Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Top 5 vreselijkste hondenrassen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

O schreef:Wat ik zelf nooit zou nemen:

1. grote honden zoals Doggen, Rottweilers, Schepers, St Bernards,....
2. Teckels (rotkarakter)
3. Yorkjes of Malterzers (en van dat soortgelijk spul)
4. Jack Russels ( :jump1: :eek: :piew: )
5. Poedels
6. Terriers
Mbt het karakter van teckels is jouw persoonlijke mening, dit wordt ook vaak van Jack Russels gezegd, maar als je beide rassen een goede basis geeft zijn het fantastische honden. Het ligt vaker aan de eigenaren dan aan de honden. :devil: :devil: :boos: :boos:
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

2. Teckels (rotkarakter)
5. Poedels
6. Terriers

Blijft niet veel over, dan... :N:

Ik heb persoonlijk een hekel aan mensen die een hond nemen zonder dat ze zich ook maar 1 sec. hebben verdiept in het beest.
En op de 2de plaats die yorkshire beesten...
Verder ben ik niet zo gek op kleine hondjes, heb er geen echte hekel aan, ik heb er nu eenmaal niets mee....

Grote honden ben ik gek op!

G
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Mickie schreef:Ik heb niet echt een bepaald ras waar ik niet van hou, het zijn meer algemeenheden:

1. alles wat "wief" zegt (kan in mijn ogen geen hond genoemd worden)
2. honden waarbij uiterlijke misvormingen te ver zijn doorgefokt (korte neuzen, kleine hoofden, rimpels, enz.)
3. alles wat op shows een föhn nodig heeft
4. "vecht"honden
5. alles waarbij je recht tegen het poepgat/klok- en hamerspel aan kunt kijken

Ik ben mij ervan bewust dat er bijna alleen maar langharige jachthonden overblijven :mrgreen:.
Wat zijn volgens jou dan vechthonden?
Afbeelding
yruvian
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yruvian »

honden die ik niet zelf zou willen hebben (maar waar ik voor de rest absoluut geen hekel aan heb):
1. de jack russell... ze zijn mij iets te populair geworden. En het blijft een terrier. Niet zo best combineerbaar met knaagdiertjes dus.
2. de border collie... ik heb geen schapen. Prachthond trouwens, maar die heeft werk nodig.
3. Alaskan Malamute/Siberian Husky. Met die rassen moet je een hele roedel in huis halen om te gaan sleeën. Ben ook niet zo'n fan van sneeuw zelf... Wel machtige honden om te zien...
4. De labrador. Te populair geworden en eigenlijk te tam. Echt een lamme goedzak voor mensen met kinderen... als je tenminste een goeie hebt.
5. Grote, zware honden, zoals de Berner Sennenhond. Machtige beesten, maar da's nu net het probleem. Ik ga voor kleintjes, omdat ik die ook de baas kan als er iets gebeurt.

(ja hoor, onze chineesjes gaan naar de hondenschool en luisteren best. Maar je weet maar nooit wat er kan gebeuren op een wandeling of zo. Ik wil toch wel een hond die ik zelf ook aan kan...)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

yruvian schreef:4. De labrador. Te populair geworden en eigenlijk te tam. Echt een lamme goedzak voor mensen met kinderen... als je tenminste een goeie hebt.
Ja erg hè?

Net Goldens eigenlijk. :N:
yruvian
Vaste gebruiker

Wil de hond schreef:
yruvian schreef:4. De labrador. Te populair geworden en eigenlijk te tam. Echt een lamme goedzak voor mensen met kinderen... als je tenminste een goeie hebt.
Ja erg hè?

Net Goldens eigenlijk. :N:
tja, die staat voor diezelfde reden op 6... heb mijn honden liever met wat meer pit... zoals de Chinees :wink: of de Westie (hadden we vroeger thuis, maar zie mijn nummer 1 waarom dat nu niet meer de beste keuze is)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eten Chinezen geen knaagdieren dan?
yruvian
Vaste gebruiker

nee, ze zijn absoluut niet geïnteresseerd. In tegenstelling tot onze drie katten... maar dat zijn wegwerp van anderen en kon de poezen moeilijk aan hun lot overlaten...

Onze chineesjes zijn trouwens echte werkhonden. Ze worden gebruikt als bedwarmer :mrgreen: :smile:
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Mijn top5 is een lijstje afschuwelijke trekjes van eigenaren, omdat ik zo gauw geen 5 afschuwelijke rassen kon bedenken...

1. Mensen die denken dat kleine hondjes niet opgevoed hoeven te worden en wel lelijk mogen doen tegen grotere honden, omdat ze toch geen schade aan zouden kunnen richten Maar o wee als je grote bullebak lelijk terug doet!

