Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik heb geen flauw idee meer wat het kan zijn??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

ik heb geen flauw idee meer wat het kan zijn??

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Het zit zo, ruim een jaar terug heeft onze Tatrahond last gekregen van haaruitval. Voornamelijk haar ondervacht, en dit op haar rug en flanken.
Ik ben overgestapt (nog te kort om te kunnen oordelen) op versvleesvoeding. Ze heeft bloedonderzoek gehad en daar was alles o.k.
Het moest een allergie zijn, we hebben nog geen allergietest gedaan.

Maar nu ben ik een weekje in Nederland bij mijn zus geweest en die woont vlak aan de kust en ze kreeg in die week zomaar weer haren terug!!!
Zou het een allergie tegen planten kunnen zijn of zijn het de katten (maar mijn zus heeft er ook gewoon drie) of is het de zeelucht wat wonderen heeft gedaan?
Haar tweede baasjes woonden ook aan de kust en mijn ouders ook (fokkers en opvangers van haar waar ze een geruime tijd heeft geleefd.
Alleen wij niet en haar allereerste baasje niet.

Ik weet het echt niet meer, we zijn thuis en ze heeft gelijk weer wat jeuk en de haren dwarrelen door de kamer.
Heeft iemand tips, ideeen of advieren alles is welkom!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is bekend dat tegen verschillende huidklachten zeewater- lucht heel erg goed werkt.
Ik had vroeger als kind erg last van exceem, maar als we op vakantie waren aan de zee, dan was het zo weg.

Tja, schiet je op zich niet zoveel mee op denk ik, alhoewel het mij dan minder waarschijnlijk lijkt dat het bv een voedselprobleem is of een kattenallergie. Meer echt een huidprobleem.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Stang schreef:Het is bekend dat tegen verschillende huidklachten zeewater- lucht heel erg goed werkt.
Klopt. Ik ken een hond met huidproblemen (postitief gestest op een allergie o.a. voor huisstofmijt) en die heeft heel veel baat bij regelmatig zwemmen in zee.
Die hond had trouwens niet alleen heel veel haar-verlies maar ook erg veel jeuk, krabte zich tot bloedens toe open.

Ik kan me dus wel voorstellen dat zeewater bij de huid-problemen van jouw Tatra-hond goed doet, Melanie.

Een allergie-test kan uitsluitsel geven, alleen is het probleem daar nog niet mee opgelost. Huisstofmijt-allergie is niet met een pilletje op te lossen, helaas.
Vers voeren lijkt me trouwens sowieso goed i.v.m. het 'opkrikken' van immuunsysteem.

Overigens kan het vergeren van het verharen en de jeuk ook komen door de overstap van brokken naar vers voeren (ontgiften).
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Als ik jou was zou ik een allergietest doen. iedere stof waar daar op getest wordt kan behandelt worden met een sensibiliteitsbehandeling. je zal dan wel je eigen hond moeten gaan spuiten.

Joep is allergisch voor paarden geweest. Het heeft bij hem uiteindelijk 2 jaar geduurt maar hij is van zijn vervelende allergie af :ok:

(ook tegen huisstofmijt kun je spuiten :wink: )
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het lijkt me een beetje sterk dat, als er een heilzame werking uitgaat van het aan zee zijn, je dat onmiddelijk in die week merkt aan nieuwe haargroei. Zo snel gaan zulke dingen meestal niet.
Is het niet eerder het effect van de andere voeding? Hoe lang ben je daar mee bezig?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Melanie 74

Ik heb in die week de brokken opgevoerd en thuis weer over op versvlees. Ik wilde het liever niet doen maar wist anders even niet hoe ik het anders kon doen.
Ik ben nu een maand ermee bezig (buiten die week brokken om).
tevens heb ik Teunisbloemolie en levertraan voor haar erbij gehaald want ze is helaas door haar tweede baasjes veels te jong gecastreerd. (Alles is eruit gehaald :jank: ).

We zijn vandaag bij de dierenarts geweest niet voor Tonnie maar voor Tosca.(Tosca heeft mammatumoren en daar is ze twee jaar terug voor geopereerd en nu zit het in een melkklier en daar zit een ontsteking bij vandaar het bezoekje).
Maar ze was wel mee en onze dierenartse zei ook dat het opmerkelijk was. Maar zeeklimaat is vochtiger en we wonen in een landklimaat. Maar we gaan die allergietest doen want de jeuk (niet heel heftig maar je merkt dat ze jeuk heeft gekregen en ze begint haar vacht ook overmatig te verzorgen) wordt erger. En een kale hond is het niet.

