Uiterlijk van een golden retriever of ietsie groter.
Karakter, absoluut niet eigenzinnig of dominant.
Goed met kinderen, wel waaks en geen allemansvriend.
(niet voor mezelf

Wel een pup hoor, ik zoek dus niet direkt een hond maar een ras

Moderator: moderatorteam
Een hovawart kan toch wel blond zijn?Marja schreef:Hovawart en berner zijn niet blond he!![]()
Tatra heeft een te moeilijk karakter.
Ja een groot uitgevallen golden!! dat ik daar niet eerder aan gedacht heb![]()
Ik zal het als tip doorgeven
Oh hahahaha ik zie hetMarja schreef:tis er??yamie schreef:o o o marja tochMarja schreef:Hovawart en berner zijn niet blond he!![]()
Tatra heeft een te moeilijk karakter.
Ja een groot uitgevallen golden!! dat ik daar niet eerder aan gedacht heb![]()
Ik zal het als tip doorgeven![]()
Daarbij is een Hovi wel eigenzinnig.Sjalot schreef:Het is niet makkelijk aan een Hovawart te komen via een rasvereniging. Je moet verplicht lid zijn om op een puplijst te komen. De wachtlijst is lang.
http://www.hovawartclub.nl/
valt wel mee hoor, ik had al een fokker op het net gevonden die de pups zo beschikbaar heeftSjalot schreef:Het is niet makkelijk aan een Hovawart te komen via een rasvereniging. Je moet verplicht lid zijn om op een puplijst te komen. De wachtlijst is lang.
http://www.hovawartclub.nl/
Oh jij hebt ze dusInge O schreef:wel waaks en éénkennig, maar niet dominantMarja schreef:Karakter, absoluut niet eigenzinnig of dominant.
? ik vrees dat ik geen enkel ras ken die daaraan voldoet. individuen die daaraan beantwoorden zal je altijd vinden, maar een ras?
beetje waakhond heeft wel de neiging ook in andere omstandigheden zijn mannetje te kunnen/willen staan.
ennuhhh, marja, wat ligt er in mijn onderschrift![]()
?
Dan k je welInge O schreef:ik vind ze totaal niet moeilijk, maar dat ligt er ook aan dat dit karakter me zo ontzettend goed ligt, ze zijn me op het lijf geschrevenMarja schreef:Oh jij hebt ze dusInge O schreef:wel waaks en éénkennig, maar niet dominantMarja schreef:Karakter, absoluut niet eigenzinnig of dominant.
? ik vrees dat ik geen enkel ras ken die daaraan voldoet. individuen die daaraan beantwoorden zal je altijd vinden, maar een ras?
beetje waakhond heeft wel de neiging ook in andere omstandigheden zijn mannetje te kunnen/willen staan.
ennuhhh, marja, wat ligt er in mijn onderschrift![]()
?
![]()
Hoe vind jij het karakter, zijn het "moeilijke"honden?.
doorsnee kan je ze zeer zeker niet onder de makkelijke honden rekenen - ze weten vaak nogal snel de zwakke kanten van het baasje op te sporen en uit te buiten.
en als er een hovawart moet herplaatst worden is het 9,9 keer op de 10 wegens dominant gedrag tov. een eigenaar die zich te onduidelijk opstelt.
Lijkt wel een DrentInge O schreef:en als er een hovawart moet herplaatst worden is het 9,9 keer op de 10 wegens dominant gedrag tov. een eigenaar die zich te onduidelijk opstelt.