Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Achterhand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Achterhand

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb werkelijk geen idee waar dit thuis hoort :19: dus het mag verplaatst worden naar waar het hoort :wink:

Het lijkt wel dat Vegas zijn achterhand wat achterblijft in de groei. Of althans, zijn achterhand groeit niet zo gespierd mee als de rest van zijn lijf. Zijn achterbenen en heupen lijken wat ielig in vergelijking met de rest van zijn lichaam.

Vegas is nu 10 maanden en krijgt dagelijks beweging in de vorm van aan de riem uitlaten en los rennen in het bos. Is er iets speciaals dat ik hem kan laten doen om zijn achterhand wat meer te ontwikkelen? Iets wat niet te belastend is uiteraard want hij zit nog volop in de groei :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Misschien voorzichtig aan beginnen met fietsen? :19: Verder is lopen in rul zand volgens mij erg goed voor zijn bespiering.

Overigens is het mij niet opgevallen hoor, dat hij er ielig uit zou zien. Vind hem juist prachtig.

Misschien kan je hem eens via foto's laten keuren door Mol?
miekmiek

Mol weet trouwens ook wel hoe je die achterhand gespierder kan krijgen. :wink:
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Misschien voorzichtig aan beginnen met fietsen? :19: Verder is lopen in rul zand volgens mij erg goed voor zijn bespiering.

Overigens is het mij niet opgevallen hoor, dat hij er ielig uit zou zien. Vind hem juist prachtig.

Misschien kan je hem eens via foto's laten keuren door Mol?
Ielig is een heel groot woord, maar ik zie toch wel dat zijn achterbenen ietsje achterblijven ten opzichte van de rest van zijn lichaam. Zijn borst, nek en voorbenen zijn al veel verder ontwikkeld dan zijn achterkant (zie ik dan met mijn lekenogen).

Ik loop (bijna) iedere dag met Vegas hier op de hei waar mul zand ligt op grote gedeeltes van de route dus ik denk dat de afwisseling voor zijn spieren wel groot genoeg is alleen zou ik dus specifiek iets aan zijn achterbenen willen doen als dat mogelijk is op de eén of andere manier.

Hij is natuurlijk nog in de groei dus misschien dat het bijtrekt :wink:

Met fietsen wilde ik gaan beginnen als het wat warmer wordt. Vegas wordt in Maart eén jaar dus dan kan ik idd langzaamaan beginnen :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Mol weet trouwens ook wel hoe je die achterhand gespierder kan krijgen. :wink:
Hij zal dat wel weten idd. Ik kan via pb Vegas ter keuring aanbieden toch? Dan zal ik van de week eens een paar goede foto's van hem maken :ok:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Je zou kunnen beginnenmet wat fietsen niet te veel natuurlijk...hij is 10 maanden dus ook nog volop in de groei :wink:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Reini
Zeer actief

Naad schreef:Je zou kunnen beginnenmet wat fietsen niet te veel natuurlijk...hij is 10 maanden dus ook nog volop in de groei :wink:
Als ik naar jouw Vito kijk (ook nog jong toch?), die heeft een veel meer gespierde achterhand dan Vegas. Als Vito al ouder is dan gaat de vergelijking niet op overigens :mrgreen:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Reini schreef:
Naad schreef:Je zou kunnen beginnenmet wat fietsen niet te veel natuurlijk...hij is 10 maanden dus ook nog volop in de groei :wink:
Als ik naar jouw Vito kijk (ook nog jong toch?), die heeft een veel meer gespierde achterhand dan Vegas. Als Vito al ouder is dan gaat de vergelijking niet op overigens :mrgreen:
Vito is 14 maanden dus er zit wel wat leeftijdsverschil in...