Mijn zus woont echt in een badplaats, dus het is echt aan zee. Maar het is niet zo dat ze in compleet in volle vacht zit hoor maar haar haren braken niet meteen af en de huidschilfers waren minder geworden.

Maar we gaan voor de test en hopen dat daar wat uitkomt.
***Connie***
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ***Connie*** »

Je bent een maandje geleden overgestapt op vers vlees iemand schreef het al het kan ook daar de ontgifting van zijn :ok:
Mijn honden krabte ook en hadden ook jeuk en kregen kale plekjes en hele vieze ogen, maar dit was dus echt van het vers vlees dus ontgifting na 2/3 maanden was het weer weg :ok:

En mijn overleden hond en ik hadden beide huisstofmijt allegie echter als ik naar de zee ging werd het erger :mrgreen:
Afbeelding
Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
Melanie 74

Dit probleem heeft ze sinds een jaar dus kan het niet door het ontgiftening zijn denk ik...........
jores
Zeer actief
Contacteer:

suc6 met de test :ok:
groetjes Annemie

***Connie***
Vaste gebruiker

Melanie 74 schreef:Dit probleem heeft ze sinds een jaar dus kan het niet door het ontgiftening zijn denk ik...........
Ja dat kan wel hoor alle giftige stoffen die ze in haar lijf heeft komen er nu uit, ik zou nog even wachten met de testen
Wat je tegen de jeuk kunt doen is even naar de kruidvat gaan haal daar kruidvat huidolie met vit. E smeer haar daar lekker mee in dit heb ik met die van mij ook gedaan, was een tip van mijn da :ok: Goedkoop en effectief :mrgreen:
Ik smeer me zelf hier ook mee in en heb haast geen last meer van de huisstofmijt allergie :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn sam heeft een allergietest gehad en begint vanavond met de desensibilisatiespuiten tegen o.a. huisstofmijt...

ik moet zeggen dat ik het erg prettig vind dat ik na 3 jaar eindelijk weet wat het probleem is, dus ik zou je zo'n test aanraden.

het is duur, maar het hopelijk wel waard.
Afbeelding
Melanie 74

Ja zo'n test is niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Maar we moeten nog even sparen want alles bij elkaar kost het toch €250,00.

Maar bedankt voor de tip helaas hebben we hier geen kruidvat, maar ga op zoek naar iets vergelijkbaars :ok: em kan het altijd proberen.

Ik heb idd het vermoeden dat het huisstofmijt is ...........

Bedankt voor de tips en hoe lang duurt dat ontgiftigen???
***Connie***
Vaste gebruiker

Bij mij honden heeft het ontgiften 2 maanden geduurt en toen was het over :ok:
Veel succes :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Ja zo'n test is niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Maar we moeten nog even sparen want alles bij elkaar kost het toch €250,00.

Maar bedankt voor de tip helaas hebben we hier geen kruidvat, maar ga op zoek naar iets vergelijkbaars :ok: em kan het altijd proberen.

met 250 red je het niet hoor! :wink: (heb niet alle prijzen omdat ik de factuur nog niet heb :N: )

test: 150 euro
bloedprikken: ?
consult: 19 euro

behandeling speciaal voor sam gemaakt: 178 euro (voor 1/2 tot 3/4 jaar)
elke vervolgmedicatie: 90 euro plus kosten voor opnieuw bloedprikken, test hoeft niet meer.
consult uitleg spuiten van medicatie: 19

laat bloedprikken 15 euro kosten, dan ben je alleen in het eerst half jaar/3/4 jaar al: 381 euro kwijt...

maakt mij allemaal niet uit, en gelukkig heb ik het makkelijk liggen, maar wou je er even op wijzen dat je weet dat het echt duurder is dan 250...

sterkte ermee, het is superklote als je niet weet wat je kanjer heeft...
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Ja zo'n test is niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Maar we moeten nog even sparen want alles bij elkaar kost het toch €250,00.

dan kan ik je aanraden om naar mevrouw Vroom in Oisterwijk te gaan, daar waren we 120 euro kwijt, zij is dermatologe. Joep is op ik meen 24 stoffen getest.

Zo'n flesje om te desensibileren kost (tot 3 stoffen) ongeveer 120 euro. Je kunt met 1 flesje ongeveer een jaar vooruit.

