Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nagel te kort afgeknipt...
Moderator: moderatorteam
- corinne
- Actief
- Contacteer:
Nagel te kort afgeknipt...
Hallo allemaal,
bij Tykka moeten we regelmatig de nageltjes van haar extra tenen knippen, wat altijd een groot gevecht is helaas.
Een nageltje, een zwarte, groeit altijd een stuk sneller dan de rest. Die moesten we vandaag dus weer afknippen. Madam was het er natuurlijk niet mee eens en stribbelde heftig tegen.
We hebben toen wel geknipt en wel net toen Tykka flink begon te bewegen en hebben we dus het nageltje een flink stuk te kort afgeknipt.
Het heeft even gebloed en het begint nu te stollen.
Nu heb ik nog een vraagje, het bloed zit ook op haar pootje en op haar andere pootje en we willen dat graag afwassen omdat we straks met Tykka naar de fokker gaan om een certificaat op te halen (het 'gouden randje' van Tykka) (goede timing, hihi).
Kan dat? Kan het dan niet weer open gaan? Natuurlijk willen we het gewoon met wat water afdoen dus zonder zeep, en zonder te wrijven.
Alvast bedankt voor jullie tips!
bij Tykka moeten we regelmatig de nageltjes van haar extra tenen knippen, wat altijd een groot gevecht is helaas.
Een nageltje, een zwarte, groeit altijd een stuk sneller dan de rest. Die moesten we vandaag dus weer afknippen. Madam was het er natuurlijk niet mee eens en stribbelde heftig tegen.
We hebben toen wel geknipt en wel net toen Tykka flink begon te bewegen en hebben we dus het nageltje een flink stuk te kort afgeknipt.
Het heeft even gebloed en het begint nu te stollen.
Nu heb ik nog een vraagje, het bloed zit ook op haar pootje en op haar andere pootje en we willen dat graag afwassen omdat we straks met Tykka naar de fokker gaan om een certificaat op te halen (het 'gouden randje' van Tykka) (goede timing, hihi).
Kan dat? Kan het dan niet weer open gaan? Natuurlijk willen we het gewoon met wat water afdoen dus zonder zeep, en zonder te wrijven.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
En als je niet rookt, wat dan?Marion. schreef:Gewoon proberen en sigarettenas in de aanslag houden?

Zo'n aluinstick voor ongelukjes bij het scheren zou ook helpen, of eventjes in een ontsmettend poeder houden als je dat hebt ...

Ik zou voorzichtig de poot schoonmaken, eventueel in een badje water met Betadine, en zoveel mogelijk van de nagel proberen af te blijven... en hopen dat het niet opnieuw gaat bloeden.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- corinne
- Actief
- Contacteer:
Ik heb met een vochtig doekje de andere poot afgedaan, aan de andere heb ik maar niet gezeten. Tijdens het wandelen is het weer een beetje gaan bloeden maar dat stopte weer snel gelukkig.
Goede tip van het as! Mijn vriend rookt dus as in overvloed helaas, hihi.
Goede tip van het as! Mijn vriend rookt dus as in overvloed helaas, hihi.
Groetjes Corinne.

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer: