Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat raden jullie aan?

Moderator: moderatorteam

birgitta
geregistreerd lid

wat raden jullie aan?

Ongelezen bericht door birgitta »

Reno onze pup slaapt in een bench. Ik doe hierin een deken en acherin de bench een krant, daar plast hij netjes op. Maar hij doet soms wel 3 keer een plas in 1 nacht. En als hij deze gedaan heeft gaat hij janken, zodra ik een nieuw krant erin leg is hij weer stil. Hij is nu 3 maanden. Nu zeggen mensen dat ik hem na 21.00uur niet meer moet laten drinken, zodat hij minder plast in de nacht.

Ik weet niet of dit goed is als hij zolang niet te drinken krijgt. Graag steun hiermee!

Groeten, Birgitta
Foto van mijn 2 honden Nero en Reno

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Krant in de bench weghalen en hem gewoon 's nachts even buiten zetten als hij gaat piepen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zou hem helemaal niet in de bench laten plassen, anders moet je dit dan weer afleren . gewoon direct buiten leren plassen, maar dan moet je wel 's nachts opstaan :wink:
is ook niet leuk voor het hondje dat hij in zijn plas moet slapen, zou ook niet graag in mijn plas slapen, en zou dus ook beginnen janken :wink:
birgitta
geregistreerd lid

Hoi,

Hij slaapt niet in zijn plas de bench is groot genoeg. Maar hij jankt als hij geplast heeft dus dat is een beetje moeilijk. En om hem zomaar eruit te halen dan wen je hem daar weer aan. De krant heb ik al weggehaald maar dan plast hij gewoon op de vloer van de bench.

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

in het begin moet je de bensh zelf een beetje kleiner maken, een pup zal zijn slaapplaats niet bevuilen. dan haal je hem er uit en laat je hem buiten zijn behoefte doen. wanneer hij groeit, vergroot je de bench gewoon mee :wink:
is trouwens toch ook leuker als de hond zijn bench als zijn slaapplaats ziet en niet als zijn slaapplaats en de plaats om zijn behoefte te doen :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

birgitta schreef:Hoi,

Hij slaapt niet in zijn plas de bench is groot genoeg. Maar hij jankt als hij geplast heeft dus dat is een beetje moeilijk. En om hem zomaar eruit te halen dan wen je hem daar weer aan. De krant heb ik al weggehaald maar dan plast hij gewoon op de vloer van de bench.
Dan kan je zoals Maart ook al zegt de bench wat verkleinen, of misschien overal dekens neerleggen zodat hij het geheel meer als zijn nest ziet. De bench moet namelijk zijn nest zijn dat hij niet bevuilt, dat is het hele idee van een bench :19:

Als hij niet jankt als hij moet plassen dan moet je desnoods een paar keer de wekker zetten zodat je er op tijd uitgaat. Wat is precies het probleem met er 's nachts eventjes uit gaan voor je pup?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

birgitta schreef:Hoi,

Heeft gewoon met zindelijkheidstraining te maken, iedere twee uur naar buiten voor een plasje dus ook s'nachts dus helaas pindakaas, gewoon lekker je bed uitkomen voor puppemans :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Je kunt je hondje ook met bench en al op je slaapkamer zetten, dan hoor je het vanzelf als ie begint aan te rommelen. Of je slaapt in de woonkamer bij je hond.
Is heel normaal hoor voor een pupje van 12 weken dat hij nog niet zindelijk is. Maar je moet er inderdaad wel voor opstaan het 's nachts.
Op den duur wordt de tijd die tussen de plasjes in zit vanzelf langer naarmate je hondje ouder wordt.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik denk ook dat je bench gewoon te groot is om een gedegen zindelijkheidstraining te geven. Dat jouw hondje piept na het plasje zal te maken hebben met het feit dat hij zijn nest heeft bevuild. Ik ben zowieso niet voor krantjes met het zindelijk maken, want dan moet je je hond twee keer zindelijk maken, en al zeker niet in de bench; dat is een nest, een slaapplaats, een veilig onderkomen en niet geschikt om je behoefte in te doen. Misschien een idee om via Marktplaats.nl een kleine bench te kopen?

Ik denk ook dat je toch echt een paar keer per nacht zult moeten opstaan om met je hond naar buiten te gaan voor zijn behoefte en ik zou er zeker niet te lang mee wachten, want dan wordt het zindelijk maken een moeizaam verhaal.

Succes!
Annelies
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Je pup is pas 3 maanden oud, dus nog niet zindelijk (niet iedereen heeft zoveel geluk zoals wij hebben met onze pup.. :wink: :mrgreen: ).
Het is heel normaal dat je met je pup meerder malen per nacht eruit gaat om een plasje te laten doen. Het is vermoeiend, I know, maar dat heb je met een baby'tje!
Ik vind het zielig voor de pup dat hij het nu op een krantje in de bench moet doen. Geen wonder dat hij gaat piepen 'snacht, want zijn bench is (voor een gedeelte) vies. Honden zijn geen nestbevuilers en dit gaat dus recht in tegen de natuur van jouw pupje. Overigens kan het gepiep van jouw pup ook wijzen op het feit dat hij wat moet doen en er dus uit wilt.
Advies van mij dus ook: elke 2 uur je wekker zetten en eruit met dat beestje! :mrgreen:

Succes!

p.s deze topic onder het kopje 'gehoorzaamheid' ? :denken: :roll:
Laatst gewijzigd door Julliette op 16 jan 2006 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Ik zou proberen hem voor te zijn dus je wekker zetten ,zo krijgt hij de kans niet zodra hij piept meteen dat er dan iemand reageerd,
en vooral niet zijn water weghalen,
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik zou geen water in de bench geven. Een pup van die leeftijd kan makkelijk de nacht door zonder water en als hij 's nachts drinkt geeft dat alleen maar een volle blaas, moet hij vaker plassen enz. enz..

Annelies
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Annelies schreef:Ik zou geen water in de bench geven. Een pup van die leeftijd kan makkelijk de nacht door zonder water en als hij 's nachts drinkt geeft dat alleen maar een volle blaas, moet hij vaker plassen enz. enz..

Annelies
Ik blijf erbij een hond moet kunnen drinken als dat voor de hond nodig is,
en vooral een pup en zoveel zal die heus niet snachts drinken,maar het moet er wel staan
thanatos
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door thanatos »

Wij hadden ook problemen met zindelijk krijgen in de bench.

Onze pup is nu 13 weken en houdt het gelukkig daarin nu droog.

Ik ben begonnen toen ik er achter kwam dat hij zijn plas niet kon ophouden om hem snachts er ook uit te laten. 2x per nacht. Ook heb ik de bench verkleint door er een kistje in te zetten. Als je hond kan staan heeft ie genoeg ruimte om te slapen en daar waar hij slaapt wil ie echt niet plassen. (die van ons deed dat wel, helaas..maar dat komt niet vaak voor)

Uiteindelijk afgebouwd naar 1x en nu kan hij 8 uur aan 1 stuk errin blijven zonder ongelukjes. Sinds deze week is ook de kist erruit en alles blijft droog.

Verder geef ik zijn water in porties op de dag. Zodat ie niet in 1x een liter kan drinken en zodoende ook 4x in het uur moet plassen. 2 uur voor het slapen gaan krijgt hij zijn laatste portie water. Hij meld zich nu ook bij zijn waterbak als ie dorst heeft en dan krijgt hij ook wat.