Afbeelding
Hier is Vito ong 10 maanden je kan zijn achterhand niet zien maar je ziet wel dat hij weer minder ontwikkeld is in zijn kop dan jouw vent...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik denk dat dit ook wel vanzelf gaat komen als je maar genoeg beweegt met hem. Toen ik Jola net had was ze 1.5 jaar en ik ging naar de DA die zij ook dat ze veel te weinig spieren had :19: Was mijn niet echt opgevallen maar goed ze is ook geen hond waar het zo super opvalt normaal gewijs. Raar was het wel omdat zei mee liep naast het paard tot zon 20 km en fietsen deden we ook mee naast de skeelers noem maar op. Nu is ze 3 jaar en als ze loopt zie je bijna alleen maar bespiering zeker in haar achterhand. Dus dan gaat dat met vegas ook vast helemaal goed komen! :ok:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Een hond groeit tot ie ongeveer een jaar is (afhankelijk van m.n. de grootte van een ras wat langer of korter) de hoogte in. Daarna moeten ze uitzwaren, ofwel de breedte in. Bij grotere rassen kan het zijn dat ze pas rond de leeftijd van 2,5 a 3 jaar volledig zijn uitgegroeid en hun ware proporties hebben.
Ook verschilt het groeien per hond. Tagor heeft als pup zijnde de slungelfase doorlopen. Die was ineens een mager hoog op de poten staande slungel. Terwijl Jari eigenlijk heel rustig en gelijkmatig groeide. Die heeft dus nooit die extreme groeispurts in een bepaalde richting gehad.
Geef Vegas de tijd en ga nog niet te snel intensief met hem bewegen. Als hij nog heel duidelijk groeit zou ik persoonlijk nog even wachten met fietsen en andere vormen van spieren kweken.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Branka schreef:Een hond groeit tot ie ongeveer een jaar is (afhankelijk van m.n. de grootte van een ras wat langer of korter) de hoogte in. Daarna moeten ze uitzwaren, ofwel de breedte in. Bij grotere rassen kan het zijn dat ze pas rond de leeftijd van 2,5 a 3 jaar volledig zijn uitgegroeid en hun ware proporties hebben.
Ook verschilt het groeien per hond. Tagor heeft als pup zijnde de slungelfase doorlopen. Die was ineens een mager hoog op de poten staande slungel. Terwijl Jari eigenlijk heel rustig en gelijkmatig groeide. Die heeft dus nooit die extreme groeispurts in een bepaalde richting gehad.
Geef Vegas de tijd en ga nog niet te snel intensief met hem bewegen. Als hij nog heel duidelijk groeit zou ik persoonlijk nog even wachten met fietsen en andere vormen van spieren kweken.
Het frappante voor mij is ook dat hij tot nu toe heel gelijkmatig groeide en dat nu vooral de voorkant al aan het uitzwaren is. Hij is bijna een jaar en dan heeft hij zijn hoogte zo goed als bereikt. Het tweede jaar zal hij idd de breedte ingaan :wink:

Ik wil ook niet persé al een spierbundel hebben hoor, van mij krijgt hij alle tijd om zich optimaal te ontwikkelen :wink: maar ik dacht dat er misschien wat simpele oefeningetjes waren om zijn achterhand wat bij te trekken.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:kijk eens naar puberjongetjes, reini, zitten die al vol spieren :oeps: :mann: ?
:smile: Volgens mij niet nee :mrgreen:

Maar voordat iedereen nu denkt dat ik een woeste spierbundel wil hebben, daar is het me niet om te doen hoor :wink:

Het valt me gewoon op dat zijn voorkant nog duidelijk zichtbaar aan het ontwikkelen is en dat zijn achterhand momenteel een beetje stilstaat :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:
Reini schreef: Het valt me gewoon op dat zijn voorkant nog duidelijk zichtbaar aan het ontwikkelen is en dat zijn achterhand momenteel een beetje stilstaat :wink:
de groei en het uitzwaren verloopt meestal wel 'in stukjes', dan weer dit, dan weer dat.
denk in het geval van vegas dat het niet zijn achterhand is die (nog) relatief iel is, maar zijn voorhand die ál relatief sterk is :wink: .
Ha! Zo kan je het ook bekijken :mrgreen: :ok:

Tot nu toe is hij heel gelijkmatig gegroeid, dan zal nu eerst de voorkant wat verder gaan voordat de achterhand weer meegaat :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef: je moet je pas zorgen gaan maken als hij omkukelt :mrgreen: .
:smile: Dan zal ik me wel zorgen gaan maken :smile:
Afbeelding
miekmiek

Ik zal eens zoeken naar foto's van Tommie toen hij aan in zijn slungelfase zat. Geen gezicht! :wink:
iloon
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door iloon »

