Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennissen van kennissen hebben een paar maanden geleden een hond uit het asiel gehaald. Alleen vroegen ze zich af wat voor ras(sen) er nou eigenlijk in zaten. Heeft iemand enig idee?
Ik denk zelf een lab/mechel als ik de hond zo zie. Wel een hond met wat weinig bone voor die kruising maar daar zal de beste lab ook niet achter zitten verwacht ik
son-pei schreef:ik denk eerder een ridgeback maal herder
volgens mij issie te groot voor de eerder genoemde kruisingen (aan die enorme stelten te zien)
ik ga hier ook in mee...
ridge X mechel dus... ik zie in de uitdrukking iets van een ridge back.. en ik vind hem idd te hoog voor een lab X mechel...
ik dacht gelijk aan mechelse labrador (geen duitse herder want hij heeft een witte plek op de borst), maar na de antwoorden gelezen te hebben denk ik dat de ridgeback wel eens de juiste zou kunnen zijn
Ik denk dat het verder gaat dan de kruising van maar 2 honden! Er zit zeker herder in ik zou kwa lichaamsbouw denken aan mechels maar idd aftekening aan een herder maar ook deze aftekening zie je veel bij herder kruisingen met rotweiler of doberman. Zijn kop lijkt wel op labrador maar ook vind ik dat hij best een breed hoofd heeft dus zou ook een dog in kunnen zitten dus genoeg opties open wat is de achtergrond van de hond hebben de vorrige eigenaren noiet gezecht wat het was en meestal geeft het asiel toch ook wel een gok van wat er in zit?
hier in de buurt loopt bijna zo'n zelfde hond!
Behoorlijk dominant kereltje!!! Als ik die zie zeg ik inderdaad iets met een ridgeback. Ik zal het die man eens vragen. Ik vind dat een beetje een 'enge' hond(hier in de buurt). Hij luisterd overgens uitstekend! Dus ik zou zeggen dat als dit een beetje dezelfde kruisingen zouden zijn een ridgeback x mechel of labrador
Vanaf de eerste foto moest ik gelijk aan een kruising van iets met een Ridgeback denken. De rimpels op zijn koppie, de oren, ook iets qua kleur en bij de zittende foto zie ik ook iets van een wittige borstvlek (verder redelijk "egaal" van kleur op de staart na?) en Ridgebacks hebben vaak een borstvlek.
MARC_S schreef:Ik denk zelf een lab/mechel als ik de hond zo zie. Wel een hond met wat weinig bone voor die kruising maar daar zal de beste lab ook niet achter zitten verwacht ik
ik weet wel zeker een kruising tussen een mechelse herder en rhodesian ridgeback, wij hebben er hier ook 1 lopen, deze foto is van Sjonnie in zijn jonge jaren!!
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*