Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedsel mengen ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Voedsel mengen ?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka krijgt elke dag Duck.
Maar omdat hij het zo vlug opeet geef ik hem in twee keer eten met tussenpauzes. Het boeren is dan ook verbeterd.
De DA stelde voor om droogvoer te mengen bv. Lam en Rijst droogvoer met Duck Lam en Rijst.
Zo zou hij trager gaan eten en het is goed voor de tanden.
Luka eet namelijk geen botten. Die zijn voor in de grond te stoppen. :roll:
Wat vinden jullie ?
Luka heeft wel gevoelige darmen.
Met Duck heeft hij minstens twee tot drie keer ontlasting, ik vrees dat misschien met de droogvoer hij nog vaker zou moeten gaan.
Of is dat juist niet ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

nooit versvlees met brokken mengen, dat is niet goed voor de balans van de voeding.

Gr. Maria.
Mama Sanneke
Zeer actief

Maria schreef:nooit versvlees met brokken mengen, dat is niet goed voor de balans van de voeding.

Gr. Maria.
Ook niet als het Lam en Rijst droogvoer en Lam en Rijst Duck is ?
Zou ik dan eerst Duck mogen geven en een kwartier later droogvoer,
of mag dat ook niet ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Mama Sanneke schreef:
Maria schreef:nooit versvlees met brokken mengen, dat is niet goed voor de balans van de voeding.

Gr. Maria.
Ook niet als het Lam en Rijst droogvoer en Lam en Rijst Duck is ?
Zou ik dan eerst Duck mogen geven en een kwartier later droogvoer,
of mag dat ook niet ?
Volgens mij moet er min 6 tot 8 uur tussen zitten .
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: Voedsel mengen ?

Ongelezen bericht door ignit »

Mama Sanneke schreef:Luka krijgt elke dag Duck. Maar omdat hij het zo vlug opeet geef ik hem in twee keer eten met tussenpauzes. Het boeren is dan ook verbeterd.
Het is normaal dat gezonde honden hun eten snel naar binnen slaan – maar als een hond met problemen met de spijsvertering dat doet, kan het ook een aanwijzing zijn dat hij ondervoed aan het raken is…
Mama Sanneke schreef:De DA stelde voor om droogvoer te mengen bv. Lam en Rijst droogvoer met Duck Lam en Rijst. Zo zou hij trager gaan eten en het is goed voor de tanden.
Kvv en brokjes zijn allebei hapslik producten – ik begrijp niet waarom je hond langzamer zou gaan eten en nog veel minder waarom een combinatie van gekookte en rauwe hapslikproducten beter is voor zijn tanden. Daar heb je eetbare botten met vlees voor nodig en lappen vlees en pens…
Mama Sanneke schreef:Luka eet namelijk geen botten. Die zijn voor in de grond te stoppen. :roll: Wat vinden jullie ?
Ehm… wat voor botten eet hij niet?? Die grote knoken die je gratis kunt meenemen bij een slager die zelf uitbeent, hoeven mijn honden – vanaf 1998 fanatieke eters van allerhande botten met vlees – ook niet. En - zijn gebit en tandvlees van Luka wel gezond??
Mama Sanneke schreef:Luka heeft wel gevoelige darmen.
Met Duck heeft hij minstens twee tot drie keer ontlasting, ik vrees dat misschien met de droogvoer hij nog vaker zou moeten gaan.
Of is dat juist niet ?
Waarschijnlijk wel – want gevoelige darmen en graanproducten gaan niet zo goed samen… misschien zou je gewoon weer op een brok moeten overschakelen en dan leren hoe je zelf voeding kan maken waar Luka het goed op doet en dat voorzichtig introduceren voordat je er op overschakelt.

Er schijnt nogal wat maïs in Duck te zitten en honden met gevoelige darmen kunnen daarop reageren door het voer zo snel mogelijk naar buiten te werken om te voorkomen dat er schadelijke stoffen in het lichaam terechtkomen. Daardoor is de opname van voedingstoffen vanuit de darmen ook niet optimaal en loop jij het risico dat je hond ondervoed raakt, terwijl je denkt dat je het beste met hem voor hebt.

Tot slot is het ook nog mogelijk, dat je hond beter af is met een dagelijks brokkenmaaltje, aangevuld met een tweede maaltijd die je zelf maakt met afwisselende en gevarieerde voeding, die hij goed kan verdragen.

Kan je hier wat mee?
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mama Sanneke schreef:Luka krijgt elke dag Duck.
Maar omdat hij het zo vlug opeet geef ik hem in twee keer eten met tussenpauzes. Het boeren is dan ook verbeterd.
De DA stelde voor om droogvoer te mengen bv. Lam en Rijst droogvoer met Duck Lam en Rijst.
Wat vinden jullie ?
Of is dat juist niet ?
Dat hij snel zijn eten opeet is vrij normaal, hij vindt het gewoon erg lekker.
Ik denk dan ook niet dat hij langzamer gaat eten als je er brokken doorheen mengt. En beter voor zijn tanden :denken: , heeft Luka daar dan last van?
Tegen tandsteen helpt een lap pens of een bot waar behoorlijk wat vlees aanzit. Denk niet dat hij die begraaft :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

--------
Dat een "hond zijn eten snel opeet, omdat hij het gewoon erg lekker vindt" zijn menselijke normen en waarden, die je niet kan doortrekken naar een geclassificeerde carnivoor, die nogal overhelt naar de classificatie omnivoor. :roll:

Er kunnen veel meer redenen en oorzaken zijn waarom een hond die last heeft van zijn darmen, snel eet en nooit genoeg lijkt te krijgen...