Ik zou hem niet extra belasten met meer beweging, hij is pas 10 maanden dus die billen komen met de tijd vanzelf wel :wink:
gewoon ff geduld hebben :ok:
Groetjes Ilona en de Staffies
Afbeelding
http://dazzlingstaffs.come2me.nl
Reini
Zeer actief

iloon schreef:Ik zou hem niet extra belasten met meer beweging, hij is pas 10 maanden dus die billen komen met de tijd vanzelf wel :wink:
gewoon ff geduld hebben :ok:
Ik heb ook wel geduld hoor, ik dacht alleen dat het misschien goed zou zijn om dat wat meer te trainen maar dat hoeft dus niet :wink: :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik zal eens zoeken naar foto's van Tommie toen hij aan in zijn slungelfase zat. Geen gezicht! :wink:
Die foto's wil ik wel zien :mrgreen: :ok:
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Reini wil je voor Vegas wachten met fietsen als het warmer wordt of voor jezelf.???

FIetsen met dit weer lijkt mij fijner voor de hond alsdat het warmer wordt, en ik ben begonnen met 8 maanden omdat Alonso een laatbloeier is met zijn achterhand en maar kleine stukjes.
Het help wel vindt ik en met dit weer merk ik dat het juist fijner vindt en veel mooier loopt.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cane corso schreef:Reini wil je voor Vegas wachten met fietsen als het warmer wordt of voor jezelf.???

FIetsen met dit weer lijkt mij fijner voor de hond alsdat het warmer wordt, en ik ben begonnen met 8 maanden omdat Alonso een laatbloeier is met zijn achterhand en maar kleine stukjes.
Het help wel vindt ik en met dit weer merk ik dat het juist fijner vindt en veel mooier loopt.
Ik wilde gaan beginnen met fietsen als het straks wat warmer is zodat ik voór mijn werk kan gaan fietsen om een uur of 05.15 's morgens :wink: Dan is het in de zomer nog niet te warm maar wel al licht op straat :wink:

Voorlopig vind ik het te koud om te gaan stunten met de fiets 's morgens en Vegas is nog te jong. De eerste stukjes zullen heel kort zijn en dan kunnen we er ook een beetje aan wennen :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ff :offt:

Ben vandaag nog wezen fietsen maar vroor zo hard dat jola voor helemaal wit was gevroren haha. Vroeg me af of ze hier geen last van had :wink:
M&M

Ongelezen bericht door M&M »

Ik weet niet of het belastend is voor een hond, maar wij deden vanaf pup trekspelletjes met de flos/ring.
Hij heeft enorme billen gekregen, maar ook enorme nekspieren. Hij is erg sterk geworden, je kunt bijna niet meer van hem winnen! :wink:

Doe dit niet op parket of zeil, dan heeft de hond geen afzetmogelijkheid en trek je hem zo door het hele huis. Buiten op het veld gaat het beter.

Succes.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel groeit nu ook weer een beetje in fases. Eerst leek zijn kop te klein voor zijn lichaam, nu helemaal niet meer.
Als ik Diesel van de achterkant bekijk denk ik ook vaak: Wat ben je toch een slungel! Van de voorkant lijkt hij al best volwassen.
Diesel is nu een jaar maar groeit natuurlijk langer door dan Vegas.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Storm lag ook achter met zijn spierontwikkeling in de billen.
Voor was hij erg ontwikkeld.
Het was een hardgroeier :jank:
En daar door kon hij niet alles bij houden.
Gelukkig is er veel verandert.
Onze DA adviseerde ons veel tewandelen,en dat doen we ook.
Om Storm lekker gespiert tekrijgen ga ik naar het militair terrein.
Daar hebben ze met zwaare voertuigen het zand goed los gereden.
En dat is zwaar lopen voor Storm en mij :smile: :smile:
Als ik hem daar zie lopen dan zie je die spieren lekker werken in zijn bil.
Ook heb ik ooit gehoort dat je hem door de mais velden kunt laten lopen als de mais er net af is.
Maarja daar moet je nog even op wachten :wink:
Reini
Zeer actief

Martijn schreef:Maak eens een foto waarop te zien is wat je bedoelt?
Dat zal ik vandaag even doen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”