Met Joep hebben we de pech gehad dat we om de 10 dagen moesten spuiten anders brak het weer uit, maar in principe ga je op een gegeven moment ik meen maar 1x per maand of per 2 maanden spuiten
groetjes Annemie

***Connie***
Vaste gebruiker

met 250 red je het niet hoor! :wink: (heb niet alle prijzen omdat ik de factuur nog niet heb :N: )

test: 150 euro
bloedprikken: ?
consult: 19 euro

behandeling speciaal voor sam gemaakt: 178 euro (voor 1/2 tot 3/4 jaar)
elke vervolgmedicatie: 90 euro plus kosten voor opnieuw bloedprikken, test hoeft niet meer.
consult uitleg spuiten van medicatie: 19

laat bloedprikken 15 euro kosten, dan ben je alleen in het eerst half jaar/3/4 jaar al: 381 euro kwijt...

maakt mij allemaal niet uit, en gelukkig heb ik het makkelijk liggen, maar wou je er even op wijzen dat je weet dat het echt duurder is dan 250...

sterkte ermee, het is superklote als je niet weet wat je kanjer heeft...[/quote]

Ik schrik wel een beetje van deze prijzen hoor ik was met Damian in 2000 maar 129,-- gulden voor alles kwijt en hij is op 27 stoffen getest :eek:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

sam op meer dan 100 :wink:

ik kon ook wel zo'n goedkopere test doen, maar wat heb ik daaraan als daar dan niks uitkomt..

deze test test alle allergieen die te testen zijn, daarom hebben we het zo gedaan.

dit zijn trouwens geen prijzen van mij DA, maar van het instituut die de test doet en de medicatie maakt
Afbeelding
Melanie 74

Maar ik woon in Duitsland hé :wink: daar kunnen andere prijzen zijn en heb dat n.l. gevraagd aan mijn dierenartse ..... maar zal het nog een keer navragen!
jores
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Maar ik woon in Duitsland hé :wink: daar kunnen andere prijzen zijn en heb dat n.l. gevraagd aan mijn dierenartse ..... maar zal het nog een keer navragen!

och dan rij je toch een keertje extra naar Nederland :mrgreen:
groetjes Annemie

M@scha
Zeer actief

ik zou idd kijken waar het het goedkoopst is, als dat nederland is doe je het hier en anders bij jouzelf.

ik heb een gouden geloof in mijn da en heb het bij hem laten doen terwijl ik 200 meter van duitsland afwoon en gok dat het daar goedkoper is aangezien de test daar gedaan wordt...

dus dan mis je de kosten van het opsturen etc.

maar zeker weet ik het niet
Afbeelding
Melanie 74

massam schreef:ik zou idd kijken waar het het goedkoopst is, als dat nederland is doe je het hier en anders bij jouzelf.

ik heb een gouden geloof in mijn da en heb het bij hem laten doen terwijl ik 200 meter van duitsland afwoon en gok dat het daar goedkoper is aangezien de test daar gedaan wordt...

dus dan mis je de kosten van het opsturen etc.

maar zeker weet ik het niet

Ik heb ook een gouden geloof in mijn dierenartse, en ze heeft al zoveel dingen goed gedaan en krijgt alles gedaan bij onze beestjes!
Zelfs onze wildste kat zonder narcose onder de Röntgenapp.!!

Maar misschien daarom dat het goedkoper is omdat het hier wordt gedaan maar jij zegt Oisterwijk Jores, misschien ook een optie maar dan wycht ik ff liever want ben net terug uit Nederland en heb voorlopig ff geen zin meer om naar Nederland te moeten .......
jores
Zeer actief
Contacteer:

ja mevrouw Vroom in Oisterwijk, heb er zelf super goede ervaringen mee :ok:
groetjes Annemie

Melanie 74

Gisteren had ik een ingeving, met mijn zus aan de telefoon gehad wat nou anders was als bij mij.

En er waren twee dingen, ze woont aan zee maar dat de heilende werking zo groot is geloof ik niet zo heel sterk.

En het tweede is zij heeft geen planten in huis staan! En laat hier de boel nou helemaal vol staan!
Dus alle planten zijn uit de huiskamer verbannen! En we hebben wel 10 verschillende soorten orchideen, dus kijken we of dat het misschien is.
Het aantal orchiedeeen is alleen maar meer geworden in het afgelopen jaar en er bloeit er altijd wel ééntje hier......................hopen dat het iets oplevert.

We wachten af en hopen, want je weet maar nooit :19:
jores
Zeer actief
Contacteer:

zal voor je duimen dat dat de oplossing is
groetjes Annemie