Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Klopt, het is daar een heel mooi gebied :ok:
Maar Minoes, het is niet allemaal losloopgebied. Het is daar met paaltjes afgezet waarachter je niet met de honden los mag lopen (wel aan de riem uiteraard). Ik ben er al vaker geweest, dus ik weet (helaas) dat dat zo is. Tenminste, als je de Drunense Duinen bedoelt en dat stuk waar ik gelopen heb.
Welke kant bedoel je eigenlijk, waar zet je dan je auto?
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:smile: birka stopt echt niet bij een paaltje :neenee:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

puk schreef::smile: birka stopt echt niet bij een paaltje :neenee:
Hier die twee ook niet hoor :mrgreen: Maar ik loop niet echt op mijn gemak dan snap je.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:denken: nou in brunssum heb ik dat ook wel, ben je ineens buiten het losloopgebied, staat nergens aangegeven :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Ik ben maar 1 keertje in de Drunense Duinen geweest. Grenzen zijn idd aangegeven met paaltjes, maar daarbuiten is dan nog wel een "ring" waarin de honden echt nog wel gedoogd worden.
Kijk, alle mensen met honden hebben dat "probleem".
(En degenen die mij een beetje kennen weten dat dat "probleem" in geval van Taika een echt probleem was. En zelfs is, want vandaag kwartiertje weggeweest in verboden tuinhuisjesgebied omdat daar 2 fazanten zaten. :boos: )

Maar goed, nogmaals: het is geen heilig moeten. Ik vind alleen dat het aardig centraal ligt, en 21 hectare om kriskras in rond te kunnen lopen is echt wel groot.
Volgens mij kun je je auto goed kwijt bij dat restaurant. Maar dat weet ik niet zo precies meer. In ieder geval: mijn indruk was destijds dat er parkeerruimte genoeg was.

Ergens op de Veluwse hei kan ook leuk zijn. Bij Ede is een leuke hei waar de honden los mogen. Een pannenkoekenhuis ligt er vlak naast.

Minoes
puk
Zeer actief

:mrgreen: dus je hebt vandaag fazant gegeten minoes??
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Ha Puk!
Mijn kleine monstertje jaagt alleen voor ZICHZELF!!!
Misschien heeft ZIJ onderweg van de fazant mogen genieten, IK heb niets gezien (geen hond, geen fazant). Wel dat typische gekrijs van die beesten... :N:
Dus maar gewokt met een vervangster: kip....

:wink: Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Hhmmm lekker fazantje, mijn hondjes hebben vanavond lamsbout gehad, de fazant staat in de bestelling.

Ik zal Arien een mailtje sturen of ze ook zin heeft om mee te gaan. Ik vind alles best zolang de honden maar los kunnen en wij daarna gezellig met zijn allen wat kunnen eten en/of drinken. Echte megalosloopgebieden zijn erg spaarzaam, wat mij betreft zijn de duinen prima. Maar ik begrijp uit Pascal zijn verhaal dat dit niet zo is :19:

Cindy
puk
Zeer actief

:mrgreen: en taika kwam zeker terug moe, voldaan, kwijl op de bek?? :cheer:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Lekker wokken, wij hebben gisteravond gegeten in een nieuw wokrestaurant in Kraayenstein, kan het je aanraden Minoes, 15 euries doordeweeks onbeperkt en 18 in het weekend. Kijk dat is nog te doen in deze tijden :ok:

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Mijn honden werken trouwens in teamverband, Jesse vangt en dood het en Sammy komt het brengen, helaas durft de baas het niet klaar te maken, ach ja dat krijg je met die stadsmensen....

Cindy
Minoes
Actief

Hoe heet dat wokrestaurant??
In Rijswijk heb je ook een goede: Lily's bij het trein/tramstation...
Sorry voor dit off-topic gebabbel...