2. Mensen die het uitlaatstrookje te ver weg vinden en dus niet verder komen dan de koen van de straat.

3. Mensen die een hond nemen omwille van de laatste mode of de reputatie. Dan bedoel ik niet alleen mensen die een hond als wapen of machtssymbool nemen, maar ook mensen die een golden nemen omdat die perfect met kinderen overweg kan en altijd superlief en gehoorzaam is of ene chihuahua omdat Paris Hilton die zo leuk in een tasje ronddraagt....

4. Mensen die als ze een grote hond aan zien komen vlug oversteken of mensen die als een gek gaan rukken, schreeuwen, sjorren enzovoorts als hun hond een andere hond opmerkt.

5. Mensen die vinden dat iedere hond gesteriliseerd moet worden. Die precies weten hoe iedere hond moet worden opgevoed en je precies kunnen vertellen wat je verkeerd doet.

6. Mensen die de hond never nooit zouden wegdoen, maar het moet toch omdat ie jaloers is op de baby/verlatingsangst heeft/uitvalt naar andere honden/wegloopt enz... En dan vooral als ze 2 dagen later met een pupje uit de dierenwinkel in rijswijk lopen...
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
O
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door O »

bike schreef:

2. Teckels (rotkarakter)
5. Poedels
6. Terriers
Mbt het karakter van teckels is jouw persoonlijke mening
Al mijn posts zijn mijn persoonlijke mening, nogal logisch lijkt me zo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
O
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door O »

BiG_G schreef:

2. Teckels (rotkarakter)
5. Poedels
6. Terriers

Blijft niet veel over, dan... :N:
Ik ben dan ook voornamelijk een kattenpersoon. Voor ik mijn Whippetje nam, heb ik een aantal rassen overwogen, maar ik denk niet dat ik ooit nog iets anders dan een windhond zou nemen. Heel misschien een Mopsje of een naakthondje maar ik ken geen enkel ander niet-windhonden-ras dat mij aanspreekt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Honden die ik zelf nooit zou willen hebben:

1 Herders
2 Border Collie
3 Labrador

Ik heb eigenlijk maar 3 hondenrassen die ik dus niet zou willen hebben, gebaseerd op ervaringen met die honden. :mrgreen:
yruvian
Vaste gebruiker

FoN schreef:Mijn top5 is een lijstje afschuwelijke trekjes van eigenaren, omdat ik zo gauw geen 5 afschuwelijke rassen kon bedenken...

1. Mensen die denken dat kleine hondjes niet opgevoed hoeven te worden en wel lelijk mogen doen tegen grotere honden, omdat ze toch geen schade aan zouden kunnen richten Maar o wee als je grote bullebak lelijk terug doet!
Nochtans kan een klein kef/bijtbeestje ook behoorlijk wat schade doen als het een pees in de poot van een grotere vast krijgt, hoor.
Jeff
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeff »

Wat ik zeker en vast niet in huis zou nemen: (niet in volgorde, gewoon algemeen naar het uiterlijk gezien)

1. NAAKTHONDEN! :wat:
2. grote honden
3. honden met een verrimpeld gezicht
4. honden die kwijlen
5. bibberhondjes (1kg wegende beestjes zonder pels die lijken op kankerpatiëntjes)

ff verduidelijken:
1. Ik had dit nog nooit gezien en aan zee komt er zo een exemplaar naar mij gelopen, het kindje dat bij mij was begon te krijsen, ik vond het super raar en heb er een trauma aan overgehouden denk ik, nog meer dan dat kind :mrgreen:
2. past gewoon niet bij ons
3. zien er zo oud uit
4. heeft dat uitleg nodig?
5. zo zielig!

ach, een maltezer zou ik ook nooit meer kopen (vroeger bij mijn ouders gekregen) maar eigenlijk doet het pijn om dat te zeggen en wil ik dat niet zeggen want ik zie dat beestje dooooooodgraag!!!! :I: en dat gaat toch nog boven alles vind ik!
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

yruvian schreef:
FoN schreef:Mijn top5 is een lijstje afschuwelijke trekjes van eigenaren, omdat ik zo gauw geen 5 afschuwelijke rassen kon bedenken...

Nochtans kan een klein kef/bijtbeestje ook behoorlijk wat schade doen als het een pees in de poot van een grotere vast krijgt, hoor.
Moet ie toch dnek ik flink zijn best doen, mijn 'grotere' zou zo'n kleine keffer iig nooit inhalen :D
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Jeff, wat is er nou eng aan een naakthond ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lance »

Niet in willekeurige volgorde:

1. Jack Russel
2. Shi Zhu
3. Labrador
4. Franse Bulldog
5. York Shire Terrier

En eigenlijk alles wat klein is en hard keft :neenee:

Verder heb ik er een hekel aan wanneer mensen een hond hebben, als machtsvertoon.

