De ene heb een kong en de ander een halsbandjeEssy schreef:greatdane schreef:Ik heb wat gevonden.Niet zo indrukwekkend als wat ik ooit heb opgestuurd gekregen,maar het bewijst wel dat ze dus werken in nieuw zeeland en australiëMol schreef:100 jaar geledengreatdane schreef: Daar is niet veel info over op het web,helaas.
Laat staan foto's.
Maar ik zou binnenkort weer eens proberen of ik wat foto's kan krijgen van echte doggen
En een dogo is ook een kruising,waar ook weer dog in zit
mol![]()
THE GREAT ONE Hogan at 3years old the only pig dog that went on a cover of the SCI hunting magazine. The best hunting dog we have ever owned
http://www.tuskproof.com.au/gallery/thu ... hp?album=5
Zijn zoon jaagt ook
Euh... zoek de verschillen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor Duitse doggen bezitters of liefhebbers
Moderator: moderatorteam
-
Rob*
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
Euhm deze hond is tig x gespierder?Essy schreef:greatdane schreef:Ik heb wat gevonden.Niet zo indrukwekkend als wat ik ooit heb opgestuurd gekregen,maar het bewijst wel dat ze dus werken in nieuw zeeland en australiëMol schreef:100 jaar geledengreatdane schreef: Daar is niet veel info over op het web,helaas.
Laat staan foto's.
Maar ik zou binnenkort weer eens proberen of ik wat foto's kan krijgen van echte doggen
En een dogo is ook een kruising,waar ook weer dog in zit
mol![]()
THE GREAT ONE Hogan at 3years old the only pig dog that went on a cover of the SCI hunting magazine. The best hunting dog we have ever owned
Zijn zoon jaagt ook
Maar zoals ik al zei dit is wat ik zo vond op het web en is niet zo indrukwekkend als bv. de honden eronder en de foto's die ik ooit gehad heb,maar hij doet zijn werk goed blijkbaar.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
Essy
whaha ik dacht dat de bovenste ook een teef was, maar ik zie nu dat het een reu isAngel-eyes schreef:De ene heb een kong en de ander een halsbandjeEssy schreef:greatdane schreef:Ik heb wat gevonden.Niet zo indrukwekkend als wat ik ooit heb opgestuurd gekregen,maar het bewijst wel dat ze dus werken in nieuw zeeland en australiëMol schreef: 100 jaar geleden
mol![]()
Zijn zoon jaagt ook
![]()
- greatdane
- Zeer actief
-
Essy
Ehhh de onderste is mijn TEEF van 55kg en 78cm shoft. Maar dat neemt niet weg dat als ze prooidrift zou hebben en je laat er drie los op een zwijn, dan is ie er echt geweest hoor.greatdane schreef:Euhm deze hond is tig x gespierder?Essy schreef:greatdane schreef:Ik heb wat gevonden.Niet zo indrukwekkend als wat ik ooit heb opgestuurd gekregen,maar het bewijst wel dat ze dus werken in nieuw zeeland en australiëMol schreef: 100 jaar geleden
mol![]()
Zijn zoon jaagt ook
Maar zoals ik al zei dit is wat ik zo vond op het web en is niet zo indrukwekkend als bv. de honden eronder en de foto's die ik ooit gehad heb,maar hij doet zijn werk goed blijkbaar.
-
Essy
- greatdane
- Zeer actief
Ik had het over deze niet jou hondEssy schreef:Ehhh de onderste is mijn TEEF van 55kg en 78cm shoft. Maar dat neemt niet weg dat als ze prooidrift zou hebben en je laat er drie los op een zwijn, dan is ie er echt geweest hoor.

En 3 van die van jou,deze doen het meestal alleen hoor

-
Essy
- greatdane
- Zeer actief
Weet ik,maar je doet nogal laagdunkend over zo'n kruising terwijl je hier bij wijze van 3 doggen met stamboom voor kan kopen.Essy schreef:greatdane schreef:Onderschat niet de waarde van een goede jagerEssy schreef:Hee Mol !
Interesse in een eenmalig kruisingsnestje![]()
![]()
![]()
dat mag niet in Nederland hoor

