Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

MARC_S schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Als ze gefokt zouden kunnen worden met staande oren vind ik dat mooier. Als je gaat couperen ben je ordinair en lichtelijk achter in je ontwikkeling. Spaanse boeren hebben er ook een handje van en landen waar ze stenen op honden smijten hebben ook een handje van schaartjes in puppies zetten.

zegt ook gelijk weer iets meer over die amerikaan met z'n mooie dog :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

De eerste dog die wij kregen was ook gecoupeert , wat heeft dat arme beest een pijn en ellende gehad.
Daarna hebben we alleen maar flapoortje's gehad .
De een vindt gecoupeerde oren allerter, maar die pannekoeken maken wat sulliger.
Nou dan geef mij maar een sulletje met pannekoeken hoor. :pffff:
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

jip007 schreef:
MARC_S schreef:Het is maar net hoe je het bekijkt. Als ze gefokt zouden kunnen worden met staande oren vind ik dat mooier. Als je gaat couperen ben je ordinair en lichtelijk achter in je ontwikkeling. Spaanse boeren hebben er ook een handje van en landen waar ze stenen op honden smijten hebben ook een handje van schaartjes in puppies zetten.

:mrgreen: :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

jip007 schreef:

Jajaaaaa, dat weten we nu wel. Jij hebt ook gecoupeerde doggen gehad ( je laatste nest heb je nog gefokt met een gecoupeerde dog......was dat ook zo'n slechte baas dan die die hond had? ) dus als dat wat over die Amerikaan zegt zegt dat net zoveel over jou. In mijn ogen niks dus en dat bedoel ik aardiger dan je denkt.

Ik heb geen zin meer om door te zagen over die hond aangezien je weet wat ik wilde zeggen met de foto's van die hond en het ging dus niet over hoe ze met die hond omgingen en of hij wel of niet gecoupeerd was.

Ik ken die mensen helemaal niet :roll:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:

:mrgreen:
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

:slaap:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:

:slaap:

Trusten Marc.... :wink:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

MARC_S schreef:
greatdane schreef:En ik ben wel voor het welzijn van het beestje en wil hem behoeden voor de ellende die ik heb gehad met mijn dog zijn oren,wat ook de stap naar couperen heeft gemaakt bij eventueel de volgende :wink:
Beetje jammer dat je nu een excuusje gaat verzinnen. Je gelooft toch zelf niet dat je dat doet omdat het beter is voor de hond omdat hij misschien anders ooit wel oorontseking gaat krijgen?

Als je je hondje coupeert moet je staan voor wat je doet en niet om de hete brij heendraaien. Dit vind ik laf en slap. Je zou je bloedhond, cocker of setter nooit laten couperen en als dit werkelijk je reden is dan zou je het bij die rassen ook doen :roll: Dus lul niet en neem gewoon een standpunt in zonder geleuter. :ok: Je vind het mooier zeg je nu al 5 berichten lang dus hou je daar dan maar gewoon aan.

PS doggen slaan ook vaak hun staart kapot wat veel meer ellende geeft dan oorontseking. Dan zou je die er ook af kunnen laten halen bij je pup, maar dat is niet zo mooi he? :neenee: :mrgreen:
Wie heeft het hier over oorontsteking?
Heeft hij nog nooit gehad en heeft dus een andere reden.
Ik wil de reden wel effe vertellen,hoor :wink:
Hij is toen hij een jaar of anderhalf was ofzo een x door de franse bull van mijn schoonzus in zijn oor gebeten,wat me ook nog eens een hoop kosten heeft gekost voor die franse bull erna. :roll:
Hij heeft daar echter wel veel last van gehad en iedere x bij het kopschudden,wat hij dus echt hard doet vloog het bloed overal heen.
Dit heeft echt maanden geduurd voordat het wat wilde helen,tig x verband wat niet hielp,wondspray en kappen van €20 die hij binnen 2 dagen sloopte niks hielp.
Dat is dus mijn grootste reden,liever effe pijn bij 8 weekjes,dan eventueel maanden ellende met flappers.
En ja ik vind het mooier en draai daar niet omheen :ok:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

greatdane schreef: Hij is toen hij een jaar of anderhalf was ofzo een x door de franse bull van mijn schoonzus in zijn oor gebeten,wat me ook nog eens een hoop kosten heeft gekost voor die franse bull erna. :roll:
Hij heeft daar echter wel veel last van gehad en iedere x bij het kopschudden,wat hij dus echt hard doet vloog het bloed overal heen.
Dit heeft echt maanden geduurd voordat het wat wilde helen,tig x verband wat niet hielp,wondspray en kappen van €20 die hij binnen 2 dagen sloopte niks hielp.
Dat is dus mijn grootste reden,liever effe pijn bij 8 weekjes,dan eventueel maanden ellende met flappers.
Dus daarom snij je ze er maar af :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief

Dat kan met iedere hond gebeuren met hangoren en dat is geen enkele reden oren maar te verwijderen voordat ze verwond raken. Dan kunnen we behoorlijk gaan snijden want er is wel meer aan een hond dat kapot kan.

Je vind het mooi en dat moet jij weten. Helaas blijft het daar niet bij en zou je ook in een pup gaan laten snijden. Daar probeer ik dan zowiezo een stokje voor te steken en in dit geval kan dat alleen door op je in te praten op internet. Helaas, maar het is niet anders. Dat zal ik dan natuurlijk ook blijven doen omwille van die pup want dat is het enige dat mij intresseert. Die arme pup. Wat mensen mooier vinden moeten ze zelf weten als ze maar met hun tengels en messen van baby-hondjes afblijven :boos:

Weet jij wiens bericht is verwijderd? Ik ben altijd zo benieuwd wie er los gaat in zo'n discussie. :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat kan met iedere hond gebeuren met hangoren en dat is geen enkele reden oren maar te verwijderen voordat ze verwond raken. Dan kunnen we behoorlijk gaan snijden want er is wel meer aan een hond dat kapot kan.

Je vind het mooi en dat moet jij weten. Helaas blijft het daar niet bij en zou je ook in een pup gaan laten snijden. Daar probeer ik dan zowiezo een stokje voor te steken en in dit geval kan dat alleen door op je in te praten op internet. Helaas, maar het is niet anders. Dat zal ik dan natuurlijk ook blijven doen omwille van die pup want dat is het enige dat mij intresseert. Die arme pup. Wat mensen mooier vinden moeten ze zelf weten als ze maar met hun tengels en messen van baby-hondjes afblijven :boos:

Weet jij wiens bericht is verwijderd? Ik ben altijd zo benieuwd wie er los gaat in zo'n discussie. :mrgreen:

Hey jij ging toch slapie slapie doen?
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

marian* schreef:
greatdane schreef: Hij is toen hij een jaar of anderhalf was ofzo een x door de franse bull van mijn schoonzus in zijn oor gebeten,wat me ook nog eens een hoop kosten heeft gekost voor die franse bull erna. :roll:
Tja, stel je voor dat de hond eens in zijn oor zou kunnen gebeten worden :roll: Dan kun je ze er maar beter preventief er af laten snijden :kotz:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
greatdane
Zeer actief

marian* schreef:
Ik niet :wink:
En wiens zijn bericht er is verwijderd zou het niet weten :U:
En dit vind ik mooie lengte.
Afbeelding
En natuurlijk mag je op me in praten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Hey jij ging toch slapie slapie doen?
Nee hoor, ik werd alleen moe van jou. Is het misschien mogelijk alleen nog over het onderwerp te praten als je het tegen mij hebt? Wij hebben verder niks te bespreken en dat gaat ook niet meer komen. :neenee: Er is genoeg gezeur over geweest op dit forum en wij kunnen niet normaal communiceren als het niet over het onderwerp gaat. :19:

Dus als je iets wilt weten of vragen kun je me in volle zinnen en niet in smilies aanspreken en verder kun je me beter met rust laten ok? Lukt het niet dan zal ik het voor je doen en je verder negeren :ok:

Gaarne deze keer geen extinction burst want daar wordt ik gek van :roll:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Hey jij ging toch slapie slapie doen?
Nee hoor, ik werd alleen moe van jou. Is het misschien mogelijk alleen nog over het onderwerp te praten als je het tegen mij hebt? Wij hebben verder niks te bespreken en dat gaat ook niet meer komen. :neenee: Er is genoeg gezeur over geweest op dit forum en wij kunnen niet normaal communiceren als het niet over het onderwerp gaat. :19:

Dus als je iets wilt weten of vragen kun je me in volle zinnen en niet in smilies aanspreken en verder kun je me beter met rust laten ok? Lukt het niet dan zal ik het voor je doen en je verder negeren :ok:

