Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet het niet meer Poema heeft als pup Prins gegeten en toen ben ik op aanraden van een aantal mensen Farmfood gaan geven dit werkte voor hem niet omdat hij dunne ontlasting bleef houden nu zitten we al een poos op de Cavom en het leek allemaal goed te gaan, MAAR
Poema was altijd heel happig op zijn eten en nu komt het
Sinds een week of anderhalf eet hij heel rustig doet een kwartier over zijn bak leeg te eten 9 van de 10 keer eet hij hem niet helemaal leeg en 9 van de 10 keer wat hij eet eet hij omdat hem 80.000 keer als een politie agentje terug moet sturen naar zijn bak. Ik heb echt geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn en het vervelende is dat mijn pup van 5 maanden het nu ook gaat doen.Hebben jullie enig idee hoe dit zou kunnen komen en wat ik ertegen kan doen.
Misschien vinden ze het ineens niet lekker meer. Toen mijn honden nog brokken kregen, aten ze in het begin ook goed, en na een week aten ze slechter, toen heb ik ze weer op andere brokken gezet, en die aten ze helemaal niet. Nu heb ik kvv, en ze schrokken het naar binnen allebei. En dat nu alweer anderhalf jaar
joline schreef:Misschien vinden ze het ineens niet lekker meer. Toen mijn honden nog brokken kregen, aten ze in het begin ook goed, en na een week aten ze slechter, toen heb ik ze weer op andere brokken gezet, en die aten ze helemaal niet. Nu heb ik kvv, en ze schrokken het naar binnen allebei. En dat nu alweer anderhalf jaar
Hoi Annemiek
Naar mijn idee niet Poema is een jaar 86 hoog en weegt 54 hij krijgt 750 gram per dag.en evita is 64 hoog en weegt 35 en krijgt 850.Kan zijn dat het wel verkeerd is maar ik heb maten van de zak gehaald en ben daar gelijdelijk aan mee op het oog gaan voeren.Kan het iets te maken hebben met dat nu een maand of 3 geen 24 uur per dag meer water staat
Ik denk niet dat het aan het water ligt. Is er een speciale reden dat je het water weghaalt? Zo niet; zet het dan gewoon weer altijd neer en kijk of het veranderd. Weet je het meteen zeker.
Wanneer mijn honden zo kieskeurig gaan eten, dan geef ik ze een tijdje wat minder. Kijken of dat helpt voordat ik allemaal andere dingen ging proberen. Ook een dagje vasten kan geen kwaad.
miekmiek schreef:Ik denk niet dat het aan het water ligt. Is er een speciale reden dat je het water weghaalt? Zo niet; zet het dan gewoon weer altijd neer en kijk of het veranderd. Weet je het meteen zeker.
Wanneer mijn honden zo kieskeurig gaan eten, dan geef ik ze een tijdje wat minder. Kijken of dat helpt voordat ik allemaal andere dingen ging proberen. Ook een dagje vasten kan geen kwaad.
Ik heb het water toen weggehaald omdat mijn pup zich aan het verzuipen was en fdaardoor overdreven veel inhuisplaste de kleur die ze plaste was gewoon water niks geen spoortje geel meer te bekennen
Tommie heeft dat ook gehad als pup, lastig he? Hij is er overheen gegroeid hoor, al kan hij heeeeel soms nog wel een ongelukje hebben. Wat ik toen overigens wel merkte is dat tommie alleen maar meer ging focussen op de waterbak omdat ik die weghaalde. Dat was erg lastig.
Maar goed, daar gaat het nu niet over.
Ik zou dus wat minder gaan geven om zo te kijken of de eetlust terug komt.
miekmiek schreef:Tommie heeft dat ook gehad als pup, lastig he? Hij is er overheen gegroeid hoor, al kan hij heeeeel soms nog wel een ongelukje hebben. Wat ik toen overigens wel merkte is dat tommie alleen maar meer ging focussen op de waterbak omdat ik die weghaalde. Dat was erg lastig.
Maar goed, daar gaat het nu niet over.
Ik zou dus wat minder gaan geven om zo te kijken of de eetlust terug komt.
nee daar gaat het niet over maar het is me wel een goed punt wat je daar aansnijdt want op het moment dat ik hem steeds naar ze bakk moet terug sturen om te eten loopt hij steeds naar de waterbak die ik dan effe op de tafel heb gezet dus misschien moet ik langzaam beetje bij beetje het water weer gaan laten staan
De meeste groei heeft Poema nu gehad, dus het kan ook heel goed zijn dat je hem inderdaad te veel voert en dat hij gewoon minder nodig heeft. Als hij minder eet en hij valt er niet van af is dat toch prima?
joline schreef:Misschien vinden ze het ineens niet lekker meer. Toen mijn honden nog brokken kregen, aten ze in het begin ook goed, en na een week aten ze slechter, toen heb ik ze weer op andere brokken gezet, en die aten ze helemaal niet. Nu heb ik kvv, en ze schrokken het naar binnen allebei. En dat nu alweer anderhalf jaar