Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke methode?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Welke methode?
Mijn hondje Flip is nu bijna negen weken. Het is een black and tan mixje, formaat en uiterlijk (behalve dus de kleur) van een Jack Russel.
Ik ga vanaf 21 februari met hem naar puppycursus. Dit zijn acht lessen, waarin de basis van het opvoeden wordt uitgelegd. De hondjes mogen als het kan ook een paar minuten los. Het is trouwens een groep van zes pups.
Na de puppycursus, die ik vooral wil doen om het contact van Flip met andere pups, zou ik een basiscursus willen doen.
Op het internet en in boeken staat veel info over verschillende methodes, als clickertraining en roedelmethode.
Nu ben ik benieuwd welke methode jullie hebben gedaan, en vooral wat jullie ervaringen zijn.
Groeten Marjolijn
Ik ga vanaf 21 februari met hem naar puppycursus. Dit zijn acht lessen, waarin de basis van het opvoeden wordt uitgelegd. De hondjes mogen als het kan ook een paar minuten los. Het is trouwens een groep van zes pups.
Na de puppycursus, die ik vooral wil doen om het contact van Flip met andere pups, zou ik een basiscursus willen doen.
Op het internet en in boeken staat veel info over verschillende methodes, als clickertraining en roedelmethode.
Nu ben ik benieuwd welke methode jullie hebben gedaan, en vooral wat jullie ervaringen zijn.
Groeten Marjolijn
- Ernst
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wij hebben bewust niet gekozen voor de clickertraining... Dit omdat Timber door verschillende mensen "opgevoed" word en wij het allemaal eens moesten zijn met de methode die gekozen werd zodat er consequent gewerkt werd met de hond...
Ik bevestig positief gedrag en negeer vaak negatief gedrag... tenzij het de spuigaten uit loopt dan kan hij van mij een mondelinge brul krijgen... en weet hij perfekt wat er bedoeld wordt.
Ik bevestig positief gedrag en negeer vaak negatief gedrag... tenzij het de spuigaten uit loopt dan kan hij van mij een mondelinge brul krijgen... en weet hij perfekt wat er bedoeld wordt.
- hond
- Actief
- Mijn ras(sen): poedel
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- moeli
- Actief
- Contacteer:
Heb met drie van mijn honden clickertraining gevolgd, met de oudste pas begonnen met twee jaar , met de jongste twee , vanaf acht weken, met beide heb ik vier basicursussen gedaan en met de ene daarna behendigheid ( ook met de clicker ) en met de jongste doe ik nu gg 1 ( ook met de clicker voor nieuwe oefeningen) Heb zelf stage gelopen bij kynotrain ( instrukteurscursus , Black box methode) , heb met slipketting getraind in het begin en heb bij verschillende hondenscholen getraind, en mij bevalt de positieve manier met clicker het beste. groetjes Annemieke
-
- Actief