Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Artrose bij Dennis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

markdh
Zeer actief

Update Artrose bij Dennis

Ongelezen bericht door markdh »

Hai allemaal na een tijdje van weinig probs met Dennis ben ik er weer met een Update n.a.v. de Artrose van Dennis.

Sinds vorige week maandag toen ik met hem naar buiten ging begon Dennis inene mank te lopen en zijn rechter voorpoot omhoog te houden en keek me aan,net of hij wilde zeggen tegen me:Baasje kijk jij even naar mijn poot en heb dat dan ook gedaan,heb zijn poot bekeken,gebogen en tussen de nagels gekeken en gevoeld en ook over de kussentjes met me hand gestreken maar voelde er niets aan en ook jankte Dennis niet toen ik zijn poot aan t buigen was etc.Toch bleef Dennis 'mank' lopen wat me niet echt verbaasde daar Dennis al vaker een paar dagen mank liep en t daarna inene weg was en Dennis weer normaal liep.Na mate de week vorderde bleef Dennis mank lopen en kreeg duidelijk het idee dat Dennis er toch wel last van had en ben geen lange wandelingen gaan maken met hem,liet hem alleen zijn behoefte doen die hij moest doen en ging weer met Dennis naar huis.Toch maakte ik me een beetje zorgen(al wist ik dat Dennis Artrose had en een verstijving van een stuk van zijn rug)Heb daarom mijn DA gebeld,en het hele verhaal gedaan aan de assistente en die raadde me aan om het weekend nog even af te wachten en mocht t niet beter zijn ik Maandag moest bellen voor een afspraak.Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik Maandag ging bellen omdat er geen verbetering inzat in hetb mank lopen van Dennis.Vanmiddag bij de DA geweest en die heeft Dennis onderzocht,zowel de poten als zijn rug en vertelde me toen hij met Dennis zijn rechterpoot bezig was dat die verergerd was(Artrose)Dennis kreeg direct een Injectie voor de pijn en de DA schreef Rimadyl voor 100MG waarmee ik morgen moet beginnen 's-morgens een hele en 's-avonds een halve.Nu is mijn vraag:Mocht ik bemerken dat t niet beter gaat mag ik dan de dosis verhogen met de ochtend een hele en de avond een hele? of kan ik dat beter doen middels overleg met de DA?

Sorry,beetje lang verhaal maar wilde jullie op de hoogte houden van Dennis.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

De verstijving van de rug heet Spondylose. Dat heeft mijn bulldog ook en ook artrose in zijn knie. Hij moet korte wandelingen lopen. Hij krijgt Primeval gemengd met yoghurt of kwark. Als de pijn heel erg is dan krijgt hij Metacam maar meestal gaat het redelijk met alleen Primeval.

Succes met je hond ik hoop dat je hem redelijk pijnvrij kan houden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sassie
Zeer actief

Re: Update Artrose bij Dennis

Ongelezen bericht door Sassie »

markdh schreef: Nu is mijn vraag:Mocht ik bemerken dat t niet beter gaat mag ik dan de dosis verhogen met de ochtend een hele en de avond een hele? of kan ik dat beter doen middels overleg met de DA?
Dennis.
Ik zou het even overleggen als ik jou was :ok:
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Nee, ik zou de Rimadyl niet zomaar verhogen, altijd even overleggen!!

Ben je trouwens Sasha's Blend gaan geven? Als Joy een slechte periode heeft dan geven we dat in dubbele dosering ('s morgens een theelepel en 's avonds een theelepel) voor 2 weken en dat trekt haar er meestal wel doorheen. De Sasha's Blend kan zonder problemen tijdelijk verdubbeld worden.

Wat Joy ook altijd erg lekker vind is als we haar zere poot een beetje masseren/aaien zodat deze lekker warm wordt. Het is maar een "huismiddeltje" en hij zal er niet van genezen, maar ik wordt er zelf ook altijd een beetje rustiger van omdat ze er zo van geniet en ik het idee heb dat ik toch een klein beetje van de pijn af kan nemen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Femmel schreef:Nee, ik zou de Rimadyl niet zomaar verhogen, altijd even overleggen!!

Ben je trouwens Sasha's Blend gaan geven? Als Joy een slechte periode heeft dan geven we dat in dubbele dosering ('s morgens een theelepel en 's avonds een theelepel) voor 2 weken en dat trekt haar er meestal wel doorheen. De Sasha's Blend kan zonder problemen tijdelijk verdubbeld worden.

Wat Joy ook altijd erg lekker vind is als we haar zere poot een beetje masseren/aaien zodat deze lekker warm wordt. Het is maar een "huismiddeltje" en hij zal er niet van genezen, maar ik wordt er zelf ook altijd een beetje rustiger van omdat ze er zo van geniet en ik het idee heb dat ik toch een klein beetje van de pijn af kan nemen.
Nee ben nog niet aan Sasha's Blend begonnen ben al een tijdje met Glucosemine bezig,had t er ook met de DA over en die vertelde me dat t goed was voor de smering e.d. Ook ik masseer Dennis zijn poot en dan kijkt ie me met zijn trouwe hondenogen aan of hij wil zeggen: Dank je baasje ga maar door.Daardoor krijg ook ik het gevoel/idee dat ik Dennis toch een klein beetje help,ook al is t maar bitter weinig.Doet me echt wel wat om te zien dat Dennis er alles aan doet om netjes te lopen en dan bedoel ik ermee dat hij wil laten zien dat t goed gaat,maar ik constateer dat hij weer wil lopen zoals voorheen en dat lukt dus niet.Maar ok ervanuitgaande dat de situatie wel wat zal verbeteren voor Dennis doet me ook wel goed.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”