Toch vind ik het best gemeen dat zoveel mensen een border collie in hun lijstje hebben staan :jank:
Afbeelding
Jeff
Vaste gebruiker
Contacteer:

@johan1969:om te antwoorden op uw vraag: het ging hier wel specifiek over een chinese naakthond met uitgeschoten haar aan zijn poten! ik kan u verzekeren, als je zo iets nog nooit gezien hebt en het komt op u afgelopen: RUN FOR YOUR LIFE! :smile:
yruvian
Vaste gebruiker

Jeff schreef:@johan1969:om te antwoorden op uw vraag: het ging hier wel specifiek over een chinese naakthond met uitgeschoten haar aan zijn poten! ik kan u verzekeren, als je zo iets nog nooit gezien hebt en het komt op u afgelopen: RUN FOR YOUR LIFE! :smile:
:(:

Ach, het zijn nu ook niet bepaald hondjes voor iedereen... Gelukkig zijn ze nog niet zo populair en houden we niet allemaal van dezelfde rassen. Heb trouwens al wel ergere dingen gehoord life...
Jeff
Vaste gebruiker
Contacteer:

zeg, het zou maar erg zijn als iedereen dezelfde hondjes zou hebben hé! :U: triestige wereld zou het zijn! en iemand die alle hondjes mooi vind die er bestaan heeft ook geen eigen mening, zo is het ook nooit goed hé :roll: hoeveel mensen schrijven hier niet dat ze geen kleine keffer moeten hebben? tja, en dan? ik ben gelukkig met mijn keffertjes, anderen met hun grote loebassen ... iedereen gelukkig! :balon: :ok: :cheer: :idea:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

1 labrador
2 bouvier
3 schotse collie
4 west highland white terriers
5 airedale terrier

in willekeurige volgorde...ook al staat de labrador wel echt op 1....
een hond waar ik nooit aan zou beginnen, ik vind ze lelijk en ik word knettergek van dat karakter...
nou is het toch altijd weer wat je zelf hebt meegemaakt en eigen ervaringen, etc....
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Diesel73
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Diesel73 »

Ach, het zijn nu ook niet bepaald hondjes voor iedereen... Gelukkig zijn ze nog niet zo populair en houden we niet allemaal van dezelfde rassen. Heb trouwens al wel ergere dingen gehoord life...
Wees blij Yruvian dat maar weinig mensen je ras mooi vinden. Hoe minder liefhebbers hoe minder het ras kapot gefokt word. Heb jij even geluk, moet je niet al te erg zoeken naar een fatsoenlijk hondje :wink: .
Mijn ras zie je ook niet zo gek veel. Ben altijd blij als de vet mij vertelt dat je mijn ras niet veel ziet bij hun omdat het ras nog niet compleet kapot gefokt is gelijk andere popi rassen...

Diesel
Afbeelding
Oh yeah, right.....'ram, would you mind please being sweet & diplomatic for a moment?'
Gimme a break!
yruvian
Vaste gebruiker

Diesel73 schreef:
Wees blij Yruvian dat maar weinig mensen je ras mooi vinden. Hoe minder liefhebbers hoe minder het ras kapot gefokt word. Heb jij even geluk, moet je niet al te erg zoeken naar een fatsoenlijk hondje :wink: .
Mijn ras zie je ook niet zo gek veel. Ben altijd blij als de vet mij vertelt dat je mijn ras niet veel ziet bij hun omdat het ras nog niet compleet kapot gefokt is gelijk andere popi rassen...

Diesel
Ik bedoelde net dat ik er echt wel blij mee ben :wink: Zoals er staat: 'gelukkig zijn ze nog niet zo populair'. Dat meen ik ook letterlijk. Het zou maar raar zijn als we allemaal met hetzelfde ras zouden rondlopen. Het was dus niet mijn bedoeling in de verdediging te gaan. Ik heb het veel liever zo...

Helaas is de chinees intussen trouwens wel een beetje een moderas aan het worden heb ik de indruk... heb liever dat ie in deze top nog wat meer voor komt...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

yruvian schreef:
Diesel73 schreef:

Diesel
Ik bedoelde net dat ik er echt wel blij mee ben :wink: Zoals er staat: 'gelukkig zijn ze nog niet zo populair'. Dat meen ik ook letterlijk. Het zou maar raar zijn als we allemaal met hetzelfde ras zouden rondlopen. Het was dus niet mijn bedoeling in de verdediging te gaan. Ik heb het veel liever zo...

