Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beagle

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

beagle

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik hoor vaak van mensen die honden hebben en ook wat er in de boekjes geschreven staat dat beagles niet los kunnen ivm jachtdrift en eigenwijsheid.
is er iemand die mij kan vertellen, door eigen ervaring misschien,of dit ook waar is.
of kun je met hondentraining toch de beagle zover krijgen dat ie los kan?
ik zie er ook maar zelden los lopen bij ons op strand dus ben wel benieuwd of iemand me er wat meer over kan vertellen.
puur nieuwsgierigheid,wil iets meer weten over het ras dus ben al aan het lezen enz maar eigen ervaringen zijn nog veel leuker vind ik. :wink:

groetjes eefje
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik kom hier in het bos en het park regelmatig beagles tegen. De meesten daarvan lopen altijd aan de lijn. Maar een vriend van mij heeft een beagle en die loopt altijd los. Die beagle dwaalt nog weleens een beetje af, maar komt (bijna) altijd vrij snel weer terug als hij het fluitje hoort. Het gekke is dat die man eigenlijk weinig tot niets aan opvoeding of training doet en de honden ook nauwelijks beloont voor het terugkomen (alleen een "braaf").
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
swoeky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door swoeky »

''vroeger'' liet ik er altijd 1tje uit voor andere mensen, deze had ik gewoon loslopen en toen was ik pas een jaar of 12. dus ook nog niet eens zoveel overwicht.

hier in het park zie ik ook altijd een oudere vrouw en zij heeft hem ook altijd loslopen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

dank je wel :wink:
ja ik ken er maar 1 en die zat bij ons op puppytraining 1jaar geleden maar daar hadden beide baasjes een hele kluif aan,die waren elke keer weer in gevecht met dat beestje om dat die gewoon echt niet eens ging zitten op comando.ik weet alleen niet wat daarvan geworden is want ik zie ze nooit meer.
op strand was van de zomer een duitse beagle en die luisterde beter dan mijn terrier op dat moment luisterde(die vond de beagle dus leuker dan mij :mrgreen: )maar goed dat zijn dan hondjes waar je verder niks van weet en daarom vraag ik me af hoe die mensen dat dan doen.
ook zie ik nooit meer dan 1 beagle terwijl het meute honden zijn maar wat ik overal lees leven ze vaak zonder andere honden.
luisteren ze dan beter als ze met meerdere honden zijn???????
ik ga eens kijken bij de rasvereniging als die een site hebben.....

groetjes eefje
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Vrienden van mij hebben er twee, die lopen wel los maar niet in wildrijk gebied want dan gaan ze er vandoor als ze een lekker spoor oppikken of echt wild zien.
Ze kunnen in principe wel los en komen ook op commando. En ja, het zijn echte meute honden en ik ben van mening dat je ze ook echt niet alleen kunt houden. Ze genieten zo van elkaar en hebben elkaar echt nodig.

Leuk ras maar echt voor de liefhebber.
Afbeelding
Calenzia
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Calenzia »

Zelf heb ik niet zoveel ervaring met beagles. Wel ken ik er 3 die in dezelfde klas zitten als Beertje. Alle 3 heel eigenwijs en speels (zijn wel pups). Wat ik merk aan de beagle die al het langs de gehoorzaamheidstrainig volgt is dat deze vrij goed luistert een heel verschil met de 2 die pas zijn begonnen en het echt nog moeten leren.
Pearl
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pearl »

Wij hebben een kruising Beagle, dat is natuurlijk anders dan een echte rasbeagle, maar er zit genoeg Beaglebloed in :wink: We kunnen hem absoluut niet los hebben, hij vliegt er gelijk vandoor. Hij komt uiteindelijk ook wel weer, maar loopt wel zo de weg over, dat is gewoon niet vertrouwd. Ik ga met hem naar cursus en daar doet hij het harstikke goed, hij doet alle oefeningen perfect op eentje na.....los volgen gaat niet. Zodra ik hem los doe, is zijn aandacht voor mij weg en wandelt hij leuk de andere kant op :roll: Terwijl hij af en blijf perfect doet, ook wacht en hierkomen gaat super!! Maar ik heb nog hoop hoor, we blijven oefenen :mrgreen:
You can either agree with me or be wrong...
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik heb zelf 7 jaar een zuivere beagle gehad,die liep ALTIJD los!!!
Nou heb een xbeagle,en ook zij loopt altijd los.De beagle van mijn ouders ook.Alledrie hebben ze nog nooit gejaagd.
Maar een vriendin van mij heeft er ook een,en zo gauw die los is en een spoor ruikt,istie weg.
Ondanks dat loopt ook hij dagelijks los door de bossen te struinen.En op training luisteren ze allemaal goed.
Het is alleen wel zo dat je met een beagle meer geduld moet hebben,en dat je er meer mee moet oefenen.Maar ze kunnen het allemaal leren.
Alleen zijn ze gefokt om ZELFSTANDIG te werken,dus zien ze het nut van een training niet zo :19: :smile:
Groetjes Petra
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

de beagle van mijn vriendin is altijd aangelijnd, als hij de kans kijgt is ie er direct vandoor
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hier lopen er een stuk of 3, op de dijk lopen ze los tenzij er loopse teven in de buurt zijn ( het zijn alle 3 reuen ) er is daar ook geen wild of een weg in de buurt dus daar kunnen ze ook los zonder gevaar zeg maar, in het park lopen ze meestal aan de lijn, op eentje na die loopt soms los om te spelen met andere honden want dan blijft ie er met zijn koppie wel bij, zodra ze uit gespeeld zijn gaat ie ook gelijk wat anders doen. wel is het zo dat ze niet echt gehoorzaam zijn , zelfs mijn basenjis luisteren beter dan die 3 beagles bij elkaar :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Afbeelding

Frikkie, de loslopende beagle van een vriendin. Vroeger kon ze ook moeilijk los, maar met vele geduld en volharding van haar baasje lukt het nu super goed. Wat vooral belanglijk is als je ze terug wil roepen: "doe zo gek, onnozel en enthousiast, dat zelfs een beagle je niet kan negeren :mrgreen: ".
Het werkt!
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
MJ&DiEv
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MJ&DiEv »

~Tine~ schreef:
Frikkie, de loslopende beagle van een vriendin. Vroeger kon ze ook moeilijk los, maar met vele geduld en volharding van haar baasje lukt het nu super goed. Wat vooral belanglijk is als je ze terug wil roepen: "doe zo gek, onnozel en enthousiast, dat zelfs een beagle je niet kan negeren :mrgreen: ".
Het werkt!
Wij laten onze beagle soms los in het park, in plaats van weg te lopen, zou ze vlugger in het ozo stinkende water springen! :boos: Haha, maar dan wassen we ze eens lekker! :wink: Aan de zee hebben we ze ook eens losgelaten, maar ik ben veel te vlug bang dat we ze kwijt zouden zijn. Gelukkig reageerd ze altijd als je de andere kant begint op te lopen en te roepen 'dada manou, we zijn weg zulle' en dan komt ze naar je toe gelopen als een gek! :pffff: Het is dus inderdaad zo, hoe gekker en onnozeler je doet, hoe vlugger ze komen! :lol1:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik laat mijn hond overal los, niet in de wijk maar wel bossen, parken, strand etc.
Ze is nog nooit weggelopen en raakt in paniek als ze me niet meer kan vinden (verstoppertje spelen).
Natuurlijk loopt ze wel eens weg als ze wat ruikt maar langer dan een kwartier heb ik nooit op haar hoeven wachten, het is ook echt uitzonderlijk als ze er vandoor gaat.
Ze doet dit eigenlijk maar op 1 plek, het bos waar we regelmatig komen en waar ze de weg weet.
Hier is een soort konijnenbos, zoals we het noemen, wat vol zit met konijnen.
Ik ben niet bang dat ze wegloopt, ze is veel te bang dat ze ons kwijt raakt.
Mocht ze wel een keer weg lopen (het is en blijft een beagle) dan vertrouw ik erop dat ze terug komt, is het niet meteen dan wel na 2 uur..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”