Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
amerikaanse staffordshire terrier
Moderator: moderatorteam
amerikaanse staffordshire terrier
Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Volgens mij kom ik regelmatig zulke honden tegen.
Groetjes Sandra
Klopt dit?
Groetjes Sandra
-
- Zeer actief
- andre
- Vaste gebruiker
Re: amerikaanse staffordshire terrier
misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra

- M@ri@nne
- Zeer actief
En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef:misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra

Groetjes, Marianne.

- andre
- Vaste gebruiker
M@ri@nne schreef:En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef:misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
zo vraag hoef je volgens mij niet te stellen als je het nieuws volgt, de krant leest, en kynologische tijdschriften of legt het aan mij

- M@ri@nne
- Zeer actief
Niet iedereen volgt specifiek dat nieuws. Hetzelde principe dat als je een nieuwe auto heb je ineens heel veel van die auto's ziet rijden.andre schreef:M@ri@nne schreef:En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef:misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
zo vraag hoef je volgens mij niet te stellen als je het nieuws volgt, de krant leest, en kynologische tijdschriften of legt het aan mij
Zij wist het niet en vraagt het gewoon na. Toch beter dan al die mensen die het niet weten en maar een oordeel hebben?

Groetjes, Marianne.

Sorry hoor, maar je kunt toch niet van alle rassen op de hoogte zijn? Ook niet van alle rassen die vaak (helaas!!!!) negatief in het nieuws zijn. Ik lees ook de krant en kynologische tijdschriften, toch weet ik niet alles van een staff. af, waarom niet? Omdat ik andere interresse heb dan dat soort rassen. Mocht ik er een vraag over hebben dan is dit forum er toch ook voor opgericht???????andre schreef:M@ri@nne schreef:En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef:misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
- Mol
- Zeer actief
dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:M@ri@nne schreef:En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef:misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeldAtilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
mooi goed dat ik het weet.
mol

-
- Zeer actief
Inmiddels is bekend dat het om een hond ging zonder stamboom. Had de eigenaar de hond niet meteen in laten slapen dan was deze alsnog geeuthaniseerd
Een American Staffordshire Terriër, of een Staffordshire Bullterriër, met een geldige FCI stamboom is gewoon legaal in Nederland. Als de hond niet beschikt over een FCI stamboom dan mag hij/zij niet in Nederland gehouden worden. De hond wordt bij staande houding gecontroleerd op papieren (die deze dan dus niet heeft) waarop hij naar een LASER asiel wordt gebracht waar hij/zij na een proces wordt afgemaakt.

Een American Staffordshire Terriër, of een Staffordshire Bullterriër, met een geldige FCI stamboom is gewoon legaal in Nederland. Als de hond niet beschikt over een FCI stamboom dan mag hij/zij niet in Nederland gehouden worden. De hond wordt bij staande houding gecontroleerd op papieren (die deze dan dus niet heeft) waarop hij naar een LASER asiel wordt gebracht waar hij/zij na een proces wordt afgemaakt.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeld[/quote]
Niemand kan alles van alle rassen afweten.
Hier hoeven we ook niet gelijk iedereen op aan te vallen asl iemand iets niet weet, toch?
Er lopen hier in de buurt een aantal honden die van afstand en voor een stafford leek toch behoorlijk op elkaar lijken.
Ik weet hoe een amerikaanse bulldog eruit ziet en ook een engesle staffordshire terrier. Een Am. staff. is groter dan de engelse.
Dat is wat ik ervan weet, verder heb ik me niet zo diep in deze rassen verdiept.
Ik weet bijna zeker dat er 2 am staff. terriers lopen, altijd aan de riem in de buurt van andere honden.
Dus vandaar de vraag of ze nou wel of niet verboden zouden zijn.
groetjes Sandra
Niemand kan alles van alle rassen afweten.
Hier hoeven we ook niet gelijk iedereen op aan te vallen asl iemand iets niet weet, toch?
Er lopen hier in de buurt een aantal honden die van afstand en voor een stafford leek toch behoorlijk op elkaar lijken.
Ik weet hoe een amerikaanse bulldog eruit ziet en ook een engesle staffordshire terrier. Een Am. staff. is groter dan de engelse.
Dat is wat ik ervan weet, verder heb ik me niet zo diep in deze rassen verdiept.
Ik weet bijna zeker dat er 2 am staff. terriers lopen, altijd aan de riem in de buurt van andere honden.
Dus vandaar de vraag of ze nou wel of niet verboden zouden zijn.
groetjes Sandra
-
- Zeer actief
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
- andre
- Vaste gebruiker
Mol schreef:dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:M@ri@nne schreef:En waarom stelt ze deze vraag denk je?andre schreef: misschien wat meer je eigen in de kynologie verdiepen, raskennis bijvoorbeeld
mol
kan altijd je vraag bij mij kwijt

