Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede lijn
Moderator: moderatorteam
-
estelle
Tweede lijn
Weet iemand hier toevallig een internetadres van? als dat er al is?
Van de Tweede Lijn dus. Dat is een dierenkliniek in de buurt van Heerenveen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- annicka
- Zeer actief
Re: Tweede lijn
Ligt eerder in de buurt van Steenwijk dan van Heerenveenestelle schreef:Weet iemand hier toevallig een internetadres van? als dat er al is?
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
-
estelle
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
estelle
Ik ben er in het verleden met Hera geweest toen ze 13 weken oud was ivm mogelijke afgescheurde kruisbanden door een botsing met een dobermann. Ik kwam toen bij S. Jauernig.
Ik vond dat we super geholpen werden, duidelijke uitleg, alle tijd van de wereld, alles konden we vragen, er werd zeer goed met Hera omgegaan etc. Nee niks dan lof hoor en ja het kostte bijna 300 euro (een foto en dus consult) maar ik had het er graag voor over.
maar goed, waarom ik het weten wilde.
Ik wil dus Hera laten rontgenen. Had hier in de buurt wat rond zitten te bellen e.d.
En toen bedacht ik mij dus ineens De Tweede Lijn en dat ik daar toen zo ontzettend goed en kundig te woord ben gestaan en dat ik dat met rontgenen van heupen ook wel belangrijk vindt (zeker als de uitslag niet goed is).
Maar goed, was vergeten dat je daar alleen via verwijzing terecht kunt.
Daarbij is het me ook niet duidelijk of ze officiele foto's maken.

Ik vond dat we super geholpen werden, duidelijke uitleg, alle tijd van de wereld, alles konden we vragen, er werd zeer goed met Hera omgegaan etc. Nee niks dan lof hoor en ja het kostte bijna 300 euro (een foto en dus consult) maar ik had het er graag voor over.
maar goed, waarom ik het weten wilde.
Ik wil dus Hera laten rontgenen. Had hier in de buurt wat rond zitten te bellen e.d.
En toen bedacht ik mij dus ineens De Tweede Lijn en dat ik daar toen zo ontzettend goed en kundig te woord ben gestaan en dat ik dat met rontgenen van heupen ook wel belangrijk vindt (zeker als de uitslag niet goed is).
-
PennHIPpie
- Actief
- Contacteer:
Da's toevallig, Estelle. Omdat je dat laatst ook al aangaf en het toen onduidelijk was, wat je op zo'n leeftijd het beste kunt doen, heb ik net bij Hans Nieuwendijk van de Tweede lijn geinformeerd voor een geval als dat van jou, waarbij de hond 2,5 is en moet gaan sporten, maar er geen fokplannen zijn. Het antwoord komt op het volgende neer:estelle schreef:Ik wil dus Hera laten rontgenen. Had hier in de buurt wat rond zitten te bellen e.d.
Omdat je geen fokplannen hebt en de hond volgroeid is, hoeft er niet gePennHIPt te worden en volstaat een gewone foto van de gestrekte heup. Ook testen ze (via de ortolani-methode) handmatig de losheid van de heup. Om dat goed te doen moet de hond wel onder anaesthesie. Als het er allemaal goed uitziet en de hond heeft verder ook geen klachten, is hij v.w.b. de heupen geslaagd voor de sportkeuring om het zo maar te zeggen.
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------

----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------

-
estelle
okay maar nu bedacht ik mij dus dat als ze wel goede heupen heeft het natuurlijk ook wel opgestuurd mag worden. Mag ook als ze slechte heupen heeft trouwens hoor.
Ik heb namelijk gisteren wat rond zitten te bellen naar diverse DA's hier in de buurt wat het kost om een hond bij hen te laten rontgenen voor officiele foto's om op te sturen.
Antwoord was overal zo'n beetje minimaal 120 euro (overal met roesje).
Toen kreeg ik een DA die niet aangesloten was en dus geen officiele foto's maakte, bij hem kostte het 60 euro alleen voor de foto. Tel daar dan nog 25 euro consultkosten bij en eventueel het roesje dan kom je al snel op 100 euro terecht.....Nou dan kan ik voor die 20 euro extra net zo goed een officiele foto laten maken en op laten sturen, toch?
Ik denk dus dat ik de foto gewoon officieel ga laten maken en op ga laten sturen.
Ik heb namelijk gisteren wat rond zitten te bellen naar diverse DA's hier in de buurt wat het kost om een hond bij hen te laten rontgenen voor officiele foto's om op te sturen.
Antwoord was overal zo'n beetje minimaal 120 euro (overal met roesje).
Toen kreeg ik een DA die niet aangesloten was en dus geen officiele foto's maakte, bij hem kostte het 60 euro alleen voor de foto. Tel daar dan nog 25 euro consultkosten bij en eventueel het roesje dan kom je al snel op 100 euro terecht.....Nou dan kan ik voor die 20 euro extra net zo goed een officiele foto laten maken en op laten sturen, toch?
Ik denk dus dat ik de foto gewoon officieel ga laten maken en op ga laten sturen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
estelle
Okay dat valt wel te regelen met mijn DA, die is niet zo moeilijk haha.Hutsje schreef:Ze maken wel officiele foto's. Je hoeft niet perse een verwijzing te hebben maar wel toestemming van je eigen da. Je kunt ook Sylvia even bellen.
Ik ga idd eens bellen met Sylvia en dan eventjes wat geld opzij leggen.
-
Sjiel
- Zeer actief