Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

helppp

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

helppp

Ongelezen bericht door *wendy* »

Mijn Am Bulletje Gandor, vandaag psies 9 mnd oud, is op 28 november j.l. aan zijn linkerelleboog geopereerd. Hij had LPC en OCD.

Afgelopen vrijdag zijn we terug geweest naar Gent voor de eerste controle. Omdat het 2 weken geleden zo slecht ging met 'm (hij was toen net een week zonder Rimadyl) waren we terug gegaan naar onze eigen DA en moest hij weer aan de Rimadyl.
Gent zei dat we direct moesten stoppen en dat hij best pijn mocht hebben. Dit ook in de hoop dat hij wat rustiger zou worden.

Nu is het maandagochtend en rustiger is hij inderdaad wel. Zo rustig dat hij gewoon bijna niet wil en kan lopen. Er zit een ei op zijn poot de laatste 2 weken, maar die is nu verdriedubbeld.

Gisteren was ik op een Am Bull wandeling waar ik de eigenaar van Gandor's opa heb gesproken. Hij zei gisteren al:" Zorg dat je ontstekingsremmers vind die niet pijnstillend werken. Laat ze evt ook een drain aanleggen. Jouw hond en jij voelt zelf wel aan dat er iets niet goed is. Daar hoef je geen DA voor te zijn. "

Mijn DA uit Terneuzen werkt ook in Gent en die was gelukkig erbij vrijdag tijdens de controle in Gent. Maar ze heeft duidelijke instructies gekregen dat hij geen pijnstillers mag, tenzij hij de poot niet gebruikt. En ook dan maar voor max. 3 dagen.
Als ik nu bel, (hij loopt op zijn pols voor zover mogelijk, dus gebruikt de poot wel) gaat ze zeggen dat ik het gewoon aan moet kijken.

Dus nu een andere maar niet verboden weg.....

Weten jullie een natuurlijke onstekingsremmer die NIET pijnstillend werkt ?????????????????
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik snap niet waarom een hond moet lijden :denken: als ik jou was zou ik hem de helft van de normale dosering van de rimadyl geven en zorgen dat je gauw een afspraak krijgt bij je eigen da, als er idd zo'n zwelling op zit moet er actie ondernomen worden
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

Ik hoop wel dat je nog geen lange wandelingen met hem doet??,omdat je op een Am Bull wandeling was??
Als je geen pijnstillers geeft,gaat hij die poot ontlasten.Dit moet juist niet gebeuren,dan word die poot stijf.Er is dus duidelijk iets niet goed in z'n pootje,dus zou ik gewoon rimadyl blijven gebruiken(dus met ontstekingssremmers)Mijn hond is ook geopereerd aan OCD aan de ellebogen.Hij had 2 weken geleden ook zo'n bult op z'n poot,maar dankzij aquatraining en fysiotherapie is dat nu weg.Misschien is aquatraining en fysio ook iets voor jouw hondje?
Ik geef mijn hond ook nog steeds rimadyl,hij is afgelopen 17 november geopereerd.
Heel veel sterkte!!!

groetjes Yvette
Afbeelding
*wendy*
Actief
Contacteer:

ik was zonder hond op de am bull wandeling.........dus nee doe echt geen lange wandelingen. Ben blonttt maar niet zo blonttt.
En rust is ook echt rust :wink:
Iemand die niet beter weet zou eerder zeggen dat ik aan dierenmishandeling doe want hij mag alleen in de tuin en 1 keer per dag een klein rondje.

Kijk dat hij wat meer pijn mag hebben snap ik wel, want een tgv is nog beter met 1 hand tegen te houden. En ja ik doe hem ook veel in de bench. :wink: Maar dit is niet normaal....heb ook gezegd tegen mijn wederhelft dat ik even vandaag en morgen aankijk en dat ik anders wil dat mijn eigen DA een foto gaat maken.