Gaarne deze keer geen extinction burst want daar wordt ik gek van :roll:

:mrgreen: :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

greatdane schreef:Ik niet :wink:
Nee,dat laat je doen :wink:
En dit vind ik mooie lengte.
Afbeelding
Nou,dat ziet er zo mogelijk nóg triester uit dan die schuine dropjes :roll:

En natuurlijk mag je op me in praten.
Was ik niet van plan :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Angel-eyes schreef:Ik vind het bij veel boxers niet mooi, die hebben een te platte bek en te hoog gecoupte oren, maar vind het bij een dog echt mooi staan, het erbuiten gelaten of het niet etisch is wat dan ook, het is toch mooier of niet?
Ik vind van niet. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:En ik ben wel voor het welzijn van het beestje en wil hem behoeden voor de ellende die ik heb gehad met mijn dog zijn oren,wat ook de stap naar couperen heeft gemaakt bij eventueel de volgende :wink:
Hoi,

Zoals je weet, heb ik al heel veel ellende meegemaakt met onze doggen, maar geen van onze vijf doggen heeft problemen met de oren gehad...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:couperen ik vind het mooi bij de rassen waar de funcite van het couperen ook daadwerkelijk daar is, te groter gecouperde oren zoals bij de dog vindt ik minder de functie is verloren en het is uiterlijkvertoon
Hoi Mol,

Volgens mij heeft vrijwel geen enkele dog nog in die zin een functie, dus couperen is dan ook grote onzin. Je doet het puur, omdat je het mooi vindt, want een functie heeft het tegenwoordig echt niet meer.
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Mol schreef:couperen ik vind het mooi bij de rassen waar de funcite van het couperen ook daadwerkelijk daar is, te groter gecouperde oren zoals bij de dog vindt ik minder de functie is verloren en het is uiterlijkvertoon
Hoi Mol,

Volgens mij heeft vrijwel geen enkele dog nog in die zin een functie, dus couperen is dan ook grote onzin. Je doet het puur, omdat je het mooi vindt, want een functie heeft het tegenwoordig echt niet meer.

Ik vind dat raar Karen, als je dat zo makkelijk afwend dan kun je helemaal van de standaard afwijken?

Kijk de Dog is simpel de koning onder de honden(in mij ogen)...de pit de alleskunner...de boxer de knokker met een gouden hart....zo heeft elk ras zijn typische raseigenschappen, daar zijn ze op gefokt, zonder dat waren ze er niet, dan kan je nu wel gaan zeggen dat die functies er niet meer zijn, maar waar eindigt dan de fok van deze Doggen??

Die nemen een vrije loop is mijn mening.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Scooby schreef:
Hoi Mol,

Ik vind dat raar Karen, als je dat zo makkelijk afwend dan kun je helemaal van de standaard afwijken?

Kijk de Dog is simpel de koning onder de honden(in mij ogen)...de pit de alleskunner...de boxer de knokker met een gouden hart....zo heeft elk ras zijn typische raseigenschappen, daar zijn ze op gefokt, zonder dat waren ze er niet, dan kan je nu wel gaan zeggen dat die functies er niet meer zijn, maar waar eindigt dan de fok van deze Doggen??

Hoi Rob,

Nou, dat ben ik dus niet met je eens. De oren werden gecoupeerd puur voor de functie en die functie heeft de hond nu niet meer, klaar.
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Angel-eyes schreef:
Scooby schreef:
Hoi Mol,

Hoi Rob,

Nou, dat ben ik dus niet met je eens. De oren werden gecoupeerd puur voor de functie en die functie heeft de hond nu niet meer, klaar.

Dus vrije hand voor de fok, want de functie is weg.....dus doggen van 65 cm en 35 kilo mag dan want de functie is weg???

Het ras is gemaakt door het beeld van een functie, het is puur het ras verloochenen wat je nu doet, een dog is toonbeeld van power en dat kun je niet maar zo op ze loop laten.

Net wat Patrick zei, gewoon tpt 80 cm en dan wel kijken waar ie voor is gefokt ooit.
Wat je nu zegt is gewoon zorgen dat elke gek kan gaan fokken naar zijn idee...dat kan je gewoon niet menen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Dus vrije hand voor de fok, want de functie is weg.....dus doggen van 65 cm en 35 kilo mag dan want de functie is weg???

