Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
muilkorf in het buitenland
Moderator: moderatorteam
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
muilkorf in het buitenland
Ik heb eens ergens gelezen dat in Frankrijk of Spanje, je hond verplicht een muilkorf om moet als hij uit het buitenland komt. Is dit in meer landen zo? Wij willen deze zomer voor het eerst met de honden op vakantie, waarschijnlijk naar Oostenrijk en misschien het noorden van Italië. Gelden hier ook dit soort regels of andere regels voor honden waar we van moeten weten? Ik vind het wel zo prettig als mijn honden los mogen en ook een prettige vakantie hebben.
gr jemima
gr jemima
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik weet zeker dat het in Italië verplicht is De rest weet ik niet
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- jemima
- Actief
Ik neem aan dat dit vooral in steden enz. kan voorkomen. Wij zullen voornamelijk de natuur opzoeken. Wil zo'n ding best bij me hebben als ze dat zonodig willen (is dat duur?)Sjalot schreef:In Oostenrijk is het verplicht een muilkorf bij je te hebben. De hond hoeft hem niet om. Kan wel zijn dat de politie je verzoekt de hond te muilkorven.
Heeft er hier iemand ervaring met hond op vakantie in Oostenrijk (Italie lijkt ineens een minder goed idee) en heeft iemand meegemaakt dat de politie hier om vroeg oid?
gr jemima
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Wij zijn 3 keer met verschillende honden naar Oostenrijk geweest. Toen we een van de Bordeaux Doggen bij ons hadden was het wel iets anders. Over het algemeen waren onze ervaringen erg postief. Grote honden vinden ze alleen vaak eng, maar met de kleine honden hadden we veel aanspraak. In de bergen hebben we de honden gewoon los laten lopen. Je moet wel oppassen voor de koeien want die kunnen agressief reageren op de honden. Wandelstokken zijn handig om de koeien van je hond af te slaan.jemima schreef:Ik neem aan dat dit vooral in steden enz. kan voorkomen. Wij zullen voornamelijk de natuur opzoeken. Wil zo'n ding best bij me hebben als ze dat zonodig willen (is dat duur?)Sjalot schreef:In Oostenrijk is het verplicht een muilkorf bij je te hebben. De hond hoeft hem niet om. Kan wel zijn dat de politie je verzoekt de hond te muilkorven.
Heeft er hier iemand ervaring met hond op vakantie in Oostenrijk (Italie lijkt ineens een minder goed idee) en heeft iemand meegemaakt dat de politie hier om vroeg oid?
gr jemima
De muilkorf was bij ons gewoon een snuitje. Die zijn goedkoop en steek je makkelijk in je rugzak. In Salzburg heb je parken met borden waarop staat dat je hond gemuilkorfd moet zijn. We hebben dat niet gedaan en gewoon afgewacht of we erop aangesproken werden. Dat gebeurde niet.
Verder worden honden sneller ergens toegelaten dan in NL. In de dierentuin bijvoorbeeld mocht de hond gewoon mee.
Groetjes van Charlotte

- jemima
- Actief
Bedankt Charlotte, hier heb ik wat aan
Wij hebben ook grotere gevallen, dus dat zal wel minder aanspraak worden, maar we gaan toch voor de natuur, zij blij, wij blij.
En met de snuitjes nemen ze dan altijd genoegen? Moeten we die maar even ophalen. Heb er nou al zin in, maar het duurt zog zo lang
gr jemima

Wij hebben ook grotere gevallen, dus dat zal wel minder aanspraak worden, maar we gaan toch voor de natuur, zij blij, wij blij.
En met de snuitjes nemen ze dan altijd genoegen? Moeten we die maar even ophalen. Heb er nou al zin in, maar het duurt zog zo lang

gr jemima
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik ben dit jaar in oosterijk geweest een paar dagen wenen. Jola was mee ze moest in het openbaarvervoer wel een muilkorf om. Verder nergens ja idd als ze het vragen maar heb niks gehoord. Wat wel heel leuk was midden in het centrum van wenen had je een parkje waar iedreen met zijn honden ging zitten alles liep los en dat ging prima echt geweldig zie ik hier niet meer zo vaak Jola had het echt naar haar zin!Maar die informatie per land kun je opzoeken bij de anwb
in parijs hebben we onze hond gewoon meegenomen in de metro niks aan de hand totdat we een stukje met de bus moesten omdat een gedeelte van de metro was afgesloten we mochten toen niet mee omdat onze hond geen muilkorf droeg , dus alleen als je met het openbaar vervoer gaat in frankrijk zou ik er wel eentje meenemen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Ik denk dat het niet snel zal voor komen dat er om gevraagd wordt. De enige verplichting is dat je hem op zak hebt. Omdat je niet veel dierenwinkels hebt lijkt mij het gewoon handig om hem bij je te hebben. Als je de bergen ingaat wil je misschien ook een keer in een gondellift naar boven. Dan kan het ook zijn dat de hond gemuilkorfd moet zijn.jemima schreef:Bedankt Charlotte, hier heb ik wat aan![]()
En met de snuitjes nemen ze dan altijd genoegen? Moeten we die maar even ophalen. Heb er nou al zin in, maar het duurt zog zo lang![]()
gr jemima
http://www.dogsincluded.nl/invoer/oostenrijk.htm
Groetjes van Charlotte

- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Bij Dogsincluded.nl staat dit:
Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).
Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
Waarschijnlijk hoef je de muilkorf alleen maar bij je te hebben. Zelf heb ik een mechelse en ik neem de gok niet je zult zien dat ze bepaalde rassen er altijd uitpikken bij controle. Dan is het
Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).
Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
Waarschijnlijk hoef je de muilkorf alleen maar bij je te hebben. Zelf heb ik een mechelse en ik neem de gok niet je zult zien dat ze bepaalde rassen er altijd uitpikken bij controle. Dan is het

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Ik heb met mijn Bordeaux Dog door Duitsland gereisd en geen problemen ondervonden. Het gaat echt om de vier hondenrassen die je noemt. Ik heb destijds voor de zekerheid diverse deelstaten aangeschreven omdat ik met mijn hond geen enkel risico wilde lopen. Ik kreeg keurig antwoord dat ik met mijn BD zonder problemen in Duitsland kon verblijven voor 4 weken. Dat ze niet gemuilkorfd hoefde te worden en ook niet te worden aangelijnd maar dat laatste raadden zij overigens wel aan.Anya schreef:
De Bordeaux Dog staat in sommige staten op Lijst 2 en de Mechelaar op geen enkele lijst, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Groetjes van Charlotte

- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Sike
- geregistreerd lid
- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Daar waar wij heen gaan mogen ze mee in de lift. Zwitserland heeft een site waar oa alles over de liftinstallaties te vinden is, de openingstijden, prijzen en wat wel en niet mee mag in de lift. Oostenrijk heeft dat waarschijnlijk ook.Sike schreef:Oh ... interessant! Wij willen onze hond ook meenemen naar Oostenrijk dit jaar. Omdat dit de eerste keer is dat we een hond meenemen vraag ik me af of ze in de gondellift meemogen. Dat zou wel héél tof zijn moest dat mogen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Sike
- geregistreerd lid
Oh ... ik wist niet dat daar een site van is. Is dat een site waarop alle kabelbanen van Zwitserland opstaan? Zou je me de link kunnen bezorgen?Anya schreef:Daar waar wij heen gaan mogen ze mee in de lift. Zwitserland heeft een site waar oa alles over de liftinstallaties te vinden is, de openingstijden, prijzen en wat wel en niet mee mag in de lift. Oostenrijk heeft dat waarschijnlijk ook.Sike schreef:Oh ... interessant! Wij willen onze hond ook meenemen naar Oostenrijk dit jaar. Omdat dit de eerste keer is dat we een hond meenemen vraag ik me af of ze in de gondellift meemogen. Dat zou wel héél tof zijn moest dat mogen.
- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
http://nl.myswitzerland.com Via die site kun je naar elk gebied in Zwitserland en de mogelijkheden van de pistes en de liften.Sike schreef:Oh ... ik wist niet dat daar een site van is. Is dat een site waarop alle kabelbanen van Zwitserland opstaan? Zou je me de link kunnen bezorgen?Anya schreef:Daar waar wij heen gaan mogen ze mee in de lift. Zwitserland heeft een site waar oa alles over de liftinstallaties te vinden is, de openingstijden, prijzen en wat wel en niet mee mag in de lift. Oostenrijk heeft dat waarschijnlijk ook.Sike schreef:Oh ... interessant! Wij willen onze hond ook meenemen naar Oostenrijk dit jaar. Omdat dit de eerste keer is dat we een hond meenemen vraag ik me af of ze in de gondellift meemogen. Dat zou wel héél tof zijn moest dat mogen.
- mandy23
- Actief
- Sike
- geregistreerd lid
Bedankt voor de info!!!Anya schreef:http://nl.myswitzerland.com Via die site kun je naar elk gebied in Zwitserland en de mogelijkheden van de pistes en de liften.Sike schreef:Oh ... ik wist niet dat daar een site van is. Is dat een site waarop alle kabelbanen van Zwitserland opstaan? Zou je me de link kunnen bezorgen?Anya schreef:Daar waar wij heen gaan mogen ze mee in de lift. Zwitserland heeft een site waar oa alles over de liftinstallaties te vinden is, de openingstijden, prijzen en wat wel en niet mee mag in de lift. Oostenrijk heeft dat waarschijnlijk ook.Sike schreef:Oh ... interessant! Wij willen onze hond ook meenemen naar Oostenrijk dit jaar. Omdat dit de eerste keer is dat we een hond meenemen vraag ik me af of ze in de gondellift meemogen. Dat zou wel héél tof zijn moest dat mogen.
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Italie
Hier in Italie 'moet' het wel, maar ik heb nog nooit een hond gezien met een muilkorf hier.
Ik zou er gewoon 1 meenemen en er niet te zwaar aan tillen, bovendien is het prachtig in Noord-Italie
Misschien komen we je nog wel tegen met je korfje...
Ik zou er gewoon 1 meenemen en er niet te zwaar aan tillen, bovendien is het prachtig in Noord-Italie

Misschien komen we je nog wel tegen met je korfje...