Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog geen verbetering Artrose pijnstillers Rimodyl
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
nog geen verbetering Artrose pijnstillers Rimodyl
Na vorige week Maandag met Dennis bij de DA geweest te zijn,n.a.v. van zijn Artrose aan de elleboog van zijn rechtervoorpoot(is ergste) en een injectie had gehad tegen de pijn en ik de volgende dag met Rimpdyl ben begonnen 's-morgens 1 en 's-avonds een 1/2 ben ik nu iets meer dan een week verder en zie nog niet echt een verbetering bij Dennis.
De DA had me wel advies gegeven om neit al te lange wandelingen met Dennis te maken de 1e 2 weken ongeveer.Heb me daar dus ook aan gehouden,maar zoals ik al vermelde zie ik nog geen ene verbetering.
Dennis is sinds Oktober 2005 11 jaar geworden.Ik weet dat het geen puppy meer is maar heb t zo met hem te doen om te zien dat Dennis nog steeds last heeft van de Artrose.Geef hem ook al sinds begin van de Artrose Glucosemine.Mijn vraag aan jullie is:wat kan ik nu nog meer doen voor Dennis om te zorgen dat ie wat minder pijn heeft en is t raadzaam om contact op te nemen met de DA dat er nog geen ene verandering is?
of zelf aan de DA te vragen of ie in plaats van 's-avonds een halve tablet een hele zou mogen? Hoop op jullie medewerking in deze.
De DA had me wel advies gegeven om neit al te lange wandelingen met Dennis te maken de 1e 2 weken ongeveer.Heb me daar dus ook aan gehouden,maar zoals ik al vermelde zie ik nog geen ene verbetering.
Dennis is sinds Oktober 2005 11 jaar geworden.Ik weet dat het geen puppy meer is maar heb t zo met hem te doen om te zien dat Dennis nog steeds last heeft van de Artrose.Geef hem ook al sinds begin van de Artrose Glucosemine.Mijn vraag aan jullie is:wat kan ik nu nog meer doen voor Dennis om te zorgen dat ie wat minder pijn heeft en is t raadzaam om contact op te nemen met de DA dat er nog geen ene verandering is?
of zelf aan de DA te vragen of ie in plaats van 's-avonds een halve tablet een hele zou mogen? Hoop op jullie medewerking in deze.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op zich zou er met Rimadyl wel vrij snel verbetering moeten komen, dus ik zou zeker contact met je dierenarts opnemen.
Er zijn nog andere merken (zoals bv Metacam) die een ontstekingremmende en pijnstillende werking hebben.
Ik zou dus een ander medicijn proberen in overleg met je dierenarts; de ene hond reageert beter op Rimadyl en de andere op Metacam (en je hebt nog een zelfde medicijn, maar daar ben ik even de naam van kwijt).
Er zijn nog andere merken (zoals bv Metacam) die een ontstekingremmende en pijnstillende werking hebben.
Ik zou dus een ander medicijn proberen in overleg met je dierenarts; de ene hond reageert beter op Rimadyl en de andere op Metacam (en je hebt nog een zelfde medicijn, maar daar ben ik even de naam van kwijt).
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Mark,
Je kan natuurlijk altijd even overleggen met de DA omdat het nog niet beter gaat. Misschien is het een optie om eens een foto te laten maken (als dat niet al gebeurd is tenminste)? Wij hebben bij Joy bv. ook lang gedacht dat ze mank liep door artroseklachten, maar uiteindelijk bleek het een gedeeltelijk gescheurde kruisband te zijn
. Nu zal dat bij Dennis natuurlijk niet direkt het geval zijn omdat hij met name last heeft van zijn voorpoot, maar ik bedoel aan te geven dat het ook iets anders dan artrose zou kunnen zijn.
Het is momenteel ook slecht weer voor artrose, we kunnen het beste duimen dat het maar weer snel voorjaar wordt...
Je zou ook eens kunnen overleggen of Dennis de gehele dosering Rimadyl in 1x mag hebben, dat geeft bij sommige honden ook een verbetering van de klachten?
Daarnaast zou fysiotherapie of hydrotherapie (nog beter) een optie kunnen zijn?
Je kan natuurlijk altijd even overleggen met de DA omdat het nog niet beter gaat. Misschien is het een optie om eens een foto te laten maken (als dat niet al gebeurd is tenminste)? Wij hebben bij Joy bv. ook lang gedacht dat ze mank liep door artroseklachten, maar uiteindelijk bleek het een gedeeltelijk gescheurde kruisband te zijn
Het is momenteel ook slecht weer voor artrose, we kunnen het beste duimen dat het maar weer snel voorjaar wordt...