Het ras is gemaakt door het beeld van een functie, het is puur het ras verloochenen wat je nu doet, een dog is toonbeeld van power en dat kun je niet maar zo op ze loop laten.
Nu maak jij er ook al van dat ik doggen van 65 cm. zou willen zien!? Waar halen jullie dat toch vandaan?!
Er is nog altijd een rasstandaard en daarin staat niet dat een dog gecoupeerde oren behoort te hebben. Daarbij: die power straalt een dog ook prima uit zonder gecoupeerde oren.
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Angel-eyes schreef:Dus vrije hand voor de fok, want de functie is weg.....dus doggen van 65 cm en 35 kilo mag dan want de functie is weg???

Nu maak jij er ook al van dat ik doggen van 65 cm. zou willen zien!? Waar halen jullie dat toch vandaan?!
Er is nog altijd een rasstandaard en daarin staat niet dat een dog gecoupeerde oren behoort te hebben. Daarbij: die power straalt een dog ook prima uit zonder gecoupeerde oren.

Ik noem een voorbeeld dat als mens maar lukraak gaan raak fokken dat je ook doggen van 65 gaat krijgen, dus niet jij Karen.....als je gewoon zo gaat denken dan geef je vrijbrief voor foute fokkers die denken het te weten.

Er is gewoon ooit een standaard gemaakt, teveel afwijken is niet goed, maar dan nog zet jouw dog en een gecoupeerde dog in zijn oude functie en jouw dog legt het af door die oren :wink:
greatdane
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Mol,

Functie is hier een groot woord idd.
Ook de meeste doggen die wel deze functie nog uitvoeren zijn veelal niet gecoupeert,hetzelfde als met pitjes.
Pitjes werden ook gecoupeert naar de functie,maar de beste gamepits waren meestal niet eens gecoupeert.
Desalniettemin vind ik niet dat je de oorsprong/functie moet negeren door massaal tegen couperen te zijn,omdat dit zielig/mishandeling zou zijn :roll:
Ik heb vroeger onze bouviers gecoupeert zien worden,zowel staart als oor en eenmaal thuis spelen ze weer net zo vrolijk als voorheen.
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik heb tot ca pagina 18 gelezen.

13 Jaar geleden hebben wij onze eerste DD aangeschaft, puur omdat wij het hele mooie honden vonden/vinden én het karakter ons erg aan stond/staat.

Nog steeds vind ik het hele mooie honden maar eerlijkshalve heb ik liever een ras, met heltzelfde karakter!!!!, die wat langer mee gaat.
Haha, en juist dat typische DD-karakter heb ik nog in geen van alle andere rassen aangetroffen. (niet dat ik alle rassen ken...)
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Er is gewoon ooit een standaard gemaakt, teveel afwijken is niet goed, maar dan nog zet jouw dog en een gecoupeerde dog in zijn oude functie en jouw dog legt het af door die oren :wink:
Niet als ik die hond in Nederland uitbreng, hoor.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

greatdane schreef:Ik heb vroeger onze bouviers gecoupeert zien worden,zowel staart als oor en eenmaal thuis spelen ze weer net zo vrolijk als voorheen.
Dat schijnt dus niet zo te zijn. Ik weet van een fokker dat zij de gecoupeerde pups altijd moest scheiden van de ongecoupeerde pups, omdat de ongecoupeerde pups de gecoupeerde pups in de oren gingen bijten... :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
greatdane schreef:Ik heb vroeger onze bouviers gecoupeert zien worden,zowel staart als oor en eenmaal thuis spelen ze weer net zo vrolijk als voorheen.
Dat schijnt dus niet zo te zijn. Ik weet van een fokker dat zij de gecoupeerde pups altijd moest scheiden van de ongecoupeerde pups, omdat de ongecoupeerde pups de gecoupeerde pups in de oren gingen bijten... :roll:
tja en zo zijn er ook een boel fokkers waar dit niet zo was en is....
greatdane
Zeer actief

yamie schreef:
Scooby schreef:
tja en zo zijn er ook een boel fokkers waar dit niet zo was en is....
En daarbij niet te vergeten dat ze hierna meestal al gelijk naar het nieuwe baasje gaan en daar dus vrolijk verder spelen.
De staarten werden meestal kort na de geboorte gecoupeert en hier ook eenmaal thuis lagen ze weer lekker vrolijk te drinken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”