Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apporteren

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

apporteren

Ongelezen bericht door Jacksel »

M'n kleine mormeltje kan in huis vaak netjes apporteren, oftewel we gooien een speeltje weg en ze komt hem (op een armlengte plus 3 cm :wink: ) terugbrengen... Op moment dat we echter buiten hetzelfde doen, rent ze doodleuk achter de bal aan en dan zijn er drie mogelijkheden, of ze rent heel hard weg, vooral als je probeert naar haar toe te gaan, of ze blijft doodleuk liggen (na een ferme nee op een poging om weg te lopen) zodat je zelf de bal kan halen en weer weggooien, of ze komt doodleuk zonder bal naar je toe...

Dat is geen van allen echt mijn bedoeling, ik zou het fijner vinden als ik aan de rand van het hondenveldje op de stoep kan blijven staan en mijn monster de bal iedere keer terug komt brengen... We hebben haar binnen het commando apport aangeleerd, maar die 'vergeet' ze zodra ze buiten is... We hebben geprobeerd met de flexi eraan te laten apporteren, zodat we haar kunnen 'overtuigen' dat ze de bal terug moet brengen, maar dat werkt ook nite, aangezien ze doodleuk de bal laat liggen zodra ze teruggehaald wordt...

Heeft iemand advies?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos kent het commando "pak bal". Hij apporteert redelijk netjes, maar soms laat hij inderdaad ook gewoon de bal liggen. Dan roep ik "Moos, pak bal!" en 9 van de 10 keer pakt hij de bal dan en kan ik hem heel blij roepen zodat hij hem dus wel terug komt brengen.
"Pak bal" is ook heel handig als de bal ergens onder een hekje door is gerold of van een heuvel af :mrgreen:

Alleen ik heb hem dat niet echt bewust aangeleerd; ik zal het wel heel vaak per ongeluk geroepen hebben en opeens kende hij het, zoiets :19:
Dus ik heb geen tip hoe je Jamey dan op commando de bal kan leren pakken :mrgreen:

(Saar apporteert trouwens helemaal niet, Moos deed het als pup al, Saar heeft het nooit gedaan. Haar manier van apporteren is blaffend achter Moos aanrennen als hij apporteert :roll: )
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik heb Saar nu een jaar of vier en ben al net zo lang bezig om haar te leren apporteren. Ze snapt het nog steeds niet! Loopt keurig achter het voorwerp aan, pakt het meteen en gat vervolgens doodleuk naar haar mand om te spelen.
Ruilen voor een brokje? Geen succes!
Ik heb het maar opgegeven :roll:
Moos
Zeer actief

amelie schreef:Ik heb Saar nu een jaar of vier en ben al net zo lang bezig om haar te leren apporteren. Ze snapt het nog steeds niet! Loopt keurig achter het voorwerp aan, pakt het meteen en gat vervolgens doodleuk naar haar mand om te spelen.
Ruilen voor een brokje? Geen succes!
Ik heb het maar opgegeven :roll:
Ik denk inderdaad ook dat je het soms maar op moet geven; heb ik met Saar ook gedaan. Moos kwam als pupje al een flostouwtje terubrengen als ik dat weggooide, uit zichzelf. Saar absoluut niet. En nu nog, als ik de bal weggooi kijkt ze me aan van "huh baas, waarom doe je dat???" :mrgreen:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Moos schreef:
Haar manier van apporteren is blaffend achter Moos aanrennen als hij apporteert :roll: )
:mrgreen: Zo doet Casper het dus ook. En daarna wil hij altijd de bal van Smekkie afpakken :I:

Met Smek heb ik het apporteren ook maar opgegeven. Ik neem nu gewoon 2 ballen mee. Als ik de een gooi heb je grote kans dat hij de ander ergens laat liggen zodat ik die kan gooien. Of niet... Ligt eraan hoe bezitterig hij die dag is :wink:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
:mrgreen: Zo doet Casper het dus ook. En daarna wil hij altijd de bal van Smekkie afpakken :I:
Ja, haha, dat doet Saar ook, dan gaat ze al rennend tegen Moos aanbeuken en naar zijn bek happen, en Moos probeert dan wanhopig grommend naar mij toe te rennen :mrgreen:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

dus de conclusie is: ik heb vette pech? :jank: :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Kun je het niet gaan clickeren? Benno vond er eerst ook geen hol aan met sinds ik met de clicker aan de gang ben gegaan vindt ie het helemaal super :roll: :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is pas met een maand of zeven gaan apporteren. Ze heeft het afgekeken van een bevriende bordercollie. Eerder kwam ze het balletje nooit terugbrengen, maar ging ze staan te wachten tot je naar haar toekwam om het balletje weer te gooien.

Anne
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Heb je al geprobeerd om zogauw ze de bal heeft gepakt, heel hard juichend van haar weg te rennen? Misschien komt ze je achterna en vergeet ze de bal los te laten :wink:
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Apporteren

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”