Je zou ook eens kunnen overleggen of Dennis de gehele dosering Rimadyl in 1x mag hebben, dat geeft bij sommige honden ook een verbetering van de klachten?
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik denk dat je inderdaad even moet overleggen met de d.a.
Tagor van ruim 12 jaar staat i.v.m. arthrose ook al een tijdje op de Rimadyl, bij hem werkte dat prima. Hij krijgt inderdaad 2x per dag een tablet.
Verder krijgt ie Glucosaminecomples van de Groene Os en visoliecapsules.
Moet trouwens wel zeggen dat toen we bij Tagor begonnen met de Rimadyl, ik van iemand een reactie kreeg dat het ook wel gebeurde dat een hond eerst een wat hogere dosering kreeg tot de klachten wat afnamen om vervolgens over te gaan op een onderhoudsdosering zoals Tagor die krijgt.
Tagor van ruim 12 jaar staat i.v.m. arthrose ook al een tijdje op de Rimadyl, bij hem werkte dat prima. Hij krijgt inderdaad 2x per dag een tablet.
Verder krijgt ie Glucosaminecomples van de Groene Os en visoliecapsules.
Moet trouwens wel zeggen dat toen we bij Tagor begonnen met de Rimadyl, ik van iemand een reactie kreeg dat het ook wel gebeurde dat een hond eerst een wat hogere dosering kreeg tot de klachten wat afnamen om vervolgens over te gaan op een onderhoudsdosering zoals Tagor die krijgt.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- markdh
- Zeer actief
Ha, Stang,ja over Metacam heb ik genoeg gelezen hier op t forum en ook via sites die ik vond via Google. dus zit er al over te dubben om eens met de DA te overleggen of dat een optie zal kunnen zijn voor Dennis,daar Dennis na een week (met Rimadyl) nog net zo mank loopt met zijn rechtervoorpoot als voordat ik bij de DA kwam met hem.Het vreemde is wel dat Dennis al vaker mank liep,maar dat was na een 3 a 4 dagen weer helemaal ok(ook met de Rimadyl en Glucosamine-->krijgt ie nog steeds.)Stang schreef:Op zich zou er met Rimadyl wel vrij snel verbetering moeten komen, dus ik zou zeker contact met je dierenarts opnemen.
't doet je toch wel wat om te zien dat je maatje er toch last van heeft.
- markdh
- Zeer actief
Hai Femmel,heb even met de assistente van mijn DA gebeld en zoals ze me vertelde nadat ze t in de computer had nagekeken schijnt Dennis de max.dosis al te krijgen aan Rimodyl s-morgens 1 tablet en 's-avonds een 1/2 tablet,dus je begrijpt dat ik nu even niet meer weet of ik die 1 1/2 tablet zo moet blijven geven in 2 keer.Zelf krijg ik t idee dat als ik Dennis 's-morgens de 1 1/2 tablet ineen keer geef de dosis idemdito blijft en ik t best op deze manier kan proberen om te kijken of het dan beter gaat met Dennis.Femmel schreef:Hoi Mark,
Je kan natuurlijk altijd even overleggen met de DA omdat het nog niet beter gaat. Misschien is het een optie om eens een foto te laten maken (als dat niet al gebeurd is tenminste)? Wij hebben bij Joy bv. ook lang gedacht dat ze mank liep door artroseklachten, maar uiteindelijk bleek het een gedeeltelijk gescheurde kruisband te zijn. Nu zal dat bij Dennis natuurlijk niet direkt het geval zijn omdat hij met name last heeft van zijn voorpoot, maar ik bedoel aan te geven dat het ook iets anders dan artrose zou kunnen zijn.
- markdh
- Zeer actief
Hai Dester, op advies vd DA kijk ik t nog even deze week aan en wanneer er geen verbetering in komt ga ik a.s. Maandag naar de DA toe.Dester schreef:Misschien moet je wat anders als Rimadyl geven, mijn dog bleef pijn houden ondanks de hoogste dosis en zit nu op de previcox en het gaat gewoon SUPER. Previcox schijnt ook minder schadelijk te zijn.
Ze krijgt daarnaast ook glucobest, en ik geef haar sindskort ook visolie erbij.
Na,telefonisch gesprek met de assistente zit Dennis al op zijn max wat Rimadyl betreft,maar naar mijn mening lijkt t me geen verschil uit te maken als ik de 1 1/2 tablet inene keer geef aan Dennis in de ochtend.of zoals nu t geval al is in 2'en geef.Denk dat ik Dennis dus maar vanaf morgen zijn dosis van 1 1/2 tablet inene keer geef deze week nog kan ik bekijken of t verbetert en als ik dan Maandag naar de DA toega kan ik hem dat meedelen,kijken wat hij er van vind.
