Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Simba is er slecht aan toe
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
-
Maxensammie
- Vaste gebruiker
-
Assie&Dessie
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- jitske
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
joline
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Simbake
- Vaste gebruiker
bedankt, ik heb dat doorgegeven aan da. Alle symptomen kloppen bijna , behalve dat ze geen koorts maakt.son-pei schreef:oh wat erg zeg, dat klinkt niet goed.
Wil je dit mss even lezen, ik ben geen dierenarts en wil ook niet op zijn stoel gaan zitten, maar mss heeft Simba wel meningitis?
(ja sorry ik heb het vanochtend ook al in je andere topic geplaatst)
vooral die stijve/lage kophouding en het niet aangeraakt willen worden zijn heel herkenbaar.
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-meningitis.html
Ik hoop zoooo dat ze er weer bovenop komt, heel veel sterkte!
- Simbake
- Vaste gebruiker
Simba mag straks naar huis. Hier zal ze beter opknappen. Nu begin ik te denken dat ze infecteuze meningitis heeft, omdat bijna alle symptomen kloppen, behalve de koorts. Ze kan al opstaan, maar plassen deed ze deze morgen nog niet, en ze valt nog steeds om. Temp. is ok. Ze hebben haar blaas gesondeerd, en haar bloedtest van de nieren waren ok. Haar schildklier werkt te traag, dat weten we al, maar ik ben er bijna 100% zeker van die menigitis. Haar antibiotica wordt hiervoor aangepast, zodat ze dat ook kunnen genezen, want ze willen haar nu nog geen nieuw roesje geven voor die punctie te doen. Wat ook typisch is voor meningitis is overgevoeligheid bij de minste aanraking. Ze is redelijk agressief tov da, en haalt bij de minste aanraking uit. Daarom laten ze haar liever naar huis gaan, omdat ze er niet bij kunnen om haar muilband aan te doen, en zo haar buiten te laten. Nu hoop ik dat het dit is, en geen hersentumor.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- Simbake
- Vaste gebruiker
Simba is terug thuis sinds deze namiddag. Thuis gekomen heeft ze direct gegeten en wat gedronken. Ze was nog niet uit haar nest geweest sinds deze morgen. Haar medicatie is gelukkig ook binnen. Een uurtje later is ze dan toch opgestaan om een plasje te doen. Maar dat was sukkelen in de tuin. Haar evenwicht toch, en altijd door haar poten zakken. Sindsdien ligt ze terug in haar nestje en ligt ze te ronken. Ik ben toch nog bang. Ze neemt antibiotica voor haar operatie, andere antibiotica voor haar hersenen (voor eventuele hersenvliesontsteking), rymadil, pillen voor de schildklier, en deze avond moet ikzelf haar nog een spuitje geven in haar bil, met een soort morfine. Doe ik hier allemaal wel goed aan? Ik maak me nog steeds grote zorgen. 
-
Willy
- Actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, heel moeilijk hoor
Dit zijn zoveel dingen en is zo ernstig, dat ik niet denk dat wij hier genoeg zicht op hebben om je te adviseren.
In ieder geval haar haarscherp in de gaten houden (logisch) en bij het minste wat je niet vertrouwt de dierenarts bellen.
Verder zou ik persoonlijk toch willen vaststellen wat ze precies mankeert en waardoor haar evenwicht zo slecht is. Hiervoor zal ze hoogstwaarschijnlijk eerst iets moeten opknappen, maar als dat gebeurt dan toch verder onderzoek.
Misschien haar niet te lang laten liggen? Af en toe roepen zodat ze wel iets in beweging blijft, al zijn het maar een paar stappen.
Verder kan ik je niet adviseren eigenlijk, dit is te ernstig en teveel.
Heel veel sterkte!!! En schroom niet om te overleggen met de dierenarts als je het niet vertrouwt.
In ieder geval haar haarscherp in de gaten houden (logisch) en bij het minste wat je niet vertrouwt de dierenarts bellen.
Verder zou ik persoonlijk toch willen vaststellen wat ze precies mankeert en waardoor haar evenwicht zo slecht is. Hiervoor zal ze hoogstwaarschijnlijk eerst iets moeten opknappen, maar als dat gebeurt dan toch verder onderzoek.
Misschien haar niet te lang laten liggen? Af en toe roepen zodat ze wel iets in beweging blijft, al zijn het maar een paar stappen.
Verder kan ik je niet adviseren eigenlijk, dit is te ernstig en teveel.
Heel veel sterkte!!! En schroom niet om te overleggen met de dierenarts als je het niet vertrouwt.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
rubella
- Actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Simbake
- Vaste gebruiker
Ik ben kapot. Heb al dagen bijna nie geslapen, en vannacht was het ergste. Ze is al van vier uur deze morgen aan het piepen, en heeft last van de tepels. (waarschijnlijk jeukt het daar ook van het scheren voor de operatie). Doe is misschien verkeerd door haar constant te wrijven, ik denk dat ze daar rustiger van wordt. Of laat ik ze beter doen?Ze heeft de laatste uren nu wel wat rustiger geweest, maar nu is ze weer aant piepen. Dat gaat door merg en been. Ik hoop dat dit aan de schijndracht ligt en dat ze geen pijn heeft. Wacht effi, ze staat op....
Ze is een plaske gaan doen, maar heeft tot hier toe nog geen grote boodschap gedaan. Maar ze loopt nu precies om te drukken en draait soms rondjes. Misschien een suppootje insteken ofzo? Ze staat sinds vannacht wel al steviger op haar poten. Ze wiebelt wel nog, en valt soms nog op haar poep, maar toch niet meer zoals daarvoor.
Haar temperatuur is ok. Ik heb gelukkig de medicatie ook kunnen toedienen. En ze is veel minder agressief dan gisteren.
En ze heeft ondertussen grote boodschap gedaan. Het heeft wel een dik kwartier geduurd eer ze klaar was.
Ze is een plaske gaan doen, maar heeft tot hier toe nog geen grote boodschap gedaan. Maar ze loopt nu precies om te drukken en draait soms rondjes. Misschien een suppootje insteken ofzo? Ze staat sinds vannacht wel al steviger op haar poten. Ze wiebelt wel nog, en valt soms nog op haar poep, maar toch niet meer zoals daarvoor.
Haar temperatuur is ok. Ik heb gelukkig de medicatie ook kunnen toedienen. En ze is veel minder agressief dan gisteren.
En ze heeft ondertussen grote boodschap gedaan. Het heeft wel een dik kwartier geduurd eer ze klaar was.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Waarom laat je niet een andere da naar haar kijken?Simbake schreef:Ik ben kapot. Heb al dagen bijna nie geslapen, en vannacht was het ergste. Ze is al van vier uur deze morgen aan het piepen, en heeft last van de tepels. (waarschijnlijk jeukt het daar ook van het scheren voor de operatie). Doe is misschien verkeerd door haar constant te wrijven, ik denk dat ze daar rustiger van wordt. Of laat ik ze beter doen?Ze heeft de laatste uren nu wel wat rustiger geweest, maar nu is ze weer aant piepen. Dat gaat door merg en been. Ik hoop dat dit aan de schijndracht ligt en dat ze geen pijn heeft. Wacht effi, ze staat op....
Groetjes, Marianne.

-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer: