Kunt u achterhalen of het product een chondroitine met een
hoog of laag moleculair gewicht heeft? (Hoe lager, des te
effectiever de werking).
* Zijn er onderzoeken naar het product specifiek gedaan?
Een fabrikant of distributeur zal u deze graag toesturen,
Indien het antwoord op een van bovenstaande vragen "nee" luidt, dan doet u er goed aan naar een ander product uit te kijken. Houdt hierbij rekening dat uit de meest vooraanstaande onderzoeken blijkt, dat een hond van bv 30 kg per dag 1.500 mg (FCHG49) glucosamine HCL 99% nodig heeft en 1.200 mg (TRH122) chondroitinesulfaat 95% met een laag moleculair gewicht.
Let dus op en ben zeer kritisch.
Miskoop is tenslotte duurkoop!!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
MF
- geregistreerd lid
Klopt! Ook in Europa is zeer veel onderzoek gedaan. Zowel naar de effecten van het gebruik van glucosamine en chondroitine bij mens en dier. In Amerika echter zijn ze een stapje verder met dit soort produkten. Het probleem is dat er veel commerciele bedrijven zijn die handig gebruik maken van onderzoeksresultaten, terwijl die niet van toepassing op die produkten zijn.
Groetjes, michiel
Groetjes, michiel
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
Brigitte
- Zeer actief
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vergelijking met wat MF schrijft en met wat er op de site van Glucobest staat :Moniek B. schreef:Ik geef ook glucobest en ben er best tevreden over... op basis van welke info denk je dat het geen goed product zijn? Kan het nog niet goed uit het artikel opmaken...Natas. schreef:Hmmmm, als ik dit zo bekijk dan zou Glucobest (geef ik Rais sinds 2 weken) geen goed produkt zijn.......
- Artikel : Geeft de fabrikant u duidelijkheid of de glucosamine in het product een HCL (hydrochloride) is of een sulfaatvorm?
- Site Glucobest : ja het is sulfaatvorm (maar ik krijg de indruk dat HCL beter is).
- Artikel : Kunt u achterhalen of het product een chondroitine met een hoog of laag moleculair gewicht heeft? (Hoe lager, des te effectiever de werking).
- Glucobest : nee, niet kunnen vinden.
- Artikel : dat een hond van bv 30 kg per dag 1.500 mg (FCHG49) glucosamine HCL 99% nodig heeft
- Glucobest : 1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat 1300 mg Glucosamine-sulfaat 95%, 1 maatschep is de dosis voor een hond van 60 kilo.
- Artikel : voor hond van 30 kilo is nodig 1.200 mg (TRH122) chondroitinesulfaat 95% met een laag moleculair gewicht.
- Glucobest : bevat 500 mg Chondroïtine-sulfaat per maatschep, dus wederom dosis voor hond van 60 kilo.
Maar goed, ik ben ook maar een leek hoor
Ik geef het Raisa dus nog maar kort, ben wel benieuwd naar ervaringen.
Kun je mij vertellen wat voor positieve effecten jij merkt?

-
MF
- geregistreerd lid
Hoi allemaal!
Wat veel reacties:)
Ik heb de site van glucobest bekeken en dit is nou typisch zo'n commercieel product. Als je tevreden bent moet je dat zeker zo houden. Het is alleen (ERG) duur betaald. Daarnaast kun je je de volgende vraag stellen: als je hond nu al goed reageert op dit product, zou die het dan nog beter doen op een kwalitatief beter product (wat waarschijnlijk nog lager geprijsd is)?
Groeten, Michiel
Ik heb de site van glucobest bekeken en dit is nou typisch zo'n commercieel product. Als je tevreden bent moet je dat zeker zo houden. Het is alleen (ERG) duur betaald. Daarnaast kun je je de volgende vraag stellen: als je hond nu al goed reageert op dit product, zou die het dan nog beter doen op een kwalitatief beter product (wat waarschijnlijk nog lager geprijsd is)?
Groeten, Michiel
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik gaf Laika Glucosamine van http://www.glucosamine.com
Zij deed het daar goed op.
Mijn moeder heeft ook last van artrose en heeft er ook veel baat bij.
Zij deed het daar goed op.
Mijn moeder heeft ook last van artrose en heeft er ook veel baat bij.
Laatst gewijzigd door M@ri@nne op 15 feb 2006 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marianne.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Mijn hond doet het erg goed op het produkt dat ik liet zien en voorlopig hou ik het dus daarbijMF schreef:Hoi allemaal!
Groeten, Michiel
Kun jij me anders een kwalitatief beter produkt voor een lagere prijs aan de hand doen dan?
Overigens komt die pot van mij niet van glucobest of zo.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet jij dan wel een goed product?MF schreef: Daarnaast kun je je de volgende vraag stellen: als je hond nu al goed reageert op dit product, zou die het dan nog beter doen op een kwalitatief beter product (wat waarschijnlijk nog lager geprijsd is)?
Tijdens het uitzoeken op internet van de verschillende producten zag ik door de bomen het bos niet meer.

-
MF
- geregistreerd lid
-
Jopensam
- Actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
De farmaceutische industrie heeft dus een gat in de markt ontdekt,zich er op gestort,en nou moeten we dus allemaal hun spullen gebruiken omdat die beter zouden zijn dan bijvoorbeeld mijn pot poeder?
Dat dacht ik niet zo lang mijn hond het er goed op doet
Dat dacht ik niet zo lang mijn hond het er goed op doet

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik gaf Glucobest en geef nu Glucosaminecomplex van de Groene Os (zelfde als marian).
Zelf vind ik het erg moeilijk om echt verschil te zien, omdat Kaya dan weer maandenlang als een kievit loopt en dan weer een periode mank.
Ben even gestopt met de glucosamine, maar toen had ze weer een mankperiode en onduidelijk is dus of ze die ook gehad zou hebben als ik het wel had gegeven (want ook dan loopt ze nog weleens mank).
Glucobest is in verbruik minder duur dan de Groene Os, want met de eerste doe ik 3 maanden en met de tweede schat ik zo'n 2 maanden.
Maar van de mensen die dus beweren dat er een hoop rotzooi in omloop is (wat ik best wil geloven), zou ik wel graag horen wat dan wél goede produkten zijn.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik doe denk ik met deze pot langer dan de aangegeven tijd omdat Max minder krijgt.Hij heeft nog maar redelijk lichte arthrose in 1 poot zodat ik het niet nodig vind om hem meteen de volle mep te geven.Stang schreef:Glucobest is in verbruik minder duur dan de Groene Os, want met de eerste doe ik 3 maanden en met de tweede schat ik zo'n 2 maanden.
Ik ook.Maar van de mensen die dus beweren dat er een hoop rotzooi in omloop is (wat ik best wil geloven), zou ik wel graag horen wat dan wél goede produkten zijn.
Waarschijnlijk krijg je dan als antwoord dat die alleen bij de dierenarts te koop zijn.En dát geloof ik dus niet

-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nop, ikke ook nieh.marian* schreef:Ik ook.Stang schreef:Maar van de mensen die dus beweren dat er een hoop rotzooi in omloop is (wat ik best wil geloven), zou ik wel graag horen wat dan wél goede produkten zijn.
Waarschijnlijk krijg je dan als antwoord dat die alleen bij de dierenarts te koop zijn.En dát geloof ik dus niet

- M@ri@nne
- Zeer actief
-
MF
- geregistreerd lid
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet dat de Gluco van de Groene Os als beste uit de test is gekomen bij een Glucovergelijking voor paarden... Die resultaten moeten nog bekend gemaakt worden, geloof ikJopensam schreef:Dit geef ik ook, is van de Groene Os.marian* schreef:Max krijgt sinds kort dit spul:
En hij doet het er heel goed op
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Michiel,MF schreef:Van de dierenarts kreeg ik het middel Cosequin. Daarbij kreeg ik ook allerlei informatie en heb me hier verder in verdiept. Moeilijk, maar hartstikke interessant: Ik wist echt niet dat er zoveel verschillen waren die van invloed zijn op de werking van zo'n product.
Groetjes, michiel
Cosequin is niet alleen een voedingssupplement, maar ook een geneesmiddel, volgens mij? Het staat in elk geval bekend om de maagproblemen die het kan geven bij honden die wat gevoeliger op de maag zijn.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Michiel,MF schreef:Hoi allemaal!
Groeten, Michiel
Cosequin is vele malen duurder in gebruik dan Glucobest, hoor!?
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
En dus willen dierenartsen en farmaceutische industrie dat graag in handen krijgen,neem ik aanScooby schreef:Cosequin is vele malen duurder in gebruik dan Glucobest, hoor!?
Net als Metacam.Scooby schreef: Cosequin is niet alleen een voedingssupplement, maar ook een geneesmiddel, volgens mij? Het staat in elk geval bekend om de maagproblemen die het kan geven bij honden die wat gevoeliger op de maag zijn.
Heb gisteren van een hond gehoord die na 6 jaar Metacamgebruik nog maar een heel dunne maagwand heeft en van een goede eter veranderd is in een tobber wat eten aangaat.

