Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hallo!
ik ben tine, ben 18 en woon in nijmegen.
dieren zijn mijn lust en mn leven, wil over 3 jaar naar spanje of bosnie gaan om daar zwerfhonden te kunnen helpen.
heb zelf een bordercollie kruising, hij is nu 2 jaar en heet shibby.
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Als ik de hond zijn koppie bekijk tot net onder zijn ogen dan zie ik er duidelijk Staff in. Vooral de oorstand is 100% Staff.
Ik vraag me af of dit ook een hond is die een risico gaat lopen
Niet l*llig bedoeld overigens....
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
Als ik de hond zijn koppie bekijk tot net onder zijn ogen dan zie ik er duidelijk Staff in. Vooral de oorstand is 100% Staff.
Ik zie helemaal nergens een foto
Welkom trouwens
Huh? Heel apart zeg... zie je ook geen rood kruisje dan?
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
ik heb de foto niet gezien, maar hoor dus dat het misschien een RAD klantje is..
even voor de duidelijkheid. ik heb vorige week de raad van beheer meneer van onze regio (ok nijmegen dus) gesproken en hij wist mij te vertellen dat de controle in onze regio strenger gaat worden..
ik was al benieuwd naar de reacties die ik zou krijgen op shibby's foto
ik krijg van 80% van de mensen die ik tegenkom ook te horen dat hij gekruist is met stafford of zelfs een paar keer pitbull
dit snap ik ook volledig, want zijn hoofd, ogen en een beetje de voorkant zijn echt wel kenmerkend voor een stafford(kruising)
Shibby's moeder was 1/2 whippet en 1/2 border collie
Zijn vader was vol border collie....
dit is tenminste wat ik van zijn oude baasje heb gehoord, ik ben ook van plan om binnenkort zelf op zoek te gaan naar zijn ouders om zeker te weten dat het goed zit.
het is trouwens zo dat de karaktereigenschappen van de border collie en de whippet wel goed terug te vinden zijn in zijn eigen karakter...
zijn zicht (whippet) is sterk ontwikkeld, evenals zijn neus(ik meen border trekje?) ze wilden hem zelfs bij de politie..
hij heeft de will-to-please van de border en een beetje het terughoudende, soms licht agressieve gedrag tegenover mensen van de whippet...
dominantie is iets wat in shibby's woordenboek totaal niet voorkomt, hij zou nooit een gevecht uitlokken en rij-gedrag heeft hij ook niet.
daarom, hij heeft misschien het uiterlijk van een stafford, maar dat is in zijn karakter niet terug te vinden.
misschien dat zijn kruising gewoon een heel vreemd effect heeft gehad ofzo?
Ik weet niet of het redelijk nieuwe ras 'bull boxer' hier bekend is?
want in mn eigen encyclopedie staat daar een foto van wat precies shibby is (alleen shibbys neus is iets langer en smaller)
al met al blijf ik vraagtekens houden over zijn afkomst,
maar totdat het tegendeel is bewezen, hou ik het op border colly *whippet kruising.
of nog beter gezegd: Shibby ras :D