Dat jou pup piept als ie geplast heeft is een goed teken.. hij wil die plas niet in zijn bench!! dus laat hem erruit snachts tot dat hij zijn plas lang genoeg kan ophouden..

suc6 ermee!!
Afbeelding
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

maart schreef:ik zou hem helemaal niet in de bench laten plassen, anders moet je dit dan weer afleren . gewoon direct buiten leren plassen, maar dan moet je wel 's nachts opstaan :wink:
is ook niet leuk voor het hondje dat hij in zijn plas moet slapen, zou ook niet graag in mijn plas slapen, en zou dus ook beginnen janken :wink:
Was ons twee jaar terug met de tweede teckel ook aangeraden om een krant erin te leggen, de oudste was al 6 1/2 mnd toen wij hem kregen en heeft dit nooit gedaan. Mijn advies is ook haal de krant eruit, haal het water na 22.00 uur weg en 's nachts er een keer uit om hem te laten plassen, wordt hij sneller zindelijk dan met die krant in die bench.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
birgitta
geregistreerd lid

Wat een adviezen allemaal heel erg bedankt. Ik heb hier en daar er wat uitgehaald wat ik denk het beste is.
krant heb ik er vanacht uitgehaald. De bench kleiner gemaakt, en nu jankt hij als hij een plas moet doen, en ga ik eruit, perfect hij heeft niet in zijn bench geplast. En denk nu ook dat dit een stuk fijner is voor Reno. Ik had echt geen moeite ermee om eruit te gaan. Maar had eerder gehoord dat ze er dan alleen maar aan wennen. Maar blijkt uit de verhalen dat dit dus niet het geval is. En volg ik julkie advies dan ook op.

Met Nero onze andere hond heb ik dit dus nooit gehad, deze deed het nooit in zijn bench maar goed elke hond net als mens is weer anders.

meiden allemaal heel erg bedankt voor jullie adviezen. Ik kan er wat mee!

Afbeelding
birgitta
geregistreerd lid

Hai Julliette,

Ja ik heb het onder een verkeerde topic geplaatst, maar goed daar is nu niets meer aan te doen. Zal in het vervolg beter opletten.

Groeten, Birgitta

Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

birgitta schreef:Wat een adviezen allemaal heel erg bedankt. Ik heb hier en daar er wat uitgehaald wat ik denk het beste is.
krant heb ik er vanacht uitgehaald. De bench kleiner gemaakt, en nu jankt hij als hij een plas moet doen, en ga ik eruit, perfect hij heeft niet in zijn bench geplast. En denk nu ook dat dit een stuk fijner is voor Reno. Ik had echt geen moeite ermee om eruit te gaan. Maar had eerder gehoord dat ze er dan alleen maar aan wennen. Maar blijkt uit de verhalen dat dit dus niet het geval is. En volg ik julkie advies dan ook op.

Met Nero onze andere hond heb ik dit dus nooit gehad, deze deed het nooit in zijn bench maar goed elke hond net als mens is weer anders.

meiden allemaal heel erg bedankt voor jullie adviezen. Ik kan er wat mee!
:ok: Je went je hondje er echt niet aan hoor! Op een gegeven moment zal ie gewoon doorslapen 's nachts.
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

birgitta schreef:Hai Julliette,

Ja ik heb het onder een verkeerde topic geplaatst, maar goed daar is nu niets meer aan te doen. Zal in het vervolg beter opletten.

Groeten, Birgitta
Kan gebeuren, geeft niets toch :wink: .
Fijn dat het al beter lijkt te gaan met je pup!
Succes ermee verder!
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Wij zetten snachts een paar keer de wekker om de pup te laten plassen :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Fijn zeg, iemand die advies vraagt. Advies krijgt en er iets mee doet. :ok:

zo hoort het, gelukkig iemand die weet hoe het hoort :cheer: :cheer:
Afbeelding
birgitta
geregistreerd lid

Hai Dank je wel, ik vind als je advies vraagt moet je er wel iets mee doen iedereen doet zijn of haar best om mee te denken dat vind ik Top!

En ik maak daar dan ook dankbaar gebruik van dit op te volgen.

Zal na 1 week weer wat van mij late horen hoe het gaat.

Groeten, Birgitta

Afbeelding
birgitta
geregistreerd lid

Leuk Julliette ik ga even een kijkje nemen op het mecheltjesforum.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”