- markdh
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
markdh schreef:Ha, Stang,ja over Metacam heb ik genoeg gelezen hier op t forum en ook via sites die ik vond via Google. dus zit er al over te dubben om eens met de DA te overleggen of dat een optie zal kunnen zijn voor Dennis,daar Dennis na een week (met Rimadyl) nog net zo mank loopt met zijn rechtervoorpoot als voordat ik bij de DA kwam met hem.Het vreemde is wel dat Dennis al vaker mank liep,maar dat was na een 3 a 4 dagen weer helemaal ok(ook met de Rimadyl en Glucosamine-->krijgt ie nog steeds.)Stang schreef:Op zich zou er met Rimadyl wel vrij snel verbetering moeten komen, dus ik zou zeker contact met je dierenarts opnemen.
't doet je toch wel wat om te zien dat je maatje er toch last van heeft.
Ik heb zoiets ook eens aan de hand gehad: Kaya heeft ook artrose (ten gevolgen van ED) en ze mankte weer eens. Hop aan de Rimadyl voor een paar dagen, maar het was rampzalig. Toen bleek ze dus een wond te hebben aan haar voetkussentje
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
Raisa reageerde ook helemaal niet op Rimadyl, toen ik overging op Metacam zag ik na een paar dagen al het effect.
Veranderen van medicatie (Previcox is ook al genoemd) zou kunnen helpen, net zoals natuurlijke middelen geven. Maar de DA er nog es goed naar laten kijken lijkt me ook geen verkeerd idee.
Veranderen van medicatie (Previcox is ook al genoemd) zou kunnen helpen, net zoals natuurlijke middelen geven. Maar de DA er nog es goed naar laten kijken lijkt me ook geen verkeerd idee.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Gevonden: http://www.jordenshippo.nl/
Bij paarden--voeding en supplementen---ontstekingsremmer/pijnstiller.
Bij paarden--voeding en supplementen---ontstekingsremmer/pijnstiller.
Groetjes, Marianne.

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Bob heeft ook arthrose in zijn li.elleboog en ben ook al een tijdje aan het 'experimenteren"
Eerst van de Da na onderzoek, arhtrilone(voedingsuppl.) en lichte pijnstillers gekregen; cortafen
Maar er kwam geen verandering en toen overgegaan na 3 maanden op nog steeds arthrilone (waar o.a. glucosamine inzit) en Previcox (anderhalve tablet per dag) maar hielp ook niet.
Nu ben ik zelf op aanraden van iemand die veel positieve ervaring hiermee heeft over gegaan op Mariandl. gelatinaat 3x per dag een maatschepje en glucosamine tabl. en visolie caps 2 x per dag.(allemaal te koop bij o.a. da-drogist, kruidvat, trekpleister, etos etc)
Ik doe dit nu een week en hij loopt minder mank! Wel nog wat stijf, maar hij zet zijn li.poot weer recht in ontspannen houding neer!
Degene die dit mij heeft aanbevolen zag na een paar dagen al resultaat!
Ik ben later met de Mariandl gelatinaat begonnen, dus het is voor mij nog ff afwachten!
Maar het is zeker een aanrader! Ze vinden het nog lekker ook, je kunt het mengen door het voer (als je vers geeft) of door melk oid wat hij lekker vind en vloeibaar is.
Hou je ons op de hoogte? hoe het verder gaat?!
'Tis inderdaad verschrikkelijk als je ziet dat je maatje pijn heeft en normaal vrolijk meegaat met de wandelingen en nu zielig kijkt!
Kan ik me heel goed voorstellen!
Veel sterkte en succes!
Groetjes Agnes
Eerst van de Da na onderzoek, arhtrilone(voedingsuppl.) en lichte pijnstillers gekregen; cortafen
Maar er kwam geen verandering en toen overgegaan na 3 maanden op nog steeds arthrilone (waar o.a. glucosamine inzit) en Previcox (anderhalve tablet per dag) maar hielp ook niet.
Nu ben ik zelf op aanraden van iemand die veel positieve ervaring hiermee heeft over gegaan op Mariandl. gelatinaat 3x per dag een maatschepje en glucosamine tabl. en visolie caps 2 x per dag.(allemaal te koop bij o.a. da-drogist, kruidvat, trekpleister, etos etc)
Ik doe dit nu een week en hij loopt minder mank! Wel nog wat stijf, maar hij zet zijn li.poot weer recht in ontspannen houding neer!
Ik ben later met de Mariandl gelatinaat begonnen, dus het is voor mij nog ff afwachten!
Maar het is zeker een aanrader! Ze vinden het nog lekker ook, je kunt het mengen door het voer (als je vers geeft) of door melk oid wat hij lekker vind en vloeibaar is.
'Tis inderdaad verschrikkelijk als je ziet dat je maatje pijn heeft en normaal vrolijk meegaat met de wandelingen en nu zielig kijkt!
Veel sterkte en succes!
Groetjes Agnes
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- markdh
- Zeer actief
De DA heeft Dennis helemaal nagekeken en vooral zijn rechterpoot en ook het voetzooltje/kussentje en ook tussen de tenen nagekeken,maar daar is niets te zien(geen wondje ofzo)De DA bewoog Dennis zijn rechterpoot en boog m wat en toen merkte ik en de DA wel dat Dennis zijn poot wat terugtrok en hij een beetje zijn lippen optrok,met die verstande van hee dat is geen lekker gevoel.De DA houd het er dus op dat het de Artrose is.Of t ook te maken kan hebben dat Dennis ook een verstijfde rug heeft(Spondylose?) weet ik eerlijk gezegd neit en ben dat vergeten te vragen aan mijn DA.Een kleine overwinning heb ik wel behaald,Dennis is wat afgevallen,al is t maar een pond.Heb gistermiddag wel Visolie gekocht en nu maar kijken wat dat gaat doen.Ik verwacht geen wonderen maar om te zien dat Dennis toch hinder ondervind van die Artrose en belemmerd wordt in zijn beweging,probeer ik er alles aan te doen om te proberen om Dennis weer zo te krijgen dat ie weer wat normaal kan lopen c.q. zijn rechtervoorpoot normaal neerzet.
- markdh
- Zeer actief
thnx,over duivelsklauw had ik hier ook al wat over gelezen en welke link t was weet ik ook even niet meer maar ik ga wel even via Google zoeken kom ik er ook wel achter. Bedankt in iedergevalM@ri@nne schreef:Duivelsklauw.![]()
Een natuurlijke pijjnstiller en ontstekingsremmer.
Ik ben de link kwijt van waar je het kunt halen maar Cloris weet het wel.
- markdh
- Zeer actief
heb t opgeschreven wat betreft die mariandl Gelatilaat en ga zo even via Google zoeken en t even lezen. Ook heb ik al de site over metacam gevonden,maar moet die nog even op mijn gemak gaan lezen.bernersennenfan schreef:Bob heeft ook arthrose in zijn li.elleboog en ben ook al een tijdje aan het 'experimenteren"
Veel sterkte en succes!
Groetjes Agnes
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte over Dennis en eventuele verbeteringen waar ik wel vanuitga
- Janou
- Vaste gebruiker
Ik kan je echt metacam aanraden!!!
Butch reageert super goed op metacam, en heel slecht op previcox.
Als bijwerking van previcox kan er een verminderde werking van de schildklier optreden, met als gevolg haaruitval en huidaandoeningen (wondje/bultjes/jeuk).
Dit hebben wij met Butch ondervonden, volgens de DA kwam het geregeld voor dat honden slecht reageren op previcox.
Butch reageert super goed op metacam, en heel slecht op previcox.
Als bijwerking van previcox kan er een verminderde werking van de schildklier optreden, met als gevolg haaruitval en huidaandoeningen (wondje/bultjes/jeuk).
Dit hebben wij met Butch ondervonden, volgens de DA kwam het geregeld voor dat honden slecht reageren op previcox.
Groeten Janou en Butch

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen idee, maar het zou best wel kunnen. Er zit oa. ook Boswellia in, wat een natuurlijk pijnstiller en ontstekingsremmer is.markdh schreef:hm,ik had al eens gehoord in mijn omgeving over Avovida Complex en heb t even opgezocht via Google en ben t nu aan t lezen maar iemand bekend/ervaring ermee?Het is plantaardig/vegatarisch.Mijn vraag in deze is,klopt t dat beweerd wordt dat Avovida Complex sneller resultaat geeft dan de Glucosamine?
Boswellia zit ook in de Glucosamine Complex Speciaal van De Groene Os, maar dan samen met Glucosamine, Chondroitine, MSM en nog een paar dingen.
http://www.paardendrogist.nl/cache/prod ... ctID=26702
Mariandl Gelatinaat is trouwens hetzelfde als Primeval Gelatinaat, alleen is het tweede speciaal voor honden bedoeld.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer: