oke...MARC_S schreef:Dat is wat ik eerder steeds probeerde aan te geven. Een lange hals en lange benen gaan niet samen met een korte rug. Lange benen zou je nog evt kunnen fokken maar dat ziet niet uit bij een wel korte rug en een lange hals kan je vergeten bij een korte rug. De hals is de rug nlEssy schreef:Ze hebben ook vaak hele lange voorbenen en mooie lange halzen. Bij de europese types vind ik vaak de hals te kort en te dik (duitsland) en de lengte in de voorbenen vind ik hier vaak te weinig. Wat ze in amerika echter ook erg hebben zijn veel te lange ruggen.![]()
Het hele probleem bij doggen ligt hem in de onmogelijkheid van wat gewenst is, een zwaar hoofd met een lange elegante hals en een slanke buik is alleen al niet te combineren. Een zwaar hoofd met lip staat synoniem aan een zware hond die elegantie verliest. Het type van de bruine dog kan alleen met zijn lichtere hoofd en lange rug.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
yamie schreef:oke...MARC_S schreef:Dat is wat ik eerder steeds probeerde aan te geven. Een lange hals en lange benen gaan niet samen met een korte rug. Lange benen zou je nog evt kunnen fokken maar dat ziet niet uit bij een wel korte rug en een lange hals kan je vergeten bij een korte rug. De hals is de rug nlEssy schreef:Ze hebben ook vaak hele lange voorbenen en mooie lange halzen. Bij de europese types vind ik vaak de hals te kort en te dik (duitsland) en de lengte in de voorbenen vind ik hier vaak te weinig. Wat ze in amerika echter ook erg hebben zijn veel te lange ruggen.![]()
Het hele probleem bij doggen ligt hem in de onmogelijkheid van wat gewenst is, een zwaar hoofd met een lange elegante hals en een slanke buik is alleen al niet te combineren. Een zwaar hoofd met lip staat synoniem aan een zware hond die elegantie verliest. Het type van de bruine dog kan alleen met zijn lichtere hoofd en lange rug.
Je ziet overigens wat ik bedoel in de zwarte dog die geplaatst is. Het zware hoofd gaat samen met de kortere dikke nek die weer helemaal het gevolg is van de wat kortere rug. Die hond heeft dus een zwaar front, hangt weer helemaal samen met de dikke nek en het zwaardere hoofd. Dan is er net te weinig bone en in mijn ogen een te weinig ontwikkelde achterhand die dus kracht mist. Zeker een mooie hond maar niet zo in balans als je het mij vraagt. Ook net te weinig bone wat vooral opvalt in de hakken en polsen.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nogmaals wil ik zeggen dat ik niet echt verstand heb van de rasstandaard e.d., dus ik geef gewoon mijn lekenmening, maar op mij komt deze hond topzwaar over. Ik vind de voorkant niet in verhouding staan met de achterkant die iel lijkt t.o.v. de enorme schouders en borst.Diana schreef:Dat de hond idioot staat ben ik met je eens.
Maar dan nog vind ik hem niet mooi, veel te steil naar mijn smaak.
Deze knul hieronder DAT vind ik een mooie dog, niet perfect maar wel mooi!
De hond die Marc laat zien vind ik dan mooier in verhouding, hoewel ik daar inderdaad het hoofd minder mooi van vind.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Diana
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Jerry Lee von Schloss NordkirchenEssy schreef:Wie is die knul?Diana schreef:Dat de hond idioot staat ben ik met je eens.
Zit bij omega in Duitsland.
Deze staat op me lijssie! hihi
-
Diana
- Actief
- Contacteer:
Zoals ik al zei" Hij is niet perfect" maar ik vind het wel aan knappert.Belle schreef:Nogmaals wil ik zeggen dat ik niet echt verstand heb van de rasstandaard e.d., dus ik geef gewoon mijn lekenmening, maar op mij komt deze hond topzwaar over. Ik vind de voorkant niet in verhouding staan met de achterkant die iel lijkt t.o.v. de enorme schouders en borst.Diana schreef:Dat de hond idioot staat ben ik met je eens.
De hond die Marc laat zien vind ik dan mooier in verhouding, hoewel ik daar inderdaad het hoofd minder mooi van vind.
Het ligt er maar aan wat je mooi vind he
Zo vind ik de doggen van deze fokker
http://www.castellodellerocche.it/newsite/
Helemaal geweldig, hoewel ik best weet dat er ook dingentjes niet aan kloppen, maar toch, dit type zie ik veel liever dan die iele beessies.