Taika moet in ieder geval ergens in een sloot zijn gesprongen want ze was helemaal doorweekt...
Gisteren heeft ze heel veel met andere honden gespeeld en onwijs rondgesjeesd. Ze rent ze er dan allemaal uit(, behalve eentje maar dat is een hazewind). Dat gezicht dan van Taika als ze achterom kijkt en die hond zit vlak achter haar staart :N: ! :smile:
Ze was nu kennelijk zo oververhit dat ze ineens op een zeer smerig slootje afrende en zich er met een voldane zucht in liet zakken. Daar lag ze dan tussen de ijsschotsen! De andere eigenaren stonden erbij en keken zo van: gelukkig heb ik een normale hond... :denken:

Ik heb Taika weer bij me geroepen en haar gezegd dat ik me volledig kon voorstellen dat ze op deze tropisch warme dag even wat afkoeling zocht... en ben weggewandeld :pffff: !

Minoes
puk
Zeer actief

:smile: hahaha dat hoort erbij, birka gaat ook als ze gerend heeft het liefst in een sloot of plasje liggen :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Moet toch aan het MONSTERgedeelte van hun rasbenaming liggen...
:mrgreen: :pffff:
Minoes
puk
Zeer actief

:mrgreen: beetje verhit ras :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

yep! :smile:

Minoes :slaap:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Cindy de Wolf schreef:Maar ik begrijp uit Pascal zijn verhaal dat dit niet zo is :19:
Het is wel een mooi losloopgebied hoor, alleen niet zo megagroot. Maar is niet erg hoor, dan pak ik ze gewoon aan de riem. Je hoeft niet speciaal voor mij een ander gebied uit te zoeken :wink:
We zien wel, nog tijd zat.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Arien wil ook graag mee, zijn er al mensen die een voorstel hebben voor een datum? Ik kan niet 18 maart en 8 en 22 en 23 april. Verders eigenlijk wel, mijn voorkeur geniet een zondag.

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

Ook voorkeur voor de zondag.
Ik kan 10 en 19 maart, 2 april en evt. 9 april.

Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Is 2 april voor iedereen haalbaar? Arien vind het prima op de duinen en dit is wat Arien schreef over de Ginkelse heide bij Ede;
Eettenten genoeg,

Ruimte genoeg,

Echter ik weet niet tot hoever het losloopgebied is, maar volgens mij laten ze de honden daar overal loslopen.

Met dogtravel zijn we ook daar in de buurt geweest, bij de schaapskooi en daar is ook een resttaurant, echter dat was iets verder terug richting A12, dit was dichter bij Ede.

Is volgens mij een zeer mooie locatie en de honden kun je tenminste blijven zien omdat het geen dicht bos is.

Er zijn zeer brede zandpaden er doorheen.

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

Ben ik geweest bij de heidewachtelwandeling van de rasvereniging 2jaar geleden.
Klopt wat Arien zegt!
Pannenkoekrestaurant, honden toegestaan mits niet al te vies, ligt vlak naast de hei, aan de overkant van het parkeerterrein.

2 april zou kunnen.

groetjes,
en ook groetjes aan Arien

Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

2 april in bij die schaapskooi dan? Is denk ik voor Pascal ook handig, wel hopen op droog weer :mrgreen:

Groetjes,
Cindy
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

goedemorgen,
haha was erg vroeg naar bed en kon nu niet meer slapen, tis nu 4.40 uur.

2 april ginkelse hei kan niet beter voor mij. hebben jullie er moeite mee als ik mijn meiden ( bijna 12 en 10) meeneem?? Ik vind het helemaal prima als jullie langer gaan wandelen, maar ik denk dat een tot 1 1/2 uur voor bantu lang genoeg is voorlopig. en dan in de middag of zo? een uur of 12 a 1?? smorgens kan ik nl niet.

gr annet
Cindy de Wolf
Zeer actief

Nee, daar heb ik geen moeite mee zolang ze maar niet als een idioot gaan rondrennen. Dusty van mij vind kinderen namelijk nog altijd doodeng en gaat staan te blaffen op afstand of loopt een stuk weg. Verders geeft het geen problemen; vraag maar aan Puk. Die is al een paar keer meegeweest met haar zoontjes, ongeveer dezelfde leeftijd en is altijd goed gegeaan. 12.30 vind ik een mooie tijd. Wil iemand de moeite nemen om het adres op te zoeken van de schaapskooi/pannenkoekenhuis, ik zou niet weten waar te beginnen hiervoor.

