een frans bulletje..teefje zonder stamboom. ik heb beide ouders gezien.
moeder is een rasechte franse buldog en gelukkig de pa ook.
deze meneer heeft samen met zijn dierenarts een goede reu uitgekozen om mee te dekken.(was trouwens vreemd verhaal van die dierenarts)
erfelijke afweikingen..tja..de tips die ik gelezen heb van deze en gene op dit forem heb ik nagestreefd. zelf had ik al een tijd wat "studie"gedaan over de franse buldog.omdat ik gewone reuma en fybro heb en daardoor niet goed en lang kan lopen, heb ik dit ras gekozen omdat ze niet echt heel lang uitgelaten hoeven te worden. ideaal voor mij dus zodat ik toch in beweging blijf. de echte prijs kan ik niet betalen dus opzoek naar een alternatief.
ik wilde perse een pup omdat ik die zelf kan opvoeden.(uit een assiel weet je nooit wat de achtergrond is van zo'n hondje en ik heb hier meerdere honden)
eigenlijk ben ik in mijn hart geen voorstander van honden zonder stamboom maar omdat ik al vanaf kindsaan met honden heb gefokt en ben omgegaan durfde ik dit wel aan.
zover we kunnen zien en kunnen constateren ziet alles er goed uit. de bouw is goed,de achterpootjes staan goed, de kaak is goed, de neus is ook goed en ze is niet benauwd.
verder is het afwachten natuurlijk. ze wordt in huiselijke kring grootgebracht, haar ouders zijn erg spontaan en ik was de eerste vreemde die zomaar bij en in het nest kon komen zonder dat de moeder boos werd.
tot zover konden alleen zijzelf van het gezin dit doen. de moederhond was erg op me gericht wat ook te merken was.
ik kan jullie wel vertellen dat ik hier dus geen gewoonte van maak en dit dus niet meer doe. (kopen zonder stamboom). ik ga ook niet met haar fokken omdat ik daar op tegen ben. er zijn al genoeg die dit doen.
nu heb ik het gevoel dat ik toch nog iets goed doe door deze pup te nemen en niet iemand die hier een "slaatje"uit wilslaan door te gaan fokken.
zo...een lang verhaal maar nu weten jullie hoe het zit.
verder sta ik open voor reacties zolang die niet beledigend zijn.
groetjes...bulletje.

op het forum