- Mol
- Zeer actief
MARC_S schreef:Ik weet niet wat jij wil zien aan voorborst maar hij heeft voldoende voorborst. Voorborst is afwerking aan de hond en een dikke laag spek (want dat is waar het op neer komt op shows hier, deze hond is dus slankDiana schreef:Waar is die hond zijn voorborst gebleven????) of naar achter geplaatste schouders zijn geen voorborst
![]()
Een voorborst heeft geen functie en geeft hooguit aan dat de hond een te steile schouder heeft, wat deze hond in zekere zin ook heeft. Hij lijkt ook erg ruim geplaatst in zijn showstand. Voorpoten naar voren en achterpoten ver naar achter.
Het verbaast me overigens dat er bij doggen naar voorborst wordt gekeken terwijl de hoekingen en bouw 100x belangrijker zouden moeten zijn bij honden van die grootte en gewicht.![]()
Welke functieverbetering, cq voordeel voor de hond, zie jij in meer voorborst?
dan moet je toch eens de slaap uit je ogen wassen en goed naar de hoeking kijken van de schouder van deze hond.
mol
-
Diana
- Actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Diana
- Actief
- Contacteer:
-
Essy
Die zijn wel mooi maar ze hebben bijna allemaal beroerde ogen.Diana schreef: Het ligt er maar aan wat je mooi vind he
Helemaal geweldig, hoewel ik best weet dat er ook dingentjes niet aan kloppen, maar toch, dit type zie ik veel liever dan die iele beessies.
-
laeken
- Zeer actief
Je wordt steeds vervelender, als jullie beiden die me graag woorden in de mond leggen mijn berichtjes gewoon even teruglezen kun je duidelijk lezen dat de schouders te steil zijn (jaja, uit mijn mond dus) vanaf dat ik de foto geplaatst heb.jip007 schreef:heeft geen zin mol , hij wil het gewoon niet zienMol schreef:
dan moet je toch eens de slaap uit je ogen wassen en goed naar de hoeking kijken van de schouder van deze hond.
mol
Ik ben niet blind nl.
Maargoed, nu zullen we wel weer beginnen over de oren of de manier waarop de hond verzorgd schijnt te worden aan de hand van speculaties.
-
laeken
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Deze hond is inderdaad niet sound. Ik kan een hond pas mooi vinden als hij sound is en dat is de bruine hond inderdaad wel. Hij is consequent van type en alles hoort samen. Over smaak valt te twisten maar een grove hond die niet sound is of een perfect hoofd op een hond die niet klopt is in mijn ogen nooit mooi.Belle schreef:Nogmaals wil ik zeggen dat ik niet echt verstand heb van de rasstandaard e.d., dus ik geef gewoon mijn lekenmening, maar op mij komt deze hond topzwaar over. Ik vind de voorkant niet in verhouding staan met de achterkant die iel lijkt t.o.v. de enorme schouders en borst.Diana schreef:Dat de hond idioot staat ben ik met je eens.
- Mol
- Zeer actief
zijn we het daar in ierdergeval over eens nu de hoeking in de achter hand die is te de poten zijn te ver buiten de massa geplaatst en de hon is dus in feiten over bouwtMARC_S schreef:Je wordt steeds vervelender, als jullie beiden die me graag woorden in de mond leggen mijn berichtjes gewoon even teruglezen kun je duidelijk lezen dat de schouders te steil zijn (jaja, uit mijn mond dus) vanaf dat ik de foto geplaatst heb.jip007 schreef:heeft geen zin mol , hij wil het gewoon niet zienMol schreef:
mol![]()
Ik ben niet blind nl.
Maargoed, nu zullen we wel weer beginnen over de oren of de manier waarop de hond verzorgd schijnt te worden aan de hand van speculaties.
mol
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
sorry heb ik gemist , dan heb ik niets gezegtMARC_S schreef:Je wordt steeds vervelender, als jullie beiden die me graag woorden in de mond leggen mijn berichtjes gewoon even teruglezen kun je duidelijk lezen dat de schouders te steil zijn (jaja, uit mijn mond dus) vanaf dat ik de foto geplaatst heb.jip007 schreef:heeft geen zin mol , hij wil het gewoon niet zienMol schreef:
mol![]()
Ik ben niet blind nl.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
laeken
- Zeer actief
Nee, de showstand is daar gespreid en dus worden de voeten achter ver naar achter geplaatst. De hond is in stand niet overbouwd als je goed kijkt op alle foto's. De hond is nu hoger in de schouder in deze stand en zet je de hond recht dan is de rug helemaal recht.Mol schreef:zijn we het daar in ierdergeval over eens nu de hoeking in de achter hand die is te de poten zijn te ver buiten de massa geplaatst en de hon is dus in feiten over bouwt
mol
Ik vraag me af waaraan jij zegt te zien dat de hond overbouwd is?