- Mol
- Zeer actief
andre schreef:Mol schreef:dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:M@ri@nne schreef: En waarom stelt ze deze vraag denk je?
mol
hahahahahahahhaahh mag ik even een tijltje voor dat ik over je schoenen kots
mol

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Mol schreef:andre schreef:Mol schreef:dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:
mol
mol

niet over de randjes he

- andre
- Vaste gebruiker
Mol schreef:andre schreef:Mol schreef:dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:
mol
mol

teiltje
weet je al hoeveel mensen al doodziek zijn geworden door mij kennis van honden , vooral de amstaff en de pit zijn mij specialiteit

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
- Aantal honden: 3
Uitleg over de Am Staff
Hier in NL is het zo dat als je een AM Staff zonder stamboom hebt dat deze onder de pitbullachtige valt, heb je bv een kruising tussen een boxer en een herder en hij heeft toevallig een aantal kenmerken van een pitbullachtige, (vierkanten kop een gespiert lichaam) dan valt deze hond ook onder de RADwet. Heel raar.
Wat Am Staff's betreft als je met deze hond wil fokken dan ben je aan een aantal regels verbonden 1 de hond moet een MAG test (Agressietest) ondergaan, 2 hij moet een show gelopen hebben en minimaal 1 ZG (Zeer Goed) gehaald hebben.
Zakt de hond 2 keer voor de Mag test dan mag er met deze hond nooit gefokt worden.
Een goede fokker houden zich hier ook aan maar helaas zit je zoals met ieder ras met broodfokkers opgescheept die maar aan rommelen en alleen de dollar tekens zien met alle gevolgen van dien.
Dus daarom mijn advies als je ooit een Am Staff wil ga naar een goede fokker deze testen de honden ook op allerlei ziektes

Hier in NL is het zo dat als je een AM Staff zonder stamboom hebt dat deze onder de pitbullachtige valt, heb je bv een kruising tussen een boxer en een herder en hij heeft toevallig een aantal kenmerken van een pitbullachtige, (vierkanten kop een gespiert lichaam) dan valt deze hond ook onder de RADwet. Heel raar.
Wat Am Staff's betreft als je met deze hond wil fokken dan ben je aan een aantal regels verbonden 1 de hond moet een MAG test (Agressietest) ondergaan, 2 hij moet een show gelopen hebben en minimaal 1 ZG (Zeer Goed) gehaald hebben.
Zakt de hond 2 keer voor de Mag test dan mag er met deze hond nooit gefokt worden.
Een goede fokker houden zich hier ook aan maar helaas zit je zoals met ieder ras met broodfokkers opgescheept die maar aan rommelen en alleen de dollar tekens zien met alle gevolgen van dien.
Dus daarom mijn advies als je ooit een Am Staff wil ga naar een goede fokker deze testen de honden ook op allerlei ziektes

Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hoeraaaa, nog een smurfandre schreef:Mol schreef:dus jij weet van alle rassen de naat van de kous?andre schreef:M@ri@nne schreef: En waarom stelt ze deze vraag denk je?
mol

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- geregistreerd lid
Atilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
het is nu bekend dat het geen stafford was met boom dus geen stafford maar een pitbull zoals de nederlandse wet zegt
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
pitbulltypebulls schreef:Atilla schreef:Ik hoor net dat de hond die een peuter uit zijn wagen rukte, een amerikaanse stafford is. En dat deze in NL verboden zijn.
Klopt dit?
Groetjes Sandra
het is nu bekend dat het geen stafford was met boom dus geen stafford maar een pitbull zoals de nederlandse wet zegt