Ik heb voor onderhoud van de oren een natuurlijke spray...er zit geen alcohol in die pijn kan doen en hij ruikt lekker naar pepermunt
Gekocht via internet...ik doen echt jaren met die flacon hahaha!
Zuinig in gebruik en het vuil klappert de hond er goed uit, het ruikt lekker en is effectief.
Maar ik zou nu eerst even naar de DA gaan die schrijft je waarschijnlijk Surolan voor (wat ook wel geschikt is voor onderhoud is alleen wel plakkerig...klein spuitje in de oren iedere twee of vier weken of zo en de hond blijft lekker schoon en blij)
Niet met wattenstaafjes gaan punnikken en niet teveel met papiertjes gaan wrijven in de oren.
Als het al rood en geiriteerd is dan wordt het vaak alleen maar gekker als je er in gaat zitten wroeten met papiertjes.
Dta is mijn ervaring in ieder geval wel.
Even naar de DA om te kijken of hij inderdaad een mijt heeft die je misschien met wat antibiotica kunt behandelen en daarna gewoon de oren iedere zoveel weken even een onderhoudsbeurtje geven.
Even op de kalender zetten zodat je het niet vergeet en zo hou je de oren schoon en fris en ben je er iedere keer op tijd bij...
Ik ben het i het verleden weleens vergeten bij te houden en tja...dan kom je er pas achter als het weer te laat is en de oren weer rood, dik en smerig zijn.
Onderhouden met die natuurlijke spray is gewoon ideaal.
Als je de link wit hoor ik het wel.
Ik ken meerdere mesnen die het gebruiken en ze zijn er allemaal dik tevreden over.
succes!