ik ben dus Julie (julieke voor de vrienden :smile1: ), ik ben 16 jaar en ik woon in Nevele (in België).
Ik heb vandaag net een week een hond, Billy. Het is een newfoundlander van vijf jaar en hij komt uit het asiel. Daar doe ik clickertraining mee, dat ken ik al van bij mijn paarden. Ik doe het nu watHet gaat wel heel goed en hij is echt zo'n lieverd. Maar ik heb wel een probleempje: als ik erbij ga om te wandelen of een beetje te clickeren of gewoon voor een knuffel, en daarna ga ik weg en dan staat ie de hele tijd te janken
O ja Billy zit aangelijnd in de garage en als de poort openstaat kan ie dus ook een heel stuk naar buiten. En nog iets: ik heb een boek gekocht van Martin Gaus en daar haal ik ook veel uit, maar dus niet echt een oplossing voor dit probleem. Voor de rest doet ie echt niets verkeerd.
En voor mij verder nog een beetje voor te stellen: ik ben heel zot van paarden, heb er twee, een grote en een kleine, en daar doe ik Parelli mee. Dat is een soort natuurlijk omgaan met paarden, een beetje zoals Martin Gaus het doet met honden.
Ziezo nu weten jullie al wat meer over mij. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleem..
xxx julieke

op het forum