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Mama Sanneke schreef:Luka krijgt elke dag Duck.
Wat vinden jullie ?
Of is dat juist niet ?
Ik denk dan ook niet dat hij langzamer gaat eten als je er brokken doorheen mengt. En beter voor zijn tanden :denken: , heeft Luka daar dan last van?
Tegen tandsteen helpt een lap pens of een bot waar behoorlijk wat vlees aanzit. Denk niet dat hij die begraaft :mrgreen: .
Welke botten mag je dan geven ?
Ik heb wel es zo'n wit bot gekocht waar lekkers in zat, binnen de 10 sec. zit dat in de grond.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

ignit schreef:
Mama Sanneke schreef:Luka krijgt elke dag Duck. Maar omdat hij het zo vlug opeet geef ik hem in twee keer eten met tussenpauzes. Het boeren is dan ook verbeterd.
Het is normaal dat gezonde honden hun eten snel naar binnen slaan – maar als een hond met problemen met de spijsvertering dat doet, kan het ook een aanwijzing zijn dat hij ondervoed aan het raken is…
Mama Sanneke schreef:De DA stelde voor om droogvoer te mengen bv. Lam en Rijst droogvoer met Duck Lam en Rijst. Zo zou hij trager gaan eten en het is goed voor de tanden.
Kvv en brokjes zijn allebei hapslik producten – ik begrijp niet waarom je hond langzamer zou gaan eten en nog veel minder waarom een combinatie van gekookte en rauwe hapslikproducten beter is voor zijn tanden. Daar heb je eetbare botten met vlees voor nodig en lappen vlees en pens…
Mama Sanneke schreef:Luka eet namelijk geen botten. Die zijn voor in de grond te stoppen. :roll: Wat vinden jullie ?
Ehm… wat voor botten eet hij niet?? Die grote knoken die je gratis kunt meenemen bij een slager die zelf uitbeent, hoeven mijn honden – vanaf 1998 fanatieke eters van allerhande botten met vlees – ook niet. En - zijn gebit en tandvlees van Luka wel gezond??
Mama Sanneke schreef:Luka heeft wel gevoelige darmen.
Of is dat juist niet ?
Waarschijnlijk wel – want gevoelige darmen en graanproducten gaan niet zo goed samen… misschien zou je gewoon weer op een brok moeten overschakelen en dan leren hoe je zelf voeding kan maken waar Luka het goed op doet en dat voorzichtig introduceren voordat je er op overschakelt.

Er schijnt nogal wat maïs in Duck te zitten en honden met gevoelige darmen kunnen daarop reageren door het voer zo snel mogelijk naar buiten te werken om te voorkomen dat er schadelijke stoffen in het lichaam terechtkomen. Daardoor is de opname van voedingstoffen vanuit de darmen ook niet optimaal en loop jij het risico dat je hond ondervoed raakt, terwijl je denkt dat je het beste met hem voor hebt.

Tot slot is het ook nog mogelijk, dat je hond beter af is met een dagelijks brokkenmaaltje, aangevuld met een tweede maaltijd die je zelf maakt met afwisselende en gevarieerde voeding, die hij goed kan verdragen.

Kan je hier wat mee?
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Ik veronderstel dat je brok zo van die droge korrels noemt ?
Heb je tips om zelf voedsel te bereiden voor gevoelige honden ?
Wat mag er allemaal in ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

de mijne eten hun KVV ook in 2 tellen. :wink:
laten effe een boer en ik laat ze nog effe in de bench om uit te buiken. :mrgreen: nooit gemerkt dat ze er last van hadden.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ook mijn honden zijn net pyrana's en eten hun bak binnen een seconde leeg.Niks mis mee hoor.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

ignit schreef: --------
Dat een "hond zijn eten snel opeet, omdat hij het gewoon erg lekker vindt" zijn menselijke normen en waarden, die je niet kan doortrekken naar een geclassificeerde carnivoor, die nogal overhelt naar de classificatie omnivoor. :roll:

Er kunnen veel meer redenen en oorzaken zijn waarom een hond die last heeft van zijn darmen, snel eet en nooit genoeg lijkt te krijgen...

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
Nou mijn reu kan nooit genoeg eten en echt uitgehongerd is hij niet hoor, hij is gek op eten, daar leeft hij voor :roll:
Maar hij is gek op "lekker" eten want hij komt voor sommige dingen echt zijn mand niet uit hoor, maar hoort hij bijvoorbeeld dat er een eitje getikt wordt? nou binnen een fractie van een seconde..
Hij vindt veel lekker maar er is wel degelijk overeenkomst in wat er in zijn voerbak zit en hoe snel hij eten opeet.

Overigens, bij brokken boeren mijn honden zowiezo veel meer dan met versvlees
Laatst gewijzigd door cloris op 07 feb 2006 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Waarom geef je hem niet bv. een kippennekje? Dat gaat hij vast niet begraven.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mama Sanneke schreef: Ik veronderstel dat je brok zo van die droge korrels noemt ?
Wat mag er allemaal in ?
Kijk even bovenaan deze pagina, daar staat een bottendocument. Daarin vind je, denk ik, alles wat je wilt weten. :ok:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mama Sanneke
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Mama Sanneke schreef: Ik veronderstel dat je brok zo van die droge korrels noemt ?
Wat mag er allemaal in ?
Kijk even bovenaan deze pagina, daar staat een bottendocument. Daarin vind je, denk ik, alles wat je wilt weten. :ok:
Dankuwel :ok:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Je kan ook gewoon de KVV in een Kong® proppen , heeft ie gegarandeerd langer werk met eten en is er ook nog even geestelijk mee zoet.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”