Maar goed behalve 1 pbtje is er dus niemand die homeopatische ontstekingsremmers weet???
*wendy*
Actief
Contacteer:

Assie&Dessie schreef:Mijn hond is ook geopereerd aan OCD aan de ellebogen.Hij had 2 weken geleden ook zo'n bult op z'n poot,maar dankzij aquatraining en fysiotherapie is dat nu weg.Misschien is aquatraining en fysio ook iets voor jouw hondje?
Ik geef mijn hond ook nog steeds rimadyl,hij is afgelopen 17 november geopereerd.
Heel veel sterkte!!!

groetjes Yvette
Hij mag nog niets.....waarschijnlijk is er ook nog iets met die andere voorpoot niet goed.............
Dus nog geen aqua training igg....fysio zou ik eens voorzichtig kunnen vragen, al bijt hij op dit moment je klauwen eraf als je er naar wijst.
We koelen hem sinds gisteren 4 keer per dag en dat lijkt iets te helpen tegen de zwelling.

Waar is jouw hond geopereerd???
Mijn vertrouwen in Gent (en dan niet de professor die hem geopereerd heeft) is een beetje weg. En het kan maar zo zijn dat als dit nog lang duurt ik Crama ga bellen voor een second opinion
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Hoy Pippi
Ik heb even voor je gesnuffeld op internet en kwam op deze site uit
http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1099240047

Daar staat ongeveer halverwege van Klaver voor dieren de administrator een antwoord aan een of andere Sonja welke ik je even PB dit omdat teksten niet zonder... op het forum gekopieerd mogen worden.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Hier ook een lpc klantje, op 14 november voor het laatste geopereerd.
Wij moeten de Rimadyl gewoon opmaken, Wolf krijgt nog maar een kwart per dag. Gek eigenlijk dat er zo wisselend wordt geadviseerd.
Ik zou hem persoonlijk op pijnstilling houden.
Sterkte!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

pippy schreef:Iemand die niet beter weet zou eerder zeggen dat ik aan dierenmishandeling doe want hij mag alleen in de tuin en 1 keer per dag een klein rondje.
Hoi Pippy,

Misschien moet je toch wat meer bewegen met jullie hond? Toen onze Lana en ook onze Levi geopereerd waren aan l.p.c. kregen wij bij beiden het advies om vanaf dag 1 na de operatie iedere twee uur vijf minuten te lopen. Juist, omdat het gewricht niet vast mag komen te zitten en om vochtophoping te voorkomen.
Na zes weken mochten wij het wandelen aan de riem langzaam op gaan bouwen.
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Ik kan je een handje schudden mijn hond is ook de 28 nov ,geopereerd aan lpc dat gaat nu erg goed,maar ik mocht absoluut niet stoppen met de rimadyl,mijn orthopeed zei ik mag het geen pijnstiller noemen maar een onstekingsremmer tuurlijk is het een pijnstiller,hij zei ook tegen mij dat de grooste fout gemaakt wordt als mensen met de rimadyl stoppen,
ik wilde ook stoppen omdat hij zo druk deed ,en ik dacht als hij nou dat plekje zou voelen dan zou hij weer wat rustiger mogen doen,maar ik had eerst gebled om te vragen of dat kon de orthopheed werd zowat kwaad en zei dat de mensen daar de fout ingingen,
moet binnenkort weer voor controle en dan hoop ik dat hij wat meer mag,hij mag nu maar een blokje om ,hij slikt ook fortifex voedingsuppl.
succes met je hond
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

sabrinasj schreef:maar ik mocht absoluut niet stoppen met de rimadyl,mijn orthopeed zei ik mag het geen pijnstiller noemen maar een onstekingsremmer
Hoi Sabrina,

Klopt ook; Rimadyl is in eerste instantie een ontstekingsremmer met een pijnstillende werking. Het feit dat de ontsteking geremd wordt, geeft natuurlijk ook al een pijnstillend effect.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”