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou ja! Die harlekijn heeft het wel? Die heeft pas een tevenhoofd
Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
laten we wel wezen, de hond die jullie afkraken op basis van een oordeel waar niemand wat vanaf weet is vele malen mooier. Alleen voor de show aan de hand van de titels? Heeft Brigitte Tank ook alleen voor de show en heeft hij verder een rotleven? Heeft Suzanne haar honden nu zo'n rotleven gegeven aangezien ze titels hebben. Kom op mensen, we zijn allemaal volwassen maar daar lijkt weinig van terug te zien in de manier waarop er hier gelijk gehaald moet worden. Speculeren dat die hond een kutleven heeft omdat ik hem domweg niet mooi mag vinden, please, geef me meer credit en plezier in een discussie
Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
laten we wel wezen, de hond die jullie afkraken op basis van een oordeel waar niemand wat vanaf weet is vele malen mooier. Alleen voor de show aan de hand van de titels? Heeft Brigitte Tank ook alleen voor de show en heeft hij verder een rotleven? Heeft Suzanne haar honden nu zo'n rotleven gegeven aangezien ze titels hebben. Kom op mensen, we zijn allemaal volwassen maar daar lijkt weinig van terug te zien in de manier waarop er hier gelijk gehaald moet worden. Speculeren dat die hond een kutleven heeft omdat ik hem domweg niet mooi mag vinden, please, geef me meer credit en plezier in een discussie
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Maar Marc, is het ook niet speculeren als je aanneemt dat een hond die 8 is, met titels dus automatisch wel gezond zou zijn?
Jij vindt hem geweldig en niemand zegt volgens mij dat jij de hond niet mooi mag vinden
Jij vindt hem geweldig en niemand zegt volgens mij dat jij de hond niet mooi mag vinden

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
heb jij ze nog nooit gezien al die honden in kennels , die er alleen uit mogen als ze naar de show gaan. En teven die alleen binnen mogen (als ze mazzel hebben) om puppen te krijgen. Wat gek dat ik dat toch heel vaak gezien heb.MARC_S schreef:

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Rob*
- Zeer actief
MARC_S schreef: Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
Beide honden zijn bundessieger geweest, world winners, internationaal kamp. en euro-siegers, de zware is al 10 jaar dacht ik.
Maar aan hin bespiering te zien kan je wel aannemen dat die wel flink in beweging zijn, ga ik maar hee speculatief vanuit.
-
laeken
- Zeer actief
Hij is 8 jaar en dat alleen is al knap voor een dog. Zeker als je weet dat hij in 2005 nog shows liep. Meer zeg ik niet.cloris schreef:Maar Marc, is het ook niet speculeren als je aanneemt dat een hond die 8 is, met titels dus automatisch wel gezond zou zijn?
Niemand anders vind die hond mooi wat ik prima vind maar er dan bij halen dat hij zielig is omdat aangenomen wordt dat hij alleen in de kennel leeft omdat er mee geshowed wordt vind ik absurd.
-
laeken
- Zeer actief
Dat maakt de hond niet minder overbouwd denk ik en overbouwd is hij.Angel-eyes schreef:MARC_S schreef: Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
Beide honden zijn bundessieger geweest, world winners, internationaal kamp. en euro-siegers, de zware is al 10 jaar dacht ik.
Maar aan hin bespiering te zien kan je wel aannemen dat die wel flink in beweging zijn, ga ik maar hee speculatief vanuit.
-
laeken
- Zeer actief
Er komen ook doggen uit de broodfok, ben jij nu ook een broodfokker? Natuurlijk niet, dus laten we aub niet gaan hameren op het feit dat deze hond een rotleven zou hebben omdat hij geshowed wordt terwijl wij daar helemaal niks vanaf weten.jip007 schreef:heb jij ze nog nooit gezien al die honden in kennels , die er alleen uit mogen als ze naar de show gaan. En teven die alleen binnen mogen (als ze mazzel hebben) om puppen te krijgen. Wat gek dat ik dat toch heel vaak gezien heb.MARC_S schreef:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Maar wat wij hiervoor schreven? dat de hond in 2005 nog shows liep zegt niets maar dan ook niets over zijn gezondheid, ik zeg niet dat hij ongezond is, ik zeg dat het niet automatisch betekend dat hij daarom dus wel gezond zou zijnMARC_S schreef:Hij is 8 jaar en dat alleen is al knap voor een dog. Zeker als je weet dat hij in 2005 nog shows liep. Meer zeg ik niet.cloris schreef:Maar Marc, is het ook niet speculeren als je aanneemt dat een hond die 8 is, met titels dus automatisch wel gezond zou zijn?
Jij vindt hem geweldig en niemand zegt volgens mij dat jij de hond niet mooi mag vinden![]()
Nee ik vind em ook niet mooi, ik vind zijn schouder echt veel en veel te steil en dat belemmerd in de beweging ja, dat vind ik zonde.. verder vind ik hem ook kwa hoeking achter TE.Niemand anders vind die hond mooi wat ik prima vind maar er dan bij halen dat hij zielig is omdat aangenomen wordt dat hij alleen in de kennel leeft omdat er mee geshowed wordt vind ik absurd.
Wat er verder met de hond gebeurd als hij thuis is doe ik geen uitspraken over, dat weet ik niet.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- jip007
- Erelid
daar kunnen we ook niets over zeggen , misschien moeten we vragen of hij een foto heeft van een wandeling of zo , want die zijn niet te vinden.MARC_S schreef:
Er komen ook doggen uit de broodfok, ben jij nu ook een broodfokker? Natuurlijk niet, dus laten we aub niet gaan hameren op het feit dat deze hond een rotleven zou hebben omdat hij geshowed wordt terwijl wij daar helemaal niks vanaf weten.We blijven praten over iets waar niemand wat over kan zeggen.

