Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Borstels?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

hercujess

Borstels?

Ongelezen bericht door hercujess »

Wie heeft er ervaring met Les Poochs borstels? Zijn deze in gebruik zoveel beter dan de reguliere universeelborstels?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ikke,
Ik heb de Mat Zapper en de Universal Pro en ben er heel erg blij mee.
Werken prima bij de cockers :ok:
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

les pooches borstels zijn fantastisch en voor ontklitten is de matzapper goed er is nu ook een soort nep mattzapper van mars voor de helft van de prijs als een les pooches,
groetjes patries
Groetjes Patries
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik gebruik ook alleen nog maar les pooch borstels ze worden ook wel activet genoemt dat is eigenlijk de originele naam waarmee ze destijds zijn vervaardigt in amerika de firma les pooch in Duitsland is ze gaan verspreiden voor europa. vandaar de naam. firma OKDV heeft ze nu onder de naam activet.
het voordeel van deze borstel ten opzichte van de universeel borstel is dat deze je polsen ontziet tijdens het borstelen. met een gewone universeel moet je veel meer druk zetten.
ik versleet er 1 per maand. nu met de les pooch heb ik minder last van mijn polsen en trek minder vacht uit. ik heb ze nu 2 jaar geleden gekocht en ben nog steeds aan de eerste serie bezig. ik heb alle 3 de varrianten en van de groene ook de dubbele. ze zijn hun prijs dubbel en dwars waard. je moet er even mee leren werken maar ben je eenmaal gewent dan wil je niet anders meer :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
hercujess

Bedankt allemaal. Ik had inderdaad al de nodige lovende kritieken over deze borstels gehoord. Ik ben op dit moment een trimset aan het samenstellen, dus als het goed begrijpt is de Matt Zapper zeker onontbeerlijk, welke borstels zou ik nog meer nodig hebben?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:Bedankt allemaal. Ik had inderdaad al de nodige lovende kritieken over deze borstels gehoord. Ik ben op dit moment een trimset aan het samenstellen, dus als het goed begrijpt is de Matt Zapper zeker onontbeerlijk, welke borstels zou ik nog meer nodig hebben?
ik zou alle 3 de borstels nemen de groene, paarse en de matzapper.
per 3 krijg je ook korting bij OKDV.

de groene is heel fijn voor zachtere vachten zoals maltesers en cockers.
de paarse is voor de hardere vachten als bv. terriers. en de matzapper gebruik ik alleen als er erg veel klit in zit. dan werk ik het eerst los met de matzapper en dan met de andere borstel. :ok:
je kan gewoon bij OKDV binnen lopen en dan leggen ze je dat precies uit. :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
hercujess

amiwoods schreef:
hercujess schreef:Bedankt allemaal. Ik had inderdaad al de nodige lovende kritieken over deze borstels gehoord. Ik ben op dit moment een trimset aan het samenstellen, dus als het goed begrijpt is de Matt Zapper zeker onontbeerlijk, welke borstels zou ik nog meer nodig hebben?
ik zou alle 3 de borstels nemen de groene, paarse en de matzapper.
per 3 krijg je ook korting bij OKDV.

de groene is heel fijn voor zachtere vachten zoals maltesers en cockers.
de paarse is voor de hardere vachten als bv. terriers. en de matzapper gebruik ik alleen als er erg veel klit in zit. dan werk ik het eerst los met de matzapper en dan met de andere borstel. :ok:
je kan gewoon bij OKDV binnen lopen en dan leggen ze je dat precies uit. :ok:
Bedankt, wat is trouwens het verschil tussen de enkele en de dubbele borstels? Is dat het feit dat je over een groter gebied kan kammen?
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

die dubbele gebruik ik voor de goldens,bouviers berners enz..
een mars coatking is ook fantastisch tegenwoordig ook in goedkopere varianten verkrijgbaar.
groetjes patries
Groetjes Patries
Afbeelding
hercujess

Mag ik hieruit concluderen dat als ik de Matt Zapper de Universal Pro paars en groen aanschaf, ik een goede startersset heb? En dan eventueel later de dubbele borstels aan kan schaffen?
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:Mag ik hieruit concluderen dat als ik de Matt Zapper de Universal Pro paars en groen aanschaf, ik een goede startersset heb? En dan eventueel later de dubbele borstels aan kan schaffen?
ja dan heb je van alles wat en dan kun je altijd nog kijken of je ook de dubbele wilt. :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”