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

Het pannenkoekenrestaurant heet
De Langenberg
Arnhemseweg 120
Ede
0318-610485

Ook te vinden onder www.pannenkoekenhuizen.com
waar ook een routebeschrijving staat.

Het pannenkoekenhuis ligt aan een rotonde. Als je de tegenoverliggende afslag van die rotonde neemt kom je, na een minuut of twee als ik het me goed herinner,op een parkeerterrein pal aan het losloopgebied.
Daar zouden we kunnen afspreken, of anders in het pannenkoekenrestaurant (bij een bakkie koffie...).

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes schreef:Het pannenkoekenrestaurant heet
De Langenberg
Arnhemseweg 120
Ede
0318-610485

Ook te vinden onder www.pannenkoekenhuizen.com
waar ook een routebeschrijving staat.

Het pannenkoekenhuis ligt aan een rotonde. Als je de tegenoverliggende afslag van die rotonde neemt kom je, na een minuut of twee als ik het me goed herinner,op een parkeerterrein pal aan het losloopgebied.
Daar zouden we kunnen afspreken, of anders in het pannenkoekenrestaurant (bij een bakkie koffie...).

groetjes,
Minoes
Ok helemaal geweldig, het lijkt mij alleen wel handig om eerst met de honden te gaan lopen, ze hebben dan al zo een tijd in de auto moeten zitten. Maar als jullie eerst bakkie willen doen ook prima dan hebben ze zich daar maar naar te schikken :ok:

Moet morgen weer met Jesse terug naar Eersel. Ze loopt redelijk slecht. Nu gaat Maarten morgen een bloedproef doen om te kijken of er ontstekingscellen of iets dergelijks aanwezig is/zijn en hij wil een punctie in haar schouder uitvoeren en wat synovia (gewrichtsvloeistof) afnemen om te kijken of dat wel in orde is.

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:ok: zal duimen voor jesse morgen , cindy.

zondags zal het makkelijkst een dag zijn te vinden, 2 april en 12 maart kan ik zowiezo niet :19: :wink:
maar jullie hoeven met mij geen rekening te houden, kan voor de rest denk ik pas op het laatste moment toezeggen. :wink:
Laatst gewijzigd door puk op 07 feb 2006 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Cindy de Wolf schreef:2 april in bij die schaapskooi dan? Is denk ik voor Pascal ook handig, wel hopen op droog weer :mrgreen:
Op die dag heb ik nog niets gepland, dus denk dat ik dan wel kan ja :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Leuke annecdote;

Test of u geschikt bent voor een Grote Münsterlander ?

Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgestrekt. Probeer na een aantal
passen om je arm nog verder uit te strekken, Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren
het commando "volg. Roep nu een aantal keren wat harder het commando "volg'. Schreeuw
nu een keer "stop nu eens met trekken',negeer de blikken van de voorbijgangers!

Vergeet de luxe BMW maar en koop maar gelijk een stationwagen. Koop wat koekjes en wat
botjes. Stamp de koekjes fijn. op de bekleding van de stoelen en ook in de achterbak. Gooi de
botjes los in de auto. Ga naar de kapper en vraag daar of je het vloerafval van de afgelopen
week mee mag nemen. Strooi dit in grote hoeveelheden in de auto over de bekleding. Maak
nu met modder nog een paar mooie afdrukken op de bekleding. Maak nu met een hark nog
wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect!

Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogelijk weg te sluippen.Loop tot
Halve wegge het tuinpad, kom dan terug, Probeer het vijf minuten later nog eens. Ga maar weer terug. Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden. Probeer het nog eens. Ga maar weer terug en bel je vrienden maar op of ze naar jou kunnen toekomen i.p.v.jij naar hen!

Heeft u net de tuin zomerklaar,vraag dan of u buurkinderen in de tuin komen voetballen!

Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van jouw stoel te zitten. Probeer verschillende manieren
uit om een kopje met koffie op de leuning te laten balanceren. Probeer eens om stilletjes een
koekje er bij te eten Geef het maar op en strooi de rest van de kruimels over de zitting van de
stoel!

Bind twee vorken aan de hondenriem en hang deze aan de deurknop. Probeer meerdere
Malen om de riem stilletjes te pakken. Wanneer de vorken rinkelen ,krab je jezelf hard aan je
scheen met de vorken. Herhaal deze procedure meerdere keren!

Herhaal alles wat je zegt tenminste 5x, herhaal alles wat je zegt minstens..................!

Als er visite binnenkomt laat deze op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met
aardappelen van 28 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht!

Ga eens oefenen om iets heel snel uit de ijskast te halen. Bedenk van tevoren wat je precies
wilt hebben en waar het staat. Doe de deur open pak watje wilt hebben en sluit gelijk de deur
weer. Duurt dit langer dan 10 seconden, helaas dan ben je de inhoud van de koelkast voor een
groot gedeelte kwijt!

Hoe wen je eraan hoe je huis eruit ziet als je aan het schoonmaken bent? Begin met het zemen
Van de ramen. Zijn ze schoon? Prima,maak nu je handen lekker vet en doe deze tegen de
ramen. Herhaal dit minstens twee keer per dag. Maak met een stofzuiger de vloer schoon, pak
daarna een pot met zand en strooi deze over de vloer heen. Maak de vloer weer schoon.
Herhaal ook dit minstens twee keer per dag!

Ga eens op bezoek bij mensen die al een Grote Münsterlander hebben en vraag hoe het in godsnaam zover is gekomen dat ze toestaan dat hun hond af en toe zich zo idioot gedraagt.
Vraag hoe ze. het voor elkaar hebben gekregen dat de pup wat langer wil slapen, hoe ze de pup zindelijk hebben gekregen. Hoe ze de hond tafel manieren hebben geleerd en hoe ze
Uberhaupt de hond manieren hebben geleerd. Geniet er maar van. Het zal de laatste keer zijn dat u antwoordt krijgt op al u vragen!

Om eens te ervaren hoe u nacht eruit ziet als u een Grote Münsterlander heeft (de meeste münsterlanders slapen in bed ),ga dan om tien uur s'avonds naar bed. Zet de wekker op midden nacht,en gooi jezelf met geweld op de grond. Leg een zware zak aardappelen op het dekbed en probeer weer om onder de dekens te komen.Zet de wekker op half zes en sla net voor je wakker wordt jezelf in het gezicht met een natte spons!

Kun je tegen de rotzooi die een Grote Münsterlander maakt?omdat uit te vinden probeer je het volgend:
Zorg eerst dat je heel je huis heb schoon gepoetst.Gooi een emmer met modder over je net gedweilde keukenvloer.Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes en van de koelkast en van de oven. Maak ook met modder een paar voetstappen op de vloerbedekking in de woonkamer en in de hal. Steek je vingers in een bloempot en veeg ze af aan de muur.Zo, hoe vindt je dat het eruit ziet!

Heeft u na dit te hebben gelezen nog geen zenuwinzinking,neem dan gerust een Grote Münsterlander!

Veel plezier met de Münsterlander! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :smile: :smile: :ok: :ok:

Cindy
Minoes
Actief

Zie je wel! Dat had ik nog niet gedaan allemaal!!!
Of is dit niet van toepassing op de kleine versie?

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Minoes
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”