-
laeken
- Zeer actief
PS ide teef van Essy is mooier dan de zgn imposante reu die zwijnen jaagt. Verder is haar teef beter bespierd en krachtiger om te zien dan die reu. Ik dacht ook dat het een teef was voor ze dat zo allert op merkte.
En dan noemen jullie Kevlar tevig? Volgens mij is die harlekijn een kwart dogo als ik het goed zie
En dan noemen jullie Kevlar tevig? Volgens mij is die harlekijn een kwart dogo als ik het goed zie
-
Rob*
- Zeer actief
MARC_S schreef:Dat maakt de hond niet minder overbouwd denk ik en overbouwd is hij.Angel-eyes schreef:MARC_S schreef: Dan even naar de hondjes die Rob heeft geplaatst. De oudere hond is zwaar overbouwd en veel en veel te zwaar. Dan is die gestroomde hond behoorlijk aardig en zeker wel mooi om te zien maar de rest van de geplaatste zgn wel mooie honden zijn kruisingen of zwaar gefokte overbouwde honden.
Je zegt over deze hond dat ie wel aardig is, wat een world winner is en met nog meer internationale titels, dat zegt al genoeg als je het zo beoordeeld.
Die dog van jouw voorbeeld is jouw keuze en smaak, ik vind er werkelijk waar niks aan, amerikaanse titels slaan nergens op, boxers in amerika met tig titels doen hier niet eens mee omdat ze voor gek staan, dus wat zegt dat dat ie zoveel yankentitels heeft??Of hij moet ook in europa hebben gewonnen, dan zijn we klaar en is het blijkbaar een mooie dog maar niet mijn type.
Ik vind dat je aan deze dog echt spierhardheid kan zien, die van jou toont zacht en niet hard, ik vind dat toch mooier voor een ras als de dog.

-
laeken
- Zeer actief
Nee, ze hebben geen website en de pers en de fotografen staan meestal niet als paparazzi voor de deur bij een showhond of wel? Meestal maken ze de foto naast de beker zoals je kan zienjip007 schreef:daar kunnen we ook niets over zeggen , misschien moeten we vragen of hij een foto heeft van een wandeling of zo , want die zijn niet te vinden.MARC_S schreef:
Er komen ook doggen uit de broodfok, ben jij nu ook een broodfokker? Natuurlijk niet, dus laten we aub niet gaan hameren op het feit dat deze hond een rotleven zou hebben omdat hij geshowed wordt terwijl wij daar helemaal niks vanaf weten.We blijven praten over iets waar niemand wat over kan zeggen.
Maar je neemt dus nog steeds klakkeloos aan dat die hond alleen dekt en showt? Dan hebben we niks meer om over te praten ben ik bang want hij wordt er niet mooier of lelijker van en we weten dat dus niet. Als dat wel zo is dan doet dat nog niet af aan zijn kwaliteit dus wat doet het ertoe? Als ik de hond had gehad was hij precies even mooi en daar hebben we het over toch? Oh nee we hebben het over het feit dat hij niet mooi is omdat hij een rotleven zou kunnen hebben, stom van me
- jip007
- Erelid
-
laeken
- Zeer actief
Rob, wakker worden! Dat is smaak en mijn smaak is het niet dat een dog door zijn veel te grote massa door zijn voeten zakt. En daaaaaaar hebben we het dus steeds over. gezonde honden met een goede fysiek. Hoe denk je dat deze hond gaat als zijn polsen artrose krijgen en de tenen wegklappen onder zijn gewicht. Kijk eens goed hoe zwaar deze hond is en hoe oud je denkt dat hij zo kan worden.Angel-eyes schreef:Je zegt over deze hond dat ie wel aardig is, wat een world winner is en met nog meer internationale titels, dat zegt al genoeg als je het zo beoordeeld.
Die dog van jouw voorbeeld is jouw keuze en smaak, ik vind er werkelijk waar niks aan, amerikaanse titels slaan nergens op, boxers in amerika met tig titels doen hier niet eens mee omdat ze voor gek staan, dus wat zegt dat dat ie zoveel yankentitels heeft??Of hij moet ook in europa hebben gewonnen, dan zijn we klaar en is het blijkbaar een mooie dog maar niet mijn type.
Ik vind dat je aan deze dog echt spierhardheid kan zien, die van jou toont zacht en niet hard, ik vind dat toch mooier voor een ras als de dog.
PS dit is niet de hond die ik zwaar overbouwd noemde, dit is de hond die ook ik mooi vind op zijn veel en veel te zware bouw na dan dus.
-
laeken
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Rob, wakker worden! Dat is smaak en mijn smaak is het niet dat een dog door zijn veel te grote massa door zijn voeten zakt. En daaaaaaar hebben we het dus steeds over. gezonde honden met een goede fysiek. Hoe denk je dat deze hond gaat als zijn polsen artrose krijgen en de tenen wegklappen onder zijn gewicht. Kijk eens goed hoe zwaar deze hond is en hoe oud je denkt dat hij zo kan worden.MARC_S schreef:
[/quote]
Dus deze hond is in jouw ogen ongezond omdat ie te zwaar is en artrose gaat krijgen?
Word tijd dat je eens gaat verdiepen waar die amerikanen nou eigenlijk op fokken, dat is alleen maar show en ze vergeten maar voor lief wat een dog eigenlijk moet, zoals ze meer rassen verzieken naar hun rare idee hoe een ras moet zijn.
Hoe zwaar denk je dat deze dog eigenlijk is dan, want ik zie dat nergens op de foto staan, maar jij kan hoogte en gewicht bepalen van een foto en dat ie artrose gaat krijgen, wel knap hoor
- jip007
- Erelid
denk dat de foto ook vreemd gemaakt is , want het huis staat ook scheef , en ook nog een ongelijke ondergrond.MARC_S schreef:Trouwens Rob, als dit een world winner, euro sieger, bundessieger etc was dan was hij ingeschreven bij de fila's zeker? Of ze heeft nu last van haar rug want zo'n rug kan ze nooit gehad hebben.
hoe heet de hond volledig?

-
laeken
- Zeer actief
Aangezien ik nu bespeur dat jij dat wel een mooie hond vind vraag ik je gelijk even uit te leggen waarom. Nu staat ineens het huis scheef en bij Kevlar gaan we tot speculeren over de manier waarop die hond gehouden wordt????? Sorry hoor maar dan mag jij me nu vertellen wat er zo prachtig aan deze hond is en gelijk even deze hond naast Kevlar zetten in die punten. Succes Jip want nu raak ik werkelijk geirriteerd aangezien de hond gewoon recht op de foto staat want je kan een lineaal langs de voeten leggen.jip007 schreef:denk dat de foto ook vreemd gemaakt is , want het huis staat ook scheef , en ook nog een ongelijke ondergrond.
Het lijkt me stug dat het uitmaakt wie de foto heeft geplaatst.
-
laeken
- Zeer actief
Die hond is te zwaar en dat zie je naast het vet aan de doorgezakte voeten. Waar is deze hond dan op gefokt Rob? Vertel het me eens aangezien jij nu een kenner bent geworden en deze hond alle shows heeft gewonnen zoals JIJ zegt maar toch geen showhond is?????? Snap jij het nog? Is het een werkhond? Dat bestond toch niet Rob?Angel-eyes schreef:Hoe zwaar denk je dat deze dog eigenlijk is dan, want ik zie dat nergens op de foto staan, maar jij kan hoogte en gewicht bepalen van een foto en dat ie artrose gaat krijgen, wel knap hoor
Even consequent zijn en gewoon uitleggen wat je precies bedoeld want ik volg het niet. Een multi-show kamioen die geen showhond is?
-
Marion.
Marc, wat ben je vreselijk aan het drammen. Je lijkt wel een klein kind dat koste wat het kost zijn gelijk wil krijgenMARC_S schreef:Aangezien ik nu bespeur dat jij dat wel een mooie hond vind vraag ik je gelijk even uit te leggen waarom.
Iets mooi vinden is heel erg een kwestie van smaak, dat heb je zelf ook gezegd. Toch blijf je maar doordrammen dat iedereen jouw Kevlar wel mooi moet vinden omdat hij gewoon mooi IS, terwijl een ander moet uiteggen waarom ze een andere hond wèl mooi vinden