- Mol
- Zeer actief
omdat de hond niet afhellend is zoals jij aan geeft,maar recht is gat de hond uit zich zelf gewoon staan zal deze over bouwt tonen netzoals de hond van 10 jaar waar je comentaar op had.MARC_S schreef:Nee, de showstand is daar gespreid en dus worden de voeten achter ver naar achter geplaatst. De hond is in stand niet overbouwd als je goed kijkt op alle foto's. De hond is nu hoger in de schouder in deze stand en zet je de hond recht dan is de rug helemaal recht.Mol schreef:zijn we het daar in ierdergeval over eens nu de hoeking in de achter hand die is te de poten zijn te ver buiten de massa geplaatst en de hon is dus in feiten over bouwt
mol
mol
-
Diana
- Actief
- Contacteer:
Ja helaas wel heEssy schreef:Die zijn wel mooi maar ze hebben bijna allemaal beroerde ogen.Diana schreef: Het ligt er maar aan wat je mooi vind he
Want er zijn er een paar bij ......
-
laeken
- Zeer actief
Maar als hij zelf staat zal hij ook zijn voorbenen recht onder het zwaartepunt zetten waardoor hij voor ook hoger wordt. Dat gebrek aan hoekingen voor en het gebrek aan voorborst komt deels ook doordat hij voor erg naar voren geplaatst wordt. Ik denk dat de stand van de voorbenen nl ook kunstmatig zo neergezet isMol schreef:omdat de hond niet afhellend is zoals jij aan geeft,maar recht is gat de hond uit zich zelf gewoon staan zal deze over bouwt tonen netzoals de hond van 10 jaar waar je comentaar op had.MARC_S schreef:Nee, de showstand is daar gespreid en dus worden de voeten achter ver naar achter geplaatst. De hond is in stand niet overbouwd als je goed kijkt op alle foto's. De hond is nu hoger in de schouder in deze stand en zet je de hond recht dan is de rug helemaal recht.Mol schreef:zijn we het daar in ierdergeval over eens nu de hoeking in de achter hand die is te de poten zijn te ver buiten de massa geplaatst en de hon is dus in feiten over bouwt
mol
mol
- Mol
- Zeer actief
dat denk ik niet anders is de plaatsing van de schouder niet juist en zal het voorbeen niet recht tonen en zal de voor borst nog minder zijn dar die nu al is.MARC_S schreef:Maar als hij zelf staat zal hij ook zijn voorbenen recht onder het zwaartepunt zetten waardoor hij voor ook hoger wordt. Dat gebrek aan hoekingen voor en het gebrek aan voorborst komt deels ook doordat hij voor erg naar voren geplaatst wordt. Ik denk dat de stand van de voorbenen nl ook kunstmatig zo neergezet isMol schreef:omdat de hond niet afhellend is zoals jij aan geeft,maar recht is gat de hond uit zich zelf gewoon staan zal deze over bouwt tonen netzoals de hond van 10 jaar waar je comentaar op had.MARC_S schreef:Nee, de showstand is daar gespreid en dus worden de voeten achter ver naar achter geplaatst. De hond is in stand niet overbouwd als je goed kijkt op alle foto's. De hond is nu hoger in de schouder in deze stand en zet je de hond recht dan is de rug helemaal recht.Mol schreef:zijn we het daar in ierdergeval over eens nu de hoeking in de achter hand die is te de poten zijn te ver buiten de massa geplaatst en de hon is dus in feiten over bouwt
mol
mol
nee het voor been staat recht dat is het probleem van de schouder, die beperkt de ruimte in deze
nee de achter hand is te lang gehoekt en als het dier in rust zou staan is hij overbouwt.
mol
-
planet
- geregistreerd lid
mijne dog
hopelijk lukt het invoegen van mijn foto ...
mijn DD is een echt ziekekind geweest ! 5 oogoperaties (aan één en het zelfde oog !!) voor correctie van zijn oogleden etc. (noem maar, we hebben het wel allemaal gehad)
zijn vacht, tal van infecties en allergieën ! diverse soorten voeding geprobeerd, nu met Caracroq lijkt het goed te gaan.
mijn DD is niet zo groot en dik (denk dat de oorzaak ook terug te vinden is in de medicamenten tijdens zijn groei, te wijten aan de operaties en infecties)
nu heeft hij ook zijn staart bijna opengeklopt ... het beestje is veel te speels/nieuwsgierig maar het is langs de andere kant een lammeke !
de discussie over hoe een DD er moet uitzien, is boeiend ! heb tal van DD gezien en de laatste tijd vind ik ze ook smaller en magerder (daar reken ik mijn DD ook bij)
graag jullie opmerkingen over mijn DD (in zij-aanzicht), hij is nu 1 jaar en 8 maanden (en de laatste operatie dateert van oktober !!!! joepie ...)
