Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

golden retriever eigenaren!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

golden retriever eigenaren!

Ongelezen bericht door britty »

laten jullie geregeld je golden trimmen? ik zie hier in de buurt nl geregeld goldens lopen die volgens mij nog nooit een schaar hebben gezien, op eentje na, die wordt geregeld getrimd door het vrouwtje en ziet er altijd pietkfijn uit. ( maar gaat ook naar shows, dus...)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Nee nog nooit gedaan.
Maar Gaby heeft een korte vacht. :wink:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ja zo af en toe wordt Yvar getrimd, volgende week is hij weer aan de beurt
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Juda wordt regelmatig getrimd, en dan issie weer o zo mooi en fluffy :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Elk half jaar ofzo. Voor Saar zou 1x per jaar genoeg zijn, maar Mieppie moet echt voor de mooi om de 5 à 6 maanden. En ik ga het babietje natuurlijk niet alleen in de trimsalon achterlaten, zonder oppermutter. Dus Saar wordt ook ieder half jaar getrimd :mrgreen:
Goldenfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Nee, nog nooit gedaan. Boomer zit niet zo vol in de vacht en vorig jaar viel er heel veel uit. Ik ben dus blij dat ze nu weer een redelijk acceptabele vacht heeft. Dat ga ik er dus niet afhalen.

Met Quincy is het een ander verhaal, die zit heel dik in het haar. Misschien ga ik voor hem binnenkort maar eens een afspraakje maken...
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier worden ze alle 6 getrimd. De twee oudsten zo ongeveer 1x per 4/5 maanden en de rest allemaal wat vaker voor de show. Ik tim ze overigens zelf.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

eigenlijk nog nooit laten doen...
Toen ik een paar jaar terug besloot om het te laten doen omdat Waldo toen echt dik in zijn vacht zat en hij het wel erg warm had... Begon hij net te kwakkelen met zijn gezondheid en 3 weken daarna hebben we hem in laten slapen...

Echter Timber zit helemaal niet dik in zijn vacht en vind het dus eigenlijk ook niet nodig... misschien later eens maar nu nog niet ... Loop ook geen shows met hem dus...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

*Jolanda* schreef:Echter Timber zit helemaal niet dik in zijn vacht en vind het dus eigenlijk ook niet nodig... misschien later eens maar nu nog niet ... Loop ook geen shows met hem dus...
Even voor de duidelijkheid: ik loop ook geen shows met mijn honden hoor :wink:
Maar ze worden er gewoon erg mooi van. Die mooie pootjes na zo'n trimbeurt :I:
En bovendien worden ze dan fijn gewassen en gedroogd. Da's eens in het half jaar ook niet zo'n luxe bij mijn honden :wink:
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Ik heb Quincy één keer naar een trimsalon gebracht omdat ik met hem naar een show ging. En heb het daarna nooit meer gedaan. Ik vond hem zo lelijk gedaan :N: . Quincy is vrij donker en zijn hals had ze helemaal uitgeschraapt leek het wel waardoor hij nu een hele witte hals had :evil: .

Ik hou hem sindsdien zelf bij. Regelmatig een goede borstelbeurt. En zijn voetjes, staart en hals trim ik zelf bij. Maar wel met mate. Ik hou niet van zo'n verwilderde hond maar hij moet ook niet op een Labrador gaan lijken.

Wassen doe ik hem eigenlijk nooit. Hij plonst regelmatig in de Oosterschelde, knapt zijn vacht ook altijd lekker van op. Alleen al dat zand hè :mrgreen: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”