Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hydrotherapie..waar??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gucci
Zeer actief

hydrotherapie..waar??

Ongelezen bericht door gucci »

ik wil hydrotherapie gaan doen met mijn hond, nu heb ik van aquadog wat gevonden maar dat zit helemaal in den bosch, weten jullie waar je het nog meer kan doen en wat dichter bij mij in de buurt..ik woon in het gooi.

nu heb ik het zelf geprobeerd in het grote bad van mijn schoonmoeder, dat is diep zat en ruimte genoeg, zwemvestje om zodat ze bleef drijven en wij haar goed konden vasthouden, maar ze doet dus helemaal niets, ze bleef gewoon stil hangen en vond het wel lekker zo in het warme water, helemaal niet spartelen of wat dan ook, we hebben haar losgelaten maar dan zou ze zo naar de bodem zakken als ze geen vest aan had gehad, want ze beweegt gewoon niet, zou ze wel kunnen zwemmen of het kunnen leren, het is en blijft een engelse bulldog he.. :wink: mijn andere honden zwommen wel gewoon die begonnen al te spartelen als ze in het water kwamen, maar zij doet dus echt niks, ja genieten van het bad..

groetjes ,
Groetjes,

Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Volgens mij kan dat maar op twee plaatsen in NL, in Den Bosch en ergens in Groningen.
Heeft je hond ergens last van?

Met Bulldoggen moet je je oppassen wat zwemmen betreft. Een groot aantal Bullen kunnen niet zwemmen omdat hun nek te kort en hun lijf te zwaar is om hun hoofd boven water te houden. Onze Bull kan wel zwemmen maar we houden hem wel altijd in de gaten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gucci
Zeer actief

ik heb aquadog gebeld, en een hoop info van ze gekregen, zij zei ook dat bulldoggen het snel benauwd krijgen van het zwemmen, en zij denkt dat ze niet zal gaan zwemmen, omdat ze het zo wel lekker vind en ze weet nu dat als ze lekker stil blijft dobberen dat er niks engs gebeurd zij stelde mij voor om contact op te nemen met een fysiotherapeut die een waterbad hebben waar een loopband in zit, zo moet ze nl. wel in beweging komen en houd ze contact met de grond, dus daar ga ik nu even achteraan. de belasting is alleen wel zwaarder dan , dus dat moet de fysio dan beoordelen of het mag bij haar.

het is idd, alleen in den bosch en groningen..jammer hoor.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Jan
Afbeelding
gucci
Zeer actief

hee dat is een goeie link en ook niet ver bij ons vandaan!!!!!!

bedankt voor de tip!!!

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

Ik zit ook bij Elma Bakker en ben heeeeeel tevreden.Ze is heel erg goed en doet ook fysio en masseren.Als je meer info wil,laat het me weten,of bel haar even!
groetjes Yvette
Afbeelding
gucci
Zeer actief

ik heb haar gemaild, met het hele verhaal en of zij denkt dat ze wat kan betekenen voor mijn bulletje..

ben heel benieuwd naar haar antwoord.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”