Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorhuidontsteking?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

voorhuidontsteking?

Ongelezen bericht door annemie »

Boris verliest regelmatig kleurloze druppeltjes bv. als hij opstaat of als hij zich uitschudt, volgens mij is het geen urine omwille van de kleur. Verder heeft hij ook geen zindelijkheidsprobleem. Ik dacht aan een voorhuidontsteking, dat heeft hij vroeger meer gehad maar dan was het niet kleurloos, maar wit/gelig. Mijn moeder denkt dat het verhuisstress is, maar hij lijkt zich heel goed aangepast te hebben. Volgens mij had hij het daarvoor ook, maar viel het minder op.
Een jaar geleden heeft hij een prostaatprobleem gehad, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Omwille van de verhuis verander ik van DA, maar ik wil wat info vooraf voordat ze hem vol medicatie stoppen ofzo.
groetjes!Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie verliest nooit kleurloos vocht, altijd gelig.... :N: Maar ik durf vanuit hier niet te zeggen wat het zou kunnen zijn. Hopelijk een onschuldige voorhuidontsteking.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik denk dat het toch urine is, het is niet altijd strogeel en zeker aan 1 druppel is de kleur niet zo goed te zien. Bij prostaatklachte denk ik dat je eerder lintvormige poep ziet en/of bloedverlies "uit de voorhuid" die niet tegelijk met het plassen plaatsvind. Bij voorhuidontsteking denk ik aan gele tot groene ondoorzichtige druppels.
Je kan met een tissue kijken of er meer vocht in de voorhuid zit, tissue tegen de opening houden en met de andere hand van achter naar voor de voorhuid leegstrijken (een beetje als een bijna leeg vlapak). Dit gaat het handigst als de hond staat en iemand hem aan de voorkant (als nodig) afleid of vasthoudt, als ie op tafel staat gaat het nog makkelijker.
weg gehaald zit een virus in
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

als het urineverlies is, hoe zou dat komen?
groetjes!Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

de normale afscheiding is helder ,wittig van kleur .
als het geel of groenig wordt is het een ontsteking.
reuen kunnen van opwinding nog wel eens een druppeltje verliezen, het betekent verder niets. het is alleen vervelend als ze op plaatsen druppen waar je het liever niet hebt :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Er blijft bij het plassen wel eens een druppel urine in de voorhuid achter die er dan later een keer uitvalt. Vooral reuen die meer markeren dan een grote plas doen hebben dat vaker.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”