Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malthezer oogjes
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
malthezer oogjes
Hallo allemaal!!
Ik heb een beetje goeie raad nodig.
Mijn malthezer heeft steeds rossige oogjes, eigenlijk is zijn heel snoetjes rossig. Ik maak de oogjes twee maal per dag proper met een watteprop en fysiologisch water. En, als hij buiten door de zand heeft gehold, is soms een extra poetsbeurtje nodig.
Toch... de oogjes blijven rossig. Doe ik iets verkeerd? Het zou aan de voeding kunnen liggen, heeft men mij gezegd, maar, ik ben al van voeding veranderd, toch blijft de situatie dezelfde.
Wie heeft de ultieme tip om mijn hondje zijn snoetje mooi wit te houden ?
Alvast bedankt en een snuffeltje van Pim !
Kathy
Ik heb een beetje goeie raad nodig.
Mijn malthezer heeft steeds rossige oogjes, eigenlijk is zijn heel snoetjes rossig. Ik maak de oogjes twee maal per dag proper met een watteprop en fysiologisch water. En, als hij buiten door de zand heeft gehold, is soms een extra poetsbeurtje nodig.
Toch... de oogjes blijven rossig. Doe ik iets verkeerd? Het zou aan de voeding kunnen liggen, heeft men mij gezegd, maar, ik ben al van voeding veranderd, toch blijft de situatie dezelfde.
Wie heeft de ultieme tip om mijn hondje zijn snoetje mooi wit te houden ?
Alvast bedankt en een snuffeltje van Pim !
Kathy
Baasje van PIM, malthezertje, Simba, Pino en Lala, een stelletje katten
-
- Zeer actief
dat roze komt door de traanstrepen, je kan goede traanstreepremovers kopen, wat ook helpt, is na het schoonmaken een heel klein beetje vaseline onder het oogje smeren, dan kunnen de traantjes niet op de vacht komen, het wordt wel weer vettig, om het bekkie af en toe goed wit te krijgen kan je het wassen met betadine shampoo, die tip heb ik van een shitshu fokker, niet te vaak doen want de vacht wordt er vrij droog van, maar wel wit..
succes, je kan het helaas niet echt voorkomen, wat ook wel eens wilt helpen, teminste dat doe ik, is de haartjes goed kort houden, haartjes in de ogen irriteren en geeft ook weer meer traanvocht.
succes, je kan het helaas niet echt voorkomen, wat ook wel eens wilt helpen, teminste dat doe ik, is de haartjes goed kort houden, haartjes in de ogen irriteren en geeft ook weer meer traanvocht.
- de leeuw
- Actief
Ook tegen mij is verteld dat het aan de voeding ligt, Boomie kreeg eerst dan ook altijd andere voeding, en toen was het minder.
Was voeding zonder dierlijke bijproducten of zoiets, en ook zonder kleurstoffen.
Weet niet meer hoe het hete, zal nog eens kijken in de dierenspeciaalzaak.
Het was echt een verschil met nu, maar de voeding die hij nu heeft vind hij lekkerder, en dan neem ik die rode streepjes maar voor lief.
Was voeding zonder dierlijke bijproducten of zoiets, en ook zonder kleurstoffen.
Weet niet meer hoe het hete, zal nog eens kijken in de dierenspeciaalzaak.
Het was echt een verschil met nu, maar de voeding die hij nu heeft vind hij lekkerder, en dan neem ik die rode streepjes maar voor lief.

Groetjes Rianne en een knuf van Boomie
- Moos
- Zeer actief
Dat zijn inderdaad traanstreepjes. Moos en Saar hebben er gelukkig zowiezo bijna geen last van (het is volgens mij ook deels genetisch bepaald), maar ik knip wel altijd de haartjes ronde de oogjes weg. Die haartjes kunnen in het oogje gaan prikken waardoor je traanstreepjes krijgt. En ze krijgen versvlees (bijv. Rodi, Duck, Energique, carnibest)zonder enge toevoegingen
Sommige mensen wassen rond de oogjes met afgekoelde camile-thee; dat schijnt te helpen als je het een aantal weken goed volhoudt.
Maar wat volgens mij echt het beste helpt is de haartjes rond de ogen heel kort houden zodat ze het oogje niet kunnen irriteren. Ze vinden het niet altijd leuk als je bij de oogjes gaat zitten knippen, maar Moos en Saar heb ik dat vanaf dat ze 8 weken waren aangewend. Steeds wat meer knippen, en als ze dan braaf waren blijven zitten kregen ze wat lekkers. Ze laten het nu makkelijk toe, en verwachten daarna dan een lekker koekje omdat ze zo braaf waren
Sommige mensen wassen rond de oogjes met afgekoelde camile-thee; dat schijnt te helpen als je het een aantal weken goed volhoudt.
Maar wat volgens mij echt het beste helpt is de haartjes rond de ogen heel kort houden zodat ze het oogje niet kunnen irriteren. Ze vinden het niet altijd leuk als je bij de oogjes gaat zitten knippen, maar Moos en Saar heb ik dat vanaf dat ze 8 weken waren aangewend. Steeds wat meer knippen, en als ze dan braaf waren blijven zitten kregen ze wat lekkers. Ze laten het nu makkelijk toe, en verwachten daarna dan een lekker koekje omdat ze zo braaf waren

-
- Zeer actief
Rode plekken in de vacht komen door speeksel of traanvocht. Traanvocht hoort alleen in het oog thuis en niet ernaast, of de afvoer is niet goed of er wordt teveel aangemaakt door irritatie. Ik Gok op het laatste, korte neusjes, bolle oogjes en constante irritatie van haartjes in de ogen.
Komt misschien vaak voor maar het is niet normaal.
Komt misschien vaak voor maar het is niet normaal.
weg gehaald zit een virus in
-
- Actief
- Moos
- Zeer actief
Je moet ze dan wel goed kort houdenMalleboe schreef:Ik heb ergens gelezen dat je de haartjes rond de oogjes juist NIET moet knippen

Als je ze knipt en dan wat laat groeien dan gaan ze in de ogen prikken. Als je die haartjes knipt moet je ze dus zo knippen dat ze echt weg zijn (en dat bijhouden), zodat er niks zit wat de ogen kan irriteren.

-
- Vaste gebruiker
Ik wil ook een Maltezerpupje kopen, liefs zo snel mogelijk natuurlijk
Ben al veel informatie aan het inwinnen
door veel te lezen en natuurlijk d.m.v. dit forum.
En deze traanstreepjes, inderdaad snel een probleempje
want je wil je Maltezer mooi wit houden
Bij de dierenarts kan je er een flesje voor kopen, helpt
wel een beetje bij het hondje van mijn vriendin, leuk vind ze
het nooit
, maar de haartjes kort houden helpt inderdaad
het beste. Maar wat las ik nu op dit forum, mag dat eigenlijk niet
en waarom dan niet?
Groetjes Sonja

door veel te lezen en natuurlijk d.m.v. dit forum.
En deze traanstreepjes, inderdaad snel een probleempje
want je wil je Maltezer mooi wit houden

Bij de dierenarts kan je er een flesje voor kopen, helpt
wel een beetje bij het hondje van mijn vriendin, leuk vind ze
het nooit

het beste. Maar wat las ik nu op dit forum, mag dat eigenlijk niet
en waarom dan niet?
Groetjes Sonja
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Snow heeft er gelukkig ook niet veel last van, al lijkt het in de winter wel wat erger te zijn, waarschijnlijk door de koude wind meer traanoogjes ofzo, ik weet het niet.
Ik knip de vacht daar nooit kort omdat de haren anders al snel weer in de oogjes gaan prikken en dan wordt het natuurlijk nog erger.
Als hij toch traanstrepen heeft ga ik er een paar keer in de week met een speciaal product over en dat helpt ook wel wat. (Jean Peau oogverzorger, maar er zijn er wel meer)
Oh ja, hij eet ook vers.
Ik knip de vacht daar nooit kort omdat de haren anders al snel weer in de oogjes gaan prikken en dan wordt het natuurlijk nog erger.
Als hij toch traanstrepen heeft ga ik er een paar keer in de week met een speciaal product over en dat helpt ook wel wat. (Jean Peau oogverzorger, maar er zijn er wel meer)
Oh ja, hij eet ook vers.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Elanor
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien omdat de korte haartjes nu nog in de oogjes prikken.Malleboe schreef:Chica heeft er nu al veel last van. Gisteravond heb ik haar oogjes helemaal schoon gemaakt en vanochtend zaten er alweer harde bruine haartjes tussen.

Sommige honden hebben echter ook last van verstopte, te nauwe of zelfs afwezige traanbuizen en dan kan het traanvocht niet meer langs daar afgevoerd worden.
Dat kan door de DA getest worden, verstopte traanbuizen kunnen doorgespoeld worden.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Ik knip rondom zijn ogen helemaal weg....zo geleerd op de trimworkshop
houd ze goed bij, zeker onder de ogen
grappig van die voeding, pups hadden allemaal erg roze traanstrepen, mijn hond ook, nu natuurlijke voeding en diepvriesvleesburgers en geen strepen meer
Dacht dat dit kwam door dat ik de haren eronder kort houd.
Bij dit soort rassen is het wel normaal, kunt het nooit helemaal voorkomen
moet je ook niet willen
grappig als het weg is je hier dan niet meer aan denkt tot ik dit topic las
houd ze goed bij, zeker onder de ogen
grappig van die voeding, pups hadden allemaal erg roze traanstrepen, mijn hond ook, nu natuurlijke voeding en diepvriesvleesburgers en geen strepen meer
Dacht dat dit kwam door dat ik de haren eronder kort houd.
Bij dit soort rassen is het wel normaal, kunt het nooit helemaal voorkomen
moet je ook niet willen
grappig als het weg is je hier dan niet meer aan denkt tot ik dit topic las