Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering Dier & Zorg

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Verzekering Dier & Zorg

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoii,

ik heb al het één en ander kunnen lezen van deze verzekeringsmaatschappij voor huisdieren, ook hier op dit forum. Toch heb ik nog een aantal vragen, voordat wij de verzekering definitief zullen afsluiten.

Hoe zijn de mensen die hun hond lieten verzekeren bij deze maatschappij hiertoe gekomen? Wij hebben een pup en het lijkt ons verstandig om verzekerd te zijn, aangezien het je vaak al klauwen met geld kost als je een stap in de praktijk van de dierenarts hebt gezet.
Nu zie ik dat niet alles wordt vergoed en er een eigen bijdrage is van 19%. Ook lees ik iets over een 5 jaren contract of 1 jaarscontract en dien je woonachtig in Nederland te zijn. Volgend jaar zullen we tijdelijk in het buitenland wonen (mét de hond uiteraard) dus gaat deze verzekering voor ons dan blijkbaar niet meer op. Hoe zit dat? Weet iemand dat? Is er een opzegtermijn ofzo?

Hoe bevalt jullie deze verzekering, indien jullie deze hebben? Hoe gaat het declareren, vlot?
En wat zijn jullie gemiddeld kwijt per maand om je hond verzekerd te hebben?

Pff...heel wat vragen.. :mrgreen:

Groetjes Juul
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Voor Britt, kleine hond onder de 10 kilo zijn we iets van 10 euro (weet het niet precies) per maand kwijt. Dier en zorg doet niet moeilijk met uitbetalen is mijn ervaring en wat ik tot nu toe heb gehoord. Er zijn inderdaad wel dingen die ze niet betalen maargoed dat weet je van tevoren. Wij hebben de verzekering voor ongevallen en ziekte.
Als je geluk hebt en je hebt een gezonde hond die nooit ongelukjes ofzo heeft ook dan haal je het er niet uit, maargoed mijn vorige hond heeft zat dierenartskosten gehad dus wij doen het gewoon liever zo.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

als je in het buitenland naar de da moet wordt niks vergoed. verder zijn wij super tevreden over dier en zorg. Ze betalen binnen de 3 weken terug
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier ook Dier en Zorg voor Saar, meteen met 8 weken verzekerd omdat ze al bekende kwalen niet mee verzekeren.

Heel tevreden hier. Ze keren snel uit, maar ik heb er maar 1 keer gebruik van hoeven maken tot nog toe moet ik zeggen (gelukkig maar!),

Die 19% die je zelf moet betalen vind ik reuze meevallen. Voor een consult met bijvoorbeeld antibiotica betaal ik rond de 40 euro. Dier en Zorg vergoed dan ongeveer 34 euro en ikzelf maar 8.
40 euro of 8 euro vind ik flink schelen.
Afbeelding
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Ik ben zeer tevreden over Dier & Zorg, ze betalen netjes binnen 3 weken het bedrag op je rekening. Ik betaal voor Luca wel de hoogste premie, maar dat ligt aan het gewicht van je hond.

Heb toevallig vandaag een schrijven gekregen van ze dat ze van naam gaan veranderen, nl Proteq Direct.

Het contract kan je zelf bepalen meteen 5 jaar of liever eerst een jaar.

Kijk evenop hun site http://www.dierzorg.nl/default.asp
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als je castratie ook wil verzekeren moet je het voor 5 jaar afsluiten.
Ik betaal ongeveer 150 euro per jaar en heb al veel geld teruggekregen. Inderdaad kan je het beste meteen als pup aanmelden. Als je hond ouder is zullen ze een wachttijd van 6 maanden inlassen of je moet de medische gegevens via je dierenarts toesturen. Al bestaande aandoeningen zijn niet meeverzekerd ook erfelijke aandoeningen als HD niet.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
cora
Zeer actief

Ongelezen bericht door cora »

Wij hebben de doggen verzekert bij Pico bello en die betaald alle kosten terug behalve de btw.
We hebben gekozen voor de combi polis (ziekte en ongeval)en een doorlopende reisverzekering omdat we nog al vaak naar ons huis in Belgié gaan anders zouden we daar nooit naar een DA kunnen en moeten dan eerst weer terug naar NL,de doggen zijn puur aan het gewicht :mrgreen: dus betalen we ook niet echt weinig 20 Euro per maand,maar we hebben de kosten er al uit nu hoef je daar niet blij mee te zijn natuurlijk liever kwam ik er nooit! het waren ook gelukkig kleine dingen maar die lopen net zo goed op :wink:
Met onze vorige reu hadden we nogal wat af gedoktert vandaar dat we ze verzekert hebben en ik heb er tot nu toe geen spijt van :ok:
Afbeelding

Groetjes Nel,
lebbers van Danger en Freja
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Hier ook verzekerd bij Dier en Zorg en mijn bullen zijn nu bijna 14 jaar en 11 jaar en die een van bijna 14 jaar heeft vorig jaar 2200 euro gekost en zijn kontract liep af (5) jaar maar de verzekering liep door en dat siert ze mijn volgende pup gaat van het begin af aan in de verzekering.
Erfelijke afwijkingen betalen ze niet uit, wel het eerste consult en de eventuel foto's de constatering dus wel.
Met uitbetalen nooit geen last gehad.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”