Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er een Grote Munsterlander
Moderator: moderatorteam
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
Cindy: Heel veel succes met Jelle, is helemaal niet leuk zoiets te lezen hier...
En Anja: Een duitse langhaar is vind ikzelf best baasgericht. Al zou je dat niet zeggen als ze jong zijn. Ik heb regelmatig moeten wachten op de hei op het bankje tot Max weer terugkwam. Je moet er zeker mee rekening houden dat hij redelijk vaak uit zicht is. Heb je misschien al aan een epagneul francais gedacht?
En Anja: Een duitse langhaar is vind ikzelf best baasgericht. Al zou je dat niet zeggen als ze jong zijn. Ik heb regelmatig moeten wachten op de hei op het bankje tot Max weer terugkwam. Je moet er zeker mee rekening houden dat hij redelijk vaak uit zicht is. Heb je misschien al aan een epagneul francais gedacht?
Groetjes, Pascal

- puk
- Zeer actief
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
- puk
- Zeer actief
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
- puk
- Zeer actief
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi puk
leuk hoor een 2e hondje erbij. ik denk dat als je een hond wil die niet bij elk wild of vogel er 'vandoor' gaat, je niet moet zoeken onder een jacht hond. ik zou het echt niet weten wat dan wel. Wij hebben toen ook gedacht aan een rodesian ridgeback. dat vind ik dus ook prachthonden.
maar door de rasbeschrijving twijfelde we toch, hoewel we wel een paar lieve, goed luisterende r r kende. Maar ja, wij twijfelde toch aan ons kunnen, omdat onze eerste hond een lab was en erg makkelijk te trainen.
succes met zoeken.
en tja, bantu vind het nu ook schitterend om achter vogels aan te gaan,de suffert, want ze zijn toch sneller dan hij. haha. maar dat betekent dus weer ff opletten voor ons.
gr annet
leuk hoor een 2e hondje erbij. ik denk dat als je een hond wil die niet bij elk wild of vogel er 'vandoor' gaat, je niet moet zoeken onder een jacht hond. ik zou het echt niet weten wat dan wel. Wij hebben toen ook gedacht aan een rodesian ridgeback. dat vind ik dus ook prachthonden.
maar door de rasbeschrijving twijfelde we toch, hoewel we wel een paar lieve, goed luisterende r r kende. Maar ja, wij twijfelde toch aan ons kunnen, omdat onze eerste hond een lab was en erg makkelijk te trainen.
succes met zoeken.
en tja, bantu vind het nu ook schitterend om achter vogels aan te gaan,de suffert, want ze zijn toch sneller dan hij. haha. maar dat betekent dus weer ff opletten voor ons.
gr annet
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Mijn ervaring met de langhaar is dat hij juist niet wegloopt maar dat komt denk ik ik ook omdat Tomas een nogal onderdanig hondje is dat de baas niet graag uit het oog verliest. Ik train weinig met hem maar ben hem nog nooit langer dan 5 minuten uit het oog verloren en zelfs dat komt zelden voor.
Als ik voor eenzelfde ras zou gaan als ik al heb, zou ik weer voor een langhaar kiezen. Maar ook mijn lijstje is nogal uitgebreid dus de volgende wordt toch weer een ander ras,maar wel een jachthond
Tis dat ik een te verstandige man
heb maar anders ...................
Heerlijk om te kunnen fantaseren over een nieuw puppie
Als ik voor eenzelfde ras zou gaan als ik al heb, zou ik weer voor een langhaar kiezen. Maar ook mijn lijstje is nogal uitgebreid dus de volgende wordt toch weer een ander ras,maar wel een jachthond
Tis dat ik een te verstandige man
Heerlijk om te kunnen fantaseren over een nieuw puppie
- Marie-Josée
- Erelid
- puk
- Zeer actief
gisteren kwam ik de mevrouw tegen hier met haar 2 stabijtjes,
ik denk he dit is mijn kans, normaal zeggen we alleen gedag
dus ik probeer een gesprekje aan te knopen , birka rent ondertussen wat rond in een afgesloten weitje.
zij besluit ook met haar hondjes bij mij in het weitje te komen.
nou zeg birka bekt die honden af , zo van is dit mijn weitje oprotten julllie.
dus mevrouw ging weer weg met de stabijtjes.
ik was zelf een beetje verbluft van birka's reactie omdat ander hondjes die ze wel kent gewoon in het weitje normaal met haar sjezen.
dus eh... stabijtje valt af

dus ik probeer een gesprekje aan te knopen , birka rent ondertussen wat rond in een afgesloten weitje.
zij besluit ook met haar hondjes bij mij in het weitje te komen.
nou zeg birka bekt die honden af , zo van is dit mijn weitje oprotten julllie.

groetjes anja en birka
- Marie-Josée
- Erelid
- puk
- Zeer actief
- puk
- Zeer actief
ik lees dat bij jou de ierse setter op het lijstje staatMarie-Josée schreef:De epagneul Francais stond ook op m'n lijstje maar nu we Tomas hebben vind ik dat ze wel erg veel op elkaar lijken.
de rode of de rood /witte??
over de rode is namelijk genoeg informatie te vinden maar over de rood/witte weer veel minder

groetjes anja en birka
-
Minoes
- Actief
Stoute Taik heeft de benen genomen...
Heeft over een begraafplaats gerend (gelukkig net geen begrafenis aan de gang :N: ) en was door een voorbijganger gezien terwijl ze probeerde onder een hek door te komen. Hij zei dat ze even piepte.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: we hebben elkaar weer gevonden na een half uur, hondje op haar rug en daarna genegeerd, later weer goedgemaakt met elkaar...
Sindsdien piept ze veel meer dan normaal. Normaal nl. haast nooit. Ik heb een wondje op haar rug gevonden. Ongeveer ter grootte van een duimnagel. Zit al een korstje op en ziet er rustig uit.
Verder alles normaal.
Zou het wondje toch nog zoveel pijn doen dat ze daarom piept?
Zijn jullie honden pijngevoelig?
Ik had de wegloopdag een paar bloedspettertjes op de grond gevonden en dacht dat ze loops was geworden, nu achteraf bezien moet het haast wel van dat wondje zijn gekomen. Maar het wekte bij mij wel de vraag op: veranderen jullie honden van "karakter" (slechter luisteren) als de loopsheid eraan komt?
groetjes van Minoes
p.s. hoe is het nu met Jesse?
Heeft over een begraafplaats gerend (gelukkig net geen begrafenis aan de gang :N: ) en was door een voorbijganger gezien terwijl ze probeerde onder een hek door te komen. Hij zei dat ze even piepte.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: we hebben elkaar weer gevonden na een half uur, hondje op haar rug en daarna genegeerd, later weer goedgemaakt met elkaar...
Sindsdien piept ze veel meer dan normaal. Normaal nl. haast nooit. Ik heb een wondje op haar rug gevonden. Ongeveer ter grootte van een duimnagel. Zit al een korstje op en ziet er rustig uit.
Verder alles normaal.
Zou het wondje toch nog zoveel pijn doen dat ze daarom piept?
Zijn jullie honden pijngevoelig?
Ik had de wegloopdag een paar bloedspettertjes op de grond gevonden en dacht dat ze loops was geworden, nu achteraf bezien moet het haast wel van dat wondje zijn gekomen. Maar het wekte bij mij wel de vraag op: veranderen jullie honden van "karakter" (slechter luisteren) als de loopsheid eraan komt?
groetjes van Minoes
p.s. hoe is het nu met Jesse?
- Marie-Josée
- Erelid
De rode, ik heb zelfs al een kennel op het oog waar ik binnenkort ga kijken. Ik heb er goed dingen over gehoord en ze komen me heel sympathiek over.puk schreef:ik lees dat bij jou de ierse setter op het lijstje staatMarie-Josée schreef:De epagneul Francais stond ook op m'n lijstje maar nu we Tomas hebben vind ik dat ze wel erg veel op elkaar lijken.![]()
over de rode is namelijk genoeg informatie te vinden maar over de rood/witte weer veel minder![]()
daar was mijn oog ook al op gevallen.
- Marie-Josée
- Erelid
- puk
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:De rode, ik heb zelfs al een kennel op het oog waar ik binnenkort ga kijken. Ik heb er goed dingen over gehoord en ze komen me heel sympathiek over.puk schreef:ik lees dat bij jou de ierse setter op het lijstje staatMarie-Josée schreef:De epagneul Francais stond ook op m'n lijstje maar nu we Tomas hebben vind ik dat ze wel erg veel op elkaar lijken.![]()
over de rode is namelijk genoeg informatie te vinden maar over de rood/witte weer veel minder![]()
daar was mijn oog ook al op gevallen.

