Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bloedoor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

anubis
Zeer actief

bloedoor

Ongelezen bericht door anubis »

Hond van een vriendin heeft nu voor de 2de keer een bloedoor, de hond heeft ook om de haverklap oorontsteking wat waarschijnlijk ook wel de oorzaak voor het bloedoor is. Ze behandeld de oorontsteking met oordruppels en dan gaat die ook wel weg maar nu kreeg ze de druppels niet meer van de da. Raar, weet zo niet meer welke het waren hoor maar heb haar gezegd naar een andere da te gaan want dit kan toch zo niet doorgaan...
Die hond (labrador) heeft om de haverklap oorontsteking en druppels zijn in mijn ogen toch ook symptoom bestrijding.
Wat zijn haar opties nu eigenlijk en wat zou de oorzaak voor de constante oorontstekingen kunnen zijn, arm beest loopt de hele dag met zijn oren te flapperen.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In ieder geval nader onderzoek laten doen lijkt mij.
Toen Moritz bij ons kwam, waren zijn oren ook constant ontstoken en had hij ook oormijt gehad.
Uiteindelijk na een tweetal kuren, waarop de ontstekingen steeds terugkwamen, is zijn oor onder narcose helemaal doorgespoeld en sindsdien heeft hij nooit meer last gehad!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
anubis
Zeer actief

Ja zal in ieder geval beter zijn dan steeds maar oordruppels. Ik heb haar gezegt naar een andere da te gaan zodat er eens echt naar gekeken word vind het zo zielig.
Heb het haar in ieder geval doorgegeven.
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Chaya heeft ook vaak last van haar oren en regelmatig oorontsteking. Laatst heeft ze ook een bloedoor gehad.
Als ze ooronsteking heeft doe ik een zalfje in haar oor. Ik weet de naam niet maar het zijn geen druppels.
Het is een zalf met antibiotica, die de ontsteking weg haalt.
Groetjes Rob
anubis
Zeer actief

zal eens vragen wat het precies is wat ze gebruikte.
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Juultje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juultje »

Als die hond zo vaak oorontsteking heeft, is er dan nooit een bact. onderzoek gedaan, om te kijken of er wel de juiste oorzalf/ -druppel mee gegeven wordt?
Wat prefentief nog wel eens wil helpen is de hond op een hypoallergeen dieet zetten. Ik heb al bij meerdere honden gezien waarbij dit heel goed hielp. Maar eerst zou ik een dierenarts zoeken die een b.o. wil doen, voordat ik met een hypoallergeen dieet zou beginnen.
Waar ik ook veel goede resultaten heb gezien, is een dier met een bloedoor durende 6 weken de homeopathische middelen Arnica D6 en Hamamelis D3 ( beide 3 x dgs 5 druppels) geven. Dit voorkomt dat ze misschien geopereerd moeten worden.
Groetjes Jet
anubis
Zeer actief

dat laatste wist ze en ging ze morgen ook halen zo als ik van haar begreep :ok:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

OP de poli in utrecht komen vaak honden die al jaren met oorontsteking lopen.
Venker deed altijd eerste kijken of het trommelvlies te zien is en als nodig spoelen. Dan werd er oha eerst neotriam(combi van neomycine en tramcinolon) gegeven en wel zodanig dat 1 keer per dag de gehele gehoorgang volgezalfd moest worden. Ik dacht dat er dan na 3 weken geëvalueerd werd. Wanneer ze precies een BO nam weet ik niet meer.
Als je een hond hebt die chronische oorontsteking heeft kan het heel erg lang duren voordat het oor weer enigzins normaal wordt(als het al normaal wordt) en vaak blijft een onderhoudsregime nodig. Het hangt dan van de hond af hoevaak(bv 1 keer per maand, kan ook vanker of minder vaak) je moet blijven zalven, levenslang!
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”