-
nikaboef
- Vaste gebruiker
Ik heb dit artikel ook gelezen in het blad hondensport en sporthonden. Als ik het mij goed herinner is dit artikel afkomstig van het merk Consequin. Toeval
Het lijkt er op dat de heer michiel en consequin (=1?) andere zeer goede producten in een kwaad daglicht wil zetten om consequin te promoten.
Ik weet van een buurvrouw een paar straten hier verderop dat zij glucobest aan haar honden geeft en haar honden zijn er heel erg bij gebaat, ze zijn veel bewegelijker en levenslustiger geworden. Het zal wel weer concurentie zijn voor dierenartsen en industrie zoals hier boven al werd geschreven en dat zijn middelen als glucobest en degene van de geplaatste foto natuurlijk allerminst welkom op de markt, zeker als deze goed werken en goedkoop in gebruik zijn. Die ziet men liever gaan dan komen, zo werkt dat.
Het lijkt er op dat de heer michiel en consequin (=1?) andere zeer goede producten in een kwaad daglicht wil zetten om consequin te promoten.
Ik weet van een buurvrouw een paar straten hier verderop dat zij glucobest aan haar honden geeft en haar honden zijn er heel erg bij gebaat, ze zijn veel bewegelijker en levenslustiger geworden. Het zal wel weer concurentie zijn voor dierenartsen en industrie zoals hier boven al werd geschreven en dat zijn middelen als glucobest en degene van de geplaatste foto natuurlijk allerminst welkom op de markt, zeker als deze goed werken en goedkoop in gebruik zijn. Die ziet men liever gaan dan komen, zo werkt dat.
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Scrappy
- geregistreerd lid
Hallo allemaal,
Als ik de resultaten bij mensen bekijk bij gebruik van glucosamine, dan krijgen ze er alleen maar pijn in de portemonnee ervan
Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik zou zefl echte mijn honden dit neit geven, waarom niet? Omdat versleten kraakbeen niet meer aan te maken of te vernieuwen is.
Groetjes Trudy
Als ik de resultaten bij mensen bekijk bij gebruik van glucosamine, dan krijgen ze er alleen maar pijn in de portemonnee ervan
Groetjes Trudy
- M@ri@nne
- Zeer actief
Dat word ook niet beweerd.Scrappy schreef:Hallo allemaal,
Als ik de resultaten bij mensen bekijk bij gebruik van glucosamine, dan krijgen ze er alleen maar pijn in de portemonnee ervanUitzonderingen bevestigen de regel. Ik zou zefl echte mijn honden dit neit geven, waarom niet? Omdat versleten kraakbeen niet meer aan te maken of te vernieuwen is.
Groetjes Trudy
Glucosamine is een voedingssupplement dat inmiddels door miljoenen mensen wereldwijd wordt gebruikt voor het behoud van soepele gewrichten en gezond kraakbeen.
Glucosamine is een stof die van nature in het lichaam voorkomt. Het is een belangrijke bouwsteen voor het menselijk lichaam. Glucosamine wordt gebruikt bij de opbouw en het onderhoud van kraakbeen, bot, gewrichtskapsel, pezen en andere 'bindweefsels'. Het draagt ook bij aan het in stand houden van de gewrichtsvloeistof. De glucosamine die het lichaam zelf aanmaakt kan aangevuld worden met extra glucosamine in de vorm van een voedingssupplement.
En ik heb teveel resultaat ervan gezien om het ook maar een moment in twijfel te trekken of het wel werkt.
Groetjes, Marianne.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Trudy,Scrappy schreef:Hallo allemaal,
Als ik de resultaten bij mensen bekijk bij gebruik van glucosamine, dan krijgen ze er alleen maar pijn in de portemonnee ervanUitzonderingen bevestigen de regel. Ik zou zefl echte mijn honden dit neit geven, waarom niet? Omdat versleten kraakbeen niet meer aan te maken of te vernieuwen is.
Groetjes Trudy
Dan moet je je er misschien eens wat meer in gaan verdiepen, want zowel bij mensen als bij honden heeft het gebruik van Glucosamine al vele zeer goede resultaten bewezen. Veel fysiotherapeuten schrijven het nu ook voor aan mensen met gewrichtsklachten (en daar verdient een fysiotherapeut toch echt niet op, in tegendeel!).
Versleten kraakbeen is inderdaad niet meer aan te maken, maar dat wordt ook nergens beweerd. Het gaat er op dat Glucosamine de gewrichten smeert, het kraakbeen zo gezond mogelijk houdt en zorgt voor aanmaak van kraakbeenvloeistof. Juist bij mensen en honden met versleten kraakbeen is dat zo van belang.
Groetjes, Karen
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zoals gezegd dient het ook niet voor aanmaak van kraakbeen,maar om onderhoud.Scrappy schreef:Hallo allemaal,
Groetjes Trudy
Mijn hond kan niet veinzen en ik zie dat het werkt bij hem;voor mij bewijs genoeg om er mee door te gaan.