Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn er ook mensen die ook een Rhodesian Ridgeback hebben?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk niet dat honden dat uit elkaar kunnen houden hoor, het is gewoon netto een kam in de schouder van de hond, dat is wat andere honden zien.

Maargoed, er zijn zoveel honden die borstelen bij de eerste ontmoeting en als de rest van de houding niet extreem hoog is zullen ze daar wel op af gaan :wink:
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

het is echt onzin,als een hond borstelt gebeurt dit vooral boven zn kont en op de schouders,de Ridge loopt over de ruggegraat,bij Ridgebacken is door het korte haar zeer goed te zien of ze ''borstelen'' of niet.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Snorko schreef:het is echt onzin,als een hond borstelt gebeurt dit vooral boven zn kont en op de schouders,de Ridge loopt over de ruggegraat,bij Ridgebacken is door het korte haar zeer goed te zien of ze ''borstelen'' of niet.
Ik moet zeggen dat als mijn dog echt boos is en borstelt dan zie ik dit van staart(zelfs op de staart)tot nek.Is hij heel even een RR :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ken drie RR's, ik vind het prachtige honden. Maar wat me lastig lijkt is die onzekerheid naar vreemde mensen/honden aan de ene kant, en vervolgens dat uitgelaten en soms enorm lompe gedrag naar bekenden toe.

Ik heb me laten vertellen dat het normaal is bij RR's, maar ik vind het een soort uitvergroting van 'normaal' hondengedrag. Waar mijn hond gezond voorzichtig is als hij een grote vreemde hond tegenkomt, draait zo'n RR zich meteen om en spurt met de staart tussen de benen naar huis, en terwijl mijn hond enthousiast kwispelend op bekenden afloopt, springen die RR's meteen om je nek en proberen te tongen. :19:

Ik heb hun eigenaars nog niet gehoord over problemen vanwege de ridge, maar wat ik wel zie is problemen door die lompe manier van spelen. Jack is op zich hele goeie vrienden met een volwassen RR-teef, maar na de zoveelste klap met een voorpoot tegen zijn kop wil hij nog wel eens geirriteerd van zich af gaan snauwen. Het zijn echt enorme meppen die ze uitdelen, kleinere hondjes worden bijna gelanceerd. :80:

De teef in kwestie heeft sinds kort een RR-reu als huisgenoot, en als je die twee samen ziet spelen, da's dus echt schitterend.

En nog even over de teef-teef-combinatie: ik ben er van overtuigd dat dat in het algemeen geen goeie zet is. Maar wat ik dan zo vreemd vind is dat roedels van mijn ras in Spanje meestal bestaan uit 1 reu en een zooi teven, omdat podencoreuen blijkbaar (?) geneigd zijn elkaar in de haren te vliegen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

greatdane schreef:
Snorko schreef:het is echt onzin,als een hond borstelt gebeurt dit vooral boven zn kont en op de schouders,de Ridge loopt over de ruggegraat,bij Ridgebacken is door het korte haar zeer goed te zien of ze ''borstelen'' of niet.
Ik moet zeggen dat als mijn dog echt boos is en borstelt dan zie ik dit van staart(zelfs op de staart)tot nek.Is hij heel even een RR :mrgreen:
hahahahaha héél herkenbaar!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Wauw Marc, die Ridgebacks waarvan jij foto's hebt geplaatst :I:

Geweldig, ook ik vind het prachtige honden, misschien wel de mooiste honden die er zijn. Vooral een mooie reu....super. Ik ben helemaal verliefd.....zou er graag eentje willen, maar ik durf het niet aan. Het is geen geschikte hond voor mij.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Alexandra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alexandra »

Even dit topic opkrikken want inmiddels ben ik ook de gelukkige bezitter van een RR

Dit is Asi

Afbeelding

Ik had me goed voorbereid maar blijkbaar niet goed genoeg want hij blijkt nog veel leuker en liever te zijn dan ik had gehoopt. Wat betreft karakter is dit echt een fantastische hond :love:
sisi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sisi »

Och! Ik herken het meteen. Mijn RR is inmiddels zo'n 8 maanden oud en die kan ook zo onschuldig kijkend bij je komen staan... alsjeblief! streel me dan! Alsjeblief! :smile: Hoe kan je dat weerstaan?

Wat mij opvalt is dat hij enorm behoefte heeft aan fysiek contact. Hij doet niets liever dan zich te nestelen in mijn schoot... BAM 35 kg op mijn arme beentjes :smile: Sta ik af te wassen of te strijken, komt hij tussen mijn benen liggen, als hij me maar voelt is hij gelukkig.

Maar inderdaad SUPER overweldigend t.o.v. andere mensen (terwijl ik dacht dat RR's terughoudend waren tegenover vreemden!) en dat probeer ik nu wat in te tomen (nog wel zonder resultaat...)
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Klopt een RR is gereserveerd t.o.v. vreemden. Maar meestel komt dit pas na een jaar of na 2 jaar. Dus nog effies wachten.

Hier begint madam wel al gereserveerder te worden, terwijl onze reu nooit gereserveerd naar vreemden is geweest.

Wendy & Gwyn
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
Edwin Fagnano
Actief
Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
Contacteer:

Onze Pim

Ongelezen bericht door Edwin Fagnano »

Wij gaan over 10 dagen onze 'Pim' halen ook een 100% Ridgeback reu. Hij komt uit een nest van 11 en ziet er echt super uit! Hij mist alleen 1 'eye' in het begin van zijn ridge. Voor ons is het toch gewoon 100% een echte ridgeback hoor.

Iedereen zen mening maar ik vind een ridgeback echt een prachthond! :mrgreen:

http://www.la-bella-italia.nl voor foto's van onze Pim, ik weet niet hoe ik een foto moet linken :-(
M@ri@nne
Zeer actief

Re: Onze Pim

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Edwin Fagnano schreef:Wij gaan over 10 dagen onze 'Pim' halen ook een 100% Ridgeback reu. Hij komt uit een nest van 11 en ziet er echt super uit! Hij mist alleen 1 'eye' in het begin van zijn ridge. Voor ons is het toch gewoon 100% een echte ridgeback hoor.

Iedereen zen mening maar ik vind een ridgeback echt een prachthond! :mrgreen:

http://www.la-bella-italia.nl voor foto's van onze Pim, ik weet niet hoe ik een foto moet linken :-(
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814 :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”