Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
BeëlzeBubble schreef:Precies! Neem dan ook een schapendoes. Die geven van nature licht in het donker! Die hebben al die nieuwerwetse gekkigheid niet nodig.
Ik loop bijna het halve jaar in het donker in bos en duin en zie mijn zwarte en grijze honden altijd.
Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen!
Ooit wel eens echt een hond kwijt geraakt die zijn neus achterna ging? Dat is ons n.l. met Jari wel eens gebeurd. Bos diverse keren afgezocht en niet gevonden. Konden we de volgende dag in een asiel ophalen.
Jari was een hondje dat zodra hij een spoor rook je soms helemaal niet meer hoorde. Dan was zo'n lampje verdraaide handig.
Ennehhh, jouw honden alleen agressief als ze een hond met een lampje tegenkomen? Goh, dacht toch andere berichten gelezen te hebben.
Nou wat gek zeg, hoe kan je dat nu denken .
Ik geef namelijk de hele tijd al aan dat ze juist niet agressief zijn.
Maar van zijn aanstormend lichtje raken ze in paniek!
Ik denk dat je zo'n hond dan niet los moet laten, in plaats van anderen overlast te bezorgen!
@idoo schreef:De enige keer dat mijn honden echt agressief worden is als ze dat op zich af zien komen
ach en dat mag wel?
als andere honden het niet accepteren dat jouw honden blaffend op ze af komen rennen mogen ze niks doen maar dat mag wel....? @doezen he... die zijn bovenmachtig en mogen alles
@idoo schreef:
Ik denk dat je zo'n hond dan niet los moet laten, in plaats van anderen overlast te bezorgen!
in je eigen bewoording te spreken, dan moet je jouw honden vasthouden want ze zijn niet te vertrouwen, sporen niet, vertonen gestoord gedrag dus gewoon aanlijnen! En niet anderen opzadelen met jouw probleem want mijn honden hebben bijvoorbeeld niet zo'n probleem met wandelende lichtjes. Ze hebben ze zelf ook en veel honden hier in het bos. Nooit geen problemen gehad.
@idoo schreef:
in je eigen bewoording te spreken, dan moet je jouw honden vasthouden want ze zijn niet te vertrouwen, sporen niet, vertonen gestoord gedrag dus gewoon aanlijnen! En niet anderen opzadelen met jouw probleem want mijn honden hebben bijvoorbeeld niet zo'n probleem met wandelende lichtjes. Ze hebben ze zelf ook en veel honden hier in het bos. Nooit geen problemen gehad.
Ik vind dat dus kwellerij, een lampje aan je hond hangen!
@idoo schreef:Ik vind dat dus kwellerij, een lampje aan je hond hangen!
da's dan heel jammer voor je... ik vind het verrekte handig en mijn honden worden er niet warm of koud van. Of ze er nu een penning hebben hangen of een lampje ze merken het verschil niet eens.
@idoo schreef:
Toch lijkt dit me voor de hond een minder grote kwellerij dan 10 uur wachten op zijn baas en in de veronderstelling gehouden worden dat je je niet mag verplaatsen.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
@idoo schreef:
Toch lijkt dit me voor de hond een minder grote kwellerij dan 10 uur wachten op zijn baas en in de veronderstelling gehouden worden dat je je niet mag verplaatsen.
of langer
Jaja, maar het kan ook langer duren.
Als een vergadering uitloopt ben ik soms pas om acht uur thuis
@idoo schreef:
Maar dat komt omdat je je eigen gevoelens aan je hond toeschrijft, in plaats van de eigen gevoelens vande hond te onderkennen!
Dat lampje is onnatuurlijk, het wachten niet!
Ik vind dat er niks mis is met een lampje aan de halsband... Ik doe zelf wel eens mijn fietslampje aan lois haar tuigje zodat ik kan zien waar ze uithangt... dan kan ik haar tenminste goed in de gaten houden en kijken of ze niet de straat op rent ofzo! Liever een hond met een lampje dan een hond onder een auto denk ik dan!
metaveenendaal schreef:Go heb ik net zo'n lampjesarmband bij het kr**dvat gekocht lees ik hier dat ik als ik hem ga gebruiken een dierenbeul ben
Je doet in elk geval aan omgevingsvervuiling!
Als ik 's avonds in het bos loop doe ik dat voor de donkerte, en de hele sfeer wordt verpest door die malloten die aan alles en nog wat lampies willen hangen!
metaveenendaal schreef:Go heb ik net zo'n lampjesarmband bij het kr**dvat gekocht lees ik hier dat ik als ik hem ga gebruiken een dierenbeul ben
Je doet in elk geval aan omgevingsvervuiling!
Als ik 's avonds in het bos loop doe ik dat voor de donkerte, en de hele sfeer wordt verpest door die malloten die aan alles en nog wat lampies willen hangen!
ptvr ga dat es ff uitleggen aan die agent waar ik laatst zo'n mooi bonnetje van kreeg toen ik zonder licht fietste! dat had ik natuurlijk moeten roepen!