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Stoute Taika!!! Het moest er nog een paar keer van komen, gaat vanzelf over. Houdt wel het piepen in de gaten, ze kan namelijk ook bij het onder het hek door willen haar nek/rug verdraaid hebben waardoor er nu een zenuw klem zit. Als dit aan blijft houden zou ik je aanraden om contact op te nemen met Dorit Aharon (www.kreupeldier.nl), meestal zijn 1 a 2 behandelingen voldoende. En ja mijn honden hadden ook een ander karakter voor, tijdens en na de loopsheid ook dit zou het natuurlijk kunnen zijn.
Puk= de Drentse Patrijs niet iets voor jou? O by the way de rood/witte setter heeft zo mogelijk nog grotere oordoppen in en heeft een nog groter jachtinstinct dan de GM
Met Jesse gaat het bagger. Ik had Maarten van de week weereens aan de lijn, echt hoor heb een hotline met die man, en hij weet het domweg niet meer. Er zit totaal geen verbetering in, nog steeds niet, eigenlijk een verslechtering. We zitten nu in de laatste week previcox geven maar merk niets aan haar dat dit ook maar iets zou doen. Wel loopt ze dagelijk nu een klein uurtje los ivm spieropbouw en dat vind ze helemaal geweldig maar verbetering ho maar. Maarten wil nu eventueel als het over een paar weken nog niet beter gaat opnieuw een echo maken maar dan van beide voorpoten. Ik weet niet of ik dit laat doen, er is in maart al een echo gemaakt en daar was niets op te zien. Ze hoeft hier niet voor onder narcose maar ze wordt wel weer kaal geschoren. Er moet dus wel een goede reden zijn wil ik dit gaan doen. Maarten zei wel dat de prognoses onder tussen bijzonder slecht zijn en dat ik er terdege rekening mee moet houden dat het nooit meer beter zou worden....
Groetjes,
Cindy
Puk= de Drentse Patrijs niet iets voor jou? O by the way de rood/witte setter heeft zo mogelijk nog grotere oordoppen in en heeft een nog groter jachtinstinct dan de GM
Met Jesse gaat het bagger. Ik had Maarten van de week weereens aan de lijn, echt hoor heb een hotline met die man, en hij weet het domweg niet meer. Er zit totaal geen verbetering in, nog steeds niet, eigenlijk een verslechtering. We zitten nu in de laatste week previcox geven maar merk niets aan haar dat dit ook maar iets zou doen. Wel loopt ze dagelijk nu een klein uurtje los ivm spieropbouw en dat vind ze helemaal geweldig maar verbetering ho maar. Maarten wil nu eventueel als het over een paar weken nog niet beter gaat opnieuw een echo maken maar dan van beide voorpoten. Ik weet niet of ik dit laat doen, er is in maart al een echo gemaakt en daar was niets op te zien. Ze hoeft hier niet voor onder narcose maar ze wordt wel weer kaal geschoren. Er moet dus wel een goede reden zijn wil ik dit gaan doen. Maarten zei wel dat de prognoses onder tussen bijzonder slecht zijn en dat ik er terdege rekening mee moet houden dat het nooit meer beter zou worden....
Groetjes,
Cindy
-
Minoes
- Actief
Aiaiai Cindy, da's niet best... Sterkte maar weer...
Er rennen hier in het parkje 2 oude rode ierse setters rond: hypernerveus en onafgebroken blaffend. Ik wil niet eens weten hoe ze waren toen ze jong waren.
Ik kwam op een soort braderie de dierenambulance tegen. Wondje van Taika laten zien, oordeel: stelt zich aan!
Maar ik zal het toch in de gaten blijven houden, Cindy, want je hebt gelijk, de oorzaak van het piepen kan best dieper gelegen zijn dan de huid.
Taika is uiteindelijk toch niet loops geworden, dus het wegloperige van de laatste tijd is gewoon weer haar karaktertje...
groetjes,
Minoes
Er rennen hier in het parkje 2 oude rode ierse setters rond: hypernerveus en onafgebroken blaffend. Ik wil niet eens weten hoe ze waren toen ze jong waren.
Ik kwam op een soort braderie de dierenambulance tegen. Wondje van Taika laten zien, oordeel: stelt zich aan!
Maar ik zal het toch in de gaten blijven houden, Cindy, want je hebt gelijk, de oorzaak van het piepen kan best dieper gelegen zijn dan de huid.
Taika is uiteindelijk toch niet loops geworden, dus het wegloperige van de laatste tijd is gewoon weer haar karaktertje...
groetjes,
Minoes
- Marie-Josée
- Erelid
Sneu voort Jesse dat het maar niet beter wil gaan.Kennelijk heeft ze zich voorgoed overbelast.Hopelijk kan ze zich op den duur vinden in een heel rustig regime wat lopen betreft.
Onze kerels zijn weer moe en uitgeraasd al hadden ze vandaag wel een hele brave dag, ik hoefde maar een keer te roepen en ze waren er weer. Misschien toch tè koud......?
Onze kerels zijn weer moe en uitgeraasd al hadden ze vandaag wel een hele brave dag, ik hoefde maar een keer te roepen en ze waren er weer. Misschien toch tè koud......?
- puk
- Zeer actief
heb ondertussen een top5 en pluis nog effe door.

groetjes anja en birka
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- puk
- Zeer actief
bantu lohbo schreef:daar ben ik ook weer eens. het gaat echt fantastich met onze bantu.
het is echt genieten van en met hem.
ik vraag me alleen af, blijft hij nou zo gehoorzaam of komt dat 'bananeninoren'' gedoe nog?? nog ff en ik ga er op zitten wachten
hahaha.
groetjes annet
birka heeft van kleins af aan bananen in de oren gehad , die worden nu langzaam aan wat kleiner.

groetjes anja en birka
- Marie-Josée
- Erelid
- bantu lohbo
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
cindy, hoe staat het nu met jesse?
puk, heb je je keus al gemaakt wat betreft een 2e hondje?
mijn hondje ligt weer voor uitgeteld in zijn mandje, nadat zijn rondje kind zijn klaar is. o,o dan zoeken ze ook van alles om maar kattekwaad uit te halen. en als een dolle stier rond te rennen.
kijkt er iemand nog wel eens op mijn weblog?
nou ja zeg, hij heeft energie voor 2! gaat ie weer met zijn kip in zijn bek. jaja ik ga straks met hem op pad, hopelijk wordt het nog droog, het 'sneeuwt' hier een beetje en het is vieskoud, maar ja, tis minder, maar ik ga toch maar. wou eigenlijk vanmiddag een rondje hardlopen, en hem dat is een keertje meenemen ( haha ik ben toch ook nog in de opbouwende fase dus) maar als ik zo naar hem kijk kan ik beter nu gaan. misschien doe ik dat ook wel.
groetjes annet
puk, heb je je keus al gemaakt wat betreft een 2e hondje?
mijn hondje ligt weer voor uitgeteld in zijn mandje, nadat zijn rondje kind zijn klaar is. o,o dan zoeken ze ook van alles om maar kattekwaad uit te halen. en als een dolle stier rond te rennen.
kijkt er iemand nog wel eens op mijn weblog?
nou ja zeg, hij heeft energie voor 2! gaat ie weer met zijn kip in zijn bek. jaja ik ga straks met hem op pad, hopelijk wordt het nog droog, het 'sneeuwt' hier een beetje en het is vieskoud, maar ja, tis minder, maar ik ga toch maar. wou eigenlijk vanmiddag een rondje hardlopen, en hem dat is een keertje meenemen ( haha ik ben toch ook nog in de opbouwende fase dus) maar als ik zo naar hem kijk kan ik beter nu gaan. misschien doe ik dat ook wel.
groetjes annet
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
He Annet weet je zeker dat het een GM is
aha ik weet het al jij hebt een jongen en jongens zijn in alles langzamer dan een meiske
maar o wee als ze los komen.....en ja ik kijk met enige regelmaat op ja weblog.
Met Jesse totaal geen verbetering, ga langzaamaan vrezen dat ik haar vroegtijdig moet laten inslapen, nu loopt ze wel en doet ze wel maar alle bewegingen zijn verkeerd waardoor het een kwestie van tijd is voordat er andere gebreken zich voordoen
Ze moet nog 4 worden.....
Gewoon even een leuke melding sinds gister ben ik officieel verkooppunt van Carnibest. We zijn nu bezig met het opzetten van een website, even weer wat anders. Met een beetje mazzel gaat het nog redelijk lopen en hebben we een weer een zakcentje want Jesse kost zo bakken vol met geld
He Puk waarom geen 2e staander naast Birka-:)
Groetjes,
Cindy
Met Jesse totaal geen verbetering, ga langzaamaan vrezen dat ik haar vroegtijdig moet laten inslapen, nu loopt ze wel en doet ze wel maar alle bewegingen zijn verkeerd waardoor het een kwestie van tijd is voordat er andere gebreken zich voordoen
Gewoon even een leuke melding sinds gister ben ik officieel verkooppunt van Carnibest. We zijn nu bezig met het opzetten van een website, even weer wat anders. Met een beetje mazzel gaat het nog redelijk lopen en hebben we een weer een zakcentje want Jesse kost zo bakken vol met geld
He Puk waarom geen 2e staander naast Birka-:)
Groetjes,
Cindy