[img]http://img2.imagepile.net/images/68229029.jpg
[/img]
http://img2.imagepile.net/images/68229029.jpg
mijn DD is een echt ziekekind geweest ! 5 oogoperaties (aan één en het zelfde oog !!) voor correctie van zijn oogleden etc. (noem maar, we hebben het wel allemaal gehad)
zijn vacht, tal van infecties en allergieën ! diverse soorten voeding geprobeerd, nu met Caracroq lijkt het goed te gaan.
mijn DD is niet zo groot en dik (denk dat de oorzaak ook terug te vinden is in de medicamenten tijdens zijn groei, te wijten aan de operaties en infecties)
nu heeft hij ook zijn staart bijna opengeklopt ... het beestje is veel te speels/nieuwsgierig maar het is langs de andere kant een lammeke !
de discussie over hoe een DD er moet uitzien, is boeiend ! heb tal van DD gezien en de laatste tijd vind ik ze ook smaller en magerder (daar reken ik mijn DD ook bij)
graag jullie opmerkingen over mijn DD (in zij-aanzicht), hij is nu 1 jaar en 8 maanden (en de laatste operatie dateert van oktober !!!! joepie ...)
[img]http://img2.imagepile.net/images/68229029.jpg
[/img]
http://img2.imagepile.net/images/68229029.jpg
- Youp
- Zeer actief
-
planet
- geregistreerd lid
@youp:
hij is zo energiek en enthousiast ... hij slaat met zijn staart overal tegen.
hopelijk wordt het niet erger.
ik dacht dat Djeffe iets van een 84cm is, en weegt een goede 68Ã 70 kg (zijn gewicht heeft erg geschommeld door de pijn aan zijn oog, de operaties, de antibiotica etc ...)
ik zal nog eens een foto nemen ... als hij eens een beetje wilt blijven stilstaan
ik dacht dat Djeffe iets van een 84cm is, en weegt een goede 68Ã 70 kg (zijn gewicht heeft erg geschommeld door de pijn aan zijn oog, de operaties, de antibiotica etc ...)
ik zal nog eens een foto nemen ... als hij eens een beetje wilt blijven stilstaan
-
Diana
- Actief
- Contacteer:
'k vind hem er mooi uitzien hoor, voor zover te beoordelen op deze foto.planet schreef:@youp:
Zwart toont altijd zo mooi de spieren, echt mooi.
Probeer eens een goeie stand foto van hem te nemen, ben ik wel benieuwd naar.
qua grote en gewicht zit hij netjes toch!
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
-
Tiësto
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Essy
Ik vind Djeffe erg mooi. Ik kan niet alles goed zien maar ik vind dat hij er goed uitziet. Heb je nog meer foto's? Waar komt hij eigenlijk vandaan?planet schreef:@youp:
-
Rob*
- Zeer actief
Diana schreef:Zoals ik al zei" Hij is niet perfect" maar ik vind het wel aan knappert.Belle schreef:Nogmaals wil ik zeggen dat ik niet echt verstand heb van de rasstandaard e.d., dus ik geef gewoon mijn lekenmening, maar op mij komt deze hond topzwaar over. Ik vind de voorkant niet in verhouding staan met de achterkant die iel lijkt t.o.v. de enorme schouders en borst.Diana schreef:Dat de hond idioot staat ben ik met je eens.
Het ligt er maar aan wat je mooi vind he
Zijn mooie beesten en met me lekenverstand benaderen ze de echt Dog, athletic skills en souplesse en geen Damhert-types, ogen weet ik niks van dus dat vergeef je me maar, maar qua bone en de algehele overall beeld lijken ze me super
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Diana,Diana schreef:Op deze foto's kun je het vind ik wel goed zien.
Bonita is er nog wel erg jong op maar als je hem vergelijkt met de foto eronder van Aiko zie je duidelijk dat Bonita veel meer schouderhoeking en voorborst heeft.
Ik vind Bonita vooral achter veel beter gehoekt dan Aiko.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
planet
- geregistreerd lid