Helaas is de chinees intussen trouwens wel een beetje een moderas aan het worden heb ik de indruk... heb liever dat ie in deze top nog wat meer voor komt...
toch apart dan he, dat de jack op 1 van vreselijke honden staat onder hondenliefhebbers ( iig onder mensen die op het forum zitten en ga er van uit dat dit mensen zijn die iets verder kijken dan hun nesu lang is mbt honden)
en dat de jack toch te populair is en daardoor kapot gefokt word, of iig de naam van het ras.. elke kleine gevlekte terrier kruising word maar jack russell genoemd.. oh en ook de bruine en black and tan :roll:

denk dat men het ras niet eens goed kent, alleen het straatbeeld en nee dat geeft idd geen fijn beeld nee...
yruvian
Vaste gebruiker

yamie schreef:elke kleine gevlekte terrier kruising word maar jack russell genoemd.. oh en ook de bruine en black and tan :roll:

denk dat men het ras niet eens goed kent, alleen het straatbeeld en nee dat geeft idd geen fijn beeld nee...
Ik denk dat dit inderdaad een van de grote problemen van de jacks is. De meeste 'jacks' zijn helemaal geen jack, hoewel zelfs veel eigenaars beweren van wel. Maar welke is het wel en welke niet? Wat is de enige echte standaard voor de jack russell?

Veel mensen willen een jack ('want ze zijn zo koddig!') en 'fokkers' noemen dan maar alles wat er een beetje van heeft een jack russell. Da's buiten het terrier-zijn een van de redenen dat hij bij mij ook op 1 staat. Ik ken wel een aantal schattige jacks, maar of het echte zijn, weet ik bij geen enkele...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

yruvian schreef:
yamie schreef:elke kleine gevlekte terrier kruising word maar jack russell genoemd.. oh en ook de bruine en black and tan :roll:

Ik denk dat dit inderdaad een van de grote problemen van de jacks is. De meeste 'jacks' zijn helemaal geen jack, hoewel zelfs veel eigenaars beweren van wel. Maar welke is het wel en welke niet? Wat is de enige echte standaard voor de jack russell?

Veel mensen willen een jack ('want ze zijn zo koddig!') en 'fokkers' noemen dan maar alles wat er een beetje van heeft een jack russell. Da's buiten het terrier-zijn een van de redenen dat hij bij mij ook op 1 staat. Ik ken wel een aantal schattige jacks, maar of het echte zijn, weet ik bij geen enkele...
nou er is maar 1 officieele standaard... het is een erkend ras, inmiddels al jaren...

en ook een echte blijft een terrier, daar moet je van houden en mee om kunnen gaan, maar dat adhd, keffen, bijten enz? nee hoor dat hoort er gewoon niet bij of iig niet standaard ... het is een stabiele, zelfstandige hond...slim, kinder vrienden, knuffelkonten en actief...
yruvian
Vaste gebruiker

ik hou wel van terriers, maar met knaagdieren en katten toch beter van niet... 't is gewoon uit veiligheid dat die categorie bij ons vrij snel afgekeurd was. net als de meeste jachthonden trouwens.
Maromy

Ongelezen bericht door Maromy »

Ik houd in principe van alle honden, ahoewel mijn situatie ervoor zorgt dat mijn hart smelt voor de kleine gezelschaphondje. Dat houd overigens niet in dat ik niet bij élke hond vertederd kan kijken hoor..alleen passen die niet op mijn schoot. (behalve mijn SOHO-hond Jumbo, die dácht dat hij een Chihuahua was) Groetjes van Marian
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Honden die ik verselijk vindt en die nooit in me huis komen

1. mechlse herder :pffff: (zenuwlijers)
2. chinese naakthond (lelijk)
3. Duitse herder ( layla gebeten door zn hond :devil: )
4. jack russel (te druk)
5. boxer (raare kop)

Klaar :ok:
Laatst gewijzigd door L&T op 24 feb 2006 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Laurie en Denis
Actief
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Ik vind elk hondenras wel iets hebben. In elke hond die ik tegenkom zit wel iets vertederends, ook honden die ik niet zo leuk vind: ogen, stand van de oren, leuke staart. Maar er zijn nu eenmaal honden die ik zelf niet zou hoeven hebben.

Honden die bij ons niet zo snel in huis komen zijn:

- Keeshond
- sharpei
- Cocker Spaniel
- Bergamasco/ Puli/ Komondor (Ik houd niet zo van vervilte honden)
- Pekingees (Die ik tegenkom kunnen meestal amper ademhalen, vind ik zo zielig.)
Groetjes Laurie & Betyar.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”