Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En weer oorontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

En weer oorontsteking

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quasar :jank: het arme ventje. Nu was hij er net vanaf en heeft hij weer oorontsteking. Blijf druk bezig met schoonmaken maar zit eraan te denken om toch maar eens naar de DA te gaan om het na te laten kijken. Dit keer valt het nog mee maar het arme ventje zit maar aan z'n oortjes te krabben. Het is ook wel weer zo weg hoor en dan heeft hij er geen last meer van maar toch, het moet toch een oorzaak hebben neem ik aan.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ach jochie...jeuk aan je oor is zooo vervelend!
Rimpeltje leeft met je mee hoor...die kent dat ook.

Ik zou idd eens goed laten kijken naar dat oor, misschien even wat smeer op kweek en goed laten bekijken of er geen mijten zitten of zo.
Als het oor verder goed is en er geen mijten of iets dergelijks zitten dan kun je eens kijken of SUROLAN wat is...
Ik onderhoud Rimpel zijn oren daar ook mee.
ER is hier pas een topic geweest over oren-dingen en daar werd surolan ook in genoemd.
Ik heb ook een tijd een natuurijk product voor Rimpel gebruikt van de huisdierendokter op internet.
Rook naar pepermunt :mrgreen:
En dat werkte ook prima!!! Ik kan je de link wel even geven als je wilt. Ik heb het ook doorgegeven aan iemand anders met een Sharpei en die is er nu al bijna 2 jaar helemaal fan van...de pot is nog niet leeg en haar Pei heeft sindsdien nooit meer last van zijn oren gehad.
Het is spuitspul en reinigt goed. enhet ruikt lekker :mrgreen:
Er zit geen alchohol in dus het doet de hond geen pijn....
Maar mijn pot is bijna op en ik vind surolan net zo gemakkelijk in gebruik en dat heb ik altijd in huis. maar als ik mijn hoofd anders heb staan dan gebruik ik het pepermunt spul ookn og weleens hoor!

Succes ermee :ok:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nu gebruik ik tea tree olie om z'n oortjes schoon te maken. Het helpt ook hoor maar het is gewoon zo jammer dat het nu weer terug is. En het is zo zielig als hij zo aan het krabben is en hij doet zichzelf er ook pijn mee :(:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

De ervaring is vaak wel...hoe meer je aan die oren zit, hoe vaker en sneller het terug komt..heel typisch...was hier net zo.

Nu probeer ik 1 keer per maand (of soms zit er langer tussen) de oortjes te onderhouden met surolan...een klein spuitje in zijn oren...
Ter voorkoming van zeg maar.
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Hier heeft Chicca ook vaak last van oorontsteking. Wij zijn al 2 keer naar de DA geweest hiervoor. Dan krijgt ze druppels tegen de ontsteking.
De DA heeft mij geadviseerd Chicca d'r oren elke week schoon te maken met een oorreiniger. Dit doe ik gewoon als ik haar borstel.

Honden met hangende oren kunnen gevoelig zijn voor oorontsteing. Vooral als ze zwemmen, het vocht kan dan niet weg en dat veroorzaakt de oorontsteking.

Als de oren heel erg rood zijn en heel vies ruiken gaan wij altijd naar de DA voor de druppels.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Tineke en Chicca schreef:Hier heeft Chicca ook vaak last van oorontsteking. Wij zijn al 2 keer naar de DA geweest hiervoor. Dan krijgt ze druppels tegen de ontsteking.
De DA heeft mij geadviseerd Chicca d'r oren elke week schoon te maken met een oorreiniger. Dit doe ik gewoon als ik haar borstel.

Honden met hangende oren kunnen gevoelig zijn voor oorontsteing. Vooral als ze zwemmen, het vocht kan dan niet weg en dat veroorzaakt de oorontsteking.

Als de oren heel erg rood zijn en heel vies ruiken gaan wij altijd naar de DA voor de druppels.
Ik doe Rimpel niet iedere week, maar ik ken idd mesnen die het elke week even doen...even een druppeltje hier en een druppeltje daar en dan is het goed. Ik zou niet iedere week uitvoerig aan die oren gaan zitten frunniken.
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Ik doe er ook gewoon een druppeltje oorcleaner erin. Maar wel elke week omdat het bij Chicca echt helpt om het te voorkomen.

Hoe bedoel uitvoerig schoonmaken. De DA heeft tegen ons gezegd dat je niet in de oren moet schoonmaken. Met die druppels komt het vuil vanzelf naar buiten.
Afbeelding

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Tineke en Chicca schreef:Ik doe er ook gewoon een druppeltje oorcleaner erin. Maar wel elke week omdat het bij Chicca echt helpt om het te voorkomen.

Hoe bedoel uitvoerig schoonmaken. De DA heeft tegen ons gezegd dat je niet in de oren moet schoonmaken. Met die druppels komt het vuil vanzelf naar buiten.
Idd..die druppels doen het werk...Je kunt nog wel even met een wattenschijfje de oorschelp wat schoonvegen maar idd niet IN het oor komen...
Bij Rimpel moet ik wel in het oor kijken omdat dat allemaal gerimpeld is en ik er met alleen die spray of zalf die ik gebruik niet kom...
Maar dat wat ik doe, moet ik dus echt niet iedere week doen...dan frunnik je teveel aan de oren.
Maar iedere week even een druppeltje erin